verokortti sosiaalietuutta varten

paaaula

Miten tää nyt menee, vein tällä viikolla äitiysrahahakemuksen kelaan, milloin mun pitää hakea verotoimistosta tuo uusi verokortti? Mitä tarvin mukaan verotoimistoon? Maksaako kortti jotain? Miten tuollaisen kortin pyydän? Mihin kaikkiin rahoihin tuo kortti vaikuttaa? Kaikkiin kelan maksamiin, myös lapsilisään ja asumistukeen? Entä vaikuttaako tulevaisuudessa myös liiton päivärahaan, jos tuollaisen verokortin haen myös jatkossa?

9

5658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahastonhoitaja

      Verokortin tilaat vero.fi sivuilta, kun saat päätöksen kelasta. Kortin tilaukseen tarvitset alkuvuoden palkat verot kelarahat bruttona loppuvuodeksi.

      Lapsilisä ja asumistuki on verotonta.

      Verokorttia ei tarvitse viedä paperiversiona kelaan. Menee atk:lla

      verokortin voi tilata pari viikkoa ennen ekaa äitirahanmaksupäivää.
      MAksupäivät näkee kelan laskurilla, jos laskettu aika tiedossa....

    • verotoimistoon

      ja pyydä että lähettävät kelaan verokortin sosiaalisia etuuksia varten! Itellä kela otti ensin 20% hoitorahastani ja nyt 4,5% kun tein näin.Ja tämä kortti "toimii" vaan kelassa, jos töihin meet nii sullahan on sun normaali kortti sitä varten.verotoimistossa vaan kysytään mitä vuoden aikana suurimpiirtein tienaat, laske se valmiiks.

      • Kuullutkaan..

        Tuosta sosiaalietuus kortista, mikä se tarkalleen on ja mitä hyötyä?

        Itse olen vanhempainlomalla viä hetken ja sitten hoitovapaalle hetkeksi eli olisiko minulle nyt jo hyötyä tuosta?

        Veroprossani on nyt 20%, ja ihmettelen miten olet voinut saada sen samasta aleneen 4,5% ?? Oletko varma ettet tule saamaan mätkyjä?

        Olen ihmeissäni...


      • ennenku
        Kuullutkaan.. kirjoitti:

        Tuosta sosiaalietuus kortista, mikä se tarkalleen on ja mitä hyötyä?

        Itse olen vanhempainlomalla viä hetken ja sitten hoitovapaalle hetkeksi eli olisiko minulle nyt jo hyötyä tuosta?

        Veroprossani on nyt 20%, ja ihmettelen miten olet voinut saada sen samasta aleneen 4,5% ?? Oletko varma ettet tule saamaan mätkyjä?

        Olen ihmeissäni...

        tiput vanhempainrahalta kodinhoitotuelle, koska silloin tulosi tosi pienet,eli soitto verotoimistoon ,kerrot et haluat sen verokortin sosiaalisia etuja varten ja kerrot miten paljo suunnilleen tienaat (kelalta saat).Verotoimisto lähettää uudet tiedot suoraan kelaan ja sulle lapun kotiin miussä vaan ilmoitetaan mikä sun uus % on.


      • tiedän kyllä
        Kuullutkaan.. kirjoitti:

        Tuosta sosiaalietuus kortista, mikä se tarkalleen on ja mitä hyötyä?

        Itse olen vanhempainlomalla viä hetken ja sitten hoitovapaalle hetkeksi eli olisiko minulle nyt jo hyötyä tuosta?

        Veroprossani on nyt 20%, ja ihmettelen miten olet voinut saada sen samasta aleneen 4,5% ?? Oletko varma ettet tule saamaan mätkyjä?

        Olen ihmeissäni...

        mistä puhun! ei oo mulle mätkyjä tullut moniin vuosiin,takas aina 400-800e...


      • saikkulainen
        Kuullutkaan.. kirjoitti:

        Tuosta sosiaalietuus kortista, mikä se tarkalleen on ja mitä hyötyä?

        Itse olen vanhempainlomalla viä hetken ja sitten hoitovapaalle hetkeksi eli olisiko minulle nyt jo hyötyä tuosta?

        Veroprossani on nyt 20%, ja ihmettelen miten olet voinut saada sen samasta aleneen 4,5% ?? Oletko varma ettet tule saamaan mätkyjä?

        Olen ihmeissäni...

        toi 20% on se normi kela veroprossa, kannattaa hankkia alempi. ei saa netistä vaan pitää soittaa, se numero löytyy vero.fi. kertoo kuluvan vuoden tulleet tulot ja menneet verot ja tulevat päivärahat ja avot, käteen jää enempi.


      • maik+++
        saikkulainen kirjoitti:

        toi 20% on se normi kela veroprossa, kannattaa hankkia alempi. ei saa netistä vaan pitää soittaa, se numero löytyy vero.fi. kertoo kuluvan vuoden tulleet tulot ja menneet verot ja tulevat päivärahat ja avot, käteen jää enempi.

        Kyseisen verokortin saa kyllä netistäkin tilattua. Itse tilasin, ja tippui veroprossa kuuteen prosenttiin.


      • perseen suti!...
        maik+++ kirjoitti:

        Kyseisen verokortin saa kyllä netistäkin tilattua. Itse tilasin, ja tippui veroprossa kuuteen prosenttiin.

        Anteeks kielenkäyttö mutta hiukanko ketuttaa kun en tiennyt tästä asiasta mitään..Ihmettelin ja kysyin soittaessani Kelaan tästä mutta eivät sitten viitsineet mainita että etuuksia varten voi saada verokevennystä, kun tosiaan äippärahasta on mennyt se 20% ja normisti pääomatuloistakin mulla ollut vain 13% verotus..
        Peevelin peeveli, taas on huijattu tietämätöntä ja Suomen valtio kiittää!


    • Muutosprossa

      Soitin ja tilasin sen muutosverokortin sosiaalietuuksia varten, ensin mulla meni se 20% ja nyt verotäti nosti sen 24%, mitä ihmettä?
      Minimirahoija saadaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe