Eniten lapsia

että kehtaatte

Eniten lapsia lähettää kouluruokalaan se äiti, joka niitä itse muka kotonansa hoitaa. Taitaisivatpa nuo kouluruokailun määrärahaongelmat pienentyä, jos kaikki kouluikäisten lasten äidit ja isät jaksaisivat nousta aamulla töihin ja kaikissa perheissä olisi lapsia vain kaksi.

11

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsaidu

      Ja taas yks mustavalkonen tyyppi täällä! Kuule ota neuvosta vaari ja hanki itsellesi elämä!!

    • on pakko

      lähettää kouluikäiset lapset, vaikka äiti kuinka olisi kotiäiti. Kaikki lapset saavat ihan samansuuruisen annoksen kouluruokaa aamupäivällä, mutta suurperheitten kotiäidit valmistavat lapsilleen kotiruokaa päivälliseksi, eivätkä syötä lapsilleen eineksiä niin kuin monet työssäkäyvät äidit tekevät. Tosin suurperheitten työssäkäyvä äiditkin valmisrtavat yleensä ruuat itse. Kaikki suurperheitten äidit eivät suinkaan ole kotiäitejä. Itsekin olen virassa. Olen ammatiltani opettaja.

      Kouluruokaan myönnetään määrahat/lapsi. Ei siinä lasten lukumäärä ratkaise, vaan vallassa olijoiden hyvä tahto. Suurten ikäluokkien ollessa lapsia 50- ja 60-luvuillla, lapset otettiin yhteiskunnassa paremmin huomioon kuin nykyään. Suuremmat perheet ja suuremmat ikäluokat merkitsevät enemmän joukkovoimaa.

      Jos me suomalaiset emme hankkisi lapsia, niin kansamme kuolisi sukupuuttoon. Jos kaikilla perheillä olisi vain kaksi lasta, kansamme väkiluku vähenisi nopeasti, sillä onhan joukossamme myös paljon sinkkuja ja lapsettomia pariskuntia.

      • oikeasti

        opettaja? Ihmetyttää vain väitteesi, että kouluun olisi pakko mennä. Suomessahan ei ole koulunkäyntipakkoa, vaan oppivelvollisuus. Vanhemmat voivat itse päättää, että kuinka heidän lapsensa suorittavat oppivelvollisuutensa.


      • sillä
        oikeasti kirjoitti:

        opettaja? Ihmetyttää vain väitteesi, että kouluun olisi pakko mennä. Suomessahan ei ole koulunkäyntipakkoa, vaan oppivelvollisuus. Vanhemmat voivat itse päättää, että kuinka heidän lapsensa suorittavat oppivelvollisuutensa.

        kotiopisekulun järjestämeinen on todella vaikeata. En suosittele sitä kenellekään. Suomessa on oppivelvollisuus. Kaikkien on pakko käydä peruskoulu, jopa vaikeavammaisetkin lapset käyvät koulua ns harjaantumisluokilla.


      • vammaisia lapsia
        sillä kirjoitti:

        kotiopisekulun järjestämeinen on todella vaikeata. En suosittele sitä kenellekään. Suomessa on oppivelvollisuus. Kaikkien on pakko käydä peruskoulu, jopa vaikeavammaisetkin lapset käyvät koulua ns harjaantumisluokilla.

        On järjetöntä väittää suurperheitten hoitavan itse lapsensa nykytilanteessa, jossa kaikki lapset oppivelvollisuuskoulutetaan laitoksissa. Huomattakoon myös, että vammaisten lasten mukautettu oppivelvollisuus alkaa vuotta aiemmin kuin terveitten lasten normaali oppivelvollisuus. Erilaisia vammaisia suurperheissä riittää.


      • sen enempää
        vammaisia lapsia kirjoitti:

        On järjetöntä väittää suurperheitten hoitavan itse lapsensa nykytilanteessa, jossa kaikki lapset oppivelvollisuuskoulutetaan laitoksissa. Huomattakoon myös, että vammaisten lasten mukautettu oppivelvollisuus alkaa vuotta aiemmin kuin terveitten lasten normaali oppivelvollisuus. Erilaisia vammaisia suurperheissä riittää.

        vammaisia lapsia kuin muissakaan perheissä. Hoitoa tarvitsevat pikkulapset eivätkä koulukkaat. Vain vaikeavammaisten lasten oppivelvollisuus alkaa aikaisemmin kuin muiden, mutta käytännössä useimmat terveetkin lapset käyvät nykyisin eskarin. Ihmettelen, mitä sinulle kuuluu monilapsisten perheitten lastenhoito. Hoida sinä itse omat lapsesi -ja jätä suurperheet rauhaan.


      • meillä on

        Meillä on viisi lasta, kaikki kotona hoidettu ja kolme vanhinta nyt kouluiässä ja kaikki myös kotiopetuksessa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä, että ihan turha yleistää, kyllä se yhteiskunta on se, joka sen oppivelvollisuuden on kaikille laittanut, ei me suurperheelliset.


      • teidän keskustelua
        oikeasti kirjoitti:

        opettaja? Ihmetyttää vain väitteesi, että kouluun olisi pakko mennä. Suomessahan ei ole koulunkäyntipakkoa, vaan oppivelvollisuus. Vanhemmat voivat itse päättää, että kuinka heidän lapsensa suorittavat oppivelvollisuutensa.

        kyllä voisi melkein sanoa että lapsella on OIKEUS päästä kouluun, ei siis kotiopetukseen. On aivan eriasia opetella elämään yhteiskunnassa kotiopetuksessa kuin koulussa. Tietysti jos ei ole mahdollista päästä yleiseen koulutukseen, on kotiopetus ok, mutta pitäähän lasten oppia miten ryhmässä käyttäydytään ym. Ja ainakin itse muistan, että oli KIVA päästä kouluun ja tutustua uusiin ihmisiin, saada uusia kavereita ym. joista kotiopetuksessa jäisi paitsi.

        En ole itse suurperheellinen, mutta en kyllä ymmärrä miksi juuri suurperheellisten pitäisi hankkia kotiopetusta? He kasvattavat juuri sinunkin ruikuttajan vanhuuden turvia; veronmaksajia; eläkkeesi ja hoitosi kustantajia, joita täällä suomessa ei tule muutaman vuosikymmenen jälkeen olemaan lähellekään riittävää määrää.

        Hei, haloo. Herätys.


      • peruskoulua tai
        sillä kirjoitti:

        kotiopisekulun järjestämeinen on todella vaikeata. En suosittele sitä kenellekään. Suomessa on oppivelvollisuus. Kaikkien on pakko käydä peruskoulu, jopa vaikeavammaisetkin lapset käyvät koulua ns harjaantumisluokilla.

        mitään muutakaan, koulun kirjoilla ollaan kunnes tulee 16v täyteen, oppi tai ei,
        ja köäy sen sitten vaikka kotona, koulussa tai sairaalakoulussa, tai missätahansa,vaikka etäopiskeluna. Mutta PAKKO se ei ole...siellä ollaan, halusi tai ei...oppivelvollisuudesta!


      • kitsu
        sillä kirjoitti:

        kotiopisekulun järjestämeinen on todella vaikeata. En suosittele sitä kenellekään. Suomessa on oppivelvollisuus. Kaikkien on pakko käydä peruskoulu, jopa vaikeavammaisetkin lapset käyvät koulua ns harjaantumisluokilla.

        No ei todellakaan ole kotikoulun järjestäminen vaikeaa! Oletko ottanut edes selvää? Koko peruskoulun voi suorittaa kotona. Opitut asiat käydään näyttämässä kouluun ja opettajalle, jotka ovat suostuneet ja sitoutuneet katsomaan opitun.


      • eräs toinen
        meillä on kirjoitti:

        Meillä on viisi lasta, kaikki kotona hoidettu ja kolme vanhinta nyt kouluiässä ja kaikki myös kotiopetuksessa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä, että ihan turha yleistää, kyllä se yhteiskunta on se, joka sen oppivelvollisuuden on kaikille laittanut, ei me suurperheelliset.

        Miten täällä on niin paljon lapsiperheitä vihaavia ja omia tympeitä mielipiteitään tyrkyttäviä ihmisiä?? Kyllä se vaan on niin, että niillä teidän 1-tai max. 2-lapsisilla ihanteillanne ei tulevia eläkeikäluokkia enää kustanneta, mitenhän sitä saisi muutettua niin ettei 1-lapsisten vanhemmille tarvis mitään eläkettä maksaa suurperheen lasten tuloista.......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe