Tapaus Giant-Motor

Mika++

Onko muilla minkälaisia kokemuksia Helsingin Herttoniemessä olevasta Giant-Motor -nimisestä firmasta? Jätin pyörän sinne korjattavaksi viime syksynä. Sopimus oli, että pyörä korjataan talvisäilytyksen aikana. Kävin sitten maaliskuun puolivälissä kyselemässä miten korjaus etenee, kun sähköposteihin ei oltu vastattu. Korjausta ei oltu aloitetukaan. Myöhästyneen korjauksen takia sain pyörän käyttöön vasta äitien päivän tienoilla.

Maaliskuussa tein listan keväthuollon toimenpiteistä. Ajatus oli, että ne toimet tehdään kolarikorjauksen yhteydessä. Renkaat oli vaihtamatta, tankin lommo oikaisematta ja mun hankkima takavilkku oli hukattu. Lommo oli oikaisematta sen takia, että vakuutustarkastaja ei hyväksynyt sen korjausta, koska se oli eri puolella kuin mille pyörä oli kaatunut. Mun kenkä oli osunut tankkiin niin kovaa, että siihen tuli lommo. Ei sitten tullut mieleen soittaa ja kysyä multa mistä lommo on tullut. Pyörää viedessä olin selittänyt lommon synnyn.

Tänään tuli lasku Giant-Motorista. Listalta löytyy mm pesu 14€, öljyhuolto 70€, laskutuslisä 5€. Pesu kuuluu talvisäilytykseen. Ei siitä erikseen veloiteta. Tämä lukee Giant-Motorin saitillakin. Miten öljynvaihto voi kustantaa 70 euroa? Itse öljy ei kuulu tuohon 70 euroon, koska siitä on veloitettu erikseen ja siinäkin on ylihintaa. Bel-Ray EXL:n litrahinta on pyöristetty kolme euroa ylöspäin eli 10 € litra. Alun perin öljynvaihtotyö kuului talvisäilytykseen, mutta nyt sivua on muokattu eikä siellä enää lue niin. Sillä varjolla on saatu laskuun erillinen "öljyhuolto". Ja mikä laskutuslisä? Äijä teki laskun, koska ei kyennyt siinä tiskillä suoralta kädeltä sanomaan paljonko laskua tulee. Muuten olisin maksanut käteisellä. Kirjanpito oli täysin sekaisin. Yritti velottaa multa ilmansuodattimesta ja tulpista, vaikka olin itse hankkinut ne toimittanut sinne.

Vein sitten pyörän muualle jatkohuoltoon. Sanoin siellä, että pyörä tulee jatkohuoltoon toisesta liikkeestä. Huoltomies kysyi, että oliko edellinen liike Giant-Motor. Eli nähtävästi en ollut ensimmäinen Giant-Motorin asiakas joka vaihtaa huoltoliikettä. Toivottavasti se oven suussa tapaamani Can-Am Spyder -mies kertoo omista kokemuksistaan.

22

4899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika++

      Vähän kun potkii, niin homma etenee. Korvasivat hukatun takavilkun, ja poistivat öljynvaihtotyön ja laskutuslisän.

      • diudiudiu123

        yrittää laskuttaa turhista jutuista= vaatii 10 min väännön et saa ne uskomaa mitä oikeesti pitää maksaa ja mitä ei. Vein pyörän sinne ja sano et tuu hakee pyörä 3 vk pääst ja anto päivämäärän. sitte ku yritin soittaa ei kuulunu mitää ja sain vihdoi kiinni jonku joka laitto suoraa korjaamon puolelle numeron ja sinne soitin ni sieltä sanottii että eituu tänää valmiiks et katellaa parin päivän päästä. taas jälleen kovan vänkytyksen ansiosta sain ne sitte tekemään yli töitä ja laittamaan sen kuntoon, tai niin ne ainaki lupas veikkaan vähä et siellä ei tapahdu yhtään mitään. Onhan se kiva odotella pyörää huollosta ku aurinko paistaa ja kaverit ajelee.


      • susimuija
        diudiudiu123 kirjoitti:

        yrittää laskuttaa turhista jutuista= vaatii 10 min väännön et saa ne uskomaa mitä oikeesti pitää maksaa ja mitä ei. Vein pyörän sinne ja sano et tuu hakee pyörä 3 vk pääst ja anto päivämäärän. sitte ku yritin soittaa ei kuulunu mitää ja sain vihdoi kiinni jonku joka laitto suoraa korjaamon puolelle numeron ja sinne soitin ni sieltä sanottii että eituu tänää valmiiks et katellaa parin päivän päästä. taas jälleen kovan vänkytyksen ansiosta sain ne sitte tekemään yli töitä ja laittamaan sen kuntoon, tai niin ne ainaki lupas veikkaan vähä et siellä ei tapahdu yhtään mitään. Onhan se kiva odotella pyörää huollosta ku aurinko paistaa ja kaverit ajelee.

        tilasin sielt matkamittarin vaijerii ja ne sano et tulee parin päivän pääst. sit ku menin sinne 'hakee' sitä vaijerii ku sen piti olla siel jo ni ei ollu ja kontti oli hävinny ja semmosta ja sano että voit soittaa. Sitten ku yrittää soittaa ni ne ei vastaa ja kun lopulta ne saa kiinni ni ne sanoo et en tiiä onko tullu voin tarkistaa. joo pitäs olla. ei pysty sanoo tuu tänne kysymää. kiva lähtee vantaanperukoilt aina sinne kysymää yhtä vitun vaijerii


      • Mekaanikkomikko
        susimuija kirjoitti:

        tilasin sielt matkamittarin vaijerii ja ne sano et tulee parin päivän pääst. sit ku menin sinne 'hakee' sitä vaijerii ku sen piti olla siel jo ni ei ollu ja kontti oli hävinny ja semmosta ja sano että voit soittaa. Sitten ku yrittää soittaa ni ne ei vastaa ja kun lopulta ne saa kiinni ni ne sanoo et en tiiä onko tullu voin tarkistaa. joo pitäs olla. ei pysty sanoo tuu tänne kysymää. kiva lähtee vantaanperukoilt aina sinne kysymää yhtä vitun vaijerii

        Miksi täällä itkette? Antakaa palautetta sinne mistä saatte huonoa palvelua.
        Kukaan ei teitä täällä jeesaa.


      • Mika++
        Mekaanikkomikko kirjoitti:

        Miksi täällä itkette? Antakaa palautetta sinne mistä saatte huonoa palvelua.
        Kukaan ei teitä täällä jeesaa.

        Tulipahan annettuakin palautetta. Pidin huolen että kaikki asiakkaat kuuli. Toinen perseilyliike on Vantaan Bikeworld. Pyörä piti viedä alunperin sinne korjattavaksi. Kolarikorjauksista vastaava rupesi aukomaan päätään niin vein Giantille. Bikeworldin kaveri yritti rahastaa pyörän tarkastuksesta 70 euroa. Sanoin että en maksa vartin työstä 70:iä. Pudotti hinnan 35 euroon. Rahastaa kyllä osataan, mutta palvelutaito on perseestä. Kun asioi motoliikkeissä, niin pitää näköjään ensimmäisenä puristella pillistä, että saa hyvää palvelua. Jos olet "nice guy" niin yritetään kusettaa.


      • paskapalvelua
        Mekaanikkomikko kirjoitti:

        Miksi täällä itkette? Antakaa palautetta sinne mistä saatte huonoa palvelua.
        Kukaan ei teitä täällä jeesaa.

        Päinvastoin, tätä kautta motoristit saavat tietää mihin kannattaa pyörä viedä huoltoon. Tieto huonosta palvelusta liikkuu täällä nopeasti ja paskapalvelua tuottavat yritykset saadaan siivottua maailmankartalta=maailma pelastuu. Tällä palstalla tehdyt valitukset jeesaa motoristia paljon enemmän kuin itku jälkikäteen tiskillä.


      • geepeeärrä kulkee taas
        susimuija kirjoitti:

        tilasin sielt matkamittarin vaijerii ja ne sano et tulee parin päivän pääst. sit ku menin sinne 'hakee' sitä vaijerii ku sen piti olla siel jo ni ei ollu ja kontti oli hävinny ja semmosta ja sano että voit soittaa. Sitten ku yrittää soittaa ni ne ei vastaa ja kun lopulta ne saa kiinni ni ne sanoo et en tiiä onko tullu voin tarkistaa. joo pitäs olla. ei pysty sanoo tuu tänne kysymää. kiva lähtee vantaanperukoilt aina sinne kysymää yhtä vitun vaijerii

        Sama laulu tosiaan kun sulla, mult piikin GPR laukesi ja moottoriin piti uusia puolet osista. Ne kyl varotti, että ei näitä heti saa, ku ei oo kaikkee maassa. Vittu, kuus viikkoo oottaa jotai pieniä osia, meinas hermo mennä.
        Ei niit meinaa puhelimella saada kii millään, sit ku menin sinne ni saatanallinen jono. En sit jääny muuta kun kysyy, milloin saan prätkän.
        Jätkä (se nuorempi) selas jotain ruudulta ja sano, että joku häppäsvärkki puuttuu, eikä sumeko (maahantuoja) oo vahvistanu sitä. Se kyl tulosti siit listan ja näytti mitä puuttuu.
        Ihan vittuuksissaan sit soitin sumekolle ja kysyin onk näitä ja näitä osia?
        Kaikkee löytyy, senkus vaa tilaa sanottiin siellä. Ne osat oli jotain 42 erkkii, eli
        aattelin että käyn hakee ne ite sumekolta jossei giantin äijät sit jaksa niit tilata.
        Siel olikin sit saatanan hiano uus talo, mut varaosapuolella ei mitään elämää, eli oottamaan. Lopulta kun joku sit tuli tiskille, niin: VITTU NIIL MITÄÄN OSIA OLLU!
        Eikä sit osannu sanoo milloin on. En kyl tiedä mikä on yleensä tapa, mut ei kai se maahantuoja saa kusta upoksiin jälleenmyyjiään (faijan kommentti, oli kuskina)
        Paska maku jäi koko keikasta. Sumekon takia, ei Giantin, gpr laulaa taas hienosti..
        Ai niin, lopulta yhteydet parani huomattavasti kun aloin käyttää mailia, niihin tuli nopeemmin vastaus kun puhelimella.


      • vänrikki nappula
        Mika++ kirjoitti:

        Tulipahan annettuakin palautetta. Pidin huolen että kaikki asiakkaat kuuli. Toinen perseilyliike on Vantaan Bikeworld. Pyörä piti viedä alunperin sinne korjattavaksi. Kolarikorjauksista vastaava rupesi aukomaan päätään niin vein Giantille. Bikeworldin kaveri yritti rahastaa pyörän tarkastuksesta 70 euroa. Sanoin että en maksa vartin työstä 70:iä. Pudotti hinnan 35 euroon. Rahastaa kyllä osataan, mutta palvelutaito on perseestä. Kun asioi motoliikkeissä, niin pitää näköjään ensimmäisenä puristella pillistä, että saa hyvää palvelua. Jos olet "nice guy" niin yritetään kusettaa.

        Mihinkähän aiot mennä seuraavaksi kun Bike World, Giant Motor ja se kolmas, kohta sekin varmaan entinen mp-liike on niin ammattitaidottomia?
        Taitaa huono karma leijua sinun ja pyöräsi päällä kun sinua aina yritetään viilata, vai olisikohan mitään pienintäkään mahdollisuutta, että olisit jossain liikkeessä jossain kohtaa ymmärtänyt ehkä jotain väärin? Aattelin vaan, kun yleensä merkkihuollon kyltit lähtee aika nopeasti huollon seinästä jollei hommat hoidu.


    • kiloncebari

      mullakin oli pyörä talvisäilössä siellä ja vietäessä sovittiin kiinteä hinta sille säilölle.
      pesut sun muut piti sisältyä siihen hintaan.
      Kävin kiireessä sitte hakemassa sen pyörän, en kyllä ollu muistanu etukäteen ilmoittaa että tuun hakee sen, siitä tuli vähän mutinaa tiskillä, mut munhan pyörä se on, ei siinä muiden sesongit saa jarrutella käyttöönottoa.
      No kyl ne sen haki kellarista ja kaikki näytti olevan ok, maksoin sen laskun enkä siin mitään huomannu.
      Illalla sit katoin kuittia, siit löytykin pesua ja vuokraa ja työvelotusta ja kyllä vittu sieppasi. Mitäs hölmö menin maksamaan.
      Aamulla sitte pää punasena kiljumaan siinä huoltojonossa vääristä veloituksista
      sun muusta harhaanjohtamisesta oikeen huolella.
      Se kaljupäinen tyyppi siin kuunteli aikans ja kysyi onkos muuta reklamaatiota, josta keskustellaan. Sanoin että selvitetään nyt tää ja rahat takas heti. vitutti oikeen kun se oli niin rauhallinen.
      Tyyppi pyysi sit sen mun kuitin ja sittenhän se saatana selkis kun luki: vuokra 200e, pesu 10e ja työt 35e mut se loppusummahan olikin se sovittu kiinteä talvisäilytyspaketti 245e. Ai saatana että nolotti.
      Kuulemma täytyy huoltokundien palkkauksen tms takia olla eri rivit eri veloituksille. Oiskohan sama lukuerhe käynyt muilleki?
      Loppujen lopuksi, kaikesta vittuilustani huolimatta sain asiallisen palvelun ja toivotti vielä tervetuloa uudestaan, no hard feelings? No ei jääny. Oiskohan sama erhe käynyt muilleki?

    • huoltokokemuksia

      Huollatan pyöräni ja autoni pienissä vain huoltoon keskittyneissä firmoissa. Niissä on hommat aina pelannu kuten on luvattu eikä hinnoittelussakaan ole ollut koskaan mitään epäselvyyttä. Pienissä yrityksissä löytyy huomattavan paljon enemmän intressejä pitää asiakkaistaan kiinni kuin jossain megalomaanisessa organisaatiossa jossa nyt asiakkaita riittää tapahtu mitä hyvänsä.
      Uskon että isoissakin pajoissa osaamista löytyy mutta harmillisen usein se pilataan pelkästään sillä että tieto ei kulje sille mekaanikolle asti siten kuin oli tarkoitettu.
      Huoltoasioista yleensä tuli mieleen tämä. Itseäni ihmetytti joku vuosi sitten kun olin ostanut uuden pyörän isolta ja luotettavalta maahantuojaliikkeeltä ja vein sen ensihuoltoon pienempään valtuutettuun huoltoon valittaen klappia keulassa. Pienempi huolto sanoi suoraan että tälle pyörälle ei ilmeisesti ole kummemmin tehty luovutushuoltoa kunnolla ollenkaan ja että he eivät ala säätämään tai tutkimaan takuun nimissä keulaa ollenkaan! Kysyessäni että miksi vaikka olette valtuutettu huoltoliike, niin he sanoivat suoraan olleen joskus hankaluuksia saada viralliselta maahantuojalta takuutyö/osanvaihtokorvauksia heille kuuluvista töistä. Ts. maahantuoja kiistää tälläisten luovutushuolto laiminlyöntien olemassaolon kokonaan. Omasta mielestäni hieman sama kuin laittaisi päänsä pensaaseen.
      En halua mainita mitään liikkeiden nimiä koska nämä ovat omia käsityksiäni asioiden kulusta ja en ole kuullut maahantuojapuolelta muuta kuin ettei vikaa ole vaikka kolme kertaa kävin siellä valittamassa samasta asiasta. Minulla ja pienemmällä huoltoliikkeellä oli kuitenkin toisenlainen näkemys asiaan. Saman merkkisellä pyörällä ajelen edelleen, mutta maahantuojan huoltoon en luota pätkän vertaa.

      • rätkä

        sanoisin että punanen väri, en ihmettelis yhtään


    • hornettiesa

      Olen tässä seuraillut kaikensuuntaisia kommentteja näistä huolloista.
      Itse taas oman mielenrauhani takia vaihdoin isommasta liikkestä Giant Motoriin, koska minä ainakin olen saanut sieltä erinomaista palvelua yhden kaatumisvaurion ja kahden määräaikaishuollon kokemuksella.
      Välillä jouduin asioimaan Tuupakassa, ja se vaan vahvisti mielipidettäni.
      Vantaalaisesta liikkeestä en sen kummemmin viitsi kommentoida, vähän samansuuntaista kuitenkin kun muillakin.
      Olin muuten hakemassa pyörää huollosta Giantista, kun eräs Spyder asiakas
      pyyteli anteeksi aiempaa kiivastumistaan, oli ollut uusi laite myöhässä maahantuojalta. Lieneekö sama asiakas?
      Kaveri vaikutti kuitenkin varsin tyytyväiseltä kun pari sanaa vaihdoin pihalla.
      ( siis ei ainakaan haukkunut toimintaa tai Spyderiään mitenkään)

      • Monna K

        ...kun sielt sit kuitenkin ainakin nää normaalit huollot ja renkaanvaihdot (2 kertaa) oon saanut koko kauden muutaman päivän varoajalla. Eikä ole ollut mitään moitittavaa, hommat on tehty nopeesti ja halvemmalla kun viime kesänä Tuupakassa. Lisähommana asennutin Puigin kilpitelineen Cebariin, sekin meni ihan nappiin.
        Kaikesta marinasta huolimatta uskallan kirjoittaa jotain positiivistakin tänne!


    • tainaemilia

      Vein tässä taannoin skootterini giantiin kympin huoltoon.Aika oli sinne noin klo.10
      kun jätin sen siihen pihalle niin siinä se skootteri seisoi pihalla vielä 10.30.Tiedän sen koska olin siinä viereisessä kahvilassa kahvilla ja näin.No sitten lähdin itäkeskukseen jossa olin reilun tunnin.No joskus kahentoista maissa tuli giantista tekstari,että se on huollettu.Menin takaisin ja siellä olikin kaikki keskeneräistä asentaja oli pokkana jättäny hommat kesen ja lähteny syömään.No myyjä keskeytti asentajan ruoka tauon ja käski pojun tekemään homman loppuun ,minulla oli kiire töihin.Kun sain skootterini oli se äänekäs säksättäjä öljyjä ei oltu vaihdettu,eikä paljon muutakaan oltu tehty.Tiedän kun eräs miespuolinen tuttavani tarkasti asian kun epäilykseni oli kova tästä asiasta.Vein uudestaan moponi sinne ja olivat hitsanneet pakoputkeni miten sattuu.Että tämmönen on Giant Motor.Rahat pois mutta mitään ei tehdä.Sitten se ukko siellä otti mun huoltopaperinkin pois,joten en voi mitenkään todistaa asiaa kuluttaja virastoon.Käytin uudessa hitsauksessa yksityisellä jobbarilla ja se sano ,että hitsaus on tehty aivan päin mäntyä.Otankin häneltä lausunnon kuluttajaa-asiamiestä varten.Älkää menkö kukaan ainakaan naispuolinen ihminen tähän liikkeeseen.Minä menetin 200e tyhjän tekemisestä.

      • Hornettiesa

        Joo. olin siin myymälässä samaan aikaan oottamassa hornettia renkaanvaihdosta. Ei se juttu kyl yhtään noin menny, täällähän kaikki saattaa kirjottaa ihan mitä paskaa vaan.

        Sulle sielä sanottiin, että se pakopuki on laho, ettei sitä kannata korjata, muuta sulla ei kuulemma ei ollu rahaa siihen. Niin mä asian ainakin ymmärsin kun siin ovensuussa pöydän ääressä luin mp-lehtee. Sain muuten mokkakupinkin sieltä, ei tarvinnu minnekään lähtee, mut en kyl oo alottanutkaan työtilausta hirveellä itkulla ja vittuilulla.

        Suosittelen välttämään kaikkia liikkeitä joissa on miehiä töissä?

        Jos jotain menee pieleen, kannattaa heti ottaa yhteyttä siihen liikkeeseen ja reklamioda heille, jos haluaa saada asian kuntoon.

        Lisäksi vaimoni ja tyttäreni käyvät huollattamassa omia ajokkejaan samassa liikkeessä, eikä heilläkään ollut mitään moitittavaa Giantin toiminnasta.
        Ainahan huolto maksaa, meillä huoltolaskut on vastanneet tehtyjä töitä.


      • kiinnostus100
        Hornettiesa kirjoitti:

        Joo. olin siin myymälässä samaan aikaan oottamassa hornettia renkaanvaihdosta. Ei se juttu kyl yhtään noin menny, täällähän kaikki saattaa kirjottaa ihan mitä paskaa vaan.

        Sulle sielä sanottiin, että se pakopuki on laho, ettei sitä kannata korjata, muuta sulla ei kuulemma ei ollu rahaa siihen. Niin mä asian ainakin ymmärsin kun siin ovensuussa pöydän ääressä luin mp-lehtee. Sain muuten mokkakupinkin sieltä, ei tarvinnu minnekään lähtee, mut en kyl oo alottanutkaan työtilausta hirveellä itkulla ja vittuilulla.

        Suosittelen välttämään kaikkia liikkeitä joissa on miehiä töissä?

        Jos jotain menee pieleen, kannattaa heti ottaa yhteyttä siihen liikkeeseen ja reklamioda heille, jos haluaa saada asian kuntoon.

        Lisäksi vaimoni ja tyttäreni käyvät huollattamassa omia ajokkejaan samassa liikkeessä, eikä heilläkään ollut mitään moitittavaa Giantin toiminnasta.
        Ainahan huolto maksaa, meillä huoltolaskut on vastanneet tehtyjä töitä.

        kun kaikkien Giantin työntekijöiden ja sukulaisten pitää olla netissä paikkaamassa tekemisiään ja keksimässä vastineita.


    • että näin

      Mulla on myös ollu ongelmia kyseisen putiikin kanssa. Skootterin korjaus kesti parikuukautta, soittelin viikottain ja kysyin tilannetta lupasi aina ensiviikolla. Lopulta pinna paloi ja pyysin skootteriani takas ja sanoin vieväni sen toiseen paikkaan korjattavaksi, en saannut sitä koska korjaus oli kuulemma kesken.
      Giant-Motorista luvattiin, että pyörä on valmis ensiviikolla. Meni viikko jos toinenkin, soittelin viikottain perään ja kyselin ei kuulemma ollu valmis. Lopulta uhkasin tehdä heistä rikosilmoituksen poliisille koska eivät pyynnöistä huolimatta anna omistamaani laitatta minulle. Pöyrä oli seuraavana päivänä valmis.

      • KiitosTiedosta

        Huh huh mitä toimintaa !
        Ajattelivat varmaan että ei yhdellä skootterilla ole mitään kiirettä,korjataan sitten kun ei ole muuta tekemistä.
        Tietääpähän ainakin että kyseiseen puljuun ei tarvitse koskaan viedä pyöräänsä.


      • Epäileväinen

        Hei,

        Tuo puhelimessa antamani arviohinta koski pelkästään öljynvaihtoa, tässä tapahtui väärinkäsitys. Skootteriisi tehtiin normaali vuosihuolto joka vastaa tässä tapauksessa 4000km huoltoa (huolto-ohje määrittelee huoltoväliksi joko 4000km tai 6kk ja 8000km tai 12kk) vaikka todellisuudessa siihen olisi pitänyt tehdä tuo isompi 12kk huolto.
        Mutta koska skootterillasi on ajettu kuitenkin vain noin vähän, isompaa huoltoa ei kannattanut tässä vaiheessa tehdä, varmaankin kyllä ensi vuonna koska aika ajaa
        saman asian kuin kilometrit monien osoien suhteen.

        Olen pahoillani että tavoittamiseni oli työn ja tuskan takana, pyöritämme toimintaa nykyään todella pienellä porukalla ja se näkyy valitettavasti myös asiakaspalvelussa, yritämme kyllä parhaamme. Tilanne vaan on niin ettei lisähenkilökunnan palkkaamiseen tällä hetkellä ole mahdollisuutta.

        Toivon ettei tästä jäänyt Sinulle kovin pahaa kuvaa ja toivon että voimme palvella myös vastaisuudessa ja paremmin.

        Ystävällisin terveisin

        Giant Motor
        Huolto

        *********************************************************************************************

        Terve,


        Olen pahoillani että joudun vielä palaamaan tähän eiliseen huolto tapahtumaan joka jäi minua suuresti mietityttämään eilen illalla kun olin kotona kaiken kiireen jälkeen.

        Kuten eilen sanoin sinulle pois hakiessani että yritin saada teiltä
        työlle hinta arvioita sähköpostitse 10.10 ja 19.10 ja 21.10 mutta en
        saanut sitä lupauksestasi ( 19.10 ) huolimatta vaan jouduin soittamaan sinulle henkilökohtaisesti tämän viikon MA 26.10 kello 11.04 jolloin taas neljännen kerran tiedustelin huollon hintaa, jolloin sanoit minulle puhelimitse että se maksaa noin 50 Eur, jonka johdosta sitten päätin tuoda sen eilen teille huoltoon.

        Mutta yllätys olikin suuri kun lasku oli lähes 130 Eur ja kun asiaa teille eilen suullisesti hakiessani kritisoin niin te perustelitte sitä minulle että tämän huollon ohje aika on 1,5 h josta ei ollut missään vaiheessa puhe kun asiaa tiedustelun saatika kun toin sen teille huoltoon.

        Tämän johdosta petyin suuresti palveluun ja sen loppuhintaan, varsinkin kun tiedän vielä että tehdyt toimenpiteet ovat kuitenkin vieneet sen puolituntisen, jolloin oikea ja kohtuullinen hinta olisi ollut se noin 50 Eur joka olisi ollut se 1/2 h teidän tuntihinnalla laskien. Korjaamo alalla on yleisenä tapana olla asiakkaaseen yhteydessä kun annettu hinta arvio ylittyy reilusti ( raja taitaa olla 20% ).

        Tämän johdosta minulle jäi jotenkin hyvin outo olo tästä tapahtumasta --> että nyt ei kaikki mennyt ihan niin kuten piti ja sovittiin MA puhelimessa, varsinkin kun ylitys oli 80 EUR joka on kuitenkin suuri raha. Tämän johdosta tämä antaa kyllä aihetta pohdiskeluun kaiken kaikkiaan saamastani palvelusta ja sen laadusta. Tämä ei vaan kerta kaikkiaan voi toistua, että puhutaan yhtä ja tehdään toista.


      • Mopominni

        Otin lipat skoballa (Piaggio) elokuun alussa, ja vein sen Gianttiin korjattavaksi, kun ei täs l'hellä muitakaan ollut. Eka tietysti tein vahinkoilmoituksen kun kaskokin oli.
        Sanoivat että menee ainakin viikko ennenkun pääsee aloittamaan. Noh, ei se nyt niin pitkä aika oo, ettei jaksais oottaa, tuumin.
        Kolmeen viikkoon ei kuulunut mitään, sit soitin ja kysyin mikä maksaa.
        Hetken näåyttelyn jälkeen kuului: ei ole vakuutusyhtiöstä saatu laskutuslupaa. Lupasivat soittaa yhtiöön ja takas mulle.
        Vasta parin päivän päästä soittivat ja sanoivat, että laskutuslupa tuli, ja puuttuvat osat on tilattu.
        Varmuuden vuoksi soitin Pohjolaan ja kysyin mikä on mun mopon tilanne, kun ei oo valmista tullut.
        Se täti-ihminen yhdisti mut jollekin, sit taas jollekin ja sit löyty kaveri joka osasi kattoo koneelta mikä oli tilanne. Siis se saamarin lappu oli luurannu sielä vakuutusyhtiössä sen kaks ja puol viikkoo, ennenkun oli menny takas korjaamoon. Kysyin viel päivämäärät, milloin mitäkin oli tapahtunu, kun en ollu varma kuka fuulaa ja ketä. Pohjolan viive, pahoittelivat kovasti kun on niin paljo hommia ja vähä porukkaa hoitamassa.
        Eikä ollu ees klassinen postin moka, kun data liikkuu sähkösesti.
        Sit taas oottelemaan, kun maahantuojalla ei sit ollu muoveja.
        Soitin sinnekin aina välillä, kun tiesin mikä puuttuu, kävin nääs välillä vakoilemassa Giantissa.
        Lupasivat hartaasti, ettei siin montaa päivää mee sitten kun osat kaikki tullu, niinkus ne aina sanoo.
        Kysyin taas Sumekolta ( yli 5 viikkoo menny jo) onko sellaista muovikatetta tullu, ja ne lupas että parin päivän päästä sellasia tulis, kun tehas oli ollu kii lomien takia ja sellasta soopaa.
        Siin kohtaa olin jo hettänyt toivon päästä ajaa tänä kesänä, onneks mentiin vanhempien kaa viikoks kreikkaan. Sinne sit tuli viesti että mopo ois valmiin noudettavaksi, se tuli n. viikko sen jälkeen ku olin soittanu Sumekolle, eli Giantti piti sit kuitenkin sanansa, vaik näitä vuodatuksia lukiessa luulin ihan muuta.
        Kun sit menin hakee sen mopo, joka oli sit ihan asianmukaisesti laitettu, nii kysyin mikä hitto siin hommassa oikeesti mättää? Kundi vähä avautu siin, se vaan sano että kiva saada kusipääfirman maine kun hommat kestää sen takia kun ei osia saa ja kaikki paikat on on täynnä osia oottavia mopoja.
        Ja niit muuten olikin, laskin niit siinä olevan jotain 30 kpl jonossa linttapelejä. Kuulemma sama juttu melkein kaikkien merkkien kohdalla, kellään ei kait laman takia oo mitään varastossa.
        Alkuketutuksen jälkeen homma kait meni kuitenkin putkeen nii hyvin kun voi, luulisin.

        Mitäs tästä opittiin? Oma moka, ei kannata kaatuilla kesken ajokauden.


      • Nykänen N

        Nii kertoko ne sulle miks se ei valmistu? eikö riittänyt taito vai oliko osat häveissä?
        Luulis nyt skootterin kun skootterin saavan korjattua muutamassa päivässä.


    • GIANT FINLAND NURIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe