Hei!
Olisimme suuntaamassa ensi talvena Phukettiin. Kohteista kiinnostaisi Patong ja Karon Beach, mutta emme oikein osaa päättää. Olemme aiemmin olleet Krabilla Ao Nangissa, ja tämä paikka alkoi 2 viikossa tuntua liian pieneltä. Nyt olemme matkalla 3 viikkoa. Kaipaisimme siis enemmän ostosmahdollisuuksia, muuta tekemistä, retkiä ja ravintoloita. Onko Karon saman kokoinen kuin Ao Nang vai isompi? Entä Patongin koko? Yöelämä ei meitä kiinnosta, mutta tuskin kovasti häiritseekään. Tärkeintä, että on tekemistä. Olemme nuori pariskunta.
Patong vs. Karon
16
1971
Vastaukset
- Gilera
Samaa saartahan noi on,vain eri lahden poukama.Karon Beach on rauhallisempi ja sieltä pääsee mukavasti Tuk Tukilla Patongille ihmettelemään...
- Reppu-Ressu
Joo karon on huomattavasti rauhallisempi paikka kuin patong. Patongilla paljon pikkukauppoja ja muutama isompi kauppakeskus. Olin itse juuri 2 viikkoa patongilla ja yoelama siella naytti olevan aika kovaa luokkaa. Mut jos ette yo elamasta tykkaa niin silloin karonille tai katabeachille. Ainakin mita kavimme skoottereilla kattelemassa siella pain niin kata beachkin naytti isommalta paikalta kuin karon. Ainakin jos itse tulen uudestaan phuketiin niin luultavasti valitsen katan...lahella patongia eika kuitenkaan niin pieni kuin karon!
- thaimaa fani
Reppu-Ressu kirjoitti:
Joo karon on huomattavasti rauhallisempi paikka kuin patong. Patongilla paljon pikkukauppoja ja muutama isompi kauppakeskus. Olin itse juuri 2 viikkoa patongilla ja yoelama siella naytti olevan aika kovaa luokkaa. Mut jos ette yo elamasta tykkaa niin silloin karonille tai katabeachille. Ainakin mita kavimme skoottereilla kattelemassa siella pain niin kata beachkin naytti isommalta paikalta kuin karon. Ainakin jos itse tulen uudestaan phuketiin niin luultavasti valitsen katan...lahella patongia eika kuitenkaan niin pieni kuin karon!
Karon oli minun mielestä aika pieni paikka kuten myös kata. Karon on lähempänä Patong beachia, välimatkat aika pieniä joten helposti pääsee paikasta toiseen. Ehkä se patong kuitenkin olisi teille paras vaihtoehto jos valitsette sieltä rauhallisen hotellin.(jos Ao Nang oli teille liian pieni). Ottakaa yksi viikko karonilla tai joku muu ja kaksi viikkoa patongilla niin ongelma on ratkaistu.Phuket townissa löytyy myös tavarataloja.
- molemmat...
Patongilta vaikka Banthai Beach Resort & SPA niin ei yöelämä häiritse ja on ostarit lähellä.
- yksi suositus lisää
Olimme keväällä kaksi viikkoa Patongilla. Olemme n. kolmekymppinen, hieman alle, pariskunta, emmekä myöskään juuri välitä yöelämästä. Emme käyneet tuon kahden viikon aikana kertaakaan missään baarissa, joskus otimme happy hourin aikaan illalla hotellilla muutamat drinksut.
Kävimme tutustumassa Karoniin ja Kataan ja totesimme ne liian pieniksi ja rauhallisiksi. Olimme siis tyytyväisiä Patongin tarjontaan, lisäksi kävimme parilla retkellä Phi Phillä ja päivän keikka Phuket Townissa.
Patongilla on mukavan paljon valinnanvaraa kauppojen ja ravintoloiden suhteen. Kannatan siis Patong Beachia. Mutta hotelli kannattaa valita tarkoin, esim. etelä- tai pohjoispäästä, eikä läheltä Bangla Roadia. Meille hotellin allasalue oli tärkeä, sinne oli niin helppo mennä ottamaan aurinkoa kun ei tarvinnut kantaa pyyhkeitä tai muutenkaan huolehtia tavaroista. Eikä ollut ihan hiekan peitossa, kuten helposti rannalla ollessaan. Hotellilta oli kuitenkin kätevä pulahtaa mereen uimaan, koska se oli niin lähellä rantaa. Hotellimme oli Club Andaman Beach Resort, pohjoispäässä Patong Beachia. - JH
Itse menisin kyllä Karonille. Patongilla on ihan mahdoton kuhina ja ihmismassa liikkeellä koko ajan. Lisäksi rannan vesi on ihan sameaa ja "vesilelut" pörrää rantavedessä koko ajan. Ei kiitos.
Ostomahdollisuudet ovat paremmat Patongilla, mutta kyllä muualtakin löytyy. Kannattaa käydä Phuket Townissa, missä on eniten valinnan varaa.
Tuk tukeilla tai songtaolla voi matkustaa edullisesti rantojen välillä, jos kaipaa vaihtelua.- ongelma että
"Tuk tukeilla tai songtaolla voi matkustaa edullisesti rantojen välillä, jos kaipaa vaihtelua."
Phuketissa ei voi matkustaa EDULLISESTI rantojen välillä.
Naurettavan lyhet matkat maksavat 400 THB suuntaansa kun vastaavat matkat muuaalla Thaimaassa maksavat vain 10 - 40 THB.
Kylläpä Phuketissa tuleekin 200 THB t-paidalle hintaa jos sitä lähtee ostamaan viereiseltä rannalta.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että itse menisin Patongille - ja jos rauhallisempaa paikkaa hakisin, niin sitten Karonin sijaan kauniimmalle ja parempi rantaiselle Katalle. Onhan siellä Phuketissa tietty muitakin rantoja. - it is ok
ongelma että kirjoitti:
"Tuk tukeilla tai songtaolla voi matkustaa edullisesti rantojen välillä, jos kaipaa vaihtelua."
Naurettavan lyhet matkat maksavat 400 THB suuntaansa kun vastaavat matkat muuaalla Thaimaassa maksavat vain 10 - 40 THB.
Kylläpä Phuketissa tuleekin 200 THB t-paidalle hintaa jos sitä lähtee ostamaan viereiseltä rannalta.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että itse menisin Patongille - ja jos rauhallisempaa paikkaa hakisin, niin sitten Karonin sijaan kauniimmalle ja parempi rantaiselle Katalle. Onhan siellä Phuketissa tietty muitakin rantoja.so paras paikka joshaluaa rauhaa ja lepoa...
- Uusi matka varattu
ongelma että kirjoitti:
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että itse menisin Patongille - ja jos rauhallisempaa paikkaa hakisin, niin sitten Karonin sijaan kauniimmalle ja parempi rantaiselle Katalle. Onhan siellä Phuketissa tietty muitakin rantoja.Kaikki on suhteellista. Maksoimme keväällä Karon-Patong -välistä 200-300 THB eli 4-6 euroa.
Jokainen voi miettiä onko se paljon vai vähän, minusta vähän.
Samaan aikaan jotkut maksoivat samasta matkasta 400, jopa 500 THB eli Thaimaassa pitää tinkiä! - edes vähän
Uusi matka varattu kirjoitti:
Kaikki on suhteellista. Maksoimme keväällä Karon-Patong -välistä 200-300 THB eli 4-6 euroa.
Jokainen voi miettiä onko se paljon vai vähän, minusta vähän.
Samaan aikaan jotkut maksoivat samasta matkasta 400, jopa 500 THB eli Thaimaassa pitää tinkiä!Jokainen voi miettiä vaikka kuinka pitkään, varsinkin vain Phuketissa pakettimatkalla käyneiden Thaimaan tietäjien kannattaa mietiskellä erittäin hartaasti ja erittäin pitkään...
mutta kyllähän täytyy olla harvinaisen sokea ja tyhmä ihminen, jos jaksaa edellä esitetyn jälkeen väittää, että Phuketissa on edullista matkustaa rantojen väliä tuk tukilla ja songthaolla.
On siis edullista maksaa tinkimällä 200-300 THB matkasta joka muualla Thaimaassa maksaisi 10 - 20 THB tinkimättä... just! - Posted by
edes vähän kirjoitti:
Jokainen voi miettiä vaikka kuinka pitkään, varsinkin vain Phuketissa pakettimatkalla käyneiden Thaimaan tietäjien kannattaa mietiskellä erittäin hartaasti ja erittäin pitkään...
mutta kyllähän täytyy olla harvinaisen sokea ja tyhmä ihminen, jos jaksaa edellä esitetyn jälkeen väittää, että Phuketissa on edullista matkustaa rantojen väliä tuk tukilla ja songthaolla.
On siis edullista maksaa tinkimällä 200-300 THB matkasta joka muualla Thaimaassa maksaisi 10 - 20 THB tinkimättä... just!Pattayalle. Se on 21.5% halvempikin kuin Pukeetti
Siis Pelko pois ja Batajalle (PATTAYA)
- Nordic-man
Itse valitsisin ehdottomasti Patongin, sillä siellä saa olla rauhassa tai ei, ihan miten itse haluaa. Kauppoja ja muita kojuja riittävästi, eikä tarvitse ajella taxilla kauppoja hakemaan.
- pk1111
Itse olin katalla ja mielestäni se oli hieman liian pieni paikka. JIte menisin patongille. Tuk tukkien hinnat phuketissa on kyllä älyttömän kovat verrattuna muihin paikkoihin.
Itse en kyllä edes koko phukettiin menisi välttämättä....mutta patong siinä tapauksessa. - tottakai
ja juurikin näistä samoista syistä kuin Nordic-man mainitsi.
Patongilla voi olla ihan just niinku haluaa.
Rannaltaan ja rauhallisuudeltaan paras on Kata.
Karon on typerille suomalaisten matkatoimistojen uhreille ja keskinkertaisille luusereille. - sillä Karon
tottakai kirjoitti:
ja juurikin näistä samoista syistä kuin Nordic-man mainitsi.
Patongilla voi olla ihan just niinku haluaa.
Rannaltaan ja rauhallisuudeltaan paras on Kata.
Karon on typerille suomalaisten matkatoimistojen uhreille ja keskinkertaisille luusereille.on kuin hautausmaa meidän lastenkin mielestä vaikka vain käveltiin läpi. Kata hiukan vilkkaampi mutta kauempana Patongilta, eikä sekään mikään suuri "shoppailu" mesta. Eli jos tykkää kävellä ja tutkailla tavaroita..niin Patong.
Me jouduimme miehen kanssa toissa talvena kävelemään melkoiset matkat kun ei saanut enää tuktukkia tingattua järkihintaan Patongin päästä toiseen liikkumiseen.
Me olimme Patongilla mutta siellä (oilikohan eteläpäässä) Seaview Patong hotelli. Hotelli oli tosi (lue liian kaukana kaupoista yms.) rauhallisella paikalla.
Ensi talvena mennään aluksi Patongille Thara Patong Beach Resort & Spa:han (lasten toive) Lähellä kauppoja mutta ei luultavasti liikaa hulinaa. Tuolta sitten suunnataan Samuille, Koh Taolle tai Krabille tai mitä nyt keksitäänkään. Hotelli ekaan kohteeseen meillä viikoksi, jotta saadaan 5-henkisen perheen kanssa rauhottua ja miettiä mihin seuraavaksi.
*OT...Tänä talvena olimme Krabilla ja kävimme muiden pikkureissujen lisäksi Koh Taolla ja Phuketissa shoppailemassa. Eli, vaikka onkin varannut viikoiksi reissun johonkin kohteeseen niin kannattaa silti käväistä vaikka muutamien päivien reissuilla noilla muilla pikku saarilla.
Joka kaduilla on matkamyymälöitä eli sinne vaan tilaamaan matka niin tulevat hotellilta noutamaan ja vievät veneelle tai bussille tms. ja tuovat reissun lopussa pois. - siis tuollaaaa
sillä Karon kirjoitti:
on kuin hautausmaa meidän lastenkin mielestä vaikka vain käveltiin läpi. Kata hiukan vilkkaampi mutta kauempana Patongilta, eikä sekään mikään suuri "shoppailu" mesta. Eli jos tykkää kävellä ja tutkailla tavaroita..niin Patong.
Me jouduimme miehen kanssa toissa talvena kävelemään melkoiset matkat kun ei saanut enää tuktukkia tingattua järkihintaan Patongin päästä toiseen liikkumiseen.
Me olimme Patongilla mutta siellä (oilikohan eteläpäässä) Seaview Patong hotelli. Hotelli oli tosi (lue liian kaukana kaupoista yms.) rauhallisella paikalla.
Ensi talvena mennään aluksi Patongille Thara Patong Beach Resort & Spa:han (lasten toive) Lähellä kauppoja mutta ei luultavasti liikaa hulinaa. Tuolta sitten suunnataan Samuille, Koh Taolle tai Krabille tai mitä nyt keksitäänkään. Hotelli ekaan kohteeseen meillä viikoksi, jotta saadaan 5-henkisen perheen kanssa rauhottua ja miettiä mihin seuraavaksi.
*OT...Tänä talvena olimme Krabilla ja kävimme muiden pikkureissujen lisäksi Koh Taolla ja Phuketissa shoppailemassa. Eli, vaikka onkin varannut viikoiksi reissun johonkin kohteeseen niin kannattaa silti käväistä vaikka muutamien päivien reissuilla noilla muilla pikku saarilla.
Joka kaduilla on matkamyymälöitä eli sinne vaan tilaamaan matka niin tulevat hotellilta noutamaan ja vievät veneelle tai bussille tms. ja tuovat reissun lopussa pois.Koh Taolla kävimme snorklaamassa, ei shoppailemassa ;).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234