Tekstiä ei enää saa suurennettua kuten aikaisemmin.
Tiedättehän systeemin, jota moni voi tarvita.
Klikkaa Näytä "ikkunan" yläreunassa. Mene kohtaan Tekstin koko. Klikkaa suurempi tai suurin.
On toiminut aikaisemmin myös suomi24:ssä, ei enää!
Teksti on myös kumman harmaata eli vaalean sinistä. Musta tai tummemman sininen olisi näkyvämpi.
Tekstin koko ja kontrasti
14
300
Vastaukset
- erhkki
... selaimen vaihto? Käytössäsi on ilmeisesti Internet Explorer.
Firefoxilla suurennus toimii kun painat "Ctrl" näppäimen pohjaan ja " " näppäimellä suurennat.
Operalla "Näytä...Zoomaus" ja valitset sopivan.löytyy tekstin suurennus kohdasta "Näytä" ja sieltä kohdasta zoomaa saa tekstiä isommaksi.
- Petteri .. ..
Toimi minulla ainakin ohjeittesi mukaan.
- Jatta
kiitän neuvostasi. Yksi painallus merkkiä riitti ja helpotti kovasti. Kun tähän uuteen systeemiin tottuu, niin onhan tämä ihan OK.
On kivaa, kun jotkut näkevät vaivaa toisten auttamiseksi. Antamasi neuvo toimi minulla. KIITOS!
- Katleija3
Minulla toimii kuten ennenkin.
vastaukset eivät näy!
- Katleija3
Eilisillasta lähtien aloitussivun tiedot viimeisen viestin kellonajasta ja viestien lukumäärät eivät ajan tasalla, vaan välillä on pitkä viive.
Minä vaihdoin Opera-selaimeen jokin aika sitten lähinnä sen ketteryyden takia.
Sen tekstin suurennos toimii hyvin ja kotrastikin suurenee 150% kohdalla. Muistaakseni se toimi myös aikaisemassa Firefoxissa samoin, tosin siellä ei kai ollut noita prosentteja, vaan suurempi ja suurempi jne.
Tuo sininen väri on varmasti ongelmallinen heikompinäköisillä ja niitähän meidän ikäisissä riittää. Uskoisin, että varsinkin harmaakaihista kärsiville tuosta väristä on haittaa.
Te ohjelman tekijät olette vielä niin nuoria, ettette ole tietoisia kaihin ongelmista, joten
Haloo ohjelman tekijät. Kysykää mumeiltanne tai vaareiltanne miten esim. alkavakin harmaakaihi vaikuttaa tällaisessa tapauksessa.
Tuolla aikaisemmin lupasin täydet viisi tähteä tälle uudistukselle, mutta nyt kaduttaa. Neljä olisi ollut oikeampi pisteluku, sillä tuo väri on paha virhe, vaikka en itse siitä kärsikään, minulla kun on agrylisilmät.- Ilmamaisteri
Jopel kirjoitti:
Minä vaihdoin Opera-selaimeen jokin aika sitten lähinnä sen ketteryyden takia.
Sen tekstin suurennos toimii hyvin ja kotrastikin suurenee 150% kohdalla. Muistaakseni se toimi myös aikaisemassa Firefoxissa samoin, tosin siellä ei kai ollut noita prosentteja, vaan suurempi ja suurempi jne.
Tuo sininen väri on varmasti ongelmallinen heikompinäköisillä ja niitähän meidän ikäisissä riittää. Uskoisin, että varsinkin harmaakaihista kärsiville tuosta väristä on haittaa.
Te ohjelman tekijät olette vielä niin nuoria, ettette ole tietoisia kaihin ongelmista, joten
Haloo ohjelman tekijät. Kysykää mumeiltanne tai vaareiltanne miten esim. alkavakin harmaakaihi vaikuttaa tällaisessa tapauksessa.
Tuolla aikaisemmin lupasin täydet viisi tähteä tälle uudistukselle, mutta nyt kaduttaa. Neljä olisi ollut oikeampi pisteluku, sillä tuo väri on paha virhe, vaikka en itse siitä kärsikään, minulla kun on agrylisilmät.on minunkin selaimeni. Kiitos siitä zuumaus neuvosta. Lisäsin prosentin 150:een ja leveä sininen sivukaistale kapeni alle 1 -senttiseksi. Nyt on hyvä lukea, ei haittaa tuo sinisyys, eikä tarvi tihrustaa, olisi jäänyt lukemiset minimiin, niin otti silmiin.
On se hyvä kun täällä löytyy teitä tietäviä, ei tarvitse yksin pähkäillä ongelmien kanssa.
Kiitos!
- Katleija3
Minä vaan olen luullut, että ne tekstin koon muutosasiat ovat käyttöjärjestelmästä kiinni, eikä selaimista ja sivustoista.
Minulla on vanha Win98 ja tekstikoon muutokset toimivat seka Firefoxilla että Explorerilla.
Näytä/Tekstin koko->suurempi, pienempi, normaali.
Helpoin on kuitenkin ctrl alaspainettuna ja (koko lisääntyy joka painalluksella),
pienentäminen tapahtuu ctrl alaspainettuna ja - (koko pienenee joka painalluksella)
PARANNUS
Se on parannus, että esikatselussa korjattava teksti on ilman eri klikkausta samassa näkymässä.- Hintriika*
Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.
- Atolfia
Hintriika* kirjoitti:
Konstit on monet, sanon kuin entinen akka, vaikka kissalla en ole pöytää pyyhkinyt. Tekstin koon saa muutetuksi myös hiiren "kolmannesta pyörästä", kun painaa ctrl-näppäimen alas ja pyöräyttää sitä keskimmäistä näppäintä. Mutta väriä ei sekään muuta ja tuo vaaleansininen on aika ikävä silmälle.
Konstit ovat monet, kuten sanoit. Tuo sinun viimeisesi oli oikein näppärä.
Täytyy sanoa, että tämän uusitun version fonttityyli on ikävä. Entinen oli selvempi.
Tämä suurentaminen auttaa kyllä. - SkillaN*
Hintriika* kirjoitti:
Hintriika* tämä asia selkis, ehkä tuo kirjautuminen joskus.
Näin sitä apua tulee osaavilta. - Amanda..
Hintriika* kirjoitti:
Aamulla edessä sama homma.
No, ei paljoa aikaa vie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1343616Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois752356Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2612245- 1412000
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v691572- 1011470
- 611343
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931317- 611290
- 721182