Scenic 2.0, vm 2004, ajettu 90 tkm
Maaliskuussa ei mennyt katsastuksesta läpi, syynä oli sytytyskatkokset 2. sylinterissä.
Korjaamolla vaihdettiin kaikki puolat (kustannus 400€), mutta jo viikon päästä häirinövalot syttyivät jälleen ja bensaa alkoi kulua enemmän.
Seuraavaksi vaihdettiin 2. pytyn puola (kustannus 0€) ja taas mentiin ongelmitta eteenpäin, kunnes pääsiäisenä juuri
ennen pidempää reissua häirinövalot syttyivät jälleen. Onneksi korjaamo oli lähellä, vikakoodit kuitattiin ja sanottiin,
että ei haittaa ajamista, tuo pääsiäisen jälkeen tutkittavaksi.
Tein työtä käskettyä, rellu oli korjaamolla 2 pv (kustannus 0€) ja tulos oli seuraava:
venttiili, joka ohjaa huohotusta 2. sylinteriin, on sökö, tarttis vaihtaa (kustannus 160€).
No, se venttiili sitten vaihdettiin, ja oliko arvaus mennyt oikeaan, ei hitossa.
Samat vikakoodit taulussa, ohivuoto 28% 2. sylinterissä, muissa 5-8%. Diagnoosi: männänrengas rikki tai jumissa, hinta-arvio korjaukselle 1200-1400 € !!!!!!!!!!!!!!!
Pitäisikö maahantuojaan ottaa yhteyttä, kuiteskii vähän ajettu rellu, eikä muita vikoja ole ollut...taidan lähtee autokauppaan....
Moottoriremppa
6
1489
Vastaukset
- asentaja hki
Rellun laatuongelmat ovat hyvin autoalalla tiedossa. Oletko miettinyt miksi Rellut ovat käytettynä niin halpoja ostaa?
Mustapekka tuossa pelissä on se, että tuon hintaisten käytettyjen ostajilla tuollaiset 1500-2000 remontit aika ikäviä maksaa. Olisiko kannattanut kuitenkin ostaa japsi tai saku?
Myisin kyllä auton pois vikoineen...remontissa kun kone nostetaan pois, sen jälkeen mikään muu ei autossa enään toimi. Kansi pitäisi oikeasti kiristää käytön jälkeen tai sitten vaihtaa uudet kansipultit...näin ei kuitenkaan tehdä kumpaakaan..sen jälkeen sulla joku päivä poksataa kannentiiviste...liittimet kattoo vesisateella koska eivät kestä irroitusta...muovilukitsimet hajoo...johtosarjoja ei kuitenkaan vaihdeta...Rikki mikä rikki.- olla,
todellinen ammattiasentaja jos koneen irtikäytön jälkeen mikään ei toimi, ja hajottaa liittimien lukitukset irroitusvaiheessa. Miksi vaihtaa kansipultit käytön jälkeen, sehän on loputon ketju. Laitat taas uudet pultit ja nekin pitää vaihtaa käytön jälkeen jne jne. Eiköhän se kiristys kuitenkin riitä.
- Cityvihreä
"asentaja/hki" on oikeassa siinä että moottoriremontin jälkeen on odotettavissa uusia ongelmia.
Mulla oli vuosina 1996-2001 ekakoppainen Opel Astra (joka oli surkein auto mitä minulla on koskaan ollut). Autosta meni kansipahvi n. 160 tuhannen kohdalla. Merkkiliike korjasi auton ja pian tämän jälkeen auto simahti mökkimatkalla keskelle tietöntä taivalta. Käynnistelin varovasti ja annoin seistä ja kokeilin taas. Lopulta käynnistyi. Diagnoosi - jotain muoviliitintä ei ollut laitettu huolellisesti paikalleen ja tärinässä sähkö lakkasi kulkemassa. Vaihdoin auton pian Sceniciin.
Mokaillaan Rellujenkin kanssa. Puolan johto pistettiin huolimattomasti paikalleen ja kolmen viikon kuluttua huono käynti palasi. Nyppi maksaa liki 30 euroa merkkihuollon aiheuttamasta viasta
- Rellumies
Kahdessa männästä renkaat jumissa ja yhdessä poikki, 90 tkm:n huollon kanssa 1750€!
- -98 Megane
Syy siihen miks kannen pultit pitää vaihtaa on se että ne venyvät. Lähes tulkoon joka autossa käytetään nykyisin venyviä kannen pultteja joita kiristetään esim 20Nm ja sitten 3x 90 astetta, Jos nyt siinä on käytettyjä pultteja käy niin että ne katkevat.
- RenaRenu
Samaa vikaa kanssa. Puola vaihdettu kuten myös sen sylinterin ruiskusuutin. Öljy kuluu hieman enemmän, vika männänrenkaissa?? Mitähän pitäisi tutkia next??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392417
- 571393
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381313- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40929Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122808- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586