Yölintu laskeutuu

parhaat vuodet takana

Yölintu on menneen talven lumia. Mitäänsanomattomia levytysbiisejä. Vähän sama kuin Kaija Koo: Laita levy soimaan niin et tiedä mikä biisi soi, mihin edellinen loppuu ja seuraava viisu alkaa. Nimenomaan levyillä voi kuulla miten viime vuodet yölintu on liidellyt mukavuusalueella: Rallatellaan tässä lämpimiksemme, kun muuhun ei taidot aivan riitä.
Yölinnun suurin rasite on Esa Nieminen, joka pojille näitä ö-luokan biisejä suoltaa liukuhihnalta. Toinen asia on Simo Silmun äänialaltaan todella kapea ja epäpuhdas lauluääni. Levyillä saadaan studionypyköillä paljon virheitä piiloon. Kamalaa kuunneltavaa livenä. Nuoruus ja tekemisen into kantoi yölintua pitkään. Nyt tarvitsisi hommaa jo hieman osata.
Luuleeko tämä Nieminen olevansa tosiaan joku lauluntekijä? Oi Niina kuin jaloviina. Herranjestas : ) Ihan ikävä tulee hyviä sanoittajia: Helismaa, Juha Vainio, Vexi Salmi, Jukka Virtanen. Noin parhaat päältä mainitakseni. Heillä on ollut sanottavaa lauluissaan ja eikä ole menty aidan matalinta kohtaa etsien.

1

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin huomannut

      Sitten on nämä "en sylje lasiin"-jutut. Ihannoidaan alkoholinkäyttöä artistin työn osana. Ollaan periaatteessa pois julkisuudesta työn ulkopuolella, mutta silti on "miehekästä" mainostaa omaa alkoholinkäyttöä. Varmaan sitä keikkatyössä jokainen maksaa ne samat verot vuorollansa. ´
      Tässä varmaan uskollisiakin faneja menetetään. Kyllä se artistin työ on 24 tuntia vuorokaudessa. Mihin kuuluu myös julkisuus ja se mitenkä sen puolen hoitaa. Yölintu luulee kai olevansa Elvis: "Me ollaan niin hyviä että työ puhuu puolestaan ja se riittää" Vähän on ylimielinen asenne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe