Bobcat 5t kaivurin telan

kireys?

Tulipa hommattua harrastelukaivuriksi tommonen 15v kumitelakaivuri. Ensimmäisen telasulkeisen jälkeen kyselenkin nyt, jotta kuin kireelle se tela pitäis kiristää?
Koneen roikkuessa ilmassa, kuinka paljon se tela saa roikkua?
Nyt siinä kolmimetrisessä telassa on "slackia" n. 10cm. Onko liikaa?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

7

2555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikaa...

Tuskimpa on liikaa löysää. Ei se tela saa niinkään kireellä olla että soi. Sen verran aikaa kumitela koneella ajelusta etten tarkkaan muista millaset ohjurit niissä on. Rauta telaisessa kannattaa pitää ohjurit kunnossa niin pysyy telat paremmin päällä. Kyllä sitä kuluneempi telasella koneellakin oppii ajamaan silleen ettei tipu. Auttaa paljon kun nostat kauhalla aina kun käännät. Vältät sivu rinteeseen ajoa. Teet telojen kohdalle tasasen ajo tien(ehkä rauta telasella tärkeempää. Kanto taikka kivi vääntää lapun reunasta.) Aina kun mahdollista ajat vetomoottorit takana, etenkin ylämäkeen. Kun alakerta rupee oleen niin kulunut ettei enää "varota" telan tippumisesta(yleensä rupee jotain ääntä kuuluun joko naksetta tai hankausta ennenkun tippuu) jos mahdollista pidät ylävaunun sellaiseen suuntaan että näet telojen takapäähän etenemis suuntaan nähden. Sieltähän se yleensä tippuu. Siis rattaalta eteenpäin ajaessa ja nokka pyörältä peruuttaessa. Silloin näet jos tela on menossa pois päältä, eikä tartte kun nostaa ja pyöräyttää takasin päin.

• Hitachi 30 u2

Hitachin ohje on 10-15 mm telarullan ja telan välille

• aloittelijakaivava

Jo alkaa kaivurointi sujua. Ja telatkin sain kirittyä, kun hommasin jättisuurten kiristysnippojen tilalle pienemmät normaalit. Nekin jouduin kyhäämään kasaan hitsaamalla, kun paikallinen hydrauliikkaliike oli sitämieltä, että on ok ruuvata vängellä paikalleen väärällä kierteellä olevat osat, kun ei hyllystä sopivaa löytynyt. 8-/

• Tiukkaa on

10-20mm

• himave

Voitteko sanoa, miten saan telan päälle? Minulla on lainavehje ja tela lähti pehmeälle paikalle ajaessani. Nyt on ongelma, miten saan paineen pois telan kiristäjästä? Olisin ikionnellinen, jos saisin neuvot pikaisesti, kun omat keinot eivät riitä? Pitäis vielä saada kaivetuksi ennen talven tuloa.
      Kiitos kaikille neuvot ovat tarpeen ja oteaan kiitollisuudella vastaan!

• heinuu

Telaston sivussa on luukku ,josta näkyy rasvanippa löysää sitä niin paineet tulee pois.Voi myös olla erillinen nippa josta saa paineen pois.

• Nääs...

Sen verran tarkennusta tuohon toiseen vastaukseen että aukaise se lukko mutteri jossa nippa on kiinni. Pelkän nipan löysääminen ei päästä rasvoja pois kiristäjältä, mutta kun löysää sitä lukkoa jossa nippa on kiinni tulee rasvat pihalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe