Imetän 6kk vanhaa tyttöäni eikä kuukautiset ole vielä alkaneet. Tahtoisimme sisaren lapsellemme. Tiedän, että jos imettää, ei välttämättä tule raskaaksi mutta miten käy jos tulen? Loppuuko maidon tulo silloin? En tietenkään tahtoisi lopettaa imettämistä ennenkuin vauva itse haluaa lopettaa. Kokemuksia kellään?
Uusi raskaus ja imetys?
3
2747
Vastaukset
- ++++++
Joillakin maidontulo loppuu saman tien kun uusi raskaus saa alkunsa. Toisilla taas maidon maku muuttuu niin ettei vauva enää huoli rintaa. Kolmansilla tulee rinnat niin kipeiksi, ettei imetys onnistu mitenkään. Joillakin taas tulee alkuraskaudesta niin voimakas väsymys, ettei imetyksen jatkaminen ole äidin jaksamisen kannalta järkevää.
Mutta on monia, jotka jatkavat imetystä raskaudesta huolimatta ilman mitään isompia ongelmia. Muutamat jopa täysin ilman ongelmia. - tandemimettänyt
Ensinnäkin varaudu pitkään odotukseen. Toisilla menkat alkavat muutama viikko synnytyksestä teki mitä vaan, mutta sitten on tällaisia kuin minä :) Esikoisen jälkeen kesti vuoden ja 5kk että menkat palasivat, nyt kakkonen on vuosi ja 1kk eikä menkkoja vielä ole...
Raskaus useimmiten hiivuttaa maidontuotannon, mutta joillain maitoa riittää hyvin läpi raskauden. Itsellä alkuraskaudesta imettäminen tuntui hankalalta kun rinnat ja nännit aristivat, ja raskauden puoleenväliin mennessä maitomäärä väheni selvästi. Esikoinen oli tuolloin jo lähelle 2-vuotias, joten se näkyi lähinnä siinä että lehmänmaito alkoi ruokapöydässä kelvata paremmin. Pienemmälle vauvalle täytyy tietysti varautua antamaan korviketta lisäksi, jos äidinmaito on vielä ainoa maito.
Raskauden loppua kohti maitoa alkaa taas tulla paremmin, jos lapsi sinne asti jatkaa syömistään. Moni vierottuu ennen sitä raskauden puoliväliä, kun maito alkaa olla tiukassa ja sen makukin voi muuttua hormonaalisten tekijöiden vuoksi. - nyt raskaana..
ja ekat menkat tuli kun esikoinen oli 6½kk.. Maidontulo ei loppunut, eikä esikoinen alkanut hylkimään.. Toiset kuukautiset tuli 32 pv ekojen jälkeen ja sitten jo raskauduin.. Tässä vaiheessa (esikoinen n. 7½kk) imetin kaksi kertaa päivässä, aamuin ja illoin, ja edelleen esikoiselle kelpasi..
Olen imettänyt tähän asti, edelleen kaksi kertaa päivässä, nyt menossa rv 16, ja olen luopunut pari päivää sitten iltaimetyksestä. Minulla sattuu niin paljon rintoihin etten voi imettää iltaisin.. Ja esikoisen iltaimetys alkoi enemmänkin jo olemaan sellaista "katsellaan muualle".. Ei jaksanut keskittyä..
Ei sitä kannata itse lähtee lopettamaan jos ei tahdo ja jos vauva tahtoo imee.. Kyllä se sitten itse vierottaa itsensä kun ei halua enää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006444
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303863törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283240Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3741761- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471003Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879