Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Canon on paras kameramerkki

Canon rulez 'em all

Canon on paras. Se nyt vaan on. Itellä on toiminut hyvin Canonin järkkäri ja lisälaitevalikoimaankin olen ollut tyytyväinen. Mitäs mieltä muut ovat?

24

1060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistat

      Kun kerran olet tyytyväinen lisälaitevalikoimaan, niin kerrohan mitä omistat!

    • Canonisti.

      Itse kuvaan Canonilla. Mutta en pidä mm. Nikoneita huonoina. D700 oli käynyt mielessä useammin kuin kerran, mutta 5D mkII vei voiton. Olympukset ovat pieniä ja kevyitä, itse en tästä pidä, mutta pienuus voi olla hyvä ominaisuus vaikka retkeillessä, kun painolla on merkitystä. Muista nykyisistä merkeistä on vähäinen omakohtainen kokemus, joten niitä en kommentoi.

      Canonilla on tällä hetkellä paras kuvakennotekniikka, jos Sonyn tekemä Nikon D3x:ää ei lasketa mukaan. D3x kennolla on aika kiva dynamiikka, toivottavasti Canon lähtee kilpaan, että saadaan enemmän dynamiikkaa myös halvempiin malleihin. Eipä silti, jopa Canon 1000D:llä on hyvää filmiä vastaava dynamiikka, hyvät on lelut nykyisin.

      Optiikassakin Canon on ihan pätevä, kaikki objektiivit suunnitellaan nykyisin ohjelmistolla. Optimointiparametrit vain vaihtelevat eri valmistajilla.

      Ainoa pieni toive Canonille olisi tämä: tehkää anti-alias filtteristä vähemmän vahva. Ja jos videotila pitää olla, joko valittava 1-60 fps nopeus tai ainakin valinnat 24/25/29.97/30/48/50/59.94/60.

    • Kriittinen jäbä

      Oliko se Canon paras kameramerkki vai kamera? Jotenkin vaatisi selvennystä arvostelun perusteista. Itselläni on Canon, mutta se ei mitenkään saa uskomaan, etteikö parempia kameroita olisi.

    • linnunpönttö

      kyllä canoni on paras ei ota eikä jätä

    • Canonista

      Olen 5Dmk2 omistajana aika pettynyt siihen, että Canonille ei ole kunnollista laajakulmaa tarjolla omassa valikoimassa (vrt. Nikon).

      Zoomeista 17-40/4L on koettu. Surkea lasi 17mm päässä reunapiirron ja vinjetoinnin osalta. 16-35L ei ole riittävän paljon parempi että viitsisin investoida. 14mm /2.8 II L on kyllä hyvä, mutta maksaa liikaa.

      Sitten taas kiintäpolttovälisistä 20mm/2.8 on todella surkea, 24mm/2.8 toimii reilusti himmennettynä, 28mm/2.8 on ok, 28mm/1.8 on susipaska, 24mm/1.4L USM on hyvä, 24mm/1.4L USM II on riittävän hyvä 5Dmk2 kaveriksi mutta maksaa liikaa.

      Ainoa hinta/laatusuhteeltaan kunnollinen vaihtoehto on Sigman 12-24 zoomi, joka on varsin hyvä ja suht edullinen.

      Tsekkaa mitä Nikonille on saatavilla.. kuola valuu jo..

      Muutenkin osa Canonin laseista/muoveista on silkkaa paskaa laadun osalta. Toki siellä on hyviäkin joukossa, mutta ostaja joutuu tekemään valtavasti taustatyötä saadakseen kunnollisen lasivalikoiman, vrt. Nikon

      • NicoNisti

        "Olen 5Dmk2 omistajana aika pettynyt siihen, että Canonille ei ole kunnollista laajakulmaa tarjolla""

        "14mm /2.8 II L on kyllä hyvä, mutta maksaa liikaa."
        " 24mm/1.4L USM II on riittävän hyvä 5Dmk2 kaveriksi mutta maksaa liikaa"


        Sä oot siis vaan liian köyhä.


    • on paras

      kamera. Kehut vaan canonia parhaaksi merkiksi!

    • canon hyvä?

      Olen ehkä siis ehkä isolla eellä saamassa canonin järkkärin,toivottavasti on vähintään edes hyvä :)

    • Canon riittävä

      minä sain jo, Canon es m, tuli maksamaan 319 €. Canonit on usein tarjouksissa, muutenhan niitä ei paljoa myytäis, kannataa seurata.

      Minusta Canon ei ole paras laadultaan, eikä varsinkaan monipuolisuudeltaan, mutta kamerat uusiutuvat niin usein että ei kannata paremmasta lehellekään 500 € maksaa kun aivan hyvän lähes 300 e.

    • filmijäärä

      Minulle riittää vanha Hasselbladin filmikamera. Olen kyllä joskus harkinnut Phase Onen digiperää tuohon, mutta toistaiseksi turhan hintava hankinta.

    • Canon for ever

      Se vaan on paras se Canon!

    • Vannoutunu Canonisti

      Canon on ykkönen, yes!

    • canon ei vaan toimi

      Canon oli ennen hyvä mutta nykyisin Xerox on parempi.

      • 4545t

        Xerox ei ole kamera, se on kopiokone!


    • Tämä on totuus

      Järkäreissä Nikonin "alkupään" -mallit ovat Canonin vastaavia parempia. Canonilla on toki 5D Mark III joka on "paras" mutta siitä paremmuudesta joutuu jo maksamaan muutaman tonnin. Pokkareissa taas Canonilla on pieni etulyöntiasema.

      • Aloitus = Mainos

        " Pokkareissa taas Canonilla on pieni etulyöntiasema "

        ei ainakaan kuvan laadussa ja monipuolisuudessa, Sony tekee ja on tehnyt vuosia kamerassa automaattisesti ja nopeasti tosi hienoja Paronaamakuvia.
        Ainakin minä haluan katsoa maiseman yhdeltä pitkälta kuvalta, ne jotka katsovat sen 10 erilliskuvalta eidät edes toedä motä on paronaamakuva,
        Ja saahan sillä samalla periaatteella vaikka juhlapaikalta koko yleisöstä.

        Joo, saa videokamerallakin, mutta 1920x1080 kuvanlaatu on käyttökelvotonta ja jo 2 v kuluttua todella menneen talven lumia.

        Canonissa saa ohjelman jolla tekee tietokoneella, se kestää kauan ja laatu ainakin viimevuoden ohjelmalla heikkoa.


      • videokamerassa 1 +
        Aloitus = Mainos kirjoitti:

        " Pokkareissa taas Canonilla on pieni etulyöntiasema "

        ei ainakaan kuvan laadussa ja monipuolisuudessa, Sony tekee ja on tehnyt vuosia kamerassa automaattisesti ja nopeasti tosi hienoja Paronaamakuvia.
        Ainakin minä haluan katsoa maiseman yhdeltä pitkälta kuvalta, ne jotka katsovat sen 10 erilliskuvalta eidät edes toedä motä on paronaamakuva,
        Ja saahan sillä samalla periaatteella vaikka juhlapaikalta koko yleisöstä.

        Joo, saa videokamerallakin, mutta 1920x1080 kuvanlaatu on käyttökelvotonta ja jo 2 v kuluttua todella menneen talven lumia.

        Canonissa saa ohjelman jolla tekee tietokoneella, se kestää kauan ja laatu ainakin viimevuoden ohjelmalla heikkoa.

        jäi sanomatta, canonissa on sonyyn nähden vain yksi hyvä puoli,
        videokameroissa on suomenkielinen valikko, muuta paremmuutta en tiedä.


      • Canoni IS
        videokamerassa 1 + kirjoitti:

        jäi sanomatta, canonissa on sonyyn nähden vain yksi hyvä puoli,
        videokameroissa on suomenkielinen valikko, muuta paremmuutta en tiedä.

        "Olen 5Dmk2 omistajana aika pettynyt siihen, että Canonille ei ole kunnollista laajakulmaa tarjolla omassa valikoimassa (vrt. Nikon). "

        Ilmeisesti tuo vastaaja ei ole tietoinen Canonin uusimmista laajakulmaobjektiivien IS versioista jotka ovat menestyneet testeissä hyvin. esimerkki Zeiss Distagon 2,8/ 15 mm ZE (/2600 €) 69 p ja Canon 2,8 / 28 IS USM (750 €) 76,5 p. Jo valuu IS kuola....


      • 34213r3r
        videokamerassa 1 + kirjoitti:

        jäi sanomatta, canonissa on sonyyn nähden vain yksi hyvä puoli,
        videokameroissa on suomenkielinen valikko, muuta paremmuutta en tiedä.

        Jos väittää sonya paremmaksi niin ei erota cd- soitinta kamerasta! Ja nyt on puhe kameroista eikä mistään videoista! En ymmärrä miksi järkkäreihin survotaan jotain video-ominaisuuksia. Sama kun ferrariin laittaisi kippilavan ja ajaisi sillä multaa!


      • tervetuloanykyaikaan
        34213r3r kirjoitti:

        Jos väittää sonya paremmaksi niin ei erota cd- soitinta kamerasta! Ja nyt on puhe kameroista eikä mistään videoista! En ymmärrä miksi järkkäreihin survotaan jotain video-ominaisuuksia. Sama kun ferrariin laittaisi kippilavan ja ajaisi sillä multaa!

        Totuushan on, että Sony valtaa Canonin markkinoita, täydellisesti laadulla.
        Canon ei todellakaan ole ferrari, pikemminkin Kia. Uudet valmistajat upeine ominaisuuksineen menevät oikealta ja vasemmalta ohi.
        Ja Sony on parhaasta päästä.
        Digiaika, you know, se on nyt. Ja siihen kuuluvat upeat digiominaisuudet huippuhienoine videoineen.


      • Old school
        34213r3r kirjoitti:

        Jos väittää sonya paremmaksi niin ei erota cd- soitinta kamerasta! Ja nyt on puhe kameroista eikä mistään videoista! En ymmärrä miksi järkkäreihin survotaan jotain video-ominaisuuksia. Sama kun ferrariin laittaisi kippilavan ja ajaisi sillä multaa!

        "En ymmärrä miksi järkkäreihin survotaan jotain video-ominaisuuksia."

        Samaa mieltä kanssasi. Videokuvausta varten minulla on videokamera, still kuvia varten minulla on järkkäri ja pokkari ja puheluita varten puhelin.

        En minäkään Sonya mitenkään ihmeellisenä pidä. Toki makuasioista voidaan aina kiistellä. Toiset tykkää nuorista tytöistä ja toiset rupsahtaneista mummoista.

        Itse taas kun luin ylempänä olevan "Tämä on totuus" nimimerkin kirjoituksen, niin ymmärsin asian niin että siinä verrattiin vain Canonia ja Nikonia.


      • 34213r3r
        tervetuloanykyaikaan kirjoitti:

        Totuushan on, että Sony valtaa Canonin markkinoita, täydellisesti laadulla.
        Canon ei todellakaan ole ferrari, pikemminkin Kia. Uudet valmistajat upeine ominaisuuksineen menevät oikealta ja vasemmalta ohi.
        Ja Sony on parhaasta päästä.
        Digiaika, you know, se on nyt. Ja siihen kuuluvat upeat digiominaisuudet huippuhienoine videoineen.

        Älä puhu omias! Menehän tilaisuuteen jossa on 200 lehtihenkilöä kameroiden kanssa. Ei siellä Sonyja näy. Kyllä ne on Canoneita ja jokunen Nikon, miksiköhän? Ei ammattimies rupea leikkimään korvalappusteroilla!


    • copy

      "Xerox ei ole kamera, se on kopiokone!"

      Kuten Canonkin. Tosin Xerox on parempi.

      • Nikon on vain

        Kamera.
        Se ei ole kopiokone, joten sillä ei voi ottaa kopioita.
        Se ei ole stereoyhdistemä, joten sillä ei voi kuunnella musiikkia.
        Mutta kuvia sillä voi ottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe