Minoltan MD/MC putket Sony alphaan?

kuvaan siis olen

Onko tosiaankin niin, että vanhoja Minoltan MD/MC-laseja voi käyttää sovittimella Sony alphoissa?

Ja käykö Minoltan AF-putket suoraan?

Jos näin on, niin Sonyhan alkaa olla todella varteen otettava runko.

12

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jack_jones

        Miten sitten toimivat?jos on Dynax zoom 35-80 niin onko siinä enää ollenkaan laajakulmaa kun käytetään alphassa? Näyttää digilasien peruszoomit olevan jotain 18-55..
        Entäs aukkoarvot? Mulla on Dynax lasi 50 mm aukolla 1:1.4. Mitä tuo olisi tai vastaisi alphan kanssa.?


      • jack_jones kirjoitti:

        Miten sitten toimivat?jos on Dynax zoom 35-80 niin onko siinä enää ollenkaan laajakulmaa kun käytetään alphassa? Näyttää digilasien peruszoomit olevan jotain 18-55..
        Entäs aukkoarvot? Mulla on Dynax lasi 50 mm aukolla 1:1.4. Mitä tuo olisi tai vastaisi alphan kanssa.?

        > Mulla on Dynax lasi 50 mm aukolla 1:1.4. Mitä tuo olisi tai vastaisi alphan kanssa?

        ...lasi se sinun on tuolta?

        http://www.pbase.com/cameras/minolta

        Jos se on vaikkapa tuo,

        http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=15

        niin se käy suoraan Sonyyn täysin ominaisuuksin, vastaten Sony 50mm f/1.4:sta.


      • jack_jones
        Earl_of_Snowdon kirjoitti:

        > Mulla on Dynax lasi 50 mm aukolla 1:1.4. Mitä tuo olisi tai vastaisi alphan kanssa?

        ...lasi se sinun on tuolta?

        http://www.pbase.com/cameras/minolta

        Jos se on vaikkapa tuo,

        http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=15

        niin se käy suoraan Sonyyn täysin ominaisuuksin, vastaten Sony 50mm f/1.4:sta.

        Mutta onko 50mm putki käytännössä tele vai normaali digimaailmassa?

        kysyn siksi että jos 35-80 riittää peruszoomiksi niin se löytyy ja tarvitsen vain rungon. Muuten pitää ostaa peruszoom mukaan.


      • jack_jones kirjoitti:

        Mutta onko 50mm putki käytännössä tele vai normaali digimaailmassa?

        kysyn siksi että jos 35-80 riittää peruszoomiksi niin se löytyy ja tarvitsen vain rungon. Muuten pitää ostaa peruszoom mukaan.

        > Mutta onko 50mm putki käytännössä tele vai normaali digimaailmassa?

        ...Alphoissa (A100...A700) antaa saman kuvakulman kuin kinokamerassa 76mm:n, joten se on lyhyt tele ja soveltuu potrettikuvauksiin ja maisemakuvauksiin.


      • jack_jones
        Earl_of_Snowdon kirjoitti:

        > Mutta onko 50mm putki käytännössä tele vai normaali digimaailmassa?

        ...Alphoissa (A100...A700) antaa saman kuvakulman kuin kinokamerassa 76mm:n, joten se on lyhyt tele ja soveltuu potrettikuvauksiin ja maisemakuvauksiin.

        Vanhat linssit painottuu käytännössä normaalista telen suuntaan.

        Joten jos jotain vanhan 35 mm kuvakulmaa haluaa on syytä ostaa rungon ohella tuo vakio Sonyn zoom..

        Mahtaako kakkosvalmistajalta löytyä vastaavaa kilpailukykyiseen hintaan?


      • jack_jones kirjoitti:

        Vanhat linssit painottuu käytännössä normaalista telen suuntaan.

        Joten jos jotain vanhan 35 mm kuvakulmaa haluaa on syytä ostaa rungon ohella tuo vakio Sonyn zoom..

        Mahtaako kakkosvalmistajalta löytyä vastaavaa kilpailukykyiseen hintaan?

        > Joten jos jotain vanhan 35 mm kuvakulmaa haluaa on syytä ostaa rungon ohella tuo vakio Sonyn zoom. Mahtaako kakkosvalmistajalta löytyä vastaavaa kilpailukykyiseen hintaan?

        ...Tamron 17-50mm f/2.8 CyberPhotosta.

        http://www.cyberphoto.fi/info_fi.php?article=1750M

        Ainakin minä sain sieltä tuon Japanissa tehdyn version, jonka pitäisi olla parempi lukuisten foorumikeskustelujen mukaan kuin se Kiinassa kyhätty. Parempaa et tarvitse.


      • jack_jones kirjoitti:

        Vanhat linssit painottuu käytännössä normaalista telen suuntaan.

        Joten jos jotain vanhan 35 mm kuvakulmaa haluaa on syytä ostaa rungon ohella tuo vakio Sonyn zoom..

        Mahtaako kakkosvalmistajalta löytyä vastaavaa kilpailukykyiseen hintaan?

        http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_68_82_125&products_id=1985

        Telepäässä ei ole valovoimaa pahemmin, mutta onpahan vakaaja rungossa. Kuvanlaadun pitäisi olla OK. Toki se on OK Sonyn pakettilasissakin (17-70 mm), jolla olen kuvannut paljon.


    • vielä kaikki

      Sonylla on kuvanvakaaja rungossa, joten vanhat lasit toimivat kuvanvakaajalla!

      • Kuvaan - siis olen

        Kiitos tiedoista! Täytyypäs lukaista nuo linkkisivut. Mutta jos on kokemusta, niin pitääkö tosiaankin MD/MC-laseja purkaa vai saako sovittimen suoraan?


      • kanssa ja ilman
        Kuvaan - siis olen kirjoitti:

        Kiitos tiedoista! Täytyypäs lukaista nuo linkkisivut. Mutta jos on kokemusta, niin pitääkö tosiaankin MD/MC-laseja purkaa vai saako sovittimen suoraan?

        Sovittimen kanssa MD-lasien polttoväli kasvaa hieman entisestään. Sovittimessa on linssi pidentämässä polttoväliä, sillä digikameran runko ei ole riittävän ohut että MD-lasi sovitin vastaisivat vanhan md-kameran optiikan etäisyyttä kuvatasosta (olikohan tarpeeksi monimutkaisesti sanottu).
        Minoltan AF-optiikat käyvät suoraan.


      • kunnolla

        > Sonylla on kuvanvakaaja rungossa, joten vanhat lasit toimivat kuvanvakaajalla!

        Eipä auta kuvanvakaaja rungossa, kun ruvetaan räpeltämään manuaalitarkenteisten objektiivien kanssa. Kuvanvakaaja tarvitsee toimiakseen tiedon käytetystä polttovälistä ja tätähän ei täysmekaanisista laseista irtoa.

        Voi olla, että ilman sähköistä kontaktia vakaaja sitten olettaa polttoväliksi jotain, esim. 50 mm tai viimeeksi käytetyn AF objektiivin polttovälin.... tästä on näkynyt (kuten tavallista) ristiriitaista tietoa netissä. Yhdet väittävät, että vakaajasta on hyötyä manuaalilaseilla, ja toiset, että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe