p11 moottorin vikavalo

???

Kyseessä 2,0l primera vuosimallia 2000.
Moottorin vika valo alkaa palamaan muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen,nopeus n.100 km/h.Valo palaa ,ei vilku.Seuraavana aamuna käynnistettäessä valo sammuu normaalisti.Tämän tehnyt nyt 2 kertaa ,samanlaisen ajon jälkeen.Käyty lukemassa vika koodi ,vaikka valo ollut jo sammuksissa.koodina ,"liian laiha seos".
Onko kellään tietoa tai kokemusta mikä sen valon voisi sytyttää/sammuttaa.

15

9547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suodattimet

      Eikö ne siellä huollossa kertoneet, mikä mättää, kun moinen koodi tulee?

      Itse vaihtaisin bensan ja miksei ilman suodattimenkin, jos sattuisi auttamaan.

      • ???

        suodattimet vaihdettu n.kuukausi sitten,huollossa sanottiin että palataan asiaan jos vika uusiutuu.Kyselen vain ,kun noi vikakoodin luvut ovat hintavia.


      • Harrastelija...
        ??? kirjoitti:

        suodattimet vaihdettu n.kuukausi sitten,huollossa sanottiin että palataan asiaan jos vika uusiutuu.Kyselen vain ,kun noi vikakoodin luvut ovat hintavia.

        50-100e niin saa oman lukulaitteen koodeille.


    • Nissanistikin

      Missä tuo vikavalo on kun en ole sitä meidän kulkineesta löytänyt, tosin kyseessä 1.6 P11?

      • NissanPriimera

        Mulla syttyi vikavalo ja koodi antoi viaksi 1 lohko liian laihalla. Vaihdatin ekan lambda-anturin. 3km ja vikavalo sytty taas. Sitten menin autokeskukseen luettamaan vikakoodia. Sieltä löytyi lopulta viaksi se, joka vertailee mittaustiedot ja annostelee sitten polttoaineen. nimi sille laitteelle ei tule nyt mieleen, mutta jonkinmoinen vertailuelin.


      • MM
        NissanPriimera kirjoitti:

        Mulla syttyi vikavalo ja koodi antoi viaksi 1 lohko liian laihalla. Vaihdatin ekan lambda-anturin. 3km ja vikavalo sytty taas. Sitten menin autokeskukseen luettamaan vikakoodia. Sieltä löytyi lopulta viaksi se, joka vertailee mittaustiedot ja annostelee sitten polttoaineen. nimi sille laitteelle ei tule nyt mieleen, mutta jonkinmoinen vertailuelin.

        Moroooo!

        Mikähän mahtaa olla tuon osan nimi tai mahdollisesti varaosa numero? Tai missäpäin konehuonetta sijaitsee.... Kiiiiiitos!!!


    • soikoon

      Ottakaa lamput pois ei enään syty!Nehän on englannin romuja!Nissanin laatu mennyt ajat sitten ku made in japan jätti.

    • nahkis

      Ilmamassa anturi toden näköisesti poikimassa.. alle satasen osa ja vaihtaa voi itekkin..

      • mika 31

        mun autos kans vikavalo palanut ja vikakoodi "liian laiha seos" Nahkikselle kiitoksia vastauksestasi. Huollossa ei viittis turhan tiuhaan hypäätä....tietää vain kustannuksia... valo palaa siitä huolimatta. Tsekkaan suodattimet, bensa/ilma ne mä tierän mut toi ilmamassa anturi? onko se ilmansuodattimen kohilla vai missä?
        Jos sen pystyy vaihtaan niin kokeilen ilman muuta sitä. Ei luulis olevan mikään vaikee juttu. jos joku vaihtanut niin olisin kiitollinen vinkeistä aiheeseen liittyen


    • Primera P11 1,6l

      Kannattaa tarkistaa toi jakoketjun venyminen Nissan liikkeessä. Aika yleistä kuulemma ton ikäisissä primeroissa. Osissa kun lukee Made In France, joten laatu on ihan surkeaa. Sellainen ohut yksirivinen ketju seillä rullaa.

      • Nissan nassin

        Moi! Mulla Primera 2000 1,8 koneella. Moottorivian merkkivalo palanut yhtäjäksoisesti aina ajossa muutaman päivän. Mitä tehdä jos ei halua viedä kalliiseen merkkihuoltoon. Jokin mättää kun tuntuu että auto käy kolmella sylinterillä välillä.
        Toinen ongelma on ollut abs:n merkkivalo joka syttyy palamaan silloin tällöin mut sammuu muutaman kilometrin päästä.


      • Helmeri
        Nissan nassin kirjoitti:

        Moi! Mulla Primera 2000 1,8 koneella. Moottorivian merkkivalo palanut yhtäjäksoisesti aina ajossa muutaman päivän. Mitä tehdä jos ei halua viedä kalliiseen merkkihuoltoon. Jokin mättää kun tuntuu että auto käy kolmella sylinterillä välillä.
        Toinen ongelma on ollut abs:n merkkivalo joka syttyy palamaan silloin tällöin mut sammuu muutaman kilometrin päästä.

        Moro, vikavalon palamisen aikaan kannattaisi lukaista lukijalla mikä koneessa on vikana. Jos kone tuntuu käyvän kolmella sylinterillä niin vika on todennäköisemmin puolassa eli yksi neljästä on hajoamassa/hajonnut. Itsellä kävi juuri noin pari viikkoa sitten. Motonetissä puola maksaa hiukan alle 50 euroa ja sen voi hyvin vaihtaa itse, kunhan tietää mikä neljästä on rikki. Lukijalaite kyllä kertoo sen kun vika on päällä. Jos taas vikavalo jää palamaan jatkuvasti on syy todennäköisesti esikatalysaattorissa (P420 vika). Vika voi myös olla ilmamäärämittarissakin tai myös lamda-anturissa. Valo ei kuittaanu itsestään vaan se on kuitattava lukijalla pois.

        Oliko kyse ABS:n valosta vai Airbag:n valosta? ABS valo kuittaantuu itsestään tietyn virrat päälle / pois käytön jälkeen ja saatta johtua ABS- anturin huonosta kontaktista ja johtoviasta. Voi johtua myös liasta ABS:n lukijassa eli joudut purkamaan pyörää senverran, että näet onko lukijan pyörijä likainen.

        Airbagin valon syttyminen/sammuminen taas johtuu yleensä huonoista kontakteista liittimissä (hankalokeron takana, etuistuinten alla tai mittaristossa).


    • RedRisingSun

      Itselläni palanut moottorivalo viimeisen puolen vuotta. Mitäs luulette jos on ketju vaihdettu 250km ja nyt ajettu 304km, voisiko olla venynyt jo?

      Itse vaihdoin juuri molemmat lambat, sekä ilmamäärämittarin. Moottorivalo pysyi poissa noin viikon kunnes alkoi taas palamaan. (eikä ollut tarvikeosia!)

      Ideoita mitä koittaa seuraavaksi?

    • kahliitaO

      Samaa ongelmaa täällä 150tkm vm 2000 primussa vikavalo palaa ja antaa vikakoodiksi liian laiha seos lohkolla 1, nakutustunnistun nyt vaihdettu, mitäköhän seuraavaks kokeilemaan, ilmamäärä/massamittari?

      • nipponi mies

        Lamda anturi se laiha seos. joka sijaitsee ilmanputsarin putkessä sellanen vali putki johon tulee pistoke kylkeen. muistaakseni makso 100€ motonetissä ja sai viel 20€ takas ku vei vanhan tilalle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe