Lontooseen Interraililla

Snicket

Moro!

Onko kellään kokemusta Interraililla menemisestä Lontooseen? Mitä kautta menitte, riittääkö 5/10 railkortti?
Oon niin tuskastunut noihin lentoyhtiöihin, että ajattelin kokeilla tätä vaihtoehtoa, ja ilmeisesti tulee jopa halvemmaksi!
Kaikenlainen info reilistä Lontooseen olisi nyt tarpeen!

Kiitos 8)

5

2437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plöö

      kannattaa ottaa calaisista ranskasta lautta doveriin(interrail passilla 50%alennus,10euroa suunta) ja siitä jatkaa junalla lontooseen(juna pariisista lontooseen aivan helvetin kallis interrailpassilla),ja calaisiin paaset ihan aksellilla esim.tukholma-kööpenhamina-hampuri ja siitä belgian tai hollannin kautta ranskan puolelle tai jotain, vaihtoehtoja reitille löytyy.Kannattaa ainaki matkustella vähän pidemmän kautta niin näkee maisemia.

      www.interrail.net!

      • Snicket

        Hyvä kun mainitsit tuosta kalliista junareissusta välillä Pariisi - Lontoo , ajateltiin nimittäin käyttää juuri sitä! Mutta hyvä näin, lautalla siis ;> Kiitos!


      • Mutta omat kokemukset
        Snicket kirjoitti:

        Hyvä kun mainitsit tuosta kalliista junareissusta välillä Pariisi - Lontoo , ajateltiin nimittäin käyttää juuri sitä! Mutta hyvä näin, lautalla siis ;> Kiitos!

        Matkasin saman reitin. Itse tein seuraavasti:
        Interrail-lippu, 5/10
        Laivalla Turusta Tukholmaan (tutun tutun kautta ilmainen), josta junalla Malmöön (paikkalippu), josta yäjunalla makuupaikalla Berliiniin (jossa minulla on isotäti). Berliinissä olin pari yötä, ja jatkoin sitten junalla Brysseliin (paikkalippu), josta kanaalin ali junalla (60e, taitaa olla halvin mahdollinen, mutta halusin siis kokea), ja suoraan Lontooseen.

        Aika riitti hyvin, ja kivaa oli.


      • liltravellel
        Mutta omat kokemukset kirjoitti:

        Matkasin saman reitin. Itse tein seuraavasti:
        Interrail-lippu, 5/10
        Laivalla Turusta Tukholmaan (tutun tutun kautta ilmainen), josta junalla Malmöön (paikkalippu), josta yäjunalla makuupaikalla Berliiniin (jossa minulla on isotäti). Berliinissä olin pari yötä, ja jatkoin sitten junalla Brysseliin (paikkalippu), josta kanaalin ali junalla (60e, taitaa olla halvin mahdollinen, mutta halusin siis kokea), ja suoraan Lontooseen.

        Aika riitti hyvin, ja kivaa oli.

        Olen lähdössä ensi kesänä Lontooseen. Menen katsomaan erästä ainutlaatuista konserttia. Olen Lontoossa ehkä päivän-kaksi, kolmekin, ja sitten takaisin koti-Suomeen.

        Olen tuolloin 16-vuotias, ja tuskin saan ketään mukaani, eli olen yksin. Luuletteko, että on liian turvatonta? Mietin, tuleeko halvemmaksi ostaa interrail -lippu vai maksaa kaikki matkat erikseen. Ja vielä sitä pohdin, että kuinka monta päivää matkoihin menisi (tarjolla olisi interraillippu, joka on voimassa viitenä päivänä kymmenen päivän ajan. Lentäminen ei ole minulla edes vaihtoehtona. Ja tottakai yöpyminenkin on kysymysmerkki.

        Toivon vastausta aloittajan ja minun esittämiin kysymyksiin. Eli: reittejä, kokemuksia, neuvoja, kaikkea mitä tulee mieleen.


      • Strix Aluco
        liltravellel kirjoitti:

        Olen lähdössä ensi kesänä Lontooseen. Menen katsomaan erästä ainutlaatuista konserttia. Olen Lontoossa ehkä päivän-kaksi, kolmekin, ja sitten takaisin koti-Suomeen.

        Olen tuolloin 16-vuotias, ja tuskin saan ketään mukaani, eli olen yksin. Luuletteko, että on liian turvatonta? Mietin, tuleeko halvemmaksi ostaa interrail -lippu vai maksaa kaikki matkat erikseen. Ja vielä sitä pohdin, että kuinka monta päivää matkoihin menisi (tarjolla olisi interraillippu, joka on voimassa viitenä päivänä kymmenen päivän ajan. Lentäminen ei ole minulla edes vaihtoehtona. Ja tottakai yöpyminenkin on kysymysmerkki.

        Toivon vastausta aloittajan ja minun esittämiin kysymyksiin. Eli: reittejä, kokemuksia, neuvoja, kaikkea mitä tulee mieleen.

        Miksi et lennä? Pelottaako se sinua? Lentopelosta voi päästä eroon, minäkin olen päässyt. Vai etkö lennä ympäristösyistä? Perheesi pitää varmaan maitse matkustamista turvattomampana kuin suoraa lentoa jo ihan matkan pituuden takia. Maitse/meritse mennessä vaihdat yksin lautasta junaan /junasta junaan esimerkiksi Tukholmassa, Köpiksessä, Kölnissä, Brysselissä. Neljä maata, neljä kieltä, vaikka englantia kaikkialla puhutaankin.

        Tässä eräs hidastempoinen reittivaihtoehto (kolme yötä Lontooseen)
        Lautta Helsinki 17:00 - Stockholm 09:30.
        Päivä Tukholmassa.
        Yöjuna 21:55 Stockholm - Copenhagen 07:37. Nukkuminen couchette-vaunussa (edullisempi kuin makuuvaunu, kuuden hengen hytit)
        Copenhagen 12:30 - Esbjerg 15:24.
        Lautta Esbjerg 19:00 - Harwich 11:30 (DFDS-lautta ei kulje joka päivä)
        Juna Harwich 13:06 - London Liverpool Street 14:33.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe