Lunnikoirasta...

juustopään omistaja

kyselisin. Ilmeisesti kuuluu pystykorvaisiin Koiriin? Haaveilen tämmöisestä pikku lunnista itselleni. Onko kelläkään mitään kokemusta? Perheeseeni kuuluu kaksi laumanvartijaa ja olen alkanut haaveilla yhdestä pikkukoirasta ja Lunni olisi ainakin tosi suloinen...

1

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unni-lunni

Lunnikoira on kiva pikku otus. Sillä on miellyttävä luonne, hyvin tarkkaavainen ympäristön suhteen ja pirteä, mutta pikkuisen ärhäkkä louskuttaja pystykorvien tapaan. Se haukkuu kaikkea mikä liikkuu.

Rodulla on jänniä piirteitä, kuten sen into tunkeutua joka kolosta sisään esim. kiviaidassa ja on se löydetty saunankin alta, jonne se oli pikku pikku rakosesta pujottautunut. Kaikki kolot tutkitaan tarkkaan (ilmeisesti jäänteitä rotujalostuksesta alkuperäisestä tarkoitusta varten).

Oma lunnini ei ole kovin seurallinen koira, ei varsinainen sylikoira. Se viihtyy enemmänkin yksikseen piilossa sängyn alla. Mutta kaikki koirathan ovat yksilöitä. Turkki on helppohoitoinen. Oman lunnini pesen kerran vuodessa. Karvanlähtö on kerran vuodessa, ja muutaman viikon kuluessa sitä kyllä lähteekin tupottain.

Lunnikoirayhdistyksen sivuilta löytyy paljon tietoa koirasta (jos et ole jo löytänyt ao. sivuja.) Kannattaa kiinnittää huomiota ennen ostopäätöksen tekoa ensinnäkin rodun terveyteen (lunnikoirasyndrooma) ja sisäsiistiksi opettamiseen. Nämä voivat olla isoja ongelmia, jos omalle kohdalle sattuu (etenkin tuo lunnikoirasyndrooma, joka voi olla pahasti vammauttava ja jonka vuoksi koiria on jouduttu lopettamaan nuorena). Minun lunnini on terve ja pirteä yli 10 vuotias narttu.

Onnea lunninhankintaan!

http://www.lunnikoira.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe