menossa balille ja mietin, että onko järkevää vaihtaa rahaa jo suomessa vai ottaa mukaan euroja, joita vaihtaa siellä? onko tuossa jotian lakia paljonko paikallista rahaa saa viedä mukanaan? onko atm:ä, joista nostaa paikallista rahaa kortilla?
Bali ja rahat
5
1920
Vastaukset
- Viisi viikkoa Balilla
Nostimme aina päivittäin esim. Ubudissa ATM:stä kerralla 2 kertaa 1,5milj. rupiaa eli yhteensä 3milj. rupiaa. Myös voi seurata kursseja, tiheään saa vaihdettua rahaa, Kodak-liikkeistä saa kuitin jne. Yhhdessä paikassa oli oikein aseellinen vartija ATM:n lähettyvillä. Mitään pelättävää ei ollut matkamme aikana, vaikkei vartijoita aina ollutkaan.
Nostimme jonkun summan alkuun Denpasarista lentokentältä, kun ajoimme ensimmäiseen majoitukseemme ja jatkossa automaateista jne. - 567678789
Mulla oli euroja mukana joita sitten tarpeen tullen vaihdoin sopivan summan, kentällä saa eka rahat kätevästi. Eihän siellä paljoa saa edes kulumaan. Automaattinostoja harrastan korkeiden kulujen takia yleensäkin vain kakkosvaihtoehtona. Kätsintä tietysti on maksaa suoraan kortilla mutta Balilla en ehkä ihan joka paikassa sitä tekisi..
- Balilla ollut
Me ottiin rahat euroina mukaan. Ja vaihdettiin paikanpäällä sit aina tarvittaessa. Ite vaihdettiin myös 50 eurolla paikallista rahaa suomessa. Tietysti dollareita kannattaa varata viisumimaksuun kentällä, taitaa kyllä käydä myös eurot. Laukunkantajat huonolla tuurilla repineet sun laukun jo hihnalta sivuun kun tulet passintarkastuksesta, niitä varten mä varasin muutaman 1 Dollarin setelin. En kyllä maksanut niille mitään vaikka vaativat. Lentoasemalla on tosi monta rahanvaihtopistettä. Kohteissa pystyy kyllä vaihtamaan rahaa helposti, kunhan yrittää välttää kaikki pikkukojut ja vaihtaa vähän virallisemman näköisessä pisteessä. Joka toinen koju tyyliin mainostaa kadulla rahanvaihtoa ja huippu kurssilla, mut yrittävät usein kusettaa antamalla väärän summan takaisin. Joo, visalla ei välttämättä kannata ihan joka kuppilassa maksaa.
- 12qwerty
Ihan turha vaihtaa etukäteen valuuttaa. Lentokentällä on hyvä vaihtaa pikkusumma että pääsee hotellille yms.
Sen jälkeen kyllä rahanvaihtopisteitä on jokapuolella ja niistä parhaita ovat kodakin liikkeet.
Kursseja kannattaa seurata tarkkaan ja muutenkin kannattaa aina huolellisesti tarkistaa että olet saanut oikean summan rahaa.
Automaattejakin on tiuhassa ja ne toimii hyvin mutta halvemmaksi tulee vaihtaa rahanvaihtopisteissä.
Korttia voi käyttää kun pitää järjen mukana. Itse maksoin kortilla aika useassa paikassa ja mitään yllätyksiä ei tullut.
Dollareita on periaatteessa turha ottaa mukaan. Jokapaikkaan käy euro siinä missä taalatkin.
Pitäkää laukuistanne kiinni jottei yli-innokkaat kantajat ala niitä kantamaan. Ja jos joku ilman sinun suostumusta kantaa laukkuasi niin älä missään tapauksessa anna hänelle rahaa siintä.
Itse en maksannut yhdellekään kantajalle joka laukkuuni koski. Jos olisin kantajaa tarvinnut niin olisin itse pyytänyt sitä. - indonesiassa
12qwerty kirjoitti:
Ihan turha vaihtaa etukäteen valuuttaa. Lentokentällä on hyvä vaihtaa pikkusumma että pääsee hotellille yms.
Sen jälkeen kyllä rahanvaihtopisteitä on jokapuolella ja niistä parhaita ovat kodakin liikkeet.
Kursseja kannattaa seurata tarkkaan ja muutenkin kannattaa aina huolellisesti tarkistaa että olet saanut oikean summan rahaa.
Automaattejakin on tiuhassa ja ne toimii hyvin mutta halvemmaksi tulee vaihtaa rahanvaihtopisteissä.
Korttia voi käyttää kun pitää järjen mukana. Itse maksoin kortilla aika useassa paikassa ja mitään yllätyksiä ei tullut.
Dollareita on periaatteessa turha ottaa mukaan. Jokapaikkaan käy euro siinä missä taalatkin.
Pitäkää laukuistanne kiinni jottei yli-innokkaat kantajat ala niitä kantamaan. Ja jos joku ilman sinun suostumusta kantaa laukkuasi niin älä missään tapauksessa anna hänelle rahaa siintä.
Itse en maksannut yhdellekään kantajalle joka laukkuuni koski. Jos olisin kantajaa tarvinnut niin olisin itse pyytänyt sitä.jos haluaa vaihtaa rahaa saa parhaan kurssin pankista ihan kuin muuallakin.
Mutta muistakaa aina tingata se kuuluu asiaan. Myös kun menette hotelliin. Sanur on ihana Balilla, lähellä lentoasemaa myös, jos ei ole hätähousu siellä on kiva viettää
talvea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.565443- 914231
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722500Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701038Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3291018- 61823
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52769- 25764