oletteko huomannu

kun menette

lääkäriin,,,,, potilaan nykyään olis hyvä ensin itse opiskella lääkäriksi ,, ennenkuin uskaltaa mennä hakemaan apua!!
Ennen oli toisin, lääkärit tiesi otti selvää ja hoiti potilaan vaivat???
NYt -- jos potilas ei itse ole kaikesta tietoinen voi jäädä hoitoa vaille!

28

1034

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tase pappa

Nykyisin,isoissa Yliopistollisissa Sairaaloissa tutkittavana olevaa potilasta, ei vaivaa mikään,Lääkärin mielestä,jos tauti ei näy päälle, tai ei näy tietokoneen näyttöpäätteen ruudussa.
      Nämä "lekurit" eivät nykyisin kättään potilaaseen sotke. Ainakaan-jos potilas on- ei aktiiviseen väestöryhmään kuuluva. Toisin sanoen, eläkeläinen tai muu jouterolli.
      Terve-, ei kun arvauskeskuksissa saattaa vielä olla joku vanha lääkäri,joka tutkiikin potilaan. Hän voi löytää kipuihin muunkin syyn kuin korvien välin. Kipuihin saattaa olla jopa oikea lääkekin,eikä vain rauhoittavat "pamit". Itse olen työterveys-etuoikeutettuihin kuuluva henkilö. Vaimoni on eläkeläinen. Hoitomme tasossa on ero kuin yöllä ja päivällä. Minä pääsen hoitoon silloin kun haluan ja saan oiken laatuisen hoidon. Vaimoni pääsee hoitoon kuukauden jonotuksen jälkeen,jos sattuu.

• aina-ajakohtaista

Tässäpä edelleen ajakohtaista asiaa,
      voi jäädä ilman hoitoa jos itse ei ole opiskellu lääketidettä,
      eikä tiedä mitä sairautta sairastaa,
      tai ei muista omaa sairaus historiaa kertoa lääkärille heti,
      nyky lääkärissä käynti vaatii lääketieteelistä koulutusta potillata että uskaltaamennä hakemaan hoitoja vaivaansa,

ennen oli toisin kuten alotuksesta kävi ilmi,
      lääkäri otti selvää mikä potilasta vaivaa,

• Huomannutmuutakin

Nykypäivänä ihmisen pitää olla tietoinen ja osata vaatia. Varsinkin silloin, jos vaiva ei näy ulkokuoresta ja / tai -muodosta. Lääkärit ovat myös väsyneet turhan valittajiin, ts. jos ei itse osaa hoitaa omaa terveyttään eli pitää huolta perusjutuista, niin miksi lääkärin pitäisi vaivautua opettamaan. Varsinkaan kun hänkään ei välttämättä ole perusjuttuja hiffannut vaan on opiskellut alalle paksun palkkapussin vuoksi, ei kansanterveyden.

• Aikuinen____

Ennenkin lääkärit tekivät vääriä diagnooseja ja potilas kuoli suolitukokseen, kun haudottiin lämpimillä kääreillä. Nuori nainen lähetettiin mielisairaalaan kauas toiseen pitäjään, kun tällä oli aivokalvontulehdus. Onneksi nuoren naisen vanhemmat olivat tomeria ja hakivat tyttärensä pois ja veivät toiseen lääkäriin. Tytär parani ja hänestä tuli onnellinen aviovaimo ja monen lapsen äiti.
      Sen myönnän, että työssä käyvät saavat paremman hoidon kuin eläkeläiset yms. roskaväki.
      Keskussairaalassa poliklinikalla käydessäni on minua hoitamaan tullut nuori lääkäri, joka on kysynyt neuvoa hoitoratkaisuihin kokeneelta erikoislääkäriltä. Näin on tapahtunut joka kerta, vaikka on ollut eri vaiva. Tosin kovin vähän olen vaivannut lääkäreitä.
      Omassa terveyskeskuksessa on oikein hyvä ja kokenut lääkäri, joka osaa kyllä työnsä.
      Huonompaa se oli ennen lääkärien hoito. Joka muuta väittää, on menettänyt muistinsa.
      Että pysytäänpäs totuudessa.

• lääkärissä-käynti

Tämmöstäki on tahtunu
        lääkäri on pyysi anteeksi väärää diaknoosia,
        sanoi tehneensä virhearvion henkilöstä ,
        siis arvostellu potilaan väärin,

nykyäänhän käsketään ihmisten itse katsoa mitä lääkärit kirjoittaa potilas käynnistä ja tehdä oikaisu jos havaitaan vääriä asioita,

eipä ole tullu mileenkää seurata potilasarkistoa,
        siellähän voi olla väärinkäsityksiä,
        varsinki jos vanha potilas huonosti on selittäny vaivansa,
        eikä muista esm. historiaansa,
        vanhalle ihmiselle voi käydä köpelösti huonon ulosantinsa vuoksi,

• Bengalitikku

Labrakokeet kannattaa kannasta myös tarkistaa.
        Inhimilliset näpöttelyvirheet ovat mahdollisia.

• flegmaatti
        Bengalitikku kirjoitti:

Labrakokeet kannattaa kannasta myös tarkistaa.
        Inhimilliset näpöttelyvirheet ovat mahdollisia.

Perkeleen itsepäiset tunarit!
        Syöpäleikkausten jälkeen olin 3kk:n välein seurannassa johon, tähystysten väleissä kuului verestä määritettävä CEA.
        Ko. lukema oli vaihdellut 2:n kahta puolen viitearvon maksimin ollessa lähellä 6:tta.
        Yksi koe antoi lukeman 265! Koska en tutenut olossani mitään muutosta teetin kokeen yksityisklinikalla ja toimitin tiedon 2,1 julkiselle puolelle.
        Ei vaikutusta vaan minut pantiin tarkistusputkeen joka käsitti 10 tarpeetonta toimenpidettä sisältäen mm. suolen yhden tähystyksen, kaksi tietokonetomografiaa, keskivartalon ultrauksen, verikokeita jne.
        Lopputulos oli se, että julkinen sektori piti laboratoriovirhettä mahdollisena!
        Miksi ne saatanan tunarit eivät itse uusineet ko. härdellin aiheuttamaa koetta?!

Paskamoisen lisäpiirteen tuo sotku aiheutti suuhuni. Julkisen puolen hampuri konsultoi syöpälekurini kanssa ja hammassillan yhden tukihampaan juuren pieni, oireeton tulehduspesäke johti siihen, että silta tukihampaineen revittiin hevon helvettiin ja kuten osoittautui, täysin suotta.
        Laitatin yksityisellä kaksi implanttia ja sillan. Tuskin sain takaisin killiniäkään!

Muiden tunarointien ohella tämäkin on syönyt luottamustani julkisen terveydenhuollon tasoon.

Ps. Kolmannen syöpäleikkaukseni ( suoli ) kävin teettämässä Viimsissä, Tallinnan naapurustossa, maksaen sen itse viimeistä killinkiä myöten.

Koko revohka oli se mielestäni giganttinen moka.
        Vaarallinen moka liittyy julkisen puolen käsittämättömään tunarointiin kun tk-lekuri ei huomannut tunnustelussakaan peräsuoleni syöpää jonka yksityinen havaitsi 2kk myöhemmin heti tökättyään sormensa anukseeni.

Pitkä lätinä mutta potuttaa lopun ikääni. Julkisen puolen tunarointi alkoi 1972 kun lekuri julisti syntymättömän esikoisemme kuolleeksi kuukautta ennen laskettua aikaa, Lapsi syntyi toisessa sairaalassa aikanaan luokiteltuna10/10 kuntopistettä.
        En viitsi luetella isäni väärästä diagnoosista mahdollisesti johtunutta kuolemaa. En oman polveni kohdalla tapahtunutta hölmöilyä jne. jne. jne.

Mutta tunnin kuluttua kuntouttamaan romupolvea ja kolmesti revittyä vatsaa.

• Bengalitikku

Ihan aiheesta tulistut.
        Auttaisiko musta lista lääkäreistä, labrahenkilöstä ja hoitajasta.
        Kehnoa se, jos kohdalle osuu ammattitaidoton tai moitivoitumaton.
        Kehityskeskusteluissa ja palkitsemisissa vaikuttaa asiakaspalautteet muilla aloilla.
        Voisiko toimia terkkarissa?

• flegmaatti

Suurin osa laboratoriokokeista hoituu julkisella puolella. Osa on teetätettävä yksityisellä.
      Julkinen sektori hoitaa meidän kummankin syöpäseurannat mutta todellisessa tarpeessa käännymme yksityisklinikan puoleen.
      Julkinen on tehnyt kohdallani muutaman pahanlaatuisen mokan. Niistä yksi oli todella vaarallinen. Toinen oli mittasuhteiltaan giganttinen ja minulle kallis.
      Muut ovat olleet jotenkin siedettäviä eivätkä niin pahasti terveyden eikä lompakon päälle käyviä.

• Nortti-huuleen-ja-kahvia

Tunnen itseni.
      Pää laesta varpaiden kärkiin saakka.
      En halua rasittaa terveydenhuoltoa viemällä paikkaa luulotautisilta mummoilta ja papoilta, joille suurimmalle osalle määrätään täysin tarpeettomia lääkityksiä.
      Toki siinä vaiheessa jos joudun turvautumaan lääketieteeseen, minut tullaan viemään normaali kokoisella ambulanssilla, jonne mahtuu lisäkseni vaikka viisi lääkäriä ja pari sirpsakkaa hoitajaa, sekä kuski, jolle saatan hihkaista, älä suotta käytä sireeniä, kuluu akku.

• e.lä.mä

Hyvä aloitus olet 100% oikeassa.

Olen hyvin tyytyväinen hoitoon täällä Ruotsissa ja halpaa. Aloitukseen en juuri nyt jaksa vastata.

• pää.kainalossa

Niin se taitaa olla, että ikääntyvien ihmisten vaivoja vähätellään. Saattaa johtua siitäkin, että joukossamme on niitä jotka pikkuasian takia ramppaavat lääkärin pakeille.
      Olen itsekin huomannut kylmäkiskoisuutta ja on pitänyt olla periksiantamaton, että on tullut kuulluksi.
      En käy edes kerran vuodessa vaan sitten jos en osaa itse itseäni hoitaa.

• "Niin se taitaa olla, että ikääntyvien ihmisten vaivoja vähätellään." kirjoittaa "pää.kainalossa".

Kyllä omalla kohdallani on käynyt päinvastoin, samoin puolisolla: tutkitaan melkein liiankin tarkasti, lääkitystäkin voidaan antaa "varmuuden vuoksi". Minullekin tuli vuoden takaiseen selkävaivaan kolmea eri lääkettä, joista yksi oli opioidi, Panacod.

Ikääntyneitten kohdalla voi myös olla niin, että on vaikea nähdä, mikä vaiva on hoitoa vaativaa, mikä "kuuluu" normaaliin ikääntymiseen. mikä taas paranee itsestään, ajan kanssa. Ainakaan minä en näitä pysty erottamaan.

Ajattelen myös, että kun terveystietoa on netin kautta saatavissa, monet turvautuvat ensi vaiheessa siihen ja menevät lääkäriin valmiin diagnoosin kanssa, vaativat kalliita tutkimuksia (mm. magneettikuvaus) ja nuori, ehkä vastavalmistutunut lääkäri joutuu altavastaajaksi.

En tiedä, missä määrin geriatria, "vanhustiede" sisältyy lääkärikoulutukseen, mutta tuskin sitä erityisesti painotetaan, eikä geriatreja ole perusterveydenhoidossa, käsittääkseni.

Uskon myös, että lääkärit, ihmisiä kun ovat, suhtautuvat myönteisemmin sellaiseen asiakkaaseen, joka on itse huolehtinut terveydestään, ei polta, ei juo, ei ole ylipainoinen eli on yrittänyt itse ottaa vastuuta terveydestään.

• pää.kainalossa
        demeter1 kirjoitti:

"Niin se taitaa olla, että ikääntyvien ihmisten vaivoja vähätellään." kirjoittaa "pää.kainalossa".

Kyllä omalla kohdallani on käynyt päinvastoin, samoin puolisolla: tutkitaan melkein liiankin tarkasti, lääkitystäkin voidaan antaa "varmuuden vuoksi". Minullekin tuli vuoden takaiseen selkävaivaan kolmea eri lääkettä, joista yksi oli opioidi, Panacod.

Ikääntyneitten kohdalla voi myös olla niin, että on vaikea nähdä, mikä vaiva on hoitoa vaativaa, mikä "kuuluu" normaaliin ikääntymiseen. mikä taas paranee itsestään, ajan kanssa. Ainakaan minä en näitä pysty erottamaan.

Ajattelen myös, että kun terveystietoa on netin kautta saatavissa, monet turvautuvat ensi vaiheessa siihen ja menevät lääkäriin valmiin diagnoosin kanssa, vaativat kalliita tutkimuksia (mm. magneettikuvaus) ja nuori, ehkä vastavalmistutunut lääkäri joutuu altavastaajaksi.

En tiedä, missä määrin geriatria, "vanhustiede" sisältyy lääkärikoulutukseen, mutta tuskin sitä erityisesti painotetaan, eikä geriatreja ole perusterveydenhoidossa, käsittääkseni.

Uskon myös, että lääkärit, ihmisiä kun ovat, suhtautuvat myönteisemmin sellaiseen asiakkaaseen, joka on itse huolehtinut terveydestään, ei polta, ei juo, ei ole ylipainoinen eli on yrittänyt itse ottaa vastuuta terveydestään.

Olen kyllä selittänyt tuon kylmäkiskoisen kohtelun sillä, että olen ollut lääkärille uusi tuttavuus paikkakunnan vaihdoksen myötä. Niinhän ei saisi olla. Onnekseni ko. vaiva hoitui ja on nyt vain kolhuja sielussani "ettäs kehtasin olla vaivaksi".

• pää.kainalossa kirjoitti:

Olen kyllä selittänyt tuon kylmäkiskoisen kohtelun sillä, että olen ollut lääkärille uusi tuttavuus paikkakunnan vaihdoksen myötä. Niinhän ei saisi olla. Onnekseni ko. vaiva hoitui ja on nyt vain kolhuja sielussani "ettäs kehtasin olla vaivaksi".

Ei todellakaan (kenenkään tulisi saada kylmäkiskoista palvelua osakseen). Apua hakiessaan ihminen on kuitenkin haavoittuva, ellei sitten ota sitä kuningaskuluttajan roolia, joka vaatii, ei pyydä. Nuori sukupolvi osaa tämän ehkä liiankin hyvin.

• tsemiäpotilail

Jep neljä vuotta ollut selkäkivuissa ja muissa vastaavissa joka kerta vähän erilailla sanottu eniten siis jotakin esim noista muista sairauksista yms. että ne muka selittäisivät (no eivät nyt kuitenkaan kaikkia oireita vaan selitä)Kaikenlaista kuvausta otettu esim selän alueelta mutta aina ne lausuttu jotenkin vähän ympäripyöreästi (eikä alku röntgenkuvaakaan ees näköjään käytetä vaikka olisi voinut olla hyväkin ottaa). Parempi olisi itse olla lääkäri niin pystyisi haluamansa testit, kuvaukset, yms muut vetämään läpi ja silloin olisi varaa lääkärinpalkalla käydä varmistamassa vaikka Saksassa vielä onko joku esim mahd veritesti tehty esim oikein vai oliko tullut näpäinvirhe ja katsottu eri potilaan tai eri rivin kohdalta tulos. No periaatteessa kyllä aika paljon luotan laboratorio tuloksiin (että sori) mutta ihmettelen silti paria niistä tuloksista, luottamuksesta huolimatta. Ja kerran kyllä esim yksityisen labran lausuntoa epäilin vähäsen kun käytti aika paljon samaa samanmuotoa kuin pyytävä lääkäri että jaahas no kun oli etukäteen jo lausuttu niin näköjään oli tosiaan sillä valmis. Että tiedä sitten tutkitaanko vaiko ei. Se yksi ala olikin sitten yllätykseksi Suomessa niin alas ajateltu että vain ulkomailla sen alan tärkeää kenttää jaksetaan tutkia ja ihmisiä siitä parantaa, no en ollut tarpeeksi lukenut muiden potilaiden sanomisia esim netistä niin ei olis maksanut Suomessa edes vaivaa käydä yrittää tutkituttamaan sitä tai kysymään siitä mitään kun ei sitä ko. sairautta arvosteta täällä kunnolla tutkimisen ja hoitamisen vertaa täällä.. ja käsitys sen mahdollisesta pituudestakin ja oireista yms on erilainen kuin taas hyvin monessa muussa maassa. Mut huh vaikeeta on.

• Heh, olihan tuossa kokemusta myös kymmenen vuoden takaisesta hoitotilanteesta..)).Eka vastaus.

Huonompaan on taidettu mennä. Minä jonotin omalääkärille kolme kuukautta yhden sijaan...

• EnOleLääkäri

Olipas yllätys, kun kävin äitini kanssa lääkärissä. Lääkäri oli tyypillinen tapaus, vähän ylimielinen ja muutenkin näitä keikkalääkäreitä. Yllätys oli siinä, että määräsi (taas) uuden kipulääkkeen, joka yllättäen näyttää sopivan ja entisen kovan lääkkeen pystyi jättämään pois. En olisi uskonut.

• Bengalitikku

Hyvä, että kerroit tällaisen kokemuksen.

• on-se-vaikeeta-nykyään

Ennenvanhaa oli turvallista mennä lääkäriin,
      eihän maalliko ihminen itse tienny mikä aiheuttaa sairauden tai vaivan,
      lääkäri todellakin otti asioista selvää,
      antoi hoto-ohjeet ja KUTSUI määrätyn ajan kuluttua tarkastukseen onko vaiva parantunu,
      siis ennen oikeesti hoidettiin loppuunasti potilas,
      -- nyt kaikki jää potilaan omaan varaan
      jos jaksaa uudelleen mennä vaivaansa valittamaan,
      usein ei enää kehtaa
      vaan jää vaivojensa kanssa oman onnensa nojaan
      jopa vuosiksi
      ellei sitten taju mene että ambulanssilla joku kuskaa lääkäriin,
      tai sitten kuolee pois,

minkälainen on nyky lääkärikoulutus, onko kaikki lääkärit todella päteviä tehtäväänsä,

vielä yli kymmen vuotta sitten sai todella ammattitaitoista hoitoa jopa kirurgisissa toimenpiteissä,
      jäi hyvä mieli silloin hoidoista,

--
      nyt tuntee ittensä typeräksi, kitisijäksi,
      hyvä jos ei toimiteta huluujen huoneelle,
      ---
      toisaaltaan potilaallehan tulee psyykkisiä oireita jopa epätoivo voi yllättää,
      jos saa tunteen ettei tajuata mikä vaivaa,
      eikä halua oikeesti hoitaa,
      alkaa pelkäämään lääkärille menoa,
      mieluummin kärsii vaivojaan
      ja kuolee aikanaan pois vaivoineen,

• EnOleLääkäri

Sanan tunarit, vai miten se UKK sanoi aikanaan. Kun minä olin pikkupoika, täällä oli muistaakseni yksi kunnanlääkäri, joka hoiti koko pitäjän (silloin n. 10 000 asukasta) sairaat ja vähemmän sairaat. Nyt on terveyskeskus vuodeosastoineen, yksi tai kaksi vakinaista lääkäriä keikkalääkärit. Asukkaita on nykyään vajaa 6000. Nykyään lääkärit ovat hyvin koulutettuja, käyvät ainakin sen 2 vuoden lääkärikoulun Raumalla.

• Bengalitikku

Anteeksi. Onko totta tuo 2 vuoden koulutus?
        Kas kun ei oppisopimuskoulutusta.

Oma terveyskeskuslääkärini on hyvä.
        Mutta täytyi kyllä vaatimalla vaatia tutkimuksia ja fysioterapiaa.
        Operaatioita en metsästänyt vaan tietoa, miten rikkoutuneen polven kanssa eletään. Tämä on kovin pientä, mitä luen toisten kokeneen.

• Bengalitikku kirjoitti:

Anteeksi. Onko totta tuo 2 vuoden koulutus?
        Kas kun ei oppisopimuskoulutusta.

Oma terveyskeskuslääkärini on hyvä.
        Mutta täytyi kyllä vaatimalla vaatia tutkimuksia ja fysioterapiaa.
        Operaatioita en metsästänyt vaan tietoa, miten rikkoutuneen polven kanssa eletään. Tämä on kovin pientä, mitä luen toisten kokeneen.

Eiköhän se peruskoulutus ole 6 vuotta.

• Aikuinen____

Mikähän siinä on, ettei minua (kohta 70v) lääkärit kohtele ylimielisesti. Hirveän mukavia ovat kaikki olleet nyt, kun minä itse olen puhelias, vaativa, ylimielinen :D

Nuorempana sain ylimielistä kohtelua ja sairaalassa ollessani on ollut kolme kamalaa vanhapiikahoitajaa tiuskintoinen ynnä muine oireineen, yhdestä valitin potilasasiamiehelle. Nuoret hoitajat ovat olleet osaavia ja ihanan ystävällisiä sairaaloissakin.

Lääkkeitä otan vain vahvasti perustellusti. Minulla on vain yksi mieto reseptilääke.
      Vaadin aina neuvoja, miten voin hoitaa tai lievittää vaivaani vaivautumalla tekemään jotain.
      Koviakin vääntöjä olen käynyt lääkärin kanssa, kun meinaavat joskus vängällä reseptin kirjoittaa.
      Jos on huono, keskustelu- ja yhteistyökyvytön lääkäri, niin menen toiselle lääkäriasemalle, jossa on omahoitoa suosiva ja lääkkeitä vain tarpeeseen määräävä lääkäri.

Yksityisen puolen hoitoa täällä näkyy jo joku kommentoija parempana julkista pitävän. Siitä esitän haisevan vastalauseeni.
      Yksityisellä on vanhoja känkyröitä lääkäreitä ja siellä pitäydytään pitempään vanhoissa käytännöissä - tuottavat kai enemmän rahaa - kuin julkisella, keskussairaaloissa. Julkisella puolella otetaan nopeasti käytämtöön uusimmat tutkimustulokset ja näin potilas välttyy esim. leikkauksilta, joiden tulokset ovat huonommat kuin kuntouttavan hoidon.

• flegmaatti

Katso ylempänä "perkeleen itsepäiset tunarit" kokemukseni vuosien saatossa!

Aikataulut ovat sinänsä toisarvoinen kysymys mutta kun molempien silmien kaihileikkaukset saa yksityisellä puolella kahdessa viikossa sen asemesta, että jää julkisella roikkumaan epämääräiseksi ajaksi odottaen toisenkin silmän riittävää huononemista niin minulle valinta oli helppo.
        Tai, luottessani julkiseen, kului polveni kanssa odottaessa, kyynärsauvoilla linkuttaen, 6 viikkoa eikä kuvallista tule sittenkään.
        Yms.

• Aikuinen____
        flegmaatti kirjoitti:

Katso ylempänä "perkeleen itsepäiset tunarit" kokemukseni vuosien saatossa!

Aikataulut ovat sinänsä toisarvoinen kysymys mutta kun molempien silmien kaihileikkaukset saa yksityisellä puolella kahdessa viikossa sen asemesta, että jää julkisella roikkumaan epämääräiseksi ajaksi odottaen toisenkin silmän riittävää huononemista niin minulle valinta oli helppo.
        Tai, luottessani julkiseen, kului polveni kanssa odottaessa, kyynärsauvoilla linkuttaen, 6 viikkoa eikä kuvallista tule sittenkään.
        Yms.

"flegmaatti"

Ok. sinun tapauksissasi yksityinen on toiminut paremmin.

Ei voi kuitenkaan yleistää, että yksityinen olisi aina parempi kuin julkinen.

Minulla on ollut parin viime vuoden aikana mahdollisuus - tai pikemminkin olen joutunut - vertailla julkisen ja yksityisen toimintaa saman vaivan hoidossa, hoitoehdotuksissa, -suosituksissa.
        Julkinen oli paljon parempi. Erikoislääkärit nuoria ja yhteistyökykyisiä ja neuvottelevia ja uusimmista tutkimustuloksista tietoisia ja niitä ehdottivat ja niistä neuvottelivat kanssani. Yhteisymmärryksessä valittiin hoitomuoto.

• Tuntuu kummalliselta että niin monet 80 -ihmiset kirjoittelevat tänne nuorenpien palstoille vaivoistaan.
      Eihän näin nuorten palstalla vielä pelätä kuolemaa iki-vanhusten tavoin.
      Meillähän useimmilla on vielä ihan toiset lääkkeet ja pillerit.
      Kunhan maassamme vapautuu hashish ja Mari-juana, pääsemme tasa-arvoisesti tupakoimaankin taas.
      Ah! Muistatteko vielä sen jumalaisen tuoksun?

H.

• Vähän olen tarvinnut lääkärin palveluja, mutta kokemukseni ovat olleet hyviä.
      Polveani, kun menin valittamaan, saman tien kuvattiin, saman tien myös lääkäri katsoi kuvan ja sain kaiken tarvitsemani hoidon ja ennusteen. (Muutama päivä vaan, kun sain ajan)
      Toisen kerran, kun rinnan pää kutisi kolme kuukautta, menin lääkärille, saman tien otettiin koepala. Lääkäri soitti tuloksen heti, kun se tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      306
      2066
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      99
      1480
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      1388
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      68
      1063
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      81
      1037
    6. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      59
      1011
    7. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      67
      816
    8. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      61
      754
    9. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      635
    10. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      582
    Aihe