meni laatikko...

lisää infoa tulossa kun asi...

Avensis vm 2001 1.8, ajettu 200tkm....nyt vaihdelaatikko ilmeisesti rikki....lisää tietoa tulee, kun näemme miten maahantuoja suhtautuu asiaan.Tämä ei ole provo vaan kylmää faktaa toyotan nykyisestä laadusta.

66

15388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitos-vaihde

      niitä on mennyt tosi paljon Aven laatikoista?

      • karkuteille?

        Kauheeta!


    • 250 tkm:n

      kohdalla 98 vm avesta!

      • Aev98

        Onkos niitä vaihteistoöljyjä tullut vaihdeltua? Minä kun tarkistin omasta Avesta vaihteistoöljyt, niin hyvä kun edes sormen pää kastui. Vaihdoin sitten samantien nekin. Että semmottiis...


      • kovasti
        Aev98 kirjoitti:

        Onkos niitä vaihteistoöljyjä tullut vaihdeltua? Minä kun tarkistin omasta Avesta vaihteistoöljyt, niin hyvä kun edes sormen pää kastui. Vaihdoin sitten samantien nekin. Että semmottiis...

        minulla ei ole koskaan vuotanut laatikko eurooppalaisista autoista. Toyotasta meni synkrot vaikka ei se laatikko vuotanut ainakaan paljon.


    • Jotenkin haisee

      "Tämä ei ole provo vaan merkki tyotan nykyisestä laadusta" ????? Hiukan tulee mieleen että on valheta koko juttu. Liian vihjailevasti sanottu asia heh he ,odotellaan toden puhujan selitystä asiasta se tulee ....

      • vanhoilla autoilla

        Noin kävi tuolle autolle miten aioit nyt elää asian kansssa? Annatko ihmisten ajaa avensiksillä? vai haluatko että kaikki ajaa sinun valitsemalla autolla? mikä se on ?


      • sama.

        Minulla ei ole tarve mollata Toyotaa.Haluan reilusti kertoa miten oman perheen avensikselle kävi ja ennenkaikkea tässä kiinnostaa miten maahantuoja tulee asiassa vastaan.Mielestäni 200 tkm on liian aikainen km- määrä vaihdelaatikon rikkoutumiseen avensiksen kaltaisessa autossa.Auto on tällähetkellä merkkikorjaamolla ja vaihdelaatikko avataan jonkun päivän päästä.Luulen, että toyotan suhtautuminen ongelmatapauksiin kiinnostaa yleisemminkin tämän palstan lukijoita.


      • (tai kytkytin)
        sama. kirjoitti:

        Minulla ei ole tarve mollata Toyotaa.Haluan reilusti kertoa miten oman perheen avensikselle kävi ja ennenkaikkea tässä kiinnostaa miten maahantuoja tulee asiassa vastaan.Mielestäni 200 tkm on liian aikainen km- määrä vaihdelaatikon rikkoutumiseen avensiksen kaltaisessa autossa.Auto on tällähetkellä merkkikorjaamolla ja vaihdelaatikko avataan jonkun päivän päästä.Luulen, että toyotan suhtautuminen ongelmatapauksiin kiinnostaa yleisemminkin tämän palstan lukijoita.

        Avensis 1.6 Vvt-i -04 terra wagon. Ajettu ~182000 ja rupesi kuulumaan ylimääräistä ääntä pellin alta vedon lisääntyessä ja moottorilla jarruttaessa. Ajoin kotipihalle ja tovin päästä lähin pakilla -> rutinaa ja matka seis.

        Nyt ootellaan mitä huoltamolta kuuluu. Oiskohan vaihelaatikon öljyt lopahtanu tai jtn.


      • odottanut
        sama. kirjoitti:

        Minulla ei ole tarve mollata Toyotaa.Haluan reilusti kertoa miten oman perheen avensikselle kävi ja ennenkaikkea tässä kiinnostaa miten maahantuoja tulee asiassa vastaan.Mielestäni 200 tkm on liian aikainen km- määrä vaihdelaatikon rikkoutumiseen avensiksen kaltaisessa autossa.Auto on tällähetkellä merkkikorjaamolla ja vaihdelaatikko avataan jonkun päivän päästä.Luulen, että toyotan suhtautuminen ongelmatapauksiin kiinnostaa yleisemminkin tämän palstan lukijoita.

        mielenkiinnolla jatkoa tarinaan jo yli kaksi kuukautta. Miten mahtoi homma päättyä ?
        Vai kävikö niin, kuten useimmiten, että asiat eivät kuitenkaan olleet siten, kuin tuli kerrottua ?


      • 200000
        sama. kirjoitti:

        Minulla ei ole tarve mollata Toyotaa.Haluan reilusti kertoa miten oman perheen avensikselle kävi ja ennenkaikkea tässä kiinnostaa miten maahantuoja tulee asiassa vastaan.Mielestäni 200 tkm on liian aikainen km- määrä vaihdelaatikon rikkoutumiseen avensiksen kaltaisessa autossa.Auto on tällähetkellä merkkikorjaamolla ja vaihdelaatikko avataan jonkun päivän päästä.Luulen, että toyotan suhtautuminen ongelmatapauksiin kiinnostaa yleisemminkin tämän palstan lukijoita.

        Toyotan takuu 3v 100000km ei 9v 210000
        Toyotan laatikossa on elinikäinen takuu! kun se rikkoutuu sen elinikä päättyy!
        ottaako pattiin?


      • avensis 01
        odottanut kirjoitti:

        mielenkiinnolla jatkoa tarinaan jo yli kaksi kuukautta. Miten mahtoi homma päättyä ?
        Vai kävikö niin, kuten useimmiten, että asiat eivät kuitenkaan olleet siten, kuin tuli kerrottua ?

        Tämä on todellakin tositapaus.En ole saanut aikaiseksi kertoa asiaa loppuun johtuen kesälomakiireistä ja palstan käyttäjien suhtautumisesta asiaan.Kaikki ei kuitenkaan ole provoa.
        Ave tosiaan alkoi pitämään epämääräistä "jurinaa", joka kuului ajaessa.Merkkikorjaamolla totesivat heti koeajossa, että ääni kuuluu vaihdelaatikosta.Laakerit olivat menneet.Remontin hinta merkkiliikkeessä oli 1700 euroa, johon tuli myös kytkimen uusinta.
        Mielestäni 200tkm ajetusta autosta ei laatikko voi mennä vielä rikki.Siksi vaadin merkkikorjaamoa ottamaan yhteyttä maahantuojaan ja kysymään sieltä vastaantuloa korjauskustannuksissa.Maahantuojan kanta oli tyly:kyseessä on heidän mukaansa luonnollinen kuluminen!Olkoon sitten niin.....mutta tämän kokemuksen perusteella en enää toyotaa osta.Vaikka tämä olisikin se harmittava yksittäistapaus.Kautta rantain kuulin sellaista tietoa, että usealla taksiavensiksella on ollut vaihdelaatikko-ongelmia 200 tkm jälkeen.Ne tietty dieselautoja, mahtaneeko niiden vaihdelaatikot erota bensiinimalleista.
        Nyt vaihdelaatikko toimii hyvin ja tehtaan takuu on vuoden eteenpäin.....Merkkikorjaamon palvelu oli asiallista ja ymmärtävää.....maahantuojan ei..


    • nipponisti

      mitäs luulisit että kuinka maahantuoja suhtautuu kun alat valittaan että 8 vuotta vanhasta ja 200 tkm ajetusta autosta (muka) hajosi vaihdelaatikko, taatusti nauravat sinulle, kuten moni muukin.

      • Silmät tapissa

        Ostin aven, 113.000 mittarissa, eka omistaja ja kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Eka kerta kun pääsin kattoon altapäin, niin vaihdelaatikon kaikissa liitoksissa oli punaista silikoonitiivistettä. Eli laatikko on korjattu, en tiedä minkä takia, mutta huoonolta näyttää toyon laatu.


      • nimetönnä
        Silmät tapissa kirjoitti:

        Ostin aven, 113.000 mittarissa, eka omistaja ja kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Eka kerta kun pääsin kattoon altapäin, niin vaihdelaatikon kaikissa liitoksissa oli punaista silikoonitiivistettä. Eli laatikko on korjattu, en tiedä minkä takia, mutta huoonolta näyttää toyon laatu.

        jos olisit perillä asioista niin tietäisit että toyota käyttää juuri PUNAISTA silikonia vaihteiston tiivistykseen. Ne ovat siis jo tehtaalta lähtien punaisia. Ei kannata mollata jos ei tiedä.


      • Uusi rollisti (kohta ex)
        nimetönnä kirjoitti:

        jos olisit perillä asioista niin tietäisit että toyota käyttää juuri PUNAISTA silikonia vaihteiston tiivistykseen. Ne ovat siis jo tehtaalta lähtien punaisia. Ei kannata mollata jos ei tiedä.

        Jos maahantuoja suhtautuisi yhtikäs mitenkään. 8 vuotta on kyllä enemmän kuin riittävästi autolle, jolla on kuitenkin ajettu ns,. normaali määrä kilometrejä. Ei se virhevastuu sentään kuuhun mene....


      • Golfistin mies
        Uusi rollisti (kohta ex) kirjoitti:

        Jos maahantuoja suhtautuisi yhtikäs mitenkään. 8 vuotta on kyllä enemmän kuin riittävästi autolle, jolla on kuitenkin ajettu ns,. normaali määrä kilometrejä. Ei se virhevastuu sentään kuuhun mene....

        Mitäs kummaa tossa on jos laatikko hajoaa 200000 km kohdalla.Meidän mamman Golfista hajosi laatikko 56000km kohdalla.Auto 4 vuotta vanha.Laakerit rikki.Ei takuuseen oli kommentti VW:n huollosta.Hintaa korjaukselle arvio n.3700€.Korjautin muualla ja hinta 830€.Että hyvä jos saat takuuseen.Vaihdettiin Golfi uuteen Aveen joka saadaan maanantaina.Katti meni jo aikaisemmin Golfissa.Maksettiin 30% korjauksesta joka oli 360€.Että sillai.


      • -.-
        Golfistin mies kirjoitti:

        Mitäs kummaa tossa on jos laatikko hajoaa 200000 km kohdalla.Meidän mamman Golfista hajosi laatikko 56000km kohdalla.Auto 4 vuotta vanha.Laakerit rikki.Ei takuuseen oli kommentti VW:n huollosta.Hintaa korjaukselle arvio n.3700€.Korjautin muualla ja hinta 830€.Että hyvä jos saat takuuseen.Vaihdettiin Golfi uuteen Aveen joka saadaan maanantaina.Katti meni jo aikaisemmin Golfissa.Maksettiin 30% korjauksesta joka oli 360€.Että sillai.

        Joo joo, aika vanha kikka tuo että pitää koittaa kääntää keskustelua muihin merkkeihin. Toyotassa vikakin muuttuu ominaisuudeksi! Kyllä laatikon pitää kestää kauemmin kun 200000km, aivan onnetonta laatua jos se on seulana jo tuolla matkalla!


      • 1+11
        -.- kirjoitti:

        Joo joo, aika vanha kikka tuo että pitää koittaa kääntää keskustelua muihin merkkeihin. Toyotassa vikakin muuttuu ominaisuudeksi! Kyllä laatikon pitää kestää kauemmin kun 200000km, aivan onnetonta laatua jos se on seulana jo tuolla matkalla!

        On kai se vanha idea kun kolme vuotta vanhaa keskustelua vielä jauhat.

        Itselläni ikuisesti kestävän W124 250D:n laatikko laukesi 280tkm kohdalla laakeroinnin pettäessä. Huonoja yksilöitä on ihan merkistä riippumatta.


    • ei kiva

      sama vika täällä ajettu 150000km kone ja laatikko menos 02vm farkku avensis ja sama tilanne auto liike kysyy tuleeko maahantuoja mukaan korjaukseen kun koko voimansiirto on menossa paskaksi

      • toimenpiteeksi

        PAALAUSTA JA VÄLITTÖMÄSTI.


    • laatikko vikaa

      itsellä 98 ave, ja 5 vaihde huutaa kuin hinaaja!! Alkoi 180 000 km meteli..

      • Selmis

        Vaihdoin huhtikuussa 1,8 Avensiksen, ajettu 127 000, vm. 01. Toissa lauantaina hajosi tielle. Hinautin ostoliikkeeseen. Ensin luultiin vain, että jarrut lukossa. Sitten selvisi, että vaihdelaatikko paskana. Pitkien etsintöjen jälkeen, ilmoittivat, että vaihtolaatikko löytyy, hintaa 2500 euroa.
        Autoliike maksaa työt ja laatikosta 1300 euroa. Silti ottaa pattiin, kun kaikki olivat ylistäneet toyatan laatua. Edellinen auto, primera, 00, ajettu 200 000, 1,6 koneella, meni vaihtoon ja vaihdelaatikkoremppaan. Eli tällaista tuuria. Olisin luullut ajavani enemmän kuin kymppitonnin ilman isoja remontteja...


      • kpg
        Selmis kirjoitti:

        Vaihdoin huhtikuussa 1,8 Avensiksen, ajettu 127 000, vm. 01. Toissa lauantaina hajosi tielle. Hinautin ostoliikkeeseen. Ensin luultiin vain, että jarrut lukossa. Sitten selvisi, että vaihdelaatikko paskana. Pitkien etsintöjen jälkeen, ilmoittivat, että vaihtolaatikko löytyy, hintaa 2500 euroa.
        Autoliike maksaa työt ja laatikosta 1300 euroa. Silti ottaa pattiin, kun kaikki olivat ylistäneet toyatan laatua. Edellinen auto, primera, 00, ajettu 200 000, 1,6 koneella, meni vaihtoon ja vaihdelaatikkoremppaan. Eli tällaista tuuria. Olisin luullut ajavani enemmän kuin kymppitonnin ilman isoja remontteja...

        Valitettavia nuo hajoamiset, nyt vain kukaan ei ole maininnut, oliko siellä laatikossa öljyä tai oliko sen määrää todettu milloin.
        Ei ne öljyt saisi itsestään hävitä, mutta kuiviltaan ei kestä mikään laatikko ja huolloista suurin osa on tarkastuksia.


      • pettyny
        Selmis kirjoitti:

        Vaihdoin huhtikuussa 1,8 Avensiksen, ajettu 127 000, vm. 01. Toissa lauantaina hajosi tielle. Hinautin ostoliikkeeseen. Ensin luultiin vain, että jarrut lukossa. Sitten selvisi, että vaihdelaatikko paskana. Pitkien etsintöjen jälkeen, ilmoittivat, että vaihtolaatikko löytyy, hintaa 2500 euroa.
        Autoliike maksaa työt ja laatikosta 1300 euroa. Silti ottaa pattiin, kun kaikki olivat ylistäneet toyatan laatua. Edellinen auto, primera, 00, ajettu 200 000, 1,6 koneella, meni vaihtoon ja vaihdelaatikkoremppaan. Eli tällaista tuuria. Olisin luullut ajavani enemmän kuin kymppitonnin ilman isoja remontteja...

        Hain tänään korjaamosta vaihteistoremontissa olleen Avensiksen: 1,8 vm 2001, ajettu 179 000 km. Vaikuttaa tyyppivialta juuri tässä ikäluokassa ja mallissa. Edellisellä viikolla oli tällä korjaamolla korjanneet juuri samanlaisen tapauksen. Ja ylipäätään kuulemma tämän kesän aikana Toyotan vaihteistoremontteja ovat tehneet paljon.

        Neljä laakeria vaihdettiin. Kilpailuttamalla sain hinnan puristettua tonnin pintaan. Paikallinen merkkiliike antoi hinta-arvioksi 1200 - 2000 !

        Hiukan pettymystä pukkaa, reilu vuosi sitten vaihdoin Toyotaan juuri luotettavuus-maineen vuoksi...


    • se on???

      Ei nykytyylillä ole mikään ihme, että laatikot hajoaa. Öljyjä sinne ei viitsitä vaihtaa, tuskin edes öljymäärää tarkistaa.
      Liian suurilla vaihteilla körötellään, kun halutaan säästää tippa polttoainetta.

      Kohta tullee enemmän koneremonttejakin, kun öljynvaihtovälit on 30tkm ja jopa enemmänkin.

      • Selmis

        Miun mielestä, näin naisautoilijana, pitäisi pystyä luottamaan siihen, jos auto on käytetty oikein merkkihuollossa, kaikki tuollaiset pitää tarkistaa. Ainakin meidän pikkupaikkakunnan huoltoon on voinut luottaa täysillä.
        Luulisi myös olevan mahdollista laittaa joku merkkivalo, jos öljyä täytyy lisätä...olin jo vauhokona ylimääräisten äänien suhteen primeran jäljiltä, mutta tuo ei pitänyt mitään ylimääräistä meteliä, vaihteet meni päälle ok, tehot ei hävinnyt. Sitten vaan kertalaakista, meno loppui. Varmistin vielä, ettei jarrujen jumittamisella ollut osuutta asiaan, ei ollut. Raaka-aine tai valuvika oli kommentti. Paska tuuri!


      • nro 1

        sama täällä laatikko rohisee. avensis 01 1.8 sen verran sain selville että pääty laakeri on joka menee rikki ajattelin ottaa laatikon auki ja kurkata onko mahdollista korjata itse, jos pesä on ehjä.onko joku purkanut kyseistä laatikkoa?lähteekö pääty auki vai pitää purkaa kokonaan et saa pääty laakeri nvaihdettua?


      • kerennyt
        nro 1 kirjoitti:

        sama täällä laatikko rohisee. avensis 01 1.8 sen verran sain selville että pääty laakeri on joka menee rikki ajattelin ottaa laatikon auki ja kurkata onko mahdollista korjata itse, jos pesä on ehjä.onko joku purkanut kyseistä laatikkoa?lähteekö pääty auki vai pitää purkaa kokonaan et saa pääty laakeri nvaihdettua?

        mennä laatikko kun meni moottori.
        Vaihdoin sitten eurooppalaiseen autoon takaisin niin ongelmat loppuivat ja on huomattavasti parempi ajaakin.


      • Kultzi
        nro 1 kirjoitti:

        sama täällä laatikko rohisee. avensis 01 1.8 sen verran sain selville että pääty laakeri on joka menee rikki ajattelin ottaa laatikon auki ja kurkata onko mahdollista korjata itse, jos pesä on ehjä.onko joku purkanut kyseistä laatikkoa?lähteekö pääty auki vai pitää purkaa kokonaan et saa pääty laakeri nvaihdettua?

        päädyn saa auki. pitää purkaa 5 vaihteen synkro ja pääakselin ratas. ja ne on helvetisti kiinni rihloissaan. tarviit hyvät ulosvetäjät laakerin ulosvetäjän et onnistut ja mielellään autonosturin. ja yleensä se on oikeanpuoleinen laakeri (kun katot päädystä) mistä on sisäkehä mennyt.


      • kulzille
        Kultzi kirjoitti:

        päädyn saa auki. pitää purkaa 5 vaihteen synkro ja pääakselin ratas. ja ne on helvetisti kiinni rihloissaan. tarviit hyvät ulosvetäjät laakerin ulosvetäjän et onnistut ja mielellään autonosturin. ja yleensä se on oikeanpuoleinen laakeri (kun katot päädystä) mistä on sisäkehä mennyt.

        kultzi niin että millainen ulosvetäjä pitää olla tavallinen haara vai?kertoisitko jos oot itse tehnyt?


      • Kultzi
        kulzille kirjoitti:

        kultzi niin että millainen ulosvetäjä pitää olla tavallinen haara vai?kertoisitko jos oot itse tehnyt?

        synkroon mielellään sellanen missä on paljon reikiä ja pultti keskellä, koska synkroa kannattaa yrittää pitää kasassa toisella kädellä, koska pulttien reiät lähellä välirengasta, ota pois rautalanka/seekeri mikä lie. haarukan akselista seekeri kans pois. kun saat synkron pois sen alla on neulalaakeri minkä kuuluu olla kahdessa osassa ja yks väliholkki. rattaaseen käy vaikka kolmijalkanen tai tavallinen ulosvetäjä, lukitusmutteri edestä pois. sit peltilevy pois, laakeriurassa pitäis olla sovituslevyjä. hakkaat rullakehän oik puoleisesta laakerista paskaksi, hommaat sellasen ulosvetäjän missä päät on pallon muotoset esim FACOMilla on sellanen sarja. tietysti se on kyllä kallis, mutta aikaa säästävä. ni lähtee se sieltä ku aikas ampuu.


      • laatikko.
        Kultzi kirjoitti:

        synkroon mielellään sellanen missä on paljon reikiä ja pultti keskellä, koska synkroa kannattaa yrittää pitää kasassa toisella kädellä, koska pulttien reiät lähellä välirengasta, ota pois rautalanka/seekeri mikä lie. haarukan akselista seekeri kans pois. kun saat synkron pois sen alla on neulalaakeri minkä kuuluu olla kahdessa osassa ja yks väliholkki. rattaaseen käy vaikka kolmijalkanen tai tavallinen ulosvetäjä, lukitusmutteri edestä pois. sit peltilevy pois, laakeriurassa pitäis olla sovituslevyjä. hakkaat rullakehän oik puoleisesta laakerista paskaksi, hommaat sellasen ulosvetäjän missä päät on pallon muotoset esim FACOMilla on sellanen sarja. tietysti se on kyllä kallis, mutta aikaa säästävä. ni lähtee se sieltä ku aikas ampuu.

        saako noita laakereita muualta ku toyota liikkeestä?mahtaisko biltemasta saada noita ulosvetimiä?ja riittäkö kun päädyn purkaa vai joutuuko laatikon halkaisemaan keskeltä?20


      • kultzi
        laatikko. kirjoitti:

        saako noita laakereita muualta ku toyota liikkeestä?mahtaisko biltemasta saada noita ulosvetimiä?ja riittäkö kun päädyn purkaa vai joutuuko laatikon halkaisemaan keskeltä?20

        ei sun kannata oikee hakee muualta laakeria se maksaa noin 50e. biltemasta löydät tavalliset mut et pallopää ulosvetimiä, tai mistä mä tiedän,mutta kysy työkaluliikkeestä tai kysele korjaamoilta lainaks, tuskin tarviit joka päivä. päädyn purku riittää jos löydät pallopäät, muuten tarvii purkaa koko paska. tai keksit jonkun muun keinon laakerin irroittamiseen. synkron haarukassa on pultti irrota myös se, unohtu sanoo. en pysty oikee enempää auttaa.


      • toivotonta.
        kultzi kirjoitti:

        ei sun kannata oikee hakee muualta laakeria se maksaa noin 50e. biltemasta löydät tavalliset mut et pallopää ulosvetimiä, tai mistä mä tiedän,mutta kysy työkaluliikkeestä tai kysele korjaamoilta lainaks, tuskin tarviit joka päivä. päädyn purku riittää jos löydät pallopäät, muuten tarvii purkaa koko paska. tai keksit jonkun muun keinon laakerin irroittamiseen. synkron haarukassa on pultti irrota myös se, unohtu sanoo. en pysty oikee enempää auttaa.

        joo kiitti! synkoro puoli tuntu iha hyvältä mutta se toinen akseli löytyy klappia.se vissiin menny mut vittu se on piukassa ja pitää olla ihme ulosvetäjä heh mistäköhän löydä sellaisen.synkro lähti tein itse ulosvetimen kui voi olla noin piukassa rihloissa?


      • Ave.
        kerennyt kirjoitti:

        mennä laatikko kun meni moottori.
        Vaihdoin sitten eurooppalaiseen autoon takaisin niin ongelmat loppuivat ja on huomattavasti parempi ajaakin.

        Nämä paska Toyotat kaikki on tehty Euroopassa, Englannissa. Kun olisikin tehty Japanissa! Nyky Toyotat tehdään Afrikassa ja ties missä!


    • YLENSÄKÄÄN

      AUTOLLA NOIN KAUAA?

      • kauemmin

        mutta luonnollisesti auto ei ole Toyota.


      • olla kuin
        kauemmin kirjoitti:

        mutta luonnollisesti auto ei ole Toyota.

        hieno 20v vanha sinisavu mersu... ei savuta ei...ei kolise ei...ei mee hermot ei....paitsi takana ajajalla, kun saa hengitellä katkujas...vaihda jo.


    • ja matka jatkuu

      325tkm avensiksessa vm. 2003 eikä mitään huolia

      • sullo

        Täällä ajetaan 472tkm ajetulla avensiksella ja pelittänyt on hyvin. Huollot tehty ajallaan niin pääsee varmasti sinne 700tkm pintaan niinkun edellisellä carinalla. :)


      • nyt on irti
        sullo kirjoitti:

        Täällä ajetaan 472tkm ajetulla avensiksella ja pelittänyt on hyvin. Huollot tehty ajallaan niin pääsee varmasti sinne 700tkm pintaan niinkun edellisellä carinalla. :)

        sain synkrorattaan ja pikku rattaan irti päädystä. se alus levy mikä on laakerien päällä oli kulunut aika paljon!pikku rattaan eli oikean puleisessa laakerissa oli hieman klappia haittaako??synkropuolella oli hyvä kuntoinen laakeri ei klappia,niin ajattelin et jos vaihtaa vaan alus levyn mitä mieltä ootte?


      • kultzi
        nyt on irti kirjoitti:

        sain synkrorattaan ja pikku rattaan irti päädystä. se alus levy mikä on laakerien päällä oli kulunut aika paljon!pikku rattaan eli oikean puleisessa laakerissa oli hieman klappia haittaako??synkropuolella oli hyvä kuntoinen laakeri ei klappia,niin ajattelin et jos vaihtaa vaan alus levyn mitä mieltä ootte?

        just se oikean puoleinen laakeri on se mikä pitää sen äänen ja pitää vaihtaa!!! sen sisäkehä on kulunut ja sitä ei näe ennenkuin hakkaa muovisen kuulakehän paskaksi ja jos levystä uupuu rautaa pitää myös se vaihtaa. ettei tule liikaa päittäisvälystä. levyn ja laakerin väliin kuuluu tai saa sovitelevyjä. oikeaa välystä en muista mut sen saa tojotalta ku kysyy. jos ne mulkut kertoo.


      • jorma 56
        kultzi kirjoitti:

        just se oikean puoleinen laakeri on se mikä pitää sen äänen ja pitää vaihtaa!!! sen sisäkehä on kulunut ja sitä ei näe ennenkuin hakkaa muovisen kuulakehän paskaksi ja jos levystä uupuu rautaa pitää myös se vaihtaa. ettei tule liikaa päittäisvälystä. levyn ja laakerin väliin kuuluu tai saa sovitelevyjä. oikeaa välystä en muista mut sen saa tojotalta ku kysyy. jos ne mulkut kertoo.

        Nykyihmiset ajaa 5-vaihteella 60-70km/h ja vaihteistoöljyjä ei tarkasteta tai vaihdeta ikinä.

        Elkää vetäkö vaunua 5-vaihteella, 5 päälle yli 70km/h tasaisella, öljyt 60thkm välein. jos vuotaa tiiviste-korjaa heti.

        Laatikko kestää eikä tarvitse korjata. Vahva turbodiesel niin kyllä laatikot paukkuu


      • Rollaaja
        jorma 56 kirjoitti:

        Nykyihmiset ajaa 5-vaihteella 60-70km/h ja vaihteistoöljyjä ei tarkasteta tai vaihdeta ikinä.

        Elkää vetäkö vaunua 5-vaihteella, 5 päälle yli 70km/h tasaisella, öljyt 60thkm välein. jos vuotaa tiiviste-korjaa heti.

        Laatikko kestää eikä tarvitse korjata. Vahva turbodiesel niin kyllä laatikot paukkuu

        2003 1.6 Corollaan tehtiin juuri vaihteistoremontti ja uusi kytkin tuli myös laitettua. Hintaa koko hommalle tuli 1760 euroa, autolla ajettu 178 tkm. Kyllähän se selvä on että suunnitteluvirhe tuolla täytyy olla, vanhassa Corollassa oli mittarissa jo 426 tkm kun vaihdoin eikä mitään vikaa! siis laatikossa, korissa kyllä paljonkin :)


      • mikkota60
        kultzi kirjoitti:

        just se oikean puoleinen laakeri on se mikä pitää sen äänen ja pitää vaihtaa!!! sen sisäkehä on kulunut ja sitä ei näe ennenkuin hakkaa muovisen kuulakehän paskaksi ja jos levystä uupuu rautaa pitää myös se vaihtaa. ettei tule liikaa päittäisvälystä. levyn ja laakerin väliin kuuluu tai saa sovitelevyjä. oikeaa välystä en muista mut sen saa tojotalta ku kysyy. jos ne mulkut kertoo.

        Millasta ääntä laakeri vika pitää?
        oma ave -98 1.8l ajettu noin 270 000km ja pitää outoo roklatusta ajaessa silloin kun on veto päällä. kuuluu toden näkösesti vaihelaatikosta.


    • osakas`

      näitä murrosvaiheen avensikseja, missä vaihdelaatikot ja vvt-i moottorit ekaa kertaa koeajossa. vm.-98 avensiksia kolme ajossa ollut, eikä mitään vikaa missään, ei ees ruostetta, vaikko jo yli 10v auto. Luulen että 2005 jälkeen on vvt-i mooottorien vaivat ja vaihdelaatikkoviat saatu päivitettyä, ja tojota pelaa varmasti niiku ennenkin.

    • toyota = pettynyt

      -01 1.8 220 000km avensis ja vaihteisto pitää rohinaa tai kohinaa kytkin ylhäällä (veto päällä). Pitänyt ääntä jo viimeiset 20 000km ja pikku hiljaa tuntuisi kovenevan...
      Suututtaa kun pystyy jo arvaamaan minkä hintainen remppa tulossa. Varmaan se päätylaakeri myös tässä vikana.

      Ja öljyt tarkistin oli ok, mutta vaihdoin varmuudeksi uudet.

    • Göpi

      98 ave ajettu 340tkm, auto on pelannut tähän asti moiteettomasti. Muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin vaihtaa jakohihna 100tkm välein ja öljyt pari kertaa vuodessa. Mutta tänä syksynä alkoi kuulua vaihteistosta kahinaa hiljaisessa vauhdissa 5- ja 4-vaihteella, muutaman tkm jälkeen kolmosella ja kakkosellakin, ääni muuttui myös karkeammaksi. Loota on nyt purettuna ensiö- ja toisioakselin runkolaakerit ovat kulahtaneet. Samalla laitetaan myös uudet vetopyörästön laakerit ja kytkin. Auto on muuten priima kunnossa, joten uskon, että laakeriremontin jälkeen ajellaan taas huolettomasti mutkasta tietä näkymättömiin. Remppa n.1Kg€. Toyodiy antaa numerot ja osat http://www.amayama.com

    • no voi juma

      Kymmenen vuotta vanha ja 200.000 km ajettu ropponen. Onko enää muutaman tuhuraisen arvoinen oli merkki mikä tahansa.
      Että jaksetaan itkee tyhjästä.

    • Surkeetahanseon

      Toyota corolla -02 ajettu 155 tkm niin vaihdelaatikko hajosi. Ei koskaan enään Toyotaa.

      • Provotuinen II

        Kaksi vuotta vanhan mersun etuovet jo ruosteessa.
        Ei koskaan enää.....


      • -.-
        Provotuinen II kirjoitti:

        Kaksi vuotta vanhan mersun etuovet jo ruosteessa.
        Ei koskaan enää.....

        Mikähän tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää että Toyotan laatikot ei kestä? Tuossa ylempänä on aika monta ihmistä saman ongelman kanssa...


      • Provotuinen II
        -.- kirjoitti:

        Mikähän tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää että Toyotan laatikot ei kestä? Tuossa ylempänä on aika monta ihmistä saman ongelman kanssa...

        Enemmän oli ymmärrys koitteella työkaverin tyttären mersussa.Auto kaksi vuotta vanha ja todellakin käsittämättömiä vikoja pilvin pimein.
        Sikäli oikeaan osunut toteamus että aika monella ihmisellä todellakin tuntuu olevan ongelma...


    • Lopen kyllästynyt

      Toyota Avensis vm.99 ajettu 275tkm tasauspyörästn laakerit meni sököks. Hommattava uusi/käytetty laatikko Hinta haarukka 650-4700€ et siin toytoan rahastus....

    • mekaanikko

      heh hauskaa kun usein juuri ne jotka ei ymmärrä tekniikasta mitään väittelee merkkien paremmuudesta. muut jakelee neuvoja itse kysymykseen.

      joku 500-1000e remppa 200t ajettuun autoon tulee varmasti maksamaan itsensä takaisin verrattuna siihen että ostaa aina uuden auton heti kun takuu loppuu.

    • huhhuh1

      Itselläni avensis 99Vm. 1.6L Bensa ajettu 388TKm kytkin rempattu 250TKM Tojotan Liikkeessä ei mitään ongelmaa vaihdelaatikon kanssa öljyt vaihdettu 50TKM Välein ei mitään ongelmaa. itse en moiti. enkä kyllä sääli autoakaan.

    • Alpo

      Minulla on ollut neljä Toyotaa ja nyt viimeisin, vuoden 2002 mallia oleva Avensis.
      Avensiksella on ajettu 265000 km ja on huollettu säännöllisesti hyvin.
      Vaihdelaatikko alkoi rohista ja siinä todettiin laakeri remonton tarve. Se tehtiin ja viisi uutta laakeria laitettiin ja hinnaksi mtuli 1890 euroa Että sillee.
      Edellisellä Toyota Carinalla ajoin 623000 km ja ei mitään merkittäviä vikoja.

    • kake1

      Mulla Avensis Verso 03 2,0 D ja 5-vaihdetta heittää pois päältä. Mikä lie vikana?

      • Miguel111

        aja suohon koko paska ja osta auto tilalle.


    • ZKODA

      minulla oli 2013vm skoda oktavia ja 43tkm ajettuna kaikki särkyi mikä särkyä voi ja kori mätäni 2 vuodessa mitä se kiulu minulla oli. 74 hinauskertaa 2vuodessa korjaamolle ajoon ja turvallisuuteen vaikuttavien vikojen takia, takuu ei korvannut mitään vaikka esitin LUJUUSLASKELMAT jokaisella korjaamoreissulla.

      • Oktaavi

        Hyvä Zkoda, olisikohan sinun käytävä teettämässä lujuuslaskelmat omasta päästäsi.
        Terveyskeskuskäynti aluksi ja sieltä sinut sitten ohjataan oikeaan paikkaan, jossa näitä päässä olevia virtauskanavan häiriöitä hoidetaan.
        Pikaista paranemista odotellessa.


      • ZKODA
        Oktaavi kirjoitti:

        Hyvä Zkoda, olisikohan sinun käytävä teettämässä lujuuslaskelmat omasta päästäsi.
        Terveyskeskuskäynti aluksi ja sieltä sinut sitten ohjataan oikeaan paikkaan, jossa näitä päässä olevia virtauskanavan häiriöitä hoidetaan.
        Pikaista paranemista odotellessa.

        jaa, tällaisia vastauksia täällä saa kun rehellisesti kertoo omalle kohdalle sattuneita tapauksia rehellisesti ja mitään liioittelematta tai pois jättämättä...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe