Soitin puhelinoperaattorille,kun ihmettelin laskussani olevia
palveluviestejä. En ole koskaan tilannut tällaista palvelua.Nyt joudun maksamaan turhasta yli viisikymppiä. Operaattori ke-
hoitti lähettämään viestin: stop kyseiseen numeroon.
Jouduin siis maksamaan puhelimeeni tulleista epämääräisistä
viesteistä. Onko muille käynyt näin?
17163 lähettää
4
806
Vastaukset
- Mika Jantunen
Minulle on käynyt samalla tavalla. Olen osallistunut yhteen tai kahteen kilpailuun, jonka seurauksena yritys on alkanut lähettää minulle mainostekstiviestejä ja laskuttaa niistä mainoksistaan minua 2-4 euroa kpl.
Toisen yrityksen olen läytänyt, mutta tätä 17163 en ole....tiedätkö mikä firma se on?
kirjoita: [email protected]- sirpa117
Firmalla on nettisivut Tanskassa. www.unwire.dk
- Kalleter
On käynyt mutta en maksanut. Pyyhin laskusta tekstiviestirivin pois ja maksoin muun. Operaattorile ilmoitus, että en maksa koska en ole mitään sellaista tilannut!
- Rahastusta
Minä ennakoin tulevat ja soitin operaattorille ennakkoon, että sulkevat lisäpalveluiden/Datasiirrot yms. Nää uudet puhelimet kun haluavat mennä keskustelemaan verkkoon omin päin.
Operaattoreilla kun ei näytä olevan kiinnostusta estää niitä oma-alotteisesti. Vaikkapa 600 000 asiakasta x 50 euroa ylimääräistä tekee 30 000 000 euroa. Arvaa, miksi niitä "vahinkoja" ei operaattori halua estää?
Operaattorit pitävä kuluttaja-asiamiestä tiskiluutuna.
Pyydä sinäkin operaattoria sulkemaan ns. dataliikenne., tai jos tarvitset sitä, niin tee sopimus, jolloin tiedät datasiirron hinnan etukäteen.
Normaalit puhelut ja tekstiviestit eivät tarvitse sitä data-liikennettä.
Kaikki tämä tieto on tietysti kätketty siihen mikroskoopilla luettavaan kapulakieliseen sopimukseen.
Niksi onkin siinä, että sinä et ole tilannut niitä palveluja, mutta puhelin menee omin päin käyttämään niitä palveluja ja operaattori laskuttaa sinua raskaimman mukaan. Siinä onkin kysymys, oletko sinä puhelimesi huoltajana vastuussa puhelimen tekosista? Parhaassa tapauksessa olet ostanut ns. kytky-puhelimen, joka vie rahasi isännälleen.
Itse en ole pistänyt latiakaan kytky-puhelimiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446