Elikkä miltä näyttää tällä hetkellä diplomi-insinöörin ja arkkitehdin työllistymismahdollisuudet?
Joutuuko paperit saatuaan kaupan kassalle vai riittääkö töitä sen verran, että opiskelu kannattaa?
DI:n työllistymistilanne
2
1418
Vastaukset
- luulisin
Tällä hetkellä työllistymismahdollisuudet ovat tosi heikot. Työttömiä on jo suuri joukko ja firmojen yt:t tuottavat työttömiä insinöörejä yhä lisää.
Tosin en ymmärrä, jos olet vasta aloittelemassa opintojasi, mitä nykyinen tilanne sinua liikuttaa. Tilanne viiden kuuden vuoden kuluttua, jolloin olet aikaisintaan lopettelemassa opintojasi, on varmasti toinen ja todennäköisesti lohdullisempi.- m 30
Muistan ajat, kun olin itse lukiossa 90-luvun puolivälissä. Silloin sunnuntai Helsingin Sanomissa oli pilvin pimein työpaikkailmoituksia, joissa melkein kaikissa haettiin diplomi-insinöörejä. Lääkäreitä oli silloin yli 700 työttömänä. Meni reilu 5 vuotta ja lääkäreistä oli pula ja diplomi-insinöörien työtilanne heikkeni merkittävästi. Nyt taas lääkärikoulutusta on lisätty ja teknillisen puolen paikkoja vähennetty, joten veikkaanpa että muutaman vuoden päästä ollaan taas tilanteessa, jolloin nuoret DI:t voi valita työpaikkansa ja neuvotella palkastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1284496- 1553769
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1033506Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia412859- 1361806
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta381602Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk251258Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211231Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231173Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421165