Eiväthän rusinat ole haitallisia koirille? Koirani pitää niistä ja käytän niitä koulutuksessa namina.
Rusinat
6
1482
Vastaukset
- ovat koirallle kielletty
eli en itse kyllä syöttäisi rusinoitakaan. Onhan niissä esim. makeutta aikalailla, miten lie sulavat mahassa kun ovat "kuivattuja". Tuskin muutama haittaa silloin tällöin, mutta en antaisi yhtään enempää.
- joku vain
"Rusinat/viinirypäleet. Näiden on todettu joissain tutkimuksissa aiheuttavan koirille munuaisvaurioita ja jopa kuolemaan johtaneita myrkytyksiä."
http://www.bedlington.kotisivukone.com/21
En tiedä tuon yllä olevan jutun kirjoittajan asiantuntevuutta. Joten ehkäpä joku eläinlääkäri osaisi antaa vakuuttavampaa tietoa. Mutta minä en antaisi koiralle rusinoita.- listaa
kun kattoo niin taitaa koiraparat kuolla nälkään, kunnei mitään sais syöttää...
- joku vain
listaa kirjoitti:
kun kattoo niin taitaa koiraparat kuolla nälkään, kunnei mitään sais syöttää...
Katoppa koiran suuhun, että minkälaiseen ravinnon syömiseen ne hampaat kelpaavat...!
- zirikit
Ei missään nimessä saa syöttää rusinoita koirille, kuten ei suklaatakaan! Käytä mieluummin muita koulutuspaloja. Myöskin suolaisia makupaloja tulee välttää. Hyvä koulutuspala on esim. koirakeksit, mutta pieninä paloina. Itse esim. olen tehnyt lihapullia, jotka eivät sisällä mausteita ja suolaa, eli ne voi vaikka kiehauttaa vedessä. Niitä ei voi paljon tehdä kerralla. teet normaalin lihapullan ja pilkot sen pienemmäksi. Sitten on noita boilereita, kiehauta, ja tee niistä pilkkomalla makupaloja. loput voi aina pakastaa, eli tee vaikka annospusseja. Eläinkaupassa on sopivia koulutusmakupaloja tarjolla. Muista, että käytät kouluttaessa vain niitä herkkumakupaloja, älä anna muulloin. Kun palkkaat koiran hyvästä käytöksestä tai tekee tempun oikein, anna makupala ja sano hyvä. jatkossa voi sitten vähentää makupaloja ja riittää kehuminen makupalojen sijaan. Kun koulutat, älä huomioi virheitä, käytä positiivista koulutusta, aina kun koira tekee oikein, palkkaa ja kehu. kun koira tekee väärin, älä huomioi. Näitä konsteja olen käyttänyt jo 4 omalla koiralleni, isolle ja pienelle... ja toimii.
- Hindhof's Great Arnol
ei ne koirat kuole mihinkään rusinoihin, jos antaa välillä vain. Kyllä oma 12 v. Arnol-seefferini on moneen kertaan syönyt xylitolpurukumeja, karkkeja, sipsejä sun muita, kun on niitä vahingossa koiran saataville jääny, mutta ei se ole ensimmästäkään kertaa kuollut vielä :D
Toki ei nämä ihmisten ruoat mitään koirien ruokia ole, mutta tuskin pari rusinaa haittaa (rusina koiralle on vähän sama asia kuin suklaa ihmiselle, eli epäterveellistä tosin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415