ANNA LEINO - MUSTAT SIIVET

HannaH

kuka on lukenut kirjan?
itse se on pöydälläni kuudetta lukemiskertaa odottamassa, novelli on aivan huippu!
kertoo siitä kuinka Mikki löytää aidon rakkauden, kuinka hän pääsee oman elämänsä alkuun, kun hänen rakas veljensä kuolee lasten leukemiaan, eli syöpään kesken kaiken.
Kirja saa taatusti kaikki lukijat kyynelehtimään, aivan varmasti!
Hei.. en voi muuta kuin suositella.
Ehkä aluksi hieman tylsä kirja, mutta kun jaksaa lukea, se on kerta kerralta parempi!
Hei lukekaa ihmiset, varsinkin nuoret.

21

4761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markie

      Luin sen vähän aikaa sitten. Meni pari tuntia, oli tosi hyvä kirja. Heh. Toista kertaa en sitä varmaan saa luettua, en tiedä miksi, mutta se on hyvä kirja...hiiii...

    • Peikkotyttö

      Joo mä oon lukenu sen kans ja on muuten TOSI hyvä kirja teen siitä esitelmää kouluun ja tää on jo kahdeksas kerta kun luen kyseisen kirjan! Suosittelen kaikille tätä kirjaa se on ehdottomasti nro.1!!!!!!!!!!

    • pettynyt

      Olen joutunut tämänkin lukemaan: tralalalaa äiti tekee itsarin isä asuu muualla, tyttö alkaa viillellä yms.

      • Euro

        Pettynyt, täällä on toinenkin, joka on kyllästynyt "voi kun elämä on niin vaikeaa, mutta aika parantaa haavat" (tms.) -kirjoihin. Yhden sellaisen voi lukea, ehkä toisenkin, mutta sitten alkaa mennä jo niin toistoksi että hohhoh... Mieluummin tartun Muumi-kirjaan ja lueskelen noitten palleroisten toilailuista.


      • silla
        Euro kirjoitti:

        Pettynyt, täällä on toinenkin, joka on kyllästynyt "voi kun elämä on niin vaikeaa, mutta aika parantaa haavat" (tms.) -kirjoihin. Yhden sellaisen voi lukea, ehkä toisenkin, mutta sitten alkaa mennä jo niin toistoksi että hohhoh... Mieluummin tartun Muumi-kirjaan ja lueskelen noitten palleroisten toilailuista.

        Vihaan kyseistä kirjaa sen tekotaiteellisen kirjoitustavan, ihastuttavan ihQn teiniangst-kirjoitustyylin vuoksi ja muutenkin tuon "kaikki kusee mutta toivo sarastaa" -periaatteen vuoksi, jota nuortenkirjat suorastaan lainehtivat ja kuohuvat yli. Hahmot toimivat epäaidosti. Esimerkiksi se kohta, missä Muru ottaa Mikin taloonsa, on aivan jostain toisesta maailmasta - ei kukaan todellisuudessa käyttäydy niin! Poika on aivan epäpoikamainen, ja yrittää jotenkin olla niin pahis vaikka kuoresta kiiltää vain läpi se, kuinka kirjailja on yrittänyt tehdä hänestä ihmeellisen urhoollisen pikku kärsijän, jolla on mustat siivet.

        Sinäänsä hahmoissa ja juonessa ei ole mitään. Kirjoitustyyli ja heidän käytöksensä vain pilaa kaiken. Kirja aiheuttaa minussa suurta agressiivisuutta, kuten ehkä huomaatte.


    • The One

      Olen lukenut sen varmaan miljoonasti, se on ihan sairaan hyvä! Olen samaa mieltä, aluksi hiukan tylsä, mutta kerta kerralta parempi... Juuri tuollaisista kirjoista minä pidän.

    • pikku A

      Heips!

      Eksyin juuri veljeni kehotuksesta keskustelupalstalle ja kyllä nyt hymyilyttää. Kirjoitin Mustat Siivet aikoinaan herkkänä 15 vuotiaana ja se julkaistiin kun olin 18 vuotias, joten teini angstia tarinasta varmasti lyötyy, mutta tuntuu upealta, että nuoret yhä lukevat ja pitävät kirjastani. Aikoinaan ammensin kaikkeni siihen vaikka kokemuksia rakkaudesta tuskin oli ja yritin erityisesti korostaa tarinoitten ja satujen suurta maagista voimaa, sillä kirjat jos mitkä ovat tehneet ainakin omasta maailmastani kauniin ja taianomaisen paikan elää! Hienoa, että omakin kirjani on miellyttänyt jotakuta. Kiitos paljon palautteistanne, sain uutta inspiraatiota toisen kirjani viimeistelyihin, eiköhän olisi jo kohta aika saada sekin julkaistua... Tällä kertaa fantasiaa, toivottavasti en menetä nuoria fanejani vaikka olenkin siitynyt mustan huumorin, kauhun ja maailmanlopun teemoihin...

      Vielä kerran suuret kiitokset ja aurinkoista kesää toivottaen,
      Anna Leino

      • daemonicus

        En voi käsittää mikä Mustat siivet kirjassa on, mutta rakastan sitä yli kaiken ja sen on minun lempikirjani. Olen lukenut sen ainakin 7kertaa, enkä vieläkään kyllästy siihen. Valitettavati en ole löytänyt kirjaa mistään, jotta saisin sen omakseni, joten jos joku sen omistaa, niin tarjouksia tännepäin..
        Anna Leino, arvostan kirjaasi, ja sen sanomaa niin paljon. Kiitokset.


      • Pennityttö...

        Luin kirjan ensimmäistä kertaa äskettäin. Teen siitä kirjaesitelmää kouluun ja hain googlesta nimellä "Anna Leino". Sieltä löytyi linkki tälle palstalle ja luin kommentit kiinnostuneena. Mielestäni kirja oli aivan mahtava!!! Se herätti ajatuksia moneltakin taholta... Kiitos upeasta kirjasta, odotan lisää tuotantoasi!!!!!


      • Lisa H

        Herkutellen nuoruuden muistoilla ja haaveena saada ihan oma Mustat siivet -kirja, kirjoitin googleen romaanin nimen ja löysin tämän sivun. Mieltä lämmittävä sattuma! Luin kyseisen kirjan koulun kirjaesitelmää varten potiessani pahinta angstia 15 vuotiaana . Teos teki minuun suuren vaikutuksen - rakastuin siihen. Luin kirjaa kuin omaa tekstiäni, enkä voinut uskoa jollain muulla olevan NIIN samankaltainen tyyli kirjoittaa. Pystyin samaistumaan sekä kirjoittajaan, että päähenkilöön niin elävästi, että kirjaesitelmästäni syntyikin ihaileva arvostelu. Kirjat ovat olleet minulle pitkään tapa käsitellä kasvun vaikeutta ja suuria tunteita. Kyseinen teos on ollut minulle kantava voimavara aikuisuuden kynnyksellä - ja vielä nuorella aikuisiälläkin. Olen lukenut kirjan vain sen kerran, mutta se on jäänyt mieleeni kummittelemaan jonkinlisena kaipuuna. Mustat siivet symboloi minulle tuota kapinallista ja herkkää ajattelijaa, joka olin viisi vuotta sitten.


    • lady-lovely

      Oon lukenu jo 3 tai varmaan 4 kertaa!! Aivan Totaalisen Ihana!!!!

    • EmPPu

      pikkase muuten oli hyvä kirja...mä luin sen joskus pari vuotta sitte ja mää tykästyis siihe iha suunnattomast!!! meinaan lukee sen nyt uudelleen ja ehkä teen tutkielmanki tän kirjan perusteella....tosi hyvä kiraj...kannattaa lukee!!!!!!!!!! ihQQQQ

    • minä vaa

      siis pikkasen oli hyvä kirja....oon lukenu sen vasta kerran mut tykkäsin tosi paljon!!!! suosittelen kaikille jotka vaan ees harkitsee lukevansa niin lukekaa....se vaikuttaa alussa aikas tylsältä mutta ette kyllä pety jos vaa luette loppuu asti...se vaan tuntuu paranevan mitä lähemmäs loppua päästään...mullakin oli että mä alotin sen mut sit keskeytin ku se oli niin tylsän olonen ja sit äiti luki sen ja sano et se on tosi hyvä niin sit mä vaa lukasin sen ja tosella pidin siitä... suosittlen!!!!!

    • crown_

      Rakastan sitä.

    • DeeQ

      Oon lukenut kyseisen kirjan muutaman kerran joskus vuosia sitten. Oli pakko lukee se kerralla loppuun ja sit kun se joskus aamuyöllä oli luettuna niin vollotin yksinäni peiton alla vaik kuinka kauan. En tiä iskisikö se enää niin ku on noi teinivuodet jo takana päin. Olis kyllä kiva ostaa se omaks jos vaan jostain löytyis...

      • GHur

        Mielestäni kyseessä on nuortenromaani, ei suinkaan novelli, kuten aiemmin väitettiin.


    • Angsti now and 4ever

      Tässä seitsemättä luokkaa tallustelen, ja lukuprjoktissa piti lukea joku suomalainen novelli. Luin tämän kirjan. Itselle tuli samanlainen olo kuin Mikille/Mikaelille. Olen itsekkin kauhea kaappi, ja silti itkin kun kirjaa luin. Varsinkin Mikin omakirjoittama tarina oli loistava. Mikissä tosiaankin näin itseni, oon itsekki tälläin syrjäyty angsti. Kaikkille suosittelen kirjaa! Siitä vaan lukemaan, jos on nenäliinoja joita kuluttaa!

    • joku..

      oon lukenu ton kirjan pari kertaa ja aina se on yhtä jännä lukee se on niin hyvä.mikin rooli on kuvattu tosi hyvin ja muutenki kaikki tos kirjas on ihanaa.se taistelu kohta on osattu kirjottaa toosi hyvin.tykkään kirjasta toivottavasti sille ois jatkoo en oo viel löytäny.antaisin maximi tähdet jos vois...!

    • tyhmät aivot on mula

      ihana kirja, mutta mitä teidän mielestä ne mustat siivet tarkoittaa? entä mikä on treidän mielestä kirjan teema? aika mast kirja

    • Siru_Liisa

      mää puolestani suosittelen Jaakko Heinimäki kirjoittama: Millainen Jumala on? - saa tilattua www.kotimaakauppa.fi ja on vielä alennuksessakin. Tuo on oiva joululahja myös lapsille ja lapsenmielisille. Tosi kiva ja mukava kuvitus myös

    • sakemann

      Olisiko joku halukas myymään tämän anna leinon mustat siivet kirjan? Täällä olisi yksi joka todella haluaisi sen eikä mistään löydy tätä kirjaa.
      Voi laittaa sähköpostia [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe