Valaistuminen on

yksi elämänvaihe

palvonta on ehkä jollain tavalla terveellistä, jos on jo valaistunut, mutta onko se terveellistä ihmisille, jotka eivät ymmärrä mitä ego tarkoittaa? Ilman egoa ei ole muuta kuin rakkaus. Itselläni on melkoinen ego. Kierokin. Mutta kun kukaan ei loppuen lopuksi ole ylempänä toista. Niin miksi opettaa eriarvoisuutta?

6

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä harjoitus

      egolla, mutta pokkailuna ja nuoleskeluna se voi olla huonokin harjoitus ehkä. Riippuu asiat ajattelee.

      • epäillyt sellaista

        että palvontaan voi liittyä masokistisia ajatuksia. Onko se terveellistä henkisyyden kannalta? Jos on oikeasti edistymässä niin ymmärtää kyllä mielestäni vähemmälläkin että on oppilas ja toinen opettaja.


      • arjuuna
        epäillyt sellaista kirjoitti:

        että palvontaan voi liittyä masokistisia ajatuksia. Onko se terveellistä henkisyyden kannalta? Jos on oikeasti edistymässä niin ymmärtää kyllä mielestäni vähemmälläkin että on oppilas ja toinen opettaja.

        Voiko valaistua palvomalla ja mantroja toistamalla,ja auktoriteettejä kunnioittamalla,ei mielestäni sillä sen samaa kuin kristinuskon uskoon tulo,jossa
        uskonnollisia kaavoja toistamalla, ja palvomalla saavutetaan tila joka on itsehypnoosin tulosta,ja jota pitää rukoilemalla ja palvomalla pitää yllä,muuten se haihtuu pois,eikä se ole valaistumista.
        Valaistuakseen on luovuttava kaikista auktoriteeteista,joista oma sisäinen auktoriteetti on pahin
        Siinä on oltava valona itselleen,on oltava itse sekä oppilas,että opettaja.
        Kukaan ulkopuolinen ei voi siinä auttaa,hän voi ainoastaan sanoa tunne itsesi .
        Siinä ei saa olla valaistumisen halua,sillä silloin siinä on tuo vanha aatami mukana,ja estää sen.
        Kun ilman minkäänlaista motiivia pyrit tuntemaan itsesi,niin saatat yllättäen kun
        olet oppinut tuntemaan psykologisen perimäsi,joka on sielu ajattelija,kohdata totuuden joka tulee luoksesi,kun koko menneisyys on ymmärretty.


      • kokemuksen mukaan
        arjuuna kirjoitti:

        Voiko valaistua palvomalla ja mantroja toistamalla,ja auktoriteettejä kunnioittamalla,ei mielestäni sillä sen samaa kuin kristinuskon uskoon tulo,jossa
        uskonnollisia kaavoja toistamalla, ja palvomalla saavutetaan tila joka on itsehypnoosin tulosta,ja jota pitää rukoilemalla ja palvomalla pitää yllä,muuten se haihtuu pois,eikä se ole valaistumista.
        Valaistuakseen on luovuttava kaikista auktoriteeteista,joista oma sisäinen auktoriteetti on pahin
        Siinä on oltava valona itselleen,on oltava itse sekä oppilas,että opettaja.
        Kukaan ulkopuolinen ei voi siinä auttaa,hän voi ainoastaan sanoa tunne itsesi .
        Siinä ei saa olla valaistumisen halua,sillä silloin siinä on tuo vanha aatami mukana,ja estää sen.
        Kun ilman minkäänlaista motiivia pyrit tuntemaan itsesi,niin saatat yllättäen kun
        olet oppinut tuntemaan psykologisen perimäsi,joka on sielu ajattelija,kohdata totuuden joka tulee luoksesi,kun koko menneisyys on ymmärretty.

        parasta on vaan elää. Yhtenä päivänä mestari voi ilmestyä ja maallinen katoaa. Mitä sitten? Aletaan kuluttamaan viimeistä päivää, koska mitä millään on väliä. Materia kannetaan pelastusarmeijan kirpputorille. Mestarit toisella puolella pitävät huolen, että kaipuu on ja mitään et saa sen täytteeksi. Maailman pelastaminen on utopistinen ajatus, kaikki on tarkoituksen mukaista, mutta jokainen voi tehdä miltä sydämessä tuntuu. Ja silti olet vielä valaistumisesta kaukana. Yksin erämaassa. Ties kuinka kauan. Siksi nautitaan elämästä kun sen aika on ja kasvetaan.


      • arjuuna
        kokemuksen mukaan kirjoitti:

        parasta on vaan elää. Yhtenä päivänä mestari voi ilmestyä ja maallinen katoaa. Mitä sitten? Aletaan kuluttamaan viimeistä päivää, koska mitä millään on väliä. Materia kannetaan pelastusarmeijan kirpputorille. Mestarit toisella puolella pitävät huolen, että kaipuu on ja mitään et saa sen täytteeksi. Maailman pelastaminen on utopistinen ajatus, kaikki on tarkoituksen mukaista, mutta jokainen voi tehdä miltä sydämessä tuntuu. Ja silti olet vielä valaistumisesta kaukana. Yksin erämaassa. Ties kuinka kauan. Siksi nautitaan elämästä kun sen aika on ja kasvetaan.

        Ihminen on kehittynyt teknoloogisest, kärrynpyörästä suihkukoneisiin,mutta henkisesti hän ei ole kehittynyt
        lainkaan, ja siitä pitävät huolen uskonnot ja aatteet,joiden mukaan uskomukset ja aatteet voivat muuttaa ihmisen.
        Mutta, ne ovat vain utopioita,jotka eivät perustu todellisuuteen, ne vain ikuistavat nykysen olotilan.
        Ainoa mitä ne on saaneet aikaan on ihmisen kasvamine yhä julmemmaksi.
        Ainoa tie ihmiskunnan pelastamiseksi,on yksilön muuttuminen,sillä mitä on yksilö sitä on koko yhteiskunta.
        Minä olen maailma ja maailma on minä,ja tässä yhtälössä
        maailman voi muuttaa vain minä,ei maailma, siitä on ihmiskunnalla tuhansien vuosien kokemus.
        Mutta uskonnot ja aatteet ovat esteenä tulle muutokselle,
        puhuvat uudestisyntymisestä, mutta tuloksena on vain vanha uudessa paketissa.
        Joten muutoksen yksilössä tulisi tapahtua vallankumouksellisesti,niin tuo vanha ei pysty sitä muutosta estämään
        Tällaine muutos on jo tapahtumassa,mutta se kestää vielä
        kauan.


      • henkinen kehitys....
        arjuuna kirjoitti:

        Ihminen on kehittynyt teknoloogisest, kärrynpyörästä suihkukoneisiin,mutta henkisesti hän ei ole kehittynyt
        lainkaan, ja siitä pitävät huolen uskonnot ja aatteet,joiden mukaan uskomukset ja aatteet voivat muuttaa ihmisen.
        Mutta, ne ovat vain utopioita,jotka eivät perustu todellisuuteen, ne vain ikuistavat nykysen olotilan.
        Ainoa mitä ne on saaneet aikaan on ihmisen kasvamine yhä julmemmaksi.
        Ainoa tie ihmiskunnan pelastamiseksi,on yksilön muuttuminen,sillä mitä on yksilö sitä on koko yhteiskunta.
        Minä olen maailma ja maailma on minä,ja tässä yhtälössä
        maailman voi muuttaa vain minä,ei maailma, siitä on ihmiskunnalla tuhansien vuosien kokemus.
        Mutta uskonnot ja aatteet ovat esteenä tulle muutokselle,
        puhuvat uudestisyntymisestä, mutta tuloksena on vain vanha uudessa paketissa.
        Joten muutoksen yksilössä tulisi tapahtua vallankumouksellisesti,niin tuo vanha ei pysty sitä muutosta estämään
        Tällaine muutos on jo tapahtumassa,mutta se kestää vielä
        kauan.

        http://www.nic.fi/~laan/pori.htm

        http://www.helsinki.fi/~papinnie/4jaloatotuutta.html

        ..lännessä muutos kestää liian kauan,koska pelko on vielä pitkään este,jota idässä ei ole ollut piiiiitkäääään aikaan.
        -"kyllä lännessäkin joskus vaihtuu valta,kun länsi joskus kuolla kupsahtaa,
        laulu rakkaudelle,jne"....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe