Gerbiilin silmä ummessa?

annikatee

Gerbiilini silmä on ummessa aina silloin tällöin, mitä pitäisi tehdä? Mielestäni silmä ei ole aina sama, mutta en ole varma. Onko joillain muilla ollut samalla tavalla?

22

5162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cimma

      vain olla niinsanottua rähmää silmässä, jolloin se "sitoo" silmän kiinni ja se on puoliummessa. Itse olen laittanut vessapaperinpalaseen lämmintä vettä ja liottanut rähmän pois.

    • gerbiili30

      Taitaa olla kyse rähmästä, sillä yhdellä gerbiililläni oli jatkuvasti myös tätä ongelmaa. Keitin veden kiehuvaksi (bakteerit pois), kostutin pumpuliin ja pyyhin gerbiilin silmän puhtaaksi. Huom. ei siis kiuhavalla vedellä, vaan LÄMPIMÄLLÄ eli anna pumpulin jäähtyä vähän aikaa, ennen kuin puhdistat silmän.

      • HELP ME

        voitko auttaa mua ! :(


    • gerbiilinomistaja

      Säikähdin kun ystäväni sanoi että gerbiilini silmä oli hieman ummessa. Juoksujalkaa menin katsomaan ja kyllä se oli ummessa, hädissäni olin tottakai ja päätin laittaa googleen pienen panikoinnin jälkeen että mistä tässä nyt onkaan kyse. Noh, löytyi ja laitoin lämmintä vettä pumpulipuikolla gerbiilin silmän rähmäkohtaan, mutta se ei auennut heti. Tein saman vielä uudella, puhtaalla pumpulipuikolla ja silmä aukesi!! Hyvin siis päättyi ja nyt tiedän jatkossa että mitä pitää tehdä ja niin varmaan huomasi tekstistä että ensimmäinen kerta kun gerbiilin silmä rähmässä.

      • gerbiilinomistaja2

        Aivan, mulla ihan sama juttu ja hyvin päättyi. Gerbiilini silmä ummessa ja myös googletin hädissäni ja löysin ohjeen miten toimia ja gerbiilin silmä toimii kuin rasvattu! Hyvät ja toimivat vinkit juu :)


    • niin...

      Ei muuten auta jos on silmätulehdus, täällä ollut jo pari kuukautta gerbiileillä silmävaivoja ja toisen silmä rähmii monta kertaa päivässä niin että se muurautuu umpeen. Ei auta silmävesi eikä keitetty vesi.
      Eläinlääkäristäkään ei ole apua saanut..

    • GERBURAKAS

      Mul on eri ongelma silmät ummessa gerbu huojuu niskassa ura! apuaa!mitäteen!!!

      • Kuulostaa tosi kipeältä, vie lääkäriin.


      • Anonyymi

        Vie lääkäriin,voi olla sairaus


    • Gerbiili-Fani :3

      SAMOIN! Oon ihmetellyt samaa.
      Tarvisin nopeasti vastausta, kiitos! :)

    • HELP ME

      moi mulla on yksinäinen gerbiili jonka sisko kuoli syksyllä. mutta huomasin eilen että apilalla eli mun kerpul on silmät ummessa toisessa vähän olisko verta niin kannattaisiko mun avaa ne ja apila ei kunnolla syö eikä juo ja apila on jo vanhakin mistä se johyuisi?? :((

      • Anonyymi

        Mulla on sama ongelma nyt enkä oikee tiiä mitä tehdä


    • ibgk

      silmätulehdus.

    • Lilyarianna

      Joo meidän gerbiilillä oli toinen silmä kiinni sitten vaan lämpimällä paperilla pyyhittiin ja heti aukesi!☺️

    • Gerbu

      Joo munkin gerbiilillä oli silmä ummessa ja googletin heti ja löysin tän keskustelun. Otin pumpulipuikon ja kastelin lämpimällä vedellä ja pyyhin gerbiilin silmää niin heti aukes. Kiitos kaikille hyvästä ohjeesta!

    • Anonyymi

      On😥😥

    • Anonyymi

      Minulla on aina kun gerbiili herää silmät ovat kiinni yleensä toinen auki ja toinen puoliksi kiinni ja silmässä näkyy jotain juttuu ja toiseen silmään tulee välillä semmoinen punainen juttu enkö tiedä yhtään MITÖ se on onko se vaarallista? Gerbiili ei kuitenkaan näytä kärsivältä ja touhuaa iloisesti ikää on kyllä jo 3 vuotta ja 1kk tämä alkoi kun gerbiilini tappelivat

      • Anonyymi

        gerbiilin silmässä voi olla rähmää ja se punertava saattaa olla harderin rauhaseritettä. sitä punertavaa vähän rähmän näköstä voi myös olla sieraimien ympärillä, jos sitä on tosi paljon ja se vaikuttaa siltä ettei se pysy yhtään auki ni kannattaa puhdistaa just sillä lämpimällä vedellä. jos se itse silmänympärys punottaa ni kannattaa seurailla


    • Anonyymi

      Selvä testaansitä pumpulipuikkoa

    • Anonyymi

      Minun gerbiilini silmä on ummessa tietääkö joku mistä se johtuu?

      • Anonyymi

        rähmä saattaa välillä kovettua siihen silmän ympärille silleen että se ns sitoo sen silmän umpeen, ei vaarallista mut jos sitä käy tosi usein ni kannattaa alkaa seurailemaan :)


    • Anonyymi

      Mun gerbiilille on sama juttu ja yritän ottaa selvää että mitä pitää tehdä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe