Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ei oo helppoo miellyttää..

emma

Olin kaasona viime jouluna naimisiin menneelle "hyvälle" ystävälleni. Ekaksikin oli vaikea ruveta suunnitteleen kun ei ollut kokemusta, onnneksi apuna oli morsiamen sisko ja pari muuta kaveria.
Siis ensiksi polttarit. Rahaa paloi ja aikaa kului, oma opiskelu ja parisuhde jopa kärsi, koska en paljon muuta kerennyt ajattelemaan kuin polttareita ja hääohjelmaa. Satuin sitten olemaan kuumeessa koko polttareita edeltävän viikon ja polttaripäivänäkin. Yritin jaksaa olla hyvällä tuulella ja bilettää, vaikka ongelmana oli vielä se seikka, ettei minulla ollut enää rahaa jäljellä(olen opiskelija). Salasin oloni morsiamelta, mutta viimein baariin päästyämme tuntui että pyörryn, siis pakko päästä kotiin. Morsian saikin sitten ihan älyttömän raivarin, kun olin "tullut pilaamaan hänen illan"!!Olis kuulemma pitäny jäädä kotiin eikä tulla valittaan..kaiken sen vaivan jälkeen sain paskaa niskaan. Minä kun olin ajatellut että olen sairaudenkin uhalla mukana, koska olen kaaso.
Tästä sain anteeksipyynnön viestinä vasta parin päivän jälkeen, ja keskustelun jälkeen morsian sai kuitenkin asian käännettyä jotenki minun syykseni. Hänellä on sellainen tapa..
Jatkoin kuitenkin kaasona, vaikka olin sisimmässäni vihainen. En halunnut jättää ystävää pulaan, häihin oli enää viikko. Itse häissä ja niiden järjestelyissä minulla oli niin paljon hommaa, etten pariin päivään ehtinyt edes kunnolla syömään..
Itse häissä morsian oli hermostunut ja purki kaiken minuun. Ajattelin edelleen että olen kaaso, minun pitääkin tukea häntä. Loppujen lopuksi vastavihitty pari rupesi tappelemaan jatkoilla, kaikki kännissä riitelivät keskenään. Ilman oman mieheni apua en olisi jaksanut iltaa loppuun. Tai no aloinkin hysteerisenä itkemään ja olin kuulemma hokenut että kaikki on mun syytä..
Että sellanen painajaiskaasoilu :( Kiitosta en ole tähänkään päivään mennessä saanut mistään. Ystäväni luulee väliemme olevan kunnossa, mutta minua ärsyttää olla hänen seurassaan. En ole ottanut asiaa puheeksi, koska tiedän, että hän kääntää minun syykseni asiat ja suuttuu. Olen luonteeltani riitaa välttävä. Olen ajatellut, että ehkä aika kultaa muistot, ja jäljelle jäisi vain ne hyvät..saapa nähdä. Kyllä se välien selvittely vielä on edessä..

4

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasona

      "Minun" parillani on häät vielä edessä, mutta tunne on kanssa vähän sellanen, että tekisi mieli heittää hanskat tiskiin. Töitä on saanut tehdä hullun lailla ja omat opiskelut ovat myös minulla kärsineet (onneksi töissä ollaan oltu ymmärtäväisiä). Nyt alan jo orientoitua häihin sillä otteella, että en ole mikään taikuri, en pysty jakautumaan kahtia tai kolmia tai neliä ja jos kuulen morsiusparilta poikkipuolista sanaa saattaa olla, että lähden häistä täysin tyynesti kesken pois.

      Minun kohdallani ongelman aiheutta kyllä bm, joka ei tee mitään. Aluksi minun piti olla morsiamen tuki ja turva, mutta nyt olen näköjään seremoniamestari ja työjuhta.

      Eli jos joku näillä sivuilla haaveilee pääsevänsä kaasoksi, niin miettikää tarkkaan ennen kuin lupaudutte. Itse en halua olla kaaso enää koskaan.

      • emma

        Minunkaan tapauksessani bestman ei tehnyt taustatyötä ollenkaan, odotti vaan valmista eteen ja pyysi ettei hänelle tulisi paljoa tehtäviä. Halusi melko varmasti keskittyä maistelemaan boolia rauhassa..no itse häissä hoiti kyllä osuutensa hyvin ja loppujen lopuksi oli luotettava, mutta itse ei osannut mitään tehdä ilman että pyysin ja jopa käskin. Oli sellanen työjohtaja olo..ja myöskin minä olin kaiken muun lisäksi vielä seremoniamestari, joten ensimmäiset kaksi tuntia juoksin paikasta toiseen, järjestin leikit ja ohjelmat, kuulutin ne, yritin tulkita morsiamen ilmeitä, onko tyytyväinen vai ei, hoidin keittiöhommat tai etsin ihmisiä joita pyysin hoitamaan..häät olivat huonosti suunniteltu ja organisoitu (suunnittelutyön oli tehnyt morsian itse, toteutus sitten tökki..) minullahan ei tosiaan ollut kokemusta häistä, joten kovaa oli..en kyllä nauttinut kaason tehtävästä ja vielä kun häissä eräs toinen hyvä ystäväni sanoi että hän on jo aikaisemmin päättänyt pyytävänsä minua sitten joskus hänen kaasokseen, niin eka reaktio ei ollut ilahtuminen vaan kauhistuminen..mutta pakko sanoa että sillä, millainen morsiuspari itse on, on merkitystä myös kaason ja bestmanin hommiin. On minulla kuitenkin sellaisiakin läheisiä ihmisiä, joiden kaasoksi suostuisin innolla ja hyvällä mielellä. Ja virheistä oppii..nythän on sitä kokemusta :)


      • kaasona
        emma kirjoitti:

        Minunkaan tapauksessani bestman ei tehnyt taustatyötä ollenkaan, odotti vaan valmista eteen ja pyysi ettei hänelle tulisi paljoa tehtäviä. Halusi melko varmasti keskittyä maistelemaan boolia rauhassa..no itse häissä hoiti kyllä osuutensa hyvin ja loppujen lopuksi oli luotettava, mutta itse ei osannut mitään tehdä ilman että pyysin ja jopa käskin. Oli sellanen työjohtaja olo..ja myöskin minä olin kaiken muun lisäksi vielä seremoniamestari, joten ensimmäiset kaksi tuntia juoksin paikasta toiseen, järjestin leikit ja ohjelmat, kuulutin ne, yritin tulkita morsiamen ilmeitä, onko tyytyväinen vai ei, hoidin keittiöhommat tai etsin ihmisiä joita pyysin hoitamaan..häät olivat huonosti suunniteltu ja organisoitu (suunnittelutyön oli tehnyt morsian itse, toteutus sitten tökki..) minullahan ei tosiaan ollut kokemusta häistä, joten kovaa oli..en kyllä nauttinut kaason tehtävästä ja vielä kun häissä eräs toinen hyvä ystäväni sanoi että hän on jo aikaisemmin päättänyt pyytävänsä minua sitten joskus hänen kaasokseen, niin eka reaktio ei ollut ilahtuminen vaan kauhistuminen..mutta pakko sanoa että sillä, millainen morsiuspari itse on, on merkitystä myös kaason ja bestmanin hommiin. On minulla kuitenkin sellaisiakin läheisiä ihmisiä, joiden kaasoksi suostuisin innolla ja hyvällä mielellä. Ja virheistä oppii..nythän on sitä kokemusta :)

        Ilmeisesti tämäkin bm kyllä tekisi häissä, mitä hänen käsketään, mutta olen luonteeltani sellainen, etten halua olla käskyttämässä ketään.

        Onneksi sentään bm nyt näyttää ilmaantuneen taas maisemiin (yritti soittaa eilen, kun olin jo nukkumassa ja kun tänään viestittelimme ihmetteli, olenko jo laittanut riisit ja kilpailujen palkinnot valmiiksi... siis häät ovat viikonloppuna) ja sain nakitettua hänelle yhden homman, jolloin minun ei tarvitse olla kahdessa paikassa samaan aikaan.

        Ehkä tämä bm vain on sellainen, että hän hoitaa asiat aivan viime tipassa, mutta minun silmissäni sellainen henkilö ei kyllä kerää mitään lisäpisteitä, sillä minulle tulee tunne, etten pysty luottamaan henkilöön ja siihen, että hän hoitaa sovitut hommat.

        Täytyy sanoa, että kun eilen tuskailin eräälle työkaverilleni tätä juttua, niin hän totesi, että kenties minun pitäisi kirjoittaa ohjevihkonen kaasoille ja hääpareille... Nyt jo itselläni on erinäisiä asioita, jotka olisi voitu hoitaa toisin ja ne olisivat ehkä myös sujuneet parimmin. Saa nyt sitten nähdä, miten häät menevät, mutta itse en niistä enää paineita ota (kaksi harmaata hiusta näiden kekkereiden saldona on tarpeeksi;) ).


    • Lilli

      Kyllä mua harmittaa sun puolesta. Annoin kaasolleni yhden tehtävän ja senkin hän ujutti bestmanille.Vaikka hän tekikin niin, ei tulisi mielenikään haukkua häntä "pataluhaksi" en vain ole sen luonteinen. Joskus vain harmittaa, hän kun välttämättä halusi kaasokseni ja lupasi hoitaa homman kotiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe