Cairns ja sukellus

dumpadampa

Olen suuntaamassa kesällä Cairnsiin ja tarkoitus olisi päästä myös sukeltelemaan suurelle valliriutalle. Olen suorittanut sukelluskortin, mutta olen aikaisemmin sukeltanut vain Suomessa. Sukelluskokemusta ei ole muutenkaan kertynyt vielä kuin muutaman sukelluksen verran. Haluaisin kuitenkin nyt sukeltaa kerran siellä valliriutoilla.

Selailin netistä useampien sukellusretkien järjestäjien sivuja. Mikä kannattaisi valita? Kellään kokemusta? Ihan yhtä sukelluskertaa siis olen suunnittelemassa ja mieluusti mahdollisimaan halpaa.

Saako sieltä vuokrattua kaikki välineet? Muutenkin mietityttää, kun itse en esimerkiksi omista omaa sukellustietokonetta, niin mitenköhän mahdetaan toimia..?

Minua mietityttää myös sellainen asia kuin englannin kielen taito. Aussiaksentti ei mene aina perille ja sukellussanasto on puutteellinen. Mitenköhän mahtaa käydä, kun yksin olen sinne menossa?

Millainen sukellus ylipäätäänsä on siellä? Kokemuksia kehiin! Tosiaan ensimmäinen ulkomaan sukellus olisi kyseessä, joten neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan!

2

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rantalokki

kokeile
      www.calypsodive.com
      ota yhteyttä jos tulet

• Perdone

Olen sitä mieltä että yhtä sukelluskertaa hakevalle olisi erinomainen reissu tuollainen (nimi unihtunut) katamaraanilla riutoille tekevän porukan mukana, joka koostuu alkuperältään eri kansallisuuksista ja henkilökuntana näistä kippari, snorkkeli-yleismies ja sukellusvetäjänä saksasta kotoisin oleva Iris. Homma hoituu alle satsella ja sisältää ruuat merellä. Pärjäät varmasti kun nämä on tottuneet huonolla enkulla matkusteleviin ihmisiin.
      Hyvälllä tuurilla näet värikkäiden pikkukalojen lisäksi haita ja kilpikonniakin. Monet toimistot myyvät lippuja siihen paattiin, mutta jos löydät sataman hallista heidän oman tiskin, saat kaiketi vielä halvemmalla, kun säästyy sen välittäjän palkkio?
      Hauskaa sukellusmatkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2312
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      237
      2256
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1508
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      29
      1340
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      48
      1306
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1269
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1210
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      979
    9. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      979
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      935
    Aihe