Brasilia vai Thaimaa

kirja

Tämä kysely on sellaisille henkilöille, jotka ovat käyneet molemmissa maissa. Suunnittelen ensi talveksi kaukomatkaa ja olen päättänyt, että kohde on joko Brasilia tai Thaimaa. Kertokaa kumpaa maata suosittelette. Mitä huonoja ja hyviä puolia löytyy?

5

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mack

      ...arvioida. Molemmissa maissa olen käynyt, mutta kun maat ovat niin kovin erilaisia. Brasilia tietysti on mukava vaihtoehto. Siellä oli hyvin vähän eurooppalaisia turisteja. 90 % turisteista oli Brasilialaisia. Ruoka Brasseissa ei mielestäni ollut yhtä maukasta kuin Thaikuissa. Brassi sapuskakin on ihan hyvää, mutta ei yhtä kokemuksellista kuin Thaikuissa.
      Jos mahdollista, kokeile molemmat maat. Kannattaa.

    • pelax

      Vaikea verrata. Molemmat maat ovat omalta osaltaan kauniit ja ensinnäkin halvat meidän mittapuun mukaan. Phuket oli se paikka jossa olin Thaimaasa ja upea paikka. Fotrtaleza Brasiliassa
      ja sekin oli hieno paikka, lennot pitkät molemmissa.
      Valitse oman mielen ja tekemisien mukaan.
      pelax

    • Lentsu

      Olen käynyt molemmissa. Brasilian Ponta Negrasta tulin juuri. Thaimaassa olen kolunnut Bangkokin, Kwai-joen, Phuketin, Cha-amin ja Phi-Phin.
      Vedet ovat kirkkaammat ja "turkoosimmat" Thaimaassa, Phuket on jo kulahtanut ja likainen.
      Phi-Phi ihana.Ponta negra likaisempi, parhaat rannat Pipan seudulla. Ruoasta en oikein välittänyt kummassakaan, onneksi ananas on hyvää. Hintataso halpa molemmissa. Lennot raskaat myös. Vaikea valinta....

    • lomailija

      Brasilia vai thaimaa...tosissaan vaikea valinta. monlemmissa olen siis käynyt. Riippuu ehkä vähän siitä mitä lähtee sieltä hakemaan.
      Thaimaassa saa suuria elämyksiä luonnosta ja ympäristöstä, siellä luonto on eksoottista. Ruoka ihanaa ja maukasta. Ja halpaa. Olin Thaimaassa pari vuotta sitten, otin lennot Bangokkiin ja reissattiin siellä kuukausi rinkat selässä. Käytiin aivan etelässäkin, malesia rajoilla. Siellä hyvin kaunista, turkoosit vedet, hyvät snorklaus paikat.

      Brasiliasta tulin viikko sitten, olin siellä kahen viikon pakettimatkalla. Vois lähteä saman tien uudestaan. Siellä ei kylläkään luonto ja ympäristö herättänyt mitään elämyksiä, ruoka ihan jees, ei mitään ihmeelista ja sielläkin. Mutta ne brasilialaiset ihmiset on aivan upeita. Niihin kannattaa tutustua.

      Vaikea siis valita.

    • anssi

      käytiin 2001 thaimaan rayongissa
      ja 2003 brassien fortalezassa
      thaimaa ei jättänyt minkäänlaista kaipuuta,
      mutta brasseihin kyllä suuntaan uudelleen.
      thaimaassa tökki paikallisten konttailu, eli pokkurointi,kumartelu,nöyristely.
      brassit rentoja, mutta omalla tavallaan ylpeätä
      sakkia. jos saa kiksit siitä että köyhät on kyykyssä, niin thaimaa, jos taas pitää ihmisistä niin brasilia. ulkoiset puitteet molemmissa o.k. eli rantaa,lämpöä,ruokaa. niin ja tietenkin brassien musiikkia kuuntelee jopa cd:ltä vielä kotonakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe