Moikka!
Olen opiskellut pari vuotta kemiaa yliopistolla, mutta jättänyt opinnot kesken, koska koin opinnot vaikeiksi.. tai siis olin vähän laiska..
Millä amk-tutkinnolla saisi parhaiten kemian töitä (analyysi jne)? Kemiantekniikka, labra-analyytikko, laboratoriotekniikan insinööri vai joku muu? Biojutut ei niinkään kiinnosta..
Tietysti yliopistoonkin voisin hakea jotakin lukemaan, mutta empä tiedä sopiiko se luentomainen opiskelu mulle..
Labra-alan koulutus
3
571
Vastaukset
- ,.....
en suosittele labra-alaa ainakaan. huonot liksat eikä ole vaativaa työtä.. itse opiskelen kemiantekniikkaa ja vaikka tämä taloustilanne on nyt huono, niin kyllä niitä töitä löytyy. sitten on tuo pintakäsittelylinja tai prosessitekniikka.
- 3762.h tuntia - n.14.h .
Mahtaisiko vielä löytyä jostakin Suomesta vanhan opintosuunitelman Lab. linja ( kemia ) jossa olisi TIETOTEKNIIKKA = 198.h, KEMIA>epäorgaanisen kemian perusteet = 122.h ja Orgaanisen kemian perusteet = 88.h, LABORATORIOTEKNIIKKA JA ANALYYSIT = 175.h, FYSIIKKA > Fysiikan perusteet = 70.h, YLEINEN JA EPÄORGAANINEN KEMIA > yleisen ja epäorgaanisen kemian kurssi = 253.h ja ympäristökemia = 32.h, FYSIIKKA JA FYSIIKAALINEN KEMIA > ammatillinen fysiikka = 81.h, fysikaallinen kemia = 32, fysikaallinen kemian jatkokurssi = 32.h, radiokemia = 32.h, kvanttifysiikka = 32.h, ANALYYTTINEN KEMIA > kemia 1 lskut = 64.h, kemian laskut 2 = 64.h, kvantitatiivinen analyysi = 192.h, vesianalyysit = 64.h, ORGAANINEN KEMIA > orgaaninen analytiikka 164.h, synteesit = 185.h, LABORATORIOLAITETEKNIIKKA > spetrometria 1 = 66.h, spetrometria 2 = 128.h, kromotografia = 96.h, BIOKEMIA > biokemian kurssi = 160.h, MIGROBIOLOGIA > mikrobiologian kurssi 160.h, OPPILAANOHJAUS = ( 34.h ? ) .
Merkitsin tähän tunteja en kaikkia mutta ns. ammattiaineet joilla valmistuin Kemian Laborantin perustutkinnon ( YAMK vaadetason tutkinto ) .
Tuollainen jos et hakeudu TKK.hon ja löydät kaupungin missä on Kemian Laborantin perustutkinto linja voisit ohjatummin valmistua Kemian Lab. valinnalla ( tukea siis ohjatusti suoritua koulun läpi aineista jolloin itse materiaalin keruun osuus helpottuu kun opetus on organisoidunpaa ) .- ~Nanskuli~
TKK:lle en taida hakea, mutta toivon koulun sijaitsevan pääkaupunkiseudulla tai esim. Turku/Tampere.
Ammattikoulun nykyinen laborantin tutkinto on aivan liian helppo minulle, haluan kuitenkin jotain haastetta opinnoissa. Olen paljon motivoituneempi nyt kuin heti lukion jälkeen. Eka vuosihan minulla meni yliopistossa mainiosti, mutta tokana vuonna aloin lipsumaan.. Todella vaikea päättää mihin lähtisi opiskelemaan, mutta amk tai yliopisto kuitenkin.. Millä kemian alan tutkinnolla saisi töitä ja palkka olisi noin 2500 e?
Olen myös miettinyt proviisorin tutkintoa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112722Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän171720Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2671608Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271139Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411062Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?831031RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022