17163 lähettää

sirpa117

Soitin puhelinoperaattorille,kun ihmettelin laskussani olevia
palveluviestejä. En ole koskaan tilannut tällaista palvelua.Nyt joudun maksamaan turhasta yli viisikymppiä. Operaattori ke-
hoitti lähettämään viestin: stop kyseiseen numeroon.
Jouduin siis maksamaan puhelimeeni tulleista epämääräisistä
viesteistä. Onko muille käynyt näin?

4

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika Jantunen

Minulle on käynyt samalla tavalla. Olen osallistunut yhteen tai kahteen kilpailuun, jonka seurauksena yritys on alkanut lähettää minulle mainostekstiviestejä ja laskuttaa niistä mainoksistaan minua 2-4 euroa kpl.

Toisen yrityksen olen läytänyt, mutta tätä 17163 en ole....tiedätkö mikä firma se on?

kirjoita: [email protected]

• sirpa117

Firmalla on nettisivut Tanskassa. www.unwire.dk

• Kalleter

On käynyt mutta en maksanut. Pyyhin laskusta tekstiviestirivin pois ja maksoin muun. Operaattorile ilmoitus, että en maksa koska en ole mitään sellaista tilannut!

• Rahastusta

Minä ennakoin tulevat ja soitin operaattorille ennakkoon, että sulkevat lisäpalveluiden/Datasiirrot yms. Nää uudet puhelimet kun haluavat mennä keskustelemaan verkkoon omin päin.

Operaattoreilla kun ei näytä olevan kiinnostusta estää niitä oma-alotteisesti. Vaikkapa 600 000 asiakasta x 50 euroa ylimääräistä tekee 30 000 000 euroa. Arvaa, miksi niitä "vahinkoja" ei operaattori halua estää?

Operaattorit pitävä kuluttaja-asiamiestä tiskiluutuna.

Pyydä sinäkin operaattoria sulkemaan ns. dataliikenne., tai jos tarvitset sitä, niin tee sopimus, jolloin tiedät datasiirron hinnan etukäteen.
        Normaalit puhelut ja tekstiviestit eivät tarvitse sitä data-liikennettä.

Kaikki tämä tieto on tietysti kätketty siihen mikroskoopilla luettavaan kapulakieliseen sopimukseen.

Niksi onkin siinä, että sinä et ole tilannut niitä palveluja, mutta puhelin menee omin päin käyttämään niitä palveluja ja operaattori laskuttaa sinua raskaimman mukaan. Siinä onkin kysymys, oletko sinä puhelimesi huoltajana vastuussa puhelimen tekosista? Parhaassa tapauksessa olet ostanut ns. kytky-puhelimen, joka vie rahasi isännälleen.
        Itse en ole pistänyt latiakaan kytky-puhelimiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      183
      10752
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      105
      7573
    3. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      33
      7421
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7396
    5. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      89
      5779
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      52
      5238
    7. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      31
      5000
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      13
      4815
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      6
      2174
    10. Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!

Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil
      Hyrynsalmi
      41
      1693
    Aihe