Lypsetäänpäs pikkuisen

G.J.

Katsotaan mitä herahtaa tuonne alemmas ;-)

52

321

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henri|

jotain eritettä tipahtaa. Vaan tykyttäjä on nyt vähän huonolla hapella, ettei ihan saavi kaupalla.

• G.J.

toteutunut myös sanonta: 'älä nuolaise ennen kuin herahtaa'. Jos hierargia kolmosella ei näy, niin ykkösellä näkyy vaan ei jää välttämättä näkösälle vaan jo tarjolla ollut saalis katoaakin johonkin, minne lie.

• G.J.

Ei heru joka ryöristä. Tämän saa poistaa käyttökelvottomana, täysin epäonnistuneena kokeena.

• paapuuri

Puristamalla vai vetämällä, minäpä osaan molempia ;)))

• G.J.

oikeaa lehmää? Onneksi on ollut lypsykone kun tulin siihen ikään ja siten pääsin pälkähästä. Minä herruuttelen tämän palstan nisiä kun tuntuu, että on laitettava kaikki olemattomatkin taidot likoon, että pysyisi mukana kärryillä.

• paapuuri
        G.J. kirjoitti:

oikeaa lehmää? Onneksi on ollut lypsykone kun tulin siihen ikään ja siten pääsin pälkähästä. Minä herruuttelen tämän palstan nisiä kun tuntuu, että on laitettava kaikki olemattomatkin taidot likoon, että pysyisi mukana kärryillä.

Edelleen näytti nollaa tilasto aloituksesi kohdalla,
        vaikka me ollaan lypsetty jo kauan:))

• G.J.
        paapuuri kirjoitti:

Edelleen näytti nollaa tilasto aloituksesi kohdalla,
        vaikka me ollaan lypsetty jo kauan:))

taitaa käyttäjiin ja lypsäjiin nähden olla kyllä minimaalinen jos edes sitäkään ja minä olen ollut aina huono tai malttamaton oppimaan kielioppia ja pilkkusääntöjä.

• ja nopeampi on puristamalla lypsäminen.
        Sanoo joskus mestarimerkin suorittanut entinen vanha lypsäjä. ;)

• paapuuri
        Tellastiina kirjoitti:

ja nopeampi on puristamalla lypsäminen.

jaetaan, ei ainakaan emäntäkoulussa minulle annettu,
        vaikka lypsin niin reippaasti :O)

Puristamalla on hyvä lypsää;)

• G.J.
        Tellastiina kirjoitti:

ja nopeampi on puristamalla lypsäminen.

tiellä pitää taidossa kuin taidossa :-)

• paapuuri kirjoitti:

jaetaan, ei ainakaan emäntäkoulussa minulle annettu,
        vaikka lypsin niin reippaasti :O)

Puristamalla on hyvä lypsää;)

Se oli silloin kun käsinlypsy oli voimissaan ja pidettiin jopa lypsykilpailuja.
        Siinä sitten laskettiin pisteitä puhtaudesta, nopeudesta ja "tekniikasta".

Voi voi, pitäisi pysyä omassa karsinassaan, täällä tuntee itsensä kuin toiselta planeetalta olevaksi, mutta on kiva käydä lukemassa kirjoituksianne.

Heippa!

• paapuuri

kun tuossa äskeisessä viestissä minulla on ihan outo nikki,
      näetkö sinä sen vai näkyykö se vaan minulle?

Tämä ei lähtenyt, tuli ilmoitus, että väärinkäytösten välttämiseksi
      useiden viestien lähettämistä lyhyen ajan sisällä on rajoitettu :(((

Hyvänen aika sentään.

• G.J.

Tuli tuota vastausta annettaessa infoa, että kyseistä sivua ei ole olemassakaan, kun olin painanut lähetä nappia :-)

• paapuuri
        G.J. kirjoitti:

Tuli tuota vastausta annettaessa infoa, että kyseistä sivua ei ole olemassakaan, kun olin painanut lähetä nappia :-)

nyt pahan kerran :))

Tosiaan vähän aikaa nikkini paikalla luki jotain ihan
        muuta kuin paapuuri, olikohan se minun sivupersoonani :O)

Ollanhan me kuitenkin olemassa, vai ollaanko:(

• G.J.
        paapuuri kirjoitti:

nyt pahan kerran :))

Tosiaan vähän aikaa nikkini paikalla luki jotain ihan
        muuta kuin paapuuri, olikohan se minun sivupersoonani :O)

Ollanhan me kuitenkin olemassa, vai ollaanko:(

minä luulen ajattelevani, ... joskus .... , ehkä siis olen olemassa joko itsessäni tai jonkun muun ajatuksissa. Sama pätenee sinuunkin.

• Lehmää vai Vuohta??
      .
      .
      . :))

• lypsylle..

myös lypsypalli omasta takaa?

• G.J.

hyss : 'a a s i . Toivottavasti se ei ymmärrä salakieltä.

• G.J.
        lypsylle.. kirjoitti:

myös lypsypalli omasta takaa?

kysellä liikaa yksityiskohtia ... nyt on herkistä asioista kyse.

• viivi-amaldiina

kun osaa nykäistä oikeasta vetimestä, :)
      Ihan vaahdon kanssa on astia kohta täys...

• G.J.

minulla on uusi operaattori ja sitten tämä foorumikin on uudistunut ja vanhana on vain pysynyt oma pää ja omat koneet ja vaikka paljon entistä on poistettu niin moni juttu tökkii. Miulla on siis tuplahätä.

• maito

irtoa lehmästä häntää veivaamalla?

Ikuna en ole lypsänyt, vasikat ovat kyllä imeneet sormiani, ihanat, vasikat.

• G.J.

kyllä saa antaa kyytiä koivuniemenherran kanssa.

• hättäile,
        G.J. kirjoitti:

kyllä saa antaa kyytiä koivuniemenherran kanssa.

niin ne serkkutytöt maalla sanoivat.

.

Ihanaa oli olla paikalla, kun lehmät häntä korkealla kirmasivat ekaa kertaa keväällä laitumelle.

.
        Ja kyyneleet tulivat minunkin silmiini, kun satuttiin kesälomalla olemaan paikalla, kun lehmät vietiin pois, autolla.
        Muistan vieläkin mummun ilmeen.

.

• G.J.
        hättäile, kirjoitti:

niin ne serkkutytöt maalla sanoivat.

.

Ihanaa oli olla paikalla, kun lehmät häntä korkealla kirmasivat ekaa kertaa keväällä laitumelle.

.
        Ja kyyneleet tulivat minunkin silmiini, kun satuttiin kesälomalla olemaan paikalla, kun lehmät vietiin pois, autolla.
        Muistan vieläkin mummun ilmeen.

.

ja nuorempikin varsinkin sotien jälkeisen maailman ajassa piti lehmiä juttukaverina ja ystävänä kun murheet repivät sielua ja puoliorpoja tai muuten joutui olemaan pääelättäjänä. lehmät ovat hyviä kuuntelijoita ja eivät murehdi eli ole yhtä sympatiseeraavia kuin koirat, mutta eivät kissojen lailla ole liian oman mukavuutensa perään.

• Yöntähti*
        G.J. kirjoitti:

ja nuorempikin varsinkin sotien jälkeisen maailman ajassa piti lehmiä juttukaverina ja ystävänä kun murheet repivät sielua ja puoliorpoja tai muuten joutui olemaan pääelättäjänä. lehmät ovat hyviä kuuntelijoita ja eivät murehdi eli ole yhtä sympatiseeraavia kuin koirat, mutta eivät kissojen lailla ole liian oman mukavuutensa perään.

oli lehmiä ja äitini meni katsomaan mummua ja oli pari päivää pois.
        Yks lehmäparka oli niin kiintynyt äitiini että koko ajan "itki"kyyneleet valuen,kunnes äitini tuli kotiin.
        Kun ämmy näki äidin,päästi se ilmoille sellaisen konsertin ja sillä hyvä! Ruoka alkoi maistua ja häntä viuhui vauhdikkaasti,olis voinu kuvitella sen ottavan tanssiaskelia jos olis laitumella ollut!

Siksipä siitä luopuminen sitten myöhemmin olikin tiukka paikka.Äidin piti taas lähteä siksi päiväksi kylille...

• G.J.
        Yöntähti* kirjoitti:

oli lehmiä ja äitini meni katsomaan mummua ja oli pari päivää pois.
        Yks lehmäparka oli niin kiintynyt äitiini että koko ajan "itki"kyyneleet valuen,kunnes äitini tuli kotiin.
        Kun ämmy näki äidin,päästi se ilmoille sellaisen konsertin ja sillä hyvä! Ruoka alkoi maistua ja häntä viuhui vauhdikkaasti,olis voinu kuvitella sen ottavan tanssiaskelia jos olis laitumella ollut!

Siksipä siitä luopuminen sitten myöhemmin olikin tiukka paikka.Äidin piti taas lähteä siksi päiväksi kylille...

oli erityisen tykästynyt meidän ruskeaan nutipäähän Katariinaan joka oli kuulemma enemmän ihmisenluontoinen kun sarvipäät kirjavat ayshiret ? Ruusasa. Muisto ja Mimmi ( Mimmin vasikat olivat nimeltään Pimu ja Pummi).

• Pirre*

kuuluisa iltalypsy vai? :)

• ja nyt Mansikki

saa odotella aamulypsyä. Vai onko nykyään yölypsykin ohjelmassa ??
        Muta muistakaa, puhtaus ennenkaikkea.

• henri|

laidukauden avaus varmaan. Kohta maito alkaa maistumaan nurmelta, luulisin.

Psst.. olen nähnyt lehmillä ritaliivit, että siveellistä on laidunkauden avaus.

• G.J.
        ja nyt Mansikki kirjoitti:

saa odotella aamulypsyä. Vai onko nykyään yölypsykin ohjelmassa ??
        Muta muistakaa, puhtaus ennenkaikkea.

ja yömaito ja yöuni ja haukotus ja hyvää ötä ja kiitos myötä.

• G.J.

tuurilypsyn poikanen, kun isommat alempana neuvo että aloituksella saa ja miähn oon joskus tollerotuulella yllytyshullu vaikkei ees yylytettäis.

• G.J.
        henri| kirjoitti:

laidukauden avaus varmaan. Kohta maito alkaa maistumaan nurmelta, luulisin.

Psst.. olen nähnyt lehmillä ritaliivit, että siveellistä on laidunkauden avaus.

lehmien puolesta kun on rauhaset joutuneet tuottavuuden nimissä niin lujille että tarvitaan tukikannattimet ettei maabakteerit pääsisi utareisiin. Kunhan ei ruvettaisi korkosorkittamaankin ressukoita.

• G.J. kirjoitti:

lehmien puolesta kun on rauhaset joutuneet tuottavuuden nimissä niin lujille että tarvitaan tukikannattimet ettei maabakteerit pääsisi utareisiin. Kunhan ei ruvettaisi korkosorkittamaankin ressukoita.

Vai sentähden ne tissiliivit ovat - luuletko ettei bakteerit pääse sen verkon läpi?
        Olen asiasta hiukan eri mieltä!

Aika mukava aihe teidän ketjussanne. ;)

• G.J.
        Tellastiina kirjoitti:

Vai sentähden ne tissiliivit ovat - luuletko ettei bakteerit pääse sen verkon läpi?
        Olen asiasta hiukan eri mieltä!

Aika mukava aihe teidän ketjussanne. ;)

ikävämpää on jos likaantumisen lisäksi lehmä rukka astuisi ylisuuren varustuksensa päälle. Onneksi meillä ihmisillä on tämä takajaloilla liikkumistapa ja suorahkoselkäisyys. Stop. Eli pari seuraavaa virkettä sensuroin ihan ite.

• sk49

oli eksynyt miehen päähän. Pitkällisen harhailun jälkeen se raukka tapasi toisen aivosolun, joka ihmetteli mitä sinä täällä yksinäsi huuhailet... Tule tuonne alas siellä meitä on paljon.

• G.J.

tuokin onnistunee vaan entäs myö tippaleipäaivot?

• henri|
        G.J. kirjoitti:

tuokin onnistunee vaan entäs myö tippaleipäaivot?

meni ihan kikinkoitoksi.

• G.J.
        henri| kirjoitti:

meni ihan kikinkoitoksi.

sinun vastauksesi valaisi jotain vanhaa probleemia vaan ei tarpeeksi. Asiasta toiseen, tälläkin korkeudella on niin hunajaiset tuoksut ulkona ja kukkivan tuomentuoksut myös ulkona. Tuosta maidonmausta ja lehmien laitumille päästöstä: Onneksi on piimää.

• herri|
        G.J. kirjoitti:

sinun vastauksesi valaisi jotain vanhaa probleemia vaan ei tarpeeksi. Asiasta toiseen, tälläkin korkeudella on niin hunajaiset tuoksut ulkona ja kukkivan tuomentuoksut myös ulkona. Tuosta maidonmausta ja lehmien laitumille päästöstä: Onneksi on piimää.

piimää en ole ikään pystynyt juomaan, jo pelkkä haistaminen saa sisuskalut sekaisin. Viiliä kyllä pystyn syömään, mutta piimä, se haisee pilantuneelta.

Asiasta toiseeen, täälä ei kuki vielä tuomi. Omenapuu voisi, jos en olisi kaatanut sitä

Ja, ahventa alkaa saamaan ongella, kun tuomi kukkii. Samoin lahnaa, kuka nyt vaan tykkää, alkaa käymään onkeen.

• G.J
        herri| kirjoitti:

piimää en ole ikään pystynyt juomaan, jo pelkkä haistaminen saa sisuskalut sekaisin. Viiliä kyllä pystyn syömään, mutta piimä, se haisee pilantuneelta.

Asiasta toiseeen, täälä ei kuki vielä tuomi. Omenapuu voisi, jos en olisi kaatanut sitä

Ja, ahventa alkaa saamaan ongella, kun tuomi kukkii. Samoin lahnaa, kuka nyt vaan tykkää, alkaa käymään onkeen.

jakaa toissapäivänä kuulemani jutun surviaisista, kannosta ja kesänlaadusta, vaan enpä muista sen kulkua. Taitaa olla vaarallista kulkea ulkona auringonpaisteessa kun aivot täyttyy elämyksistä ja tieto häippäsee kuin joku jonnekkin.

• henri|

sen tekee, niinkuin kotimaisissa vanhoissa elokuvissa, koivunlatvukset heiluu, ja ukkonenen jurisee, kun heinäladossa lempivät Roope ja Maija.
      Että varovarovasti.

• G.J.

kuin Rosvo-Roopella ennen lossikuskinvirkaa ja leskenkahleita ;-) ..kös?

• sisäistä
        G.J. kirjoitti:

kuin Rosvo-Roopella ennen lossikuskinvirkaa ja leskenkahleita ;-) ..kös?

kutinaa jota ei voi raaputtaa,,,

• G.J.
        sisäistä kirjoitti:

kutinaa jota ei voi raaputtaa,,,

vieras näkökulma tuo kutina mutta en käy kiistämään kun en oikeasti tiedä.

• Otto-:

Pari lasillista....Jääkaappi kylmää rasvatonta maitoa.:)

• G.J

minkävahvuista kahvia sieltä kahvipannusta siulle herahtaa jos maion rasvaprosentti on nollaluokkaa :-&

• Otto-:
        G.J kirjoitti:

minkävahvuista kahvia sieltä kahvipannusta siulle herahtaa jos maion rasvaprosentti on nollaluokkaa :-&

Kerran päivässä melkein teen väristä kahvia(tarvittaessa kyllä vahvempaakin)
        Kylläkin sinisen maitojuoman kera.
        Rasvaton ei sovi minun kahvin sekaan kuin pakottavista syistä.:)

• G.J.
        Otto-: kirjoitti:

Kerran päivässä melkein teen väristä kahvia(tarvittaessa kyllä vahvempaakin)
        Kylläkin sinisen maitojuoman kera.
        Rasvaton ei sovi minun kahvin sekaan kuin pakottavista syistä.:)

kuullut mustasta teestä, mutta en ole koskaan juonut. Pitäisi kyllä vierottautua kahvista vaan mistä yhtä unettavaa iltajuomaa löytäisi?.

• Otto-:
        G.J. kirjoitti:

kuullut mustasta teestä, mutta en ole koskaan juonut. Pitäisi kyllä vierottautua kahvista vaan mistä yhtä unettavaa iltajuomaa löytäisi?.

Kahviko sinulle unilääkettä, ota keppananaa tilalle.:))) Vitsi vitsi!!

Kyllä minulle ei uni helpolla herahda jos klo:18.00 jälkeen Juhlamokkaa nautin.
        Eikä auta vaikka Pressaan, saatikka Kulta katriinaan vaihtaisin.:)

Iskä kyllä aikoinaan valitteli ettei saanut unta, jos tiesi pannun pohjalle kahvi tipan jääneen.Niin ne toiset.

• G.J.
        Otto-: kirjoitti:

Kahviko sinulle unilääkettä, ota keppananaa tilalle.:))) Vitsi vitsi!!

Kyllä minulle ei uni helpolla herahda jos klo:18.00 jälkeen Juhlamokkaa nautin.
        Eikä auta vaikka Pressaan, saatikka Kulta katriinaan vaihtaisin.:)

Iskä kyllä aikoinaan valitteli ettei saanut unta, jos tiesi pannun pohjalle kahvi tipan jääneen.Niin ne toiset.

kahvin suurkuluttajalle (aika ajoin) on kahviin sellainen suhde, että kahviton olosisä saa elimistön vaatimaan kahvia ja sen taas saa rauhoitettua kun hörppäsee pikkutilkan eli mukillisen puolikkaan kahvia. Luulisin. Jos joisin lusikallisenkin keppanaa niin saisin hetkenpäästä raapia itseni verille. Huih.

• Otto-:
        G.J. kirjoitti:

kahvin suurkuluttajalle (aika ajoin) on kahviin sellainen suhde, että kahviton olosisä saa elimistön vaatimaan kahvia ja sen taas saa rauhoitettua kun hörppäsee pikkutilkan eli mukillisen puolikkaan kahvia. Luulisin. Jos joisin lusikallisenkin keppanaa niin saisin hetkenpäästä raapia itseni verille. Huih.

Allerginen jollekkin(hiivalle) vai kilikali(keliakia)juttu.Riesa se on sullakin.
        Mulla tuppaa keppananat niin vietävästi närimään.
        Pysyypähän sillä keinoin hyppyset vapaampana niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      120
      3278
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      252
      2063
    3. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2022
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      136
      1879
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1382
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      97
      1307
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      93
      1257
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1220
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59