Tekstin koko ja kontrasti

Ruuneperi

Tekstiä ei enää saa suurennettua kuten aikaisemmin.

Tiedättehän systeemin, jota moni voi tarvita.

Klikkaa Näytä "ikkunan" yläreunassa. Mene kohtaan Tekstin koko. Klikkaa suurempi tai suurin.

On toiminut aikaisemmin myös suomi24:ssä, ei enää!

Teksti on myös kumman harmaata eli vaalean sinistä. Musta tai tummemman sininen olisi näkyvämpi.

14

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erhkki

      ... selaimen vaihto? Käytössäsi on ilmeisesti Internet Explorer.
      Firefoxilla suurennus toimii kun painat "Ctrl" näppäimen pohjaan ja " " näppäimellä suurennat.
      Operalla "Näytä...Zoomaus" ja valitset sopivan.

      • löytyy tekstin suurennus kohdasta "Näytä" ja sieltä kohdasta zoomaa saa tekstiä isommaksi.


      • Petteri .. ..

        Toimi minulla ainakin ohjeittesi mukaan.


      • Jatta

        kiitän neuvostasi. Yksi painallus merkkiä riitti ja helpotti kovasti. Kun tähän uuteen systeemiin tottuu, niin onhan tämä ihan OK.

        On kivaa, kun jotkut näkevät vaivaa toisten auttamiseksi. Antamasi neuvo toimi minulla. KIITOS!


    • Katleija3

      Minulla toimii kuten ennenkin.

    • vastaukset eivät näy!

      • Katleija3

        Eilisillasta lähtien aloitussivun tiedot viimeisen viestin kellonajasta ja viestien lukumäärät eivät ajan tasalla, vaan välillä on pitkä viive.


      • Minä vaihdoin Opera-selaimeen jokin aika sitten lähinnä sen ketteryyden takia.
        Sen tekstin suurennos toimii hyvin ja kotrastikin suurenee 150% kohdalla. Muistaakseni se toimi myös aikaisemassa Firefoxissa samoin, tosin siellä ei kai ollut noita prosentteja, vaan suurempi ja suurempi jne.
        Tuo sininen väri on varmasti ongelmallinen heikompinäköisillä ja niitähän meidän ikäisissä riittää. Uskoisin, että varsinkin harmaakaihista kärsiville tuosta väristä on haittaa.

        Te ohjelman tekijät olette vielä niin nuoria, ettette ole tietoisia kaihin ongelmista, joten

        Haloo ohjelman tekijät. Kysykää mumeiltanne tai vaareiltanne miten esim. alkavakin harmaakaihi vaikuttaa tällaisessa tapauksessa.

        Tuolla aikaisemmin lupasin täydet viisi tähteä tälle uudistukselle, mutta nyt kaduttaa. Neljä olisi ollut oikeampi pisteluku, sillä tuo väri on paha virhe, vaikka en itse siitä kärsikään, minulla kun on agrylisilmät.


      • Ilmamaisteri
        Jopel kirjoitti:

        Minä vaihdoin Opera-selaimeen jokin aika sitten lähinnä sen ketteryyden takia.
        Sen tekstin suurennos toimii hyvin ja kotrastikin suurenee 150% kohdalla. Muistaakseni se toimi myös aikaisemassa Firefoxissa samoin, tosin siellä ei kai ollut noita prosentteja, vaan suurempi ja suurempi jne.
        Tuo sininen väri on varmasti ongelmallinen heikompinäköisillä ja niitähän meidän ikäisissä riittää. Uskoisin, että varsinkin harmaakaihista kärsiville tuosta väristä on haittaa.

        Te ohjelman tekijät olette vielä niin nuoria, ettette ole tietoisia kaihin ongelmista, joten

        Haloo ohjelman tekijät. Kysykää mumeiltanne tai vaareiltanne miten esim. alkavakin harmaakaihi vaikuttaa tällaisessa tapauksessa.

        Tuolla aikaisemmin lupasin täydet viisi tähteä tälle uudistukselle, mutta nyt kaduttaa. Neljä olisi ollut oikeampi pisteluku, sillä tuo väri on paha virhe, vaikka en itse siitä kärsikään, minulla kun on agrylisilmät.

        on minunkin selaimeni. Kiitos siitä zuumaus neuvosta. Lisäsin prosentin 150:een ja leveä sininen sivukaistale kapeni alle 1 -senttiseksi. Nyt on hyvä lukea, ei haittaa tuo sinisyys, eikä tarvi tihrustaa, olisi jäänyt lukemiset minimiin, niin otti silmiin.
        On se hyvä kun täällä löytyy teitä tietäviä, ei tarvitse yksin pähkäillä ongelmien kanssa.
        Kiitos!


    • Katleija3

      Minä vaan olen luullut, että ne tekstin koon muutosasiat ovat käyttöjärjestelmästä kiinni, eikä selaimista ja sivustoista.

      Minulla on vanha Win98 ja tekstikoon muutokset toimivat seka Firefoxilla että Explorerilla.

      Näytä/Tekstin koko->suurempi, pienempi, normaali.
      Helpoin on kuitenkin ctrl alaspainettuna ja (koko lisääntyy joka painalluksella),
      pienentäminen tapahtuu ctrl alaspainettuna ja - (koko pienenee joka painalluksella)

      PARANNUS
      Se on parannus, että esikatselussa korjattava teksti on ilman eri klikkausta samassa näkymässä.

      • Hintriika*

        Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.


      • Atolfia
        Hintriika* kirjoitti:

        Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.

        Konstit ovat monet, kuten sanoit. Tuo sinun viimeisesi oli oikein näppärä.
        Täytyy sanoa, että tämän uusitun version fonttityyli on ikävä. Entinen oli selvempi.
        Tämä suurentaminen auttaa kyllä.


      • SkillaN*
        Hintriika* kirjoitti:

        Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.

        Hintriika* tämä asia selkis, ehkä tuo kirjautuminen joskus.
        Näin sitä apua tulee osaavilta.


      • Amanda..
        Hintriika* kirjoitti:

        Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.

        Aamulla edessä sama homma.
        No, ei paljoa aikaa vie.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe