hei !
Omistan venäläisenkääpiöhamsterin, joka on puolitoistavuotta vanha uros. Tällä hamsterilla on ihan kauhean pitkät kynnet jotka taittuu aika pahasti, en halua jättää niitä sellaisiksi mutta en myöskään voi leikata niitä millään normaaleilla saksilla kun hamsteri liikkuu kokoajan. mitä teen?
meillä kyllä on kissojen kynsisakset mutta ei kai nyt niillä voi pienen hamsterin kynsiä leikata??
liian pitkät kynnet
1
376
Vastaukset
Tarvitset kynsien leikkaamiseen pienet ihmisen kynsisakset. Jos et saa kynsiä leikattua yrityksistä huolimatta, vie hamsteri pikkunisäkkäät tuntevalle eläinlääkärille tai jollekin lähellä asuvalle kasvattajalle. Samalla voit saada opastuksen kynsienleikkaamiseen kotona. Myös jotkin eläinkaupat leikkaavat kynsiä maksua vastaan. Hamsterin kynsiä ei voi leikata tavallisilla saksilla eikä kissan kynsisaksilla.
On tärkeää pitää kynnet sopivan pituisina, sillä liian pitkinä ne vääntävät varpaita ikävästi vinoon ja hamsterin voi olla vaikea kävellä ja kiivetä. Sen on myös vaikea pitää ruokaa tassuissaan ja se voi pestessään raapaista itseään esimerkiksi silmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844