voiko aviomies adoptoida lapsen mikä on todettu verikokeilla olevan jonkun muun kenen henkilöllisyys ei ole äidin tiedossa!
avioliitossa adoptio
3
269
Vastaukset
- ainakin
itse aina luullut, että aviomies on automaattisesti lapsen virallinen isä, vaikk verikokeet sanoisivat mitä. Mutta jos näin ei tosiaan ole, niin tietääkseni ei pitäisi olla mitään estettä adoptiolle, etenkään kun toista isää ei ole tiedossa.
- on automaattisesti
isä vain sellaisille lapsille, jotka ovat syntyneet avioliitossaoloaikana (vaikka eivät olisikaan biologisia jälkeläisiä). Jos lapsi on syntynyt ennen avioliiton solmimista, niin silloin mies voi adoptoida lapsen omakseen. Tällöin kyse on ns. perheen sisäisestä adoptiosta (googlaa tällä hakusanalla, niin löydät paljon tietoa). Jos biologinen isä olisi tiedossa ja tunnustanut isyytensä, niin silloin tarvittaisiin myös hänen lupansa. Mutta niinhän ei tässä tapauksessa ole. Miehesi täytyy kuitenkin käydä läpi adoptioneuvonta, jota antavat kotikuntanne sosiaaliviranomaiset. Ottakaa siis yhteyttä sossuun, niin saatte asian eteenpäin. Adoptioneuvonnan tarkoituksenan on antaa miehellesi tietoa adoption merkityksestä ja vaikutuksista sekä toisaalta varmistaa hänen adoptiokelpoisuutensa. Adoptioneuvonnasta saa paperit käräjäoikeutta varten. Käräjäoikeus vahvistaa adoption kansliapäätöksenä. Adoptioneuvonta on ilmaista, mutta käräjäoikeus ottaa n. 70-80 € toimistomaksuja.
- äiti...
on automaattisesti kirjoitti:
isä vain sellaisille lapsille, jotka ovat syntyneet avioliitossaoloaikana (vaikka eivät olisikaan biologisia jälkeläisiä). Jos lapsi on syntynyt ennen avioliiton solmimista, niin silloin mies voi adoptoida lapsen omakseen. Tällöin kyse on ns. perheen sisäisestä adoptiosta (googlaa tällä hakusanalla, niin löydät paljon tietoa). Jos biologinen isä olisi tiedossa ja tunnustanut isyytensä, niin silloin tarvittaisiin myös hänen lupansa. Mutta niinhän ei tässä tapauksessa ole. Miehesi täytyy kuitenkin käydä läpi adoptioneuvonta, jota antavat kotikuntanne sosiaaliviranomaiset. Ottakaa siis yhteyttä sossuun, niin saatte asian eteenpäin. Adoptioneuvonnan tarkoituksenan on antaa miehellesi tietoa adoption merkityksestä ja vaikutuksista sekä toisaalta varmistaa hänen adoptiokelpoisuutensa. Adoptioneuvonnasta saa paperit käräjäoikeutta varten. Käräjäoikeus vahvistaa adoption kansliapäätöksenä. Adoptioneuvonta on ilmaista, mutta käräjäoikeus ottaa n. 70-80 € toimistomaksuja.
kyseessä on syntymätön lapsi. eli olen naimisissa ja ollut toisen miehen kanssa. on mahdollista että lapsi ei ole mieheni. tarkoitus on tehdä verikokeet. mies tietoinen tilanteesta että ei välttämättä ole hänen. tiedän että on automaattisesti merkattu isäksi mutta haluamme verikokeet. voiko sen jälkeen kuitenkin ottaa lapsen nimiinsä jos ei olekkaan verikokeiden mukaan isä. tästä en löytänyt lakipykälää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72183Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32703Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637