Eli makuuhuoneen muovimatto on laitettu vanhan muovimaton päälle. Nyt tämä uusi matto kupruilee. Saako kupruja suoristettua jotenkin? Itse en ole mattoja laittanut, vaan ne olivat paikallaan jo silloin, kun muutimme.
Onko yleistä, että muovimatot kupruilee esim. tuolien alla? Edellisessa asunnossa ei ongelmaa ollut, mutta siellä mattoja ei ollut kahta kerrosta tosin.
Korjaustapa?
5
3568
Vastaukset
- liimaamaton
remppamatto ja sehän on helppo uusia kun kyllästyy.
- halpa ja huono
Irtoasennuksen yleinen vaiva.
Venyy ja viruu ajan saatossa.
Kannattaa liimata aina alustaansa niin loppuu virumiset ja venymiset ja kestää kolhuja ja elämää paljon paremmin.
Eikun utta lattiaa vaan.Ei siinnä muuta tehtävissä ole. - carpet
halpa ja huono kirjoitti:
Irtoasennuksen yleinen vaiva.
Venyy ja viruu ajan saatossa.
Kannattaa liimata aina alustaansa niin loppuu virumiset ja venymiset ja kestää kolhuja ja elämää paljon paremmin.
Eikun utta lattiaa vaan.Ei siinnä muuta tehtävissä ole.Juu, sitä minäkin ajattelin, että ei varmaan paras tapa ole vain "heittää" mattoa toisen päälle. Ei tätä mattoa ole edes joka paikasta listan alle saatu, mikä lie hutiloitu lattiaremppa ollut.
- Mattoasentaja
Jos vanhan muovimaton päälle asennetaan uutta mattoa, niin se kannattaa poikkeuksetta liimata kauttaaltaan vanhaan mattoon kiinni. Tähän tarkoitukseen on syytä käyttää mahdollisimman tiheähampaista liimalastaa, ja niin sanottua tarraliimausta, eli liiman pitää antaa kuivua niin kauan, että sormilla tunnustellen se on tahmeaa ja "tarroittuvaa".
Kun matto levitetään tarroittuneen liiman päälle, on "kolattava" ilmakuplat heti pois maton alta, muuten ne eivät enää lähde. Kolaamiseen voi käyttää vaikka puupalikkaa, minkä ympäri on kiedottu jokin kangasuikale, tms. mikä liukuu hyvin muovin päällä.
Kupruilevan maton voi helposti liimata lattiaan uudelleen jos se halutaan säilyttää. Tällöin pitää poistaa jalkalistat, ja nostaa vuoron perään maton kummatkin päädyt ylös ja liimata se kiinni. asennuksessa voi myös käyttää kaksipuoleista teippiä sauman alla, ja jalkalistojen alla, joskin pysyvyys ei ole aina yhtä taattu kuin kokonaan liimatussa matossa.- kupruilevaa
mattoa en kyllä lähtisi liimaamaan. Sen pintakalvo kun saattaa olla venähtänyt kuprun kohdalta. Tätä kalvon venymää ei saa kolattua minnekkään. Sitten onkin mukava poistaa liimattua mattoa toisen päältä. Mikäs mattoasentaja muuten käyttää teippiä jalkalistojen alla ? Sehän teettää takuuvarmasti kuprut jalkalistan viereen kun matto ei pääse liikkumaan ollenkaan. Eli jos matto nyt jostain syystä on pakko laittaa liimaamatta sen pitää olla irti aluslattiasta koko alalta. Silloin pitää matossa olla myös vahvuutta ja neliöpainoa kunnolla. Liimaus koko alalta
on tosiaan oikea vaihtoehto. Jos hyväksyy vanhan maton kuvion läpilyönnit ja painumajäljet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243