Soitin puhelinoperaattorille,kun ihmettelin laskussani olevia
palveluviestejä. En ole koskaan tilannut tällaista palvelua.Nyt joudun maksamaan turhasta yli viisikymppiä. Operaattori ke-
hoitti lähettämään viestin: stop kyseiseen numeroon.
Jouduin siis maksamaan puhelimeeni tulleista epämääräisistä
viesteistä. Onko muille käynyt näin?
17163 lähettää
4
808
Vastaukset
- Mika Jantunen
Minulle on käynyt samalla tavalla. Olen osallistunut yhteen tai kahteen kilpailuun, jonka seurauksena yritys on alkanut lähettää minulle mainostekstiviestejä ja laskuttaa niistä mainoksistaan minua 2-4 euroa kpl.
Toisen yrityksen olen läytänyt, mutta tätä 17163 en ole....tiedätkö mikä firma se on?
kirjoita: [email protected]- sirpa117
Firmalla on nettisivut Tanskassa. www.unwire.dk
- Kalleter
On käynyt mutta en maksanut. Pyyhin laskusta tekstiviestirivin pois ja maksoin muun. Operaattorile ilmoitus, että en maksa koska en ole mitään sellaista tilannut!
- Rahastusta
Minä ennakoin tulevat ja soitin operaattorille ennakkoon, että sulkevat lisäpalveluiden/Datasiirrot yms. Nää uudet puhelimet kun haluavat mennä keskustelemaan verkkoon omin päin.
Operaattoreilla kun ei näytä olevan kiinnostusta estää niitä oma-alotteisesti. Vaikkapa 600 000 asiakasta x 50 euroa ylimääräistä tekee 30 000 000 euroa. Arvaa, miksi niitä "vahinkoja" ei operaattori halua estää?
Operaattorit pitävä kuluttaja-asiamiestä tiskiluutuna.
Pyydä sinäkin operaattoria sulkemaan ns. dataliikenne., tai jos tarvitset sitä, niin tee sopimus, jolloin tiedät datasiirron hinnan etukäteen.
Normaalit puhelut ja tekstiviestit eivät tarvitse sitä data-liikennettä.
Kaikki tämä tieto on tietysti kätketty siihen mikroskoopilla luettavaan kapulakieliseen sopimukseen.
Niksi onkin siinä, että sinä et ole tilannut niitä palveluja, mutta puhelin menee omin päin käyttämään niitä palveluja ja operaattori laskuttaa sinua raskaimman mukaan. Siinä onkin kysymys, oletko sinä puhelimesi huoltajana vastuussa puhelimen tekosista? Parhaassa tapauksessa olet ostanut ns. kytky-puhelimen, joka vie rahasi isännälleen.
Itse en ole pistänyt latiakaan kytky-puhelimiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026