Emon ja prosessorin FSB:t

Emoni on Abit AB9 Quad GT.
Prosessorivaatimuksissa lukee että FSB 1066/800Mhz.
Aion laittaa uuden prosessorin mutta näissä on pääsääntöisesti FSB 1333MHz, onko se ongelma?
Mikä olisi tehokkain prosessori (alle 250e) mikä tälle emolle käy?

13

844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos..

      kysyisit alan liikkeestä tai katsoisit itse netistä.

      • i.b.

        Ei ole alan liikettä lähellä eikä ne vastaa sähköposteihin kovin nopeasti. Ajattelin että täältä voisi löytyä tietoa...


    • prossu toimii fbs 1066 nopeudella eli sillä mitä emosi maksimissaan tukee.

      • i.b.

        elikkäs prossu toimii mutta käy alitehoisena?
        Enemmän kun tutkailin niin saahan noita 1066 väylän prossuja aika hyvin vieläkin.
        Nyt vaan pitäis päättää ostaakko Dual vai Quad..
        Kiitos kirurgille.


      • i.b. kirjoitti:

        elikkäs prossu toimii mutta käy alitehoisena?
        Enemmän kun tutkailin niin saahan noita 1066 väylän prossuja aika hyvin vieläkin.
        Nyt vaan pitäis päättää ostaakko Dual vai Quad..
        Kiitos kirurgille.

        joku yli 3 gigan core 2. sillä pärjää vielä eikä ole hirveen kallis, ja jos sulla on kohtuuhyvä näyttis niin pystyt pelaileenkin melkein mitä vaan.


      • i.b.
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        joku yli 3 gigan core 2. sillä pärjää vielä eikä ole hirveen kallis, ja jos sulla on kohtuuhyvä näyttis niin pystyt pelaileenkin melkein mitä vaan.

        1066MHz väylään taitaa tehokkain olla E7500 jonkä kello 2,93GHz.
        Olisiko sitten jokin E8xx-sarjan prosessori tehokkaampi kuin E7500 vaikka sen liittäisi hitaampaa väylään, niissä kun se FSB on 1333MHz?


    • Tuo on sen verran vanhaa tekniikkaa jo piirisarjankin puolesta, että itse asentaisin moiseen E5200:n (tarkistettuani ensin tietysti yhteensopivuuden) ja jos muistia ei ole, niin neljä gigatavua nopeaa 1066 MHz:n DDR2:sta sekä hyvän prosessorijäähyn, jonka jälkeen lukitsisin väylä- ja kellotaajuudet yhteen, ylikellottaisin 800 MHz FSB:llä olevan E5200:n 1066 FSB:hen ja testaisin tuloksen. Emo ei virallisesti hyväksy kuin 800 FSB muistia, mutta jos ylikellotus onnistuu, on käytössä kauttaaltaan varsin nopea kone, 3,3 GHz 1066 FSB.

      • i.b.

        mutta en osaa tuollaisia ylikellotuksia...


      • i.b. kirjoitti:

        mutta en osaa tuollaisia ylikellotuksia...

        tietysti vielä on, että ostat uuden emon. hiukan yli satasella saa jo ihan hyvän (1333 ja enemmänkin) sekä 45 piirisarjan. ja siihen joku muu neliytiminen kuin Q6600 tai yli 3 gigan kaksytiminen.


      • i.b.
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        tietysti vielä on, että ostat uuden emon. hiukan yli satasella saa jo ihan hyvän (1333 ja enemmänkin) sekä 45 piirisarjan. ja siihen joku muu neliytiminen kuin Q6600 tai yli 3 gigan kaksytiminen.

        Täytynee miettiä päivitänkö koneen uudella prossulla ja ehkä näyttiksellä vai pistänkö koko hoidon uusiksi. Riippuu vähän saanko dumpattua tän nykyisen jollekkin sopivaan hintaan.


      • sillä
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        tietysti vielä on, että ostat uuden emon. hiukan yli satasella saa jo ihan hyvän (1333 ja enemmänkin) sekä 45 piirisarjan. ja siihen joku muu neliytiminen kuin Q6600 tai yli 3 gigan kaksytiminen.

        prossulla tarvi olla vältämättä juuri kolmen gigan. Koska jos tuo kone ei tule varsinaiseen pelikäyttöön niin kyllä 2.4 gigan tuplaytimellakin tulee varmasti toimeen. Ja pystyy sillä pelaamaankin erittäin hyvin. Näytönohjaimesta se pelin toimivuus on hyvin pitkälti kiinni ei niinkään prossun.


      • i.b.
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        tietysti vielä on, että ostat uuden emon. hiukan yli satasella saa jo ihan hyvän (1333 ja enemmänkin) sekä 45 piirisarjan. ja siihen joku muu neliytiminen kuin Q6600 tai yli 3 gigan kaksytiminen.

        BIOSin päivityksen myötä tähän käyvät myös useimmat 1333-väylän prossut, tosin eivät anna täyttä toimivuustakuuta (?) mitä se sitten tarkoittaakaan.
        http://www.abit.com.tw/cpu-support-list/mb/intel_p965_ab9-quadgt.htm


      • 00sd0fds
        i.b. kirjoitti:

        BIOSin päivityksen myötä tähän käyvät myös useimmat 1333-väylän prossut, tosin eivät anna täyttä toimivuustakuuta (?) mitä se sitten tarkoittaakaan.
        http://www.abit.com.tw/cpu-support-list/mb/intel_p965_ab9-quadgt.htm

        Mitä se emo ns. virallisesti tukee. Yhdelläkään socket s775 emolla en ole jäänyt alle 3ghz kellotaajuuksissa. Q6600:kin kulkee vanhalla p5k:lla 3.8ghz ilmalla 24/7 vakaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe