Mauno Joutilainen

tänään

telkkarissa.

43

2479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkä teit...

      Kyllä peittosit maalaisliäkärin joutavan pas... jauhannan! Nauroin välillä kaksin kerroin, maha hytkyen.
      Uskallat rohkeasti kyseenalaistaa nyky-yhteiskunnan mätäpaiseet ja puhkoa ne. Hienoa!
      Mun depis parani ainakin hetkeksi. Josko tuo pysyis yön yli kurissa ku jutteluas muistelen.

      Ohjelma oli toteutettu hienosti, juuri arvoja polkemalla.
      Työkkärissä käydessäni olen kokenut saman. Viidennen ohjannan jälkeen löydät oikean luukun ja tunnin/pari odoteltua voi kutsu kuulua?
      Saat nipun paperia käteesi ja ulos.
      Muuta sieltä ei saa mutta ei ole tilattukaan!

      Lisää tällaisia kannanottoja ja synkeys, turha tärkeily jäisi pois!

      • elätin

        pitkälle viety versio.
        Joutilainen on entisenä linnakundina ja mm. myymälävarkauksista ja tuhopoltosta tuomittuna niin paljon velkaa, ettei voi palkkatyötä oikeastaan tehdäkään, kun vouti veisi kuitenkin suuren osan palkasta.
        Joutilainenhan tekee pilkkaa niistä , jotka oikeasti hakevat töitä ja myös niistä, jotka töitä toisille yrittävät järjestää.
        Tuloistaan veroa maksavathan sen Joutilaisen elättävät.


      • elätin

        pitkälle viety versio.
        Joutilainen on entisenä linnakundina ja mm. myymälävarkauksista ja tuhopoltosta tuomittuna niin paljon velkaa, ettei voi palkkatyötä oikeastaan tehdäkään, kun vouti veisi kuitenkin suuren osan palkasta.
        Joutilainenhan tekee pilkkaa niistä , jotka oikeasti hakevat töitä ja myös niistä, jotka töitä toisille yrittävät järjestää.
        Tuloistaan veroa maksavathan sen Joutilaisen elättävät.


      • se siellä?

        No kukapa sen Maunon hännän nostaisi, jollei Mauno itse...


    • knee

      diagnose: sairaaloinen tarve varastaa!
      yhteiskunta on mätä kun näitä kivirekiä vedetään perässä!

      • Hankasalmi?

        Minkä ja koska mane on polttanu kolulunkin.ku ite ohjelmassa kehui.onko mane hiukka kylähullu.komia mies.


      • ainoaksi..

        kleptomaaniksi tässä maassa? Mun ex- avokin äiti sairastaa tätä ja avokki on oikeuspuolella töissä.
        Että silleen!


      • antaa...
        ainoaksi.. kirjoitti:

        kleptomaaniksi tässä maassa? Mun ex- avokin äiti sairastaa tätä ja avokki on oikeuspuolella töissä.
        Että silleen!

        kaikkien "kukkien" kukkia vaan, monimuotoisuus on kulttuurimme rikkaus, ja
        välillä kun lainsäätäjiemme puuhastelua kuuntelee, jopa tulee sellainen
        tunne,että kaikki entisaikojen "poikkeavuus" tavoissa ja käyttäytymisessä
        jopa suotavaa sekä toivottavaa?

        Joillakin täteillä noita kukkia on jopa hatussakin :)


      • MaunoVoutilainen
        antaa... kirjoitti:

        kaikkien "kukkien" kukkia vaan, monimuotoisuus on kulttuurimme rikkaus, ja
        välillä kun lainsäätäjiemme puuhastelua kuuntelee, jopa tulee sellainen
        tunne,että kaikki entisaikojen "poikkeavuus" tavoissa ja käyttäytymisessä
        jopa suotavaa sekä toivottavaa?

        Joillakin täteillä noita kukkia on jopa hatussakin :)

        Hyvin on mennyt näin edelleen Kelan kirjoilla. Mikä on ollessa. Tänään tärähtää tauluun 58 vuotta koomikkona.


    • katsoin

      ..päästää eläkkeelle suosiolla, tuli kyllä selväksi että työn hakeminen on hepulle vaan tapa kuluttaa aikaa eikä minkäänlaista aikomusta ole ryhtyä mihinkään tuottavaan toimintaan. Ei muuten närästäis mutta siksi vähän kun tiedän olevan sellaisiakin pitkäaikaistyöttömiä jotka ihan oikeasti haluavat päästä leivänsyrjään kiinni.

      Tuollainen "dokumentti" tapatyöttömästä jonka elämäntarkoituksena tuntuu olevan vaan hankalana oleminen turhaan luo vähän vääränlaista kuvaa muistakin pitkäaikaistyöttömistä, tahtoen tai tahtomattaan. Mauno ei nyt ihan hirveän tyhmältä (vaikkei kyllä kovin viisaaltakaan) vaikuttanut ja suh't terveen näköinen fyysisestikin, jos ei noilla eväillä ole työhistoriaa kuin se puoli vuotta takana niin ei siinä paljon työkkäriä tarvitse syytellä ainakaan pelkästään, peiliinkin voi vilkaista.

      Jotenkin tuossa "dokkarissa" välittyi kuva katkerasta miehestä, koneiston uhrista mutta ei nuo olot nyt kovin hirveiltä vaikuttaneet, jossain muualla maailmassa voisi olla vielä surkeampaa tuolla asenteella, tai sitten voisi olla Maunokin työelämässä eli jokin täällä meillä mättää varmaankin. En suinkaan ole sosiaalitukijärjestelmiä vastaan mutta ei kai se ainakaan kustannuksia alenna jos täysin työhaluttomia ihmisiä pidetään vastoin tahtoaan työnhakijoina ja jarruttamassa niiden mahdollisuuksia joilla niitä työhaluja olisi. Ohjelmassakin tuli vaikutelma että voutilainen ajankulukseen käy työvoimatoimistolla itseään viihdyttämässä, no se viihdytykseen käytetty aika on sitten toisilta pois eikä varmaan virkailijoillekaan kovin mieltäylentävää kuunnella samoja selityksiä kerta toisensa jälkeen.

    • nähnyt.

      -tulis 50 luku takas,mane joutus lentokenttä,tietöihin.kuorma-autoissa jolla kujetus hoidettiin kulj,koppi ilman läämitystä työttömät kyytiin ,iltasella takas.ei ollut lämmin kuljetus.olin 18 v kun kuljetin kuorma-autolla työläisiä tikkakosken lentokenttä työmaalta vaajakoskelle ym,muualle.tommnen pelle hermostuttaa ,kun toiset petaa hampille ruuan.(ollutkin 13.)

      • Sekundayht.kunta

        Mitä sanoisi tähän maansiirtoyrittäjä jonka kaivinkone ja kuorma-auto menisi vasaran alle?Lähtisikö mielellään lapiohommilla maksamaan pankkilainoja?


    • Mauno Voutilainen

      Kiitoksia, kiitoksia. Ohjelman kuvaamisesta on jo yli 5 vuotta, olen edennyt työnhakijana, nyt olen jo vanhempi pitkäaikaistyönhakija.
      Eläkettäkin toki olen jo kerrran hakenut, 2012 huhtikuussa vakuutusoikeus hylkäsi molemmat hakemukseni, 5 €/kk työeläkkeen, sekä kansaneläke plus takuueläkkeen.
      Eipä näytä työrintamalla olevan vielä valoja, mutta muuten mukavaa, lämmintä ja kesää.
      Ikääkään ei vielä paljon ole, 54, vasta tuli keväällä, välillä vähän kevyempiäkin vuosia, koettelemusten lomassa, säilyy komeampana ja virkeämpänä, kun osaa suhtautua tilanteisiin ja suhteuttaa asiat.
      Mauno Voutilainen

      • EiArmoa

        Sinä et olisi oikeuttu yhtään mihinkään jos oikeus edes pikkuisen olisi järkevien suunnittelema tässä maassa.
        Pitää oikein ylpeillä sillä että työt ei kelpaa, ja surra kun eläkehakemukset menee nurin.. jaa.. miksiköhän menee nurin.. olisikohan syynä se että työaikaa ei isommin ole luuserille elämän aikana kertynyt.

        Vedä ittes hirteen.


    • Ähäkutti molot

      Älä ole moksiskaan Manu, samassa veneessä, pitkäaikainen yli viiskymppinen.
      Koska kauounki ei hoida velvollisuuksiaan olen ottanut tavaksi käydä ostoksilla Helsingissä ja Tampereella, lentäen ja uudella autollani. Meneepähän nekin rahat Makelta huti, hähhhäää. Pari vuotta tässä on " kituuteltu " Kelan päivärahoilla ja käyty katsomassa nälkää kehitysmaissa, luulevat Kelassa olevansa niskan päällä, reppanat. Niin, ja tottakai persuja kannatetaan niinkuin kuuluukin.

    • Luuserit töihin

      Joo näitä "työttömiä" tässä on tullu kateltua.Töihin eivät mene vaikka töitä tarjotaankin.Teeskennellään mieluummin hullua,tiedän tapauksen.Ruokapankista haetaan ruokaa ja valitellaan kun väsyttää,ei oo työt hartioita halkaissu.

    • Tehkää työnne

      Ei kai kenenkään tarvitse pelkän työn vuoksi työtä tehdä jos on rahaa ja omaisuutta muutenkin?? Voi hyvä tavaton millaisia hönöjä!

      • Se on oikeestaan

        Kristillinen perinne tuo työnteko, sillä jossakin kuulemma syntiinlankeemisen (NAISEN ANSIOSTA JA SYYSTÄ) jälkeen luetaan syntiin langenneille madonluvut ja uhataan, että hiki päässä pitää leipänsä syömän (tarkottaa varmaankin sen leivän hankkimista vapaasti tulkittuna.)

        Siitä syystä tuo työnteko elannon saamiseksi maassamme on pakollista vain kristityille ja työntekoa jopa pidetään jonkun sortin hyveenä.

        Eri kulttuureista tulleille se työnteko on vain jotain muuta, jos sitä nyt yleensäkään on niin tarvis tehdä.


    • mekot setillekin

      kylläpä ne kukkahatut istuvat monenkin äijän hattuun erittäin hyvin.keskuspaikkana keskustan aukia,päät pyörivät ku ujola koululaisella joka suuntaan ja tuomitsevat toinen toistaan ohimennen.olen sitä mieltä vahvasti että usea kirjoittaja on kukkamekkkoinen mies ja sellaanen yksitotoinen kaiken lisäksi.ja nämä kukkahattusetät on kauheita juoruakkojakin!pälpätipäläpälä

    • hui kamala

      Mikäs tapaus tämä manu oikein on?? onko sama joka surkutteli sitä että eräältä paikkakunnalta lopetetaan ulosottovirasto??

    • Susanna211

      Manu on laiska luuseri joka vaan makaa......

      • Suunsoittaja?

        Mutta Jyväskylän kaupunginvaltuuston varajäsen. Entä sinä?


    • faija mandi

      Jos Manusta saa sanoa kuka tahansa täällä mielipiteensä, niin varmaankin saa sanoa somali Ahmed Burganista. Täysin työtä vieroksuva laiska paska ja sossun tuilla loisiva kuten muutkin hänen laajasta suvusta.

    • Mauno Voutilainen

      Varajäseniä tässä ollaan, samoin varatyönhakijana. Vähän on muuttunut, enää ei TE-toimistoissa saa edes puhutella virkaväkeä, turhaakaan, ilman ajanvarausta.
      Eipä tule sinne aikoja varattua, eikä turhan takia enää käytyä.
      Soittelevat ilmoittautumista, sillä hoituu, neljän viikon välein Kelalle lappu.
      Tykkään enemmän tästä kirjoitushommasta, vaikka ei mitään maksetakaan, paitsi Kelan ja mahdolliset kunnan tuet, hyvä näinkin, saa tehdä mitä lystää.
      Toki rahan takia olisin valmis oikein palkattua työtäkin tekemään, vaan ei ole toistaiseksi tarjottu.
      Korvauksia ei minulla ole enää mitään, en ole saamassa, enkä maksamassa.
      Koulunpoltosta ei tullut korvattavaa, oli purkupäätös siitä, meni sillä.
      Talossakaan ei sen takia tarvinnut käydä, koska olin 14 siinä vaiheessa, kevät toki meni silloisessa kuulussa Pernasaaressa, mikäpäs oli ollessa.
      Taloissa en ole käynyt 1992 kesäkuun jälkeen enää pitempää tuomiota, onneksi, sakkoja sen jälkeen jotkut, sakonmuuntoja, viimeksi nousin Sukevan lopetetulta asemalta aamujunaan 15.09.2008, jolloin myöhemmin samana päivänä Lehman Brothers kaatui jenkeissä, siitä alkoi tämänkertaiset lamat ja taantumat.
      Ihan turha väittää perättömiä, höpönhöpöjuttuja.
      Mauno Voutilainen

      • sdfjgkhl

        Ai kun sinä pääsit Sukevalta pois niin alko massiivinen lama? Taidat luulla itsestäsi hieman liikaa!!!


    • Mauno Voutilainen

      Tässä tätä vaan, ilimoja pitelöö, hyvä kun TE-toimistoon enää kerkiää, lupasivat ennen 05.09 soittaa, jos ei ala kuulumaan, soitan itse.
      Eivät töitä lupaa, soittaa vaan, jotta ei tarvitse minua siellä toimistossa nähdä, työnhaku pysyy voimassa, kun soittavat.
      Virolaisittain puhui tyttö, kun työkkärin puolesta soitti.
      Eläkettä olisi varmaan aika kohta toisen kerran koettaa hakea, vähän kuulostelen, olisiko nyt paremmat mahikset, kun olen vähän vanhempi, kuin edellisellä haulla ja kovasti pöljempi.
      Mauno Voutilainen

      • Dipl. Pummi

        Työllistymisenestolaitoksen vastauspalvelu on ilmeisesti ulkoistettu Tallinnan huumekujien takana sijaitsevalle callcentterille. Syynä ilmeisesti se että laitoshan työllistää pääsääntöisesti vain virolaisia duunareita. Suomalaisiahan ei enää maassamme työllistetä.


      • Mauno Voutilainen
        Dipl. Pummi kirjoitti:

        Työllistymisenestolaitoksen vastauspalvelu on ilmeisesti ulkoistettu Tallinnan huumekujien takana sijaitsevalle callcentterille. Syynä ilmeisesti se että laitoshan työllistää pääsääntöisesti vain virolaisia duunareita. Suomalaisiahan ei enää maassamme työllistetä.

        Nyt 26.08.2014 on tilanne työnhaun suhteen se, että työttömyyspassin leimuu on luvattu tapahtuvan viimeistään ensi viikon perjantaina, eli 05.09 tapahtuvalla Viron tytön soitolla, vielä ei ole mitään kuulunut, vaikka olen pitänyt puhelinta mukana arkena vessassakin.
        Jos ei nyt pian ala soittoa kuulumaan, soitan kyllä kohta itse, jotta saa asian vieritettyä pois selkää painamasta, kivirekenä selässä.
        Ensi kuun 10. päivä ilmestyvässä Rakennusmaailmassa on testi turvarannekkeellisista, vuorettomista työkäsineistä, luemme innolla!
        Mauno Voutilainen


    • tyttönaapurista

      Miten sä jaksatkin vetää tuota roolia noin antaumuksella vuodesta toiseen!? Eikö ne ala sua ees kurssittamaan ? Jos mä olen ollut työttömänä niin heti kuukauden sisällä tulee uhkavaatimuksia ja pakkokursseja ym. törkyä.
      Onnea sulle ja elämänilo kukkikoon edelleen !

    • aino kalevala

      Ottaisin Mauskin ilomielin tänne mua auttelemaan ja hoitamaan huushollia,se kävisi työstä !

    • Sopisi alalle?

      Mauno opiskelemaan vaikkapa lähihoitajaksi.

    • Hillot purkissa

      Peruspummeja vifuttaa kun omillaan toimeentulevat ovat piruuttaan työttöminä ja ottavat yhteiskunnalta pois sen minkä pystyvät. Se on mukavaa elämää se.

    • Vieläkö ehtii?

      Miksi ihmeessä Mauno ei hakenut kaupunginjohtajan virkaa? Eihän nykyinenkään täytä niitä kriteerejä mitä hakuilmoituksessa oli!

    • Mauno Voutilainen

      En tietenkään hakenut kaupunginjohtajaksi, edes vitsinä, kuten kahdesti olen hakenut, koska saatan varavaltuutettuna olla hyvällä tuurilla kaupunginjohtajaa itse valitsemassa, joko 10.11 tai viimeistään 01.12 valtuuston kokouksessa.
      Vitsihakijakaan ei voisi olla itse valitsemassa.
      Nyt tulevana maanantaina 4 kärkiehdokasta ovat esittäytymässä kaupunginvaltuuston kokouksessa, voi seurata verkosta, kaupungin sivujen kautta pääsee.
      Edelleen olen työnhakijana, en vielä eläkkeellä, jouten, vaan en joutilaana.
      Tässäkin kovaa kyytiä tekstiä tulee, äsken kävin juoksemassa, huomenna aion nostaa painoja.
      Mauno Voutilainen

    • MaunonLukija

      Etkös sinä Mauno nyt voisi suorittaa sen ajokortin ja hommata jonkun käytetyt autonkin kun Keskisuomalaisessa kerroit perintöä hieman saaneesi? Voisit hakea työtä laajemmalta alueelta kuten Hankasalmelta, Korpilahdelta, Muuramesta taikka Äänekoskelta. Tässä hommassa yhdistyisi kolme asiaa:

      1. Saisit sen tarvittavan ajorutiinin ja kyllä työkkäri sinulle jonkun määräaikaisen paikan järjestäisi.
      2. Kun olisit antanut näytön työhaluista niin ne eläkepaperitkin järjestyisivät nopeammin.
      3. Saisit uutta inspiraatiota noihin kirjoitushommiin kun reissumiehenä vähän aikaa olisit

    • Että tällainen asia

      Kyllä minäkin tuon dokkarin Mauno Voutilaisesta katsoin. Se oli ihan mielenkiintoinen, mutta hieman tuli sitä TE-toimistossa käyntiä ihmeteltyä, kun minulta se on lähes aina sujunut hyvin, siis jonotuslappujen otto, ajanvaraukset yms. Ja jos jotain ongelmaa on ilmennyt joskus, niin apua on aina saanut. Eli siis homma toimii ainakin minun suhteeni. Voutilainen on muutenkin tuttu kaveri, siis noin ulkonäöltä, kun olen monesti nähnyt hänet keskustassa ja taidetaanpa vielä samoilla kulmilla asua tai ainakin lähes.

      • Alan Pizzeria

        Porrastiellä asuukin kaupungin kerma, tosin jo hieman eltaantunut.


    • MaunoVoutilainen

      Tässä taas tulee asiaa. Mauno Voutilainen tässä taas, piiiittkäällä vapaalla ollaan edelleen, mikäpä on ollessa, hölökytä kölökytä vaan.
      Mauno Voutilainen

    • MaunoVoutilainen

      No johan nyt on, tämä keskusteluketju jatkuu aina vaan, tässä itse olen, kyllä, peilistä katson, tutulta näyttää, mikäpä on ollessa, omana itsenään.
      Ei ole töitä tarjolla, ei ole kiire minnekään, mitteepä tässä meikäläinen muuta.
      Mauno Voutilainen

    • MaunoVoutilainen

      Tämä ketju on siis vielä voimissaan? Täällä sitä vaan Jyväskylässä edelleen aikaa vietetään, ollaan jo 4. varajäsen kaupunginvaltuustossa, vassin listalta. Varatyönhakija ollaan myös edelleen, tänään sääkin suosii, kävelykadulla oli mukavat juttelut ja paljon asiaa, mikä on ollessa. Tänään uimaan ja soutelemaan kumiveneellä, vesi on jäähtynyt vähän alle 20 astetta tasolle, vaan ei haittaa, kunhan on sulana.

    • Havaintoja

      Vilkaiskaapa Mari Leppäsen Lakua! -kirjan keskiaukeamaa, jossa on vanha, kesäinen värikuva (1970-80 luvulta) Jyväskylän torista. Onko kuvassa itse Mauno Voutilainen sinisen Mossen vieressä?

    • jouto

      Hyvin näyttää sossun rahat pelikoneisiin uppovan keljon prismalla välipäivinä joutilaisella.

    • MinäVaanKysyn

      Onko Mauno poltellu kouluja tai ollu vankilassa viime aikoina?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe