Tekstiä ei enää saa suurennettua kuten aikaisemmin.
Tiedättehän systeemin, jota moni voi tarvita.
Klikkaa Näytä "ikkunan" yläreunassa. Mene kohtaan Tekstin koko. Klikkaa suurempi tai suurin.
On toiminut aikaisemmin myös suomi24:ssä, ei enää!
Teksti on myös kumman harmaata eli vaalean sinistä. Musta tai tummemman sininen olisi näkyvämpi.
Tekstin koko ja kontrasti
14
330
Vastaukset
- erhkki
... selaimen vaihto? Käytössäsi on ilmeisesti Internet Explorer.
Firefoxilla suurennus toimii kun painat "Ctrl" näppäimen pohjaan ja " " näppäimellä suurennat.
Operalla "Näytä...Zoomaus" ja valitset sopivan.löytyy tekstin suurennus kohdasta "Näytä" ja sieltä kohdasta zoomaa saa tekstiä isommaksi.
- Petteri .. ..
Toimi minulla ainakin ohjeittesi mukaan.
- Jatta
kiitän neuvostasi. Yksi painallus merkkiä riitti ja helpotti kovasti. Kun tähän uuteen systeemiin tottuu, niin onhan tämä ihan OK.
On kivaa, kun jotkut näkevät vaivaa toisten auttamiseksi. Antamasi neuvo toimi minulla. KIITOS!
- Katleija3
Minulla toimii kuten ennenkin.
vastaukset eivät näy!
- Katleija3
Eilisillasta lähtien aloitussivun tiedot viimeisen viestin kellonajasta ja viestien lukumäärät eivät ajan tasalla, vaan välillä on pitkä viive.
Minä vaihdoin Opera-selaimeen jokin aika sitten lähinnä sen ketteryyden takia.
Sen tekstin suurennos toimii hyvin ja kotrastikin suurenee 150% kohdalla. Muistaakseni se toimi myös aikaisemassa Firefoxissa samoin, tosin siellä ei kai ollut noita prosentteja, vaan suurempi ja suurempi jne.
Tuo sininen väri on varmasti ongelmallinen heikompinäköisillä ja niitähän meidän ikäisissä riittää. Uskoisin, että varsinkin harmaakaihista kärsiville tuosta väristä on haittaa.
Te ohjelman tekijät olette vielä niin nuoria, ettette ole tietoisia kaihin ongelmista, joten
Haloo ohjelman tekijät. Kysykää mumeiltanne tai vaareiltanne miten esim. alkavakin harmaakaihi vaikuttaa tällaisessa tapauksessa.
Tuolla aikaisemmin lupasin täydet viisi tähteä tälle uudistukselle, mutta nyt kaduttaa. Neljä olisi ollut oikeampi pisteluku, sillä tuo väri on paha virhe, vaikka en itse siitä kärsikään, minulla kun on agrylisilmät.- Ilmamaisteri
Jopel kirjoitti:
Minä vaihdoin Opera-selaimeen jokin aika sitten lähinnä sen ketteryyden takia.
Sen tekstin suurennos toimii hyvin ja kotrastikin suurenee 150% kohdalla. Muistaakseni se toimi myös aikaisemassa Firefoxissa samoin, tosin siellä ei kai ollut noita prosentteja, vaan suurempi ja suurempi jne.
Tuo sininen väri on varmasti ongelmallinen heikompinäköisillä ja niitähän meidän ikäisissä riittää. Uskoisin, että varsinkin harmaakaihista kärsiville tuosta väristä on haittaa.
Te ohjelman tekijät olette vielä niin nuoria, ettette ole tietoisia kaihin ongelmista, joten
Haloo ohjelman tekijät. Kysykää mumeiltanne tai vaareiltanne miten esim. alkavakin harmaakaihi vaikuttaa tällaisessa tapauksessa.
Tuolla aikaisemmin lupasin täydet viisi tähteä tälle uudistukselle, mutta nyt kaduttaa. Neljä olisi ollut oikeampi pisteluku, sillä tuo väri on paha virhe, vaikka en itse siitä kärsikään, minulla kun on agrylisilmät.on minunkin selaimeni. Kiitos siitä zuumaus neuvosta. Lisäsin prosentin 150:een ja leveä sininen sivukaistale kapeni alle 1 -senttiseksi. Nyt on hyvä lukea, ei haittaa tuo sinisyys, eikä tarvi tihrustaa, olisi jäänyt lukemiset minimiin, niin otti silmiin.
On se hyvä kun täällä löytyy teitä tietäviä, ei tarvitse yksin pähkäillä ongelmien kanssa.
Kiitos!
- Katleija3
Minä vaan olen luullut, että ne tekstin koon muutosasiat ovat käyttöjärjestelmästä kiinni, eikä selaimista ja sivustoista.
Minulla on vanha Win98 ja tekstikoon muutokset toimivat seka Firefoxilla että Explorerilla.
Näytä/Tekstin koko->suurempi, pienempi, normaali.
Helpoin on kuitenkin ctrl alaspainettuna ja (koko lisääntyy joka painalluksella),
pienentäminen tapahtuu ctrl alaspainettuna ja - (koko pienenee joka painalluksella)
PARANNUS
Se on parannus, että esikatselussa korjattava teksti on ilman eri klikkausta samassa näkymässä.- Hintriika*
Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.
- Atolfia
Hintriika* kirjoitti:
Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.
Konstit ovat monet, kuten sanoit. Tuo sinun viimeisesi oli oikein näppärä.
Täytyy sanoa, että tämän uusitun version fonttityyli on ikävä. Entinen oli selvempi.
Tämä suurentaminen auttaa kyllä. - SkillaN*
Hintriika* kirjoitti:
Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.
Hintriika* tämä asia selkis, ehkä tuo kirjautuminen joskus.
Näin sitä apua tulee osaavilta. - Amanda..
Hintriika* kirjoitti:
Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.
Aamulla edessä sama homma.
No, ei paljoa aikaa vie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560
