Kalevalakoruissa kirous?

Tietämätön2009

Hei!

Kuulin eräältä uskovaiselta tutultani, että jokaiseen kalevalakoruun langetetaan jokin kirous? Pitääkö tuo paikkansa? Hän sanoi luopuneensa kaikista koruistaan eikä suostunut antamaan niitä minulle etten saa kirousta!

Onko tämä totta vai onko hän seonnut ?!?

9

1743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelko pois

      Kuka niitä kirouksia latelisi ja minkä ihmeen takia? Ainoa kirottu asia niissä helyissä on niiden HINTA.

      Uskovaisten keskuudessa liikkuu kaikenlaisia huhuja ja muotivouhotuksia. Ihan kuin keiden tahansa porukoiden keskuudessa. Aivan kuten 70-luvulla ihmiset väittivät että pitää antaa pennuille keltaista jaffaa joka kuume- ja yrjötautiin, niin kaikenlaista kotkotusta on nykyäänkin.

      90-luvulla muuan uskovainen ihminen kertoi että hän Nokia Mission innoittamana tykkäsi ravata koulussa virpomassa varpomassa pahoja henkiä pois. Eli aina niillä niitä touhuja riittää.

      Jos tuttavasi uskoo täysillä että korut voi kirota, niin sittenhän hän voi myös uskoa että rukoilemalla Jeesusta koruista saa kirot pois. Vai onko hänellä muka niin heikko usko Jeesukseen ettei Jeesus edes tuollaiseen pysty? Kerropa moiset terveiset...!

    • Xinatra

      Kuka hullu jaksaisi kirota kaikki maailman kalevalakorut? :D Siis oikeasti, moinen vaatii aikamoista duunia, ja sen tuottama mielihyvä olisi taatusti ihan liian pieni uhrattuun aikaan verrattuna. Mistä ihmeestä tuollaistakin on mieleen juolahtanut, mietityttää vaan... Ja perustelujahan kirotuille koruille on helppo löytää, jos vaan rupeaa miettimään kaikkia niitä negatiivisia asioita, mitä niiden kantajalle on tapahtunut, ihan niinkuin se ei normaaliin elämään kuuluisi. Mikäli kuitenkin kyseinen asia suuresti vaivaa mieltä ja häiritsee elämää, on korut myös täysin mahdollista puhdistaa kirouksista... ;)

      • Me Naiset lehti ilmoitti kilpailusta jonka aiheena oli Kalevala koru - No meikä otti yhteyttä, kirjoitin kalevalakoru sormuksestani käärme.
        Kävi niin että kilpailulautakunta palkitsi kirjoitukseni ¤ hauskana¤ Sain naisen ääni korun 118€ joten minulle se oli siunaus.
        Sen jälkeen iski ahneus ja ostin sieltä vielä sormuksen.

        Kalevala on suomen muisnais tietoa, ei sen pitäisi ketään vahingoittaa, eikä loukata ketään.
        Nuo uskovaiset haluaa kieltää kaiken kivan ja kauniin. He vain pääsevät (?) taivaaseen.


      • oikeaa perintöä
        maagikko kirjoitti:

        Me Naiset lehti ilmoitti kilpailusta jonka aiheena oli Kalevala koru - No meikä otti yhteyttä, kirjoitin kalevalakoru sormuksestani käärme.
        Kävi niin että kilpailulautakunta palkitsi kirjoitukseni ¤ hauskana¤ Sain naisen ääni korun 118€ joten minulle se oli siunaus.
        Sen jälkeen iski ahneus ja ostin sieltä vielä sormuksen.

        Kalevala on suomen muisnais tietoa, ei sen pitäisi ketään vahingoittaa, eikä loukata ketään.
        Nuo uskovaiset haluaa kieltää kaiken kivan ja kauniin. He vain pääsevät (?) taivaaseen.

        Minulla on muuten AITO kalevalakoru. Se on kulkenut monta vuosisataa perintönä äidiltä tyttärelle. Nyt se on minulla.

        Siis ei mikään Kalevala-korun kallilla myymä koru, - vaan aito.

        Kyllä siinä on taikaa.

        Nyt on vain ongelma. Mitä teen? Minulla on kaksoistyttäret. Kummalle heistä annan sen?


    • eioop

      Valitettavasti kerrottava että:

      Ei ole ja on seonnut.
      Uskonto on sellainen että se usein kiehtoo ihmisiä joiden mielenterveys on jo valmiiksi herkillä kantamilla.
      Ei pidä yleistää kuitenkaan suurin osa uskonnollisista ihmisistä on kuitenkin ihan täysipäistä porukkaa.

    • ...En usko...

      ...Että niissä koruissa mitään kirousta on. Mullakin on niitä vissii kaks eikä mitää oo sattunu. Mistäköhän tuttusi on sellaista kuullut?

    • .....

      Kerran löysin jonku pronssisen(?)sormuksen maasta ja pidin sen sitte itelläni. Jonku ajan päästä näin samanlaisen lehdessä ja selvis et oli kalevala koru...noh..jonku ajan pääst kaikki alko mennä päin p:tä ja pieni ku olin ja hyvällä mielikuvituksella varustettu aattelin et se sormus tuottaa mulle epäonnea. Aina kun pidin sitä tapahtu jotain. Noh..Se joutu sit hukkaan, ku en enää pitäny sitä. Missä lienee.

    • k,yjtgrf

      Taas yksi uskovainen paska joka on kalevalaa vastaan koska väionämöinen sanoo kalevalan lopussa "tulen vielä takaisin" millä ukko tarkoittaa sitä että kun uskonnot ovat hävinneet maailmasta niin luonto palaa takaisin ja ottaa taas paikkansa tässä maailmassa.
      Älä usko uskovaisten löpinöitä vaan katso itse.

    • Anonyymi

      Ehkä arvokkaiden korujen kirous on sitä,kun ne voi aiheuttaa perintöriitoja. Nykyään voi onneksi ostaa aika halvallakin kauniita koruja. Eräässä suvussa on yhdellä jäsenellä hallussaan vanha sormus, joka suvun isoäiti on sanonut,että sen pitää periytyä tietyn nimen omaavalle tytölle. Entä jos tyttöjä ei synny? Sormus on nyt neljännellä henkilöllä. Aiheuttaako se paineita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe