Voihan nenä...Meillä 1 punkki vaikka käytössä on Frontline.(laitettu7/5)
Olen lukenut niin paljon eri tietoo.
-Miten punkin purema vaikuttaa koiraan?(oireet)
-Onko se niin vaikka olis mimmoset esto mömmöt niin ne tarttuu silti koiraan?
-Jos on esto lääke. Punkki ei ime verta mutta voi silti olla turkkissa?
Olen lukenut Bayvantic'ia-sta. Onko se sitten semmoinen että niitä ei tartu OLENKAAN?
"Ongelma" on Vaimoni. Hän inhoo kaikkia pikku ötökiä. Varsinkin hämähäkkin näköisiä. Nosti hirveen metakan.
-Nyt ne sitten tarttuu lapsiin. Nehän leikkii koirankans koko ajan. Ei sitä voi pitää mattoja eikä mitään. Sehän on vältämätöntä enen ku ne on lapsissa.Vaimoni huus.
Olen ositain samaa mieltä. En tietenkää halua punkki tartuntaa lapsileni. Mutta voihan ne saada sen punkkin ihan muualtakin.
Enkä voi millään välttää nurmikoita se on sula mahotomuus. Ja mitä koira elämää se on? Ei Nipsu oo mikää pehmo chihu jonka voi nostaa hylylle koristeeksi.
Kyllähän ne muakin hirvittää vaikka olen mies. Joka paikka kutisee ku ajatelee. Jos nytten ajatelette!! Olis pitäny ottaa kaiken huomioon. Sillon ku te ostitte pennun.
Näin ei nytte tässä tapauksessa tehty. Muuten meillä on kaikki ihan hyvin. Poitsu kasvaa ja voi muuten ihan hyvin. Äläkää nytten heitäkö kivillä.
Punkki
7
2245
Vastaukset
- -jke-
"Voihan nenä...Meillä 1 punkki vaikka käytössä on Frontline.(laitettu7/5)
Olen lukenut niin paljon eri tietoo."
Ethän ole pessyt koiraasi shamppoolla Frontline-annostelun jälkeen tai juuri ennen sitä? Aine leviää koiran turkissa olevaan luontaiseen rasvakerrokseen ja shamppoolla pesu vie tietenkin rasvan ja aineen mukanaan pois.
"Miten punkin purema vaikuttaa koiraan?(oireet)"
Punkin purema ei yleensä vaikuta mitenkään koiraan. Pieni osa punkeista kantaa kuitenkin borrelioosia joka voi tarttua myös koiraan.
"Onko se niin vaikka olis mimmoset esto mömmöt niin ne tarttuu silti koiraan?"
Kyllä se vähän niin on. Ei mikään tuote pysty tarjoamaan sataprosenttista suojaa.
"Jos on esto lääke. Punkki ei ime verta mutta voi silti olla turkkissa?"
Ei vaan näissä lääkkeissä on punkille jokin hermostomyrkkynä toimiva yhdiste jonka pitäisi tuhota punkit niiden tultua koiran turkkiin jo ennen kuin ehtivät kiinnittyä.
"Olen lukenut Bayvantic'ia-sta. Onko se sitten semmoinen että niitä ei tartu OLENKAAN?"
Bayvantic on hyvin saman tyyppinen kuin frontline. Eli tuhoaa koiran turkille tulleet punkit. Bayvanticissa vain on yhden vaikuttavan aineen sijasta kaksi vaikuttavaa ainetta. Toinen on varsinainen "myrkky" ja toinen tehostaa myrkyn vaikutusta.- ainetta käytä
yhtäaikaa, se on koiralle myrkkyä. Jos vaihdat tuohon B niin vasta kun F vaikutusaika umpeutunut, pesusta huolimatta.
- Chihu.
Elikkäs en ole pessyt koiraa. Koira ei ainaskaan oireile tänään. Purema oli eileen 23/5 Soitan huomenna lekurille ja kyselen. Rupeen taas tutkimaan turkkia. Kiitos vastausista. Jos tulee jotain mieleen niin käyn täällä lukemassa.
- antipunkki
Scalibor pantaa koiralleni, apteekista ostin. Helppo käyttää, vaikutus kestää 5-6 kuukautta. Saa nähdä onko hyvä? ei ainakaan ole punkkia näkynyt.
desinfioida kohtaa mistä punkki on napannut? Ei kai sitä nyt ell tommosesta tarvitse soittaa, nekin siellä vaan sanovat että pitää putsailla.
- ninsba
meidän koiralla punkkipanta viime kesänä. punkki löytyi suoraan pannan alta :) ja panta oli uudehko, olisiko viikon ennättänyt olla.
- näin on
Punkkipanta toimii kun koira on puhdas ensiksi.Eli koira mieluiten pestään 3 viikkoa ennen punkkipannan laittoa jolloin koiran turkin rasva on tullut takaisin eli joka pesun jälkeen ei 3 viikkoon panta toimi.Sade eikä uinti haittaa.Punkkipantoja ei ole apteekkikamat muilla ei tee mitään eikä ne toimi ikinä.Muistaa pitää jotta panta toimii vasta noin 14 vrk:n jälkeen kun laitettu ja se on sitten oltava 24/7/koko kesä päällä ei sitä pois saa ottaa.
Punkin puremakohtaa ei tartte mitään tehdä en ainakaan minä ja repinyt koirista satoja punkkeja elämäni aikana ei ikinä mitään.Punkkipanta ei estä koiraa tuomasta punkkeja turkissaan sisälle eli kyllä se punkkisyyni silti täytyy tehdä ellei halua itse niitä punkkeja ihmisiin.
Koiriin ja kissoihin tarttuu ihan samat taudit kuin ihmiseen eli puutiaiaivokuume ja borreoloosi.Eivät ole immuuneja niille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272830Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2642673Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51875- 2171405
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2917Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907