Skootterien viritys

cpi hussar

itelläni on cpi hussar ja haluisin sen vähä kulkee...meinasin ottaa variaattorinprikan pois vaihtaa ilmaputsarin ja ostaa tehrin alkukääyrän... kanaattaako näin tehhdä vai miten kanaattaa virittää ja paljon lysti suunnilleen maksaa? kannaattaako variaattorin rullienvaihto?

77

5629

Vastaukset

  • usko vaa et anna olla vakio niin taatusti saat huomattavasti enemmä kilometrejä opin itse kantapään kautta et ei kannata ruveta virittelee tää on vaan fakta juttu.varmaan joku sanoo täällä et ei kuristuksien poisto vähennä ikää!tää on mun mielipide.kukin tehköön kuten haluaa

    • Baotian rebelissä: cdi boxista irti siististi vaaleanpunainen johto, on speed limiter cable, kunnon variaattorin hihna, kuten powerlink 788mm/18.1mm, auttaa kulkuun myös, kaasarista neulan rikka alimpaan loveen, ainakin toiseksi alimpaan ja jos kaasarin kannessa sattuu olemaan messinkitappi, kierrä se kokonaan pois, on kierrteillä, variaattorissa ei ole rikkaa, eikä kevyemmät rullat lisää vauhtia, ehkä hieman kiihtyvyyttä, vauhtia saadaan alkuperäisillä tai hieman keveemmillä (n.6.0g:n rullilla), erittäin tärkeää on myös että sytytystulppa on virheetön elikä karstaton, kannattaa ostaa tulpanhattu jossa ei ole vastusta, koska se tietenkin vähentää virtaa tulpalle. Asiaa auttaa huomattavasti että venttiilien kärjet ovat säädetty oikeen, ylimmäinen 0.05 ja pakopuolen 0.08, elikä viimeksimainittu tiukanpuoleinen 0.10 ja halvoistakin rakotulkeista löytyy tuo 0.05, se siten että tulkki liikkuu kärkien välissä suhteellisen hyvin, katso magneeton reiästä lampulla että ulokemerkki on T kirjaimen viivan kohdalla. Tuossa muutamia kestävyyttä parantavia ja kulkuun vaikuttavia asioita.


  • ilmanputsari kannattaa pitää vakiona noilla vireillä, teharin alkukäyrän ?? miten sä meinasit sen tehdä :) ei alkukäyrää voi skootterissa vaihtaa, jos halut kiihtyvyyttä ni tehari on helpoin ja tehokkain tapa lisätä tehoja siis jos se on 2-tahti ja samalla kannattaa keventää rullia grammalla,ja teharin ku laittaa ni pitää laittaa 10 numeroo isompi suutin

    ja tehari prikka pois ni se menee sit jo niin lujaa et tulee mp verot jos jäät kiinni

  • lähtee kilpi irti,sakkoja tulee mopon hinnan verran ja rekisteröinti kevyt moottoripyöräksi.Jospa se isä-ukko maksaa,tai antaa keppiä.

    • Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      sen 60-65km/h, kun ei oo kierros rajotin päällä. Usko pois...


    • ne kulkee kirjoitti:

      sen 60-65km/h, kun ei oo kierros rajotin päällä. Usko pois...

      No ei kulje. Jos kulkee niin miksi ne ei pysy mun perässä kun mulla kulkee 65km/h? Ei pysy alkuunkaan. Onhan tuo nähty moneen kertaan. Viimeksi eilen ajettiin taas kilpaa parin "viritetyn" kinuskin kanssa. Mitä lie multivaria olivat laittaneet mopoihinsa. Jäivät kauas taakse kun lähdettiin ajamaan suoraa. Ei edes peilistä näkynyt kun vilkaisin. Se siitä 60-65km/h kuluista.


    • ei.. kirjoitti:

      No ei kulje. Jos kulkee niin miksi ne ei pysy mun perässä kun mulla kulkee 65km/h? Ei pysy alkuunkaan. Onhan tuo nähty moneen kertaan. Viimeksi eilen ajettiin taas kilpaa parin "viritetyn" kinuskin kanssa. Mitä lie multivaria olivat laittaneet mopoihinsa. Jäivät kauas taakse kun lähdettiin ajamaan suoraa. Ei edes peilistä näkynyt kun vilkaisin. Se siitä 60-65km/h kuluista.

      Minulla Baotian Rebel vm. 2007 menee gps:n mukaan 54km/h ilman rajoitinta..


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      Vain kevyesti viritetty eli rullat,kaasarintappi,ilmasuodatin,pakoputken hienoinen avarrus...niin nopeus on GPS:n mukaan tasaisella 63km/h

      Jos sulla on 82cc pytty ja kaasari sille säädöissä ja et pääse kuin 60km/h niin joko välityksissä vikaa tai et hallitse hommia ollenkaan.


    • Meillä BAOTIAN kirjoitti:

      Vain kevyesti viritetty eli rullat,kaasarintappi,ilmasuodatin,pakoputken hienoinen avarrus...niin nopeus on GPS:n mukaan tasaisella 63km/h

      Jos sulla on 82cc pytty ja kaasari sille säädöissä ja et pääse kuin 60km/h niin joko välityksissä vikaa tai et hallitse hommia ollenkaan.

      Siis mulla menee 65km/h, se ylimääräinen 5km on tuskan takana saada lisää.
      Ihan yksinkertaisesti, 49cc pytystä loppuu tehot kesken suorilla, varsinkin vastatuuleen.

      Mulla kulki 49cc pytyllä 48km/h. 72cc pytyllä 58km/h ja nyt tällä 82cc pytyllä 65km/h.
      Välityksissä ei ole mitään vikaa.

      Kulut on siis jokseenkin suoraan verrannollinen sylinterin kokoon, mitä isompi pytty sen lujempaa kulkee (lue jaksaa vetää). Välitykset loppuu kiinalaisissa ~80km/h, sen lujempaa ei saa kulkemaan vaikka laitat 1000cc pytyn. Pitää muuttaa myös perän välityksiä jos aikoo saada kulkemaan lujempaa.

      Oman laskelmani mukaan kiinalaisen saisi kulkemaan tuon 80km/h about ~100cc pytyllä. Jotain kertoo sekin että 125cc kiinalainen kulkee parhaimmillaan ~90km/h.

      Ja täällä pokkana väitetään että 49cc kinuski kulkisi jollain (mukamas) 80km/h. Ja höpö höpö sanon minä.

      Virittäkääpä huviksenne niitä kinuskejanne niin huomaatte mitä ne kulkevat. Minä tiedän kun joka päivä ajelen omalla mopollani jota ei juurikaan voi enää virittää. Se menee edelleen sen 65km/h.


    • niin.. kirjoitti:

      Siis mulla menee 65km/h, se ylimääräinen 5km on tuskan takana saada lisää.
      Ihan yksinkertaisesti, 49cc pytystä loppuu tehot kesken suorilla, varsinkin vastatuuleen.

      Mulla kulki 49cc pytyllä 48km/h. 72cc pytyllä 58km/h ja nyt tällä 82cc pytyllä 65km/h.
      Välityksissä ei ole mitään vikaa.

      Kulut on siis jokseenkin suoraan verrannollinen sylinterin kokoon, mitä isompi pytty sen lujempaa kulkee (lue jaksaa vetää). Välitykset loppuu kiinalaisissa ~80km/h, sen lujempaa ei saa kulkemaan vaikka laitat 1000cc pytyn. Pitää muuttaa myös perän välityksiä jos aikoo saada kulkemaan lujempaa.

      Oman laskelmani mukaan kiinalaisen saisi kulkemaan tuon 80km/h about ~100cc pytyllä. Jotain kertoo sekin että 125cc kiinalainen kulkee parhaimmillaan ~90km/h.

      Ja täällä pokkana väitetään että 49cc kinuski kulkisi jollain (mukamas) 80km/h. Ja höpö höpö sanon minä.

      Virittäkääpä huviksenne niitä kinuskejanne niin huomaatte mitä ne kulkevat. Minä tiedän kun joka päivä ajelen omalla mopollani jota ei juurikaan voi enää virittää. Se menee edelleen sen 65km/h.

      Pääsääntöisesti kaikki 50cc nelitahtiset RAJOITTAMATTOMAT kiinanskodet kulkee kunnossa ja säädöissä ollessaan ja hyvällä hihnalla sen 60km/h.
      Jos sulla ei rajoittamaton 82cc ota kuin sen noin 60km/h,niin veikkaisin että jotain on jäänyt tekemättä tai tehty väärin. Variaattori? Rullat? Kaasari ja säädot? Ilmanpuhdistin? Venttiilit? Pakoputki? Jos jossain näissä mättää,niin 82cc ei saa kaikkea irti.
      Toki ilmanvastus alkaa vaikuttamaan nopeuden kasvaessa, mutta kyllä meillä päin 82cc saadaan kulkemaan 70km/h helposti.

      Useat vanhemmat mopoilijat haluavat 82cc sylinterillä vain parempaa mäennousukykyä ,kuormansietoa ja lähtökiihtyvyyttä eivätkä huippunopeutta.

      Kerroit että "Välityksissä ei ole vikaa", no ei varmaan olekkaan mutta se vaan voi olla väärä eli liian tiheä.

      Kevariskootterit 125cc eivät useinkaan kulje kuin sen 70-90km/h juuri siksi että perärattaat on välitetty liian tiheälle.


    • OttovonB kirjoitti:

      Pääsääntöisesti kaikki 50cc nelitahtiset RAJOITTAMATTOMAT kiinanskodet kulkee kunnossa ja säädöissä ollessaan ja hyvällä hihnalla sen 60km/h.
      Jos sulla ei rajoittamaton 82cc ota kuin sen noin 60km/h,niin veikkaisin että jotain on jäänyt tekemättä tai tehty väärin. Variaattori? Rullat? Kaasari ja säädot? Ilmanpuhdistin? Venttiilit? Pakoputki? Jos jossain näissä mättää,niin 82cc ei saa kaikkea irti.
      Toki ilmanvastus alkaa vaikuttamaan nopeuden kasvaessa, mutta kyllä meillä päin 82cc saadaan kulkemaan 70km/h helposti.

      Useat vanhemmat mopoilijat haluavat 82cc sylinterillä vain parempaa mäennousukykyä ,kuormansietoa ja lähtökiihtyvyyttä eivätkä huippunopeutta.

      Kerroit että "Välityksissä ei ole vikaa", no ei varmaan olekkaan mutta se vaan voi olla väärä eli liian tiheä.

      Kevariskootterit 125cc eivät useinkaan kulje kuin sen 70-90km/h juuri siksi että perärattaat on välitetty liian tiheälle.

      "Pääsääntöisesti kaikki 50cc nelitahtiset RAJOITTAMATTOMAT kiinanskodet kulkee kunnossa ja säädöissä ollessaan ja hyvällä hihnalla sen 60km/h"

      Tuo on hyvin ailahteleva käsitys "kulkee sen 60", riippuu mitä sillä tarkoitetaan. Myötätuuleen varmaan suurin osa kulkeekin, tasaisella suoralla, lievään vastatuuleen ei taatusti kulje. Jyrkkään alamäkeen taatusti kulkee.

      Otetaan hyvä esimerkki eiliseltä päivältä. Kovaan vastatuuleen sain kulkemaan oman viritetyn, 82 kuutioisen ~58km/h. Takaisin tullessa kulki 75km/h. Siis tasaisella suoralla.

      Normaalioloissa (lue lievään vastatuuleen) kulkee edelleen 65km/h. Siis 65km/h, ei 60km/h kuten jotkut näyttävät jatkuvasti siteeraavan. Siinä on edelleen suuri ero. Tuon ylimääräisen 5km/h kurominen vaatii rutkasti lisää tehoja.

      Intän tahallani tätä asiaa koska monilla näyttää olevan totaalisen vääristynyt kuva kuva miten helppoa on saada kinuski kulkemaan 80km/h. Todetaan vielä kerran ettei se onnistu edes 82cc pytyllä, virinokka-akselilla eikä 24mm kaasarilla. Aivan sama mitkä välitykset koneessa on.


    • hjkhkjhjkjkj kirjoitti:

      "Pääsääntöisesti kaikki 50cc nelitahtiset RAJOITTAMATTOMAT kiinanskodet kulkee kunnossa ja säädöissä ollessaan ja hyvällä hihnalla sen 60km/h"

      Tuo on hyvin ailahteleva käsitys "kulkee sen 60", riippuu mitä sillä tarkoitetaan. Myötätuuleen varmaan suurin osa kulkeekin, tasaisella suoralla, lievään vastatuuleen ei taatusti kulje. Jyrkkään alamäkeen taatusti kulkee.

      Otetaan hyvä esimerkki eiliseltä päivältä. Kovaan vastatuuleen sain kulkemaan oman viritetyn, 82 kuutioisen ~58km/h. Takaisin tullessa kulki 75km/h. Siis tasaisella suoralla.

      Normaalioloissa (lue lievään vastatuuleen) kulkee edelleen 65km/h. Siis 65km/h, ei 60km/h kuten jotkut näyttävät jatkuvasti siteeraavan. Siinä on edelleen suuri ero. Tuon ylimääräisen 5km/h kurominen vaatii rutkasti lisää tehoja.

      Intän tahallani tätä asiaa koska monilla näyttää olevan totaalisen vääristynyt kuva kuva miten helppoa on saada kinuski kulkemaan 80km/h. Todetaan vielä kerran ettei se onnistu edes 82cc pytyllä, virinokka-akselilla eikä 24mm kaasarilla. Aivan sama mitkä välitykset koneessa on.

      Sulla on jotain pielessä. Yleensä kun ilmoitetaan nopeuksia,niin mittaus on tehty...EI ALAMÄESSÄ vaan tasaisella tiellä eikä missään myrskymyötäisessä.
      Kyllähän tää nyt koulussakin opetetaan.....fysiikantunnilla.


    • OttovonB kirjoitti:

      Sulla on jotain pielessä. Yleensä kun ilmoitetaan nopeuksia,niin mittaus on tehty...EI ALAMÄESSÄ vaan tasaisella tiellä eikä missään myrskymyötäisessä.
      Kyllähän tää nyt koulussakin opetetaan.....fysiikantunnilla.

      Kyllä kaikki on kondiksessa omalta osaltani. Sen sijaan näillä jotka väittävät että heidän moponsa kulkevat 60km/h ilman rajoitinta tuntuu olevan jotain häikkää kun kaasuttelen pintakaasulla heidän rinnallaan ja oma sigma näyttää ~50km/h.

      Toisekseen, vastatuuli tiputtaa huomattavasti nopeuksia. Kovaan vastatuuleen ajettaessa hyvinkin 10km/h. Tarkoittaa käytännössä alta viidenkympin nopeuksia virittämättömiltä mopoilta.

      Juurihan tuossa edellinen kaveri kertoi että hänellä on Pösössä 70cc pytty, isompi kaasari, erikosvariaattori ja tehoputki sekä muutamia muita pikkuheebeleitä ja kulkee 77km/h suoralla. Tuossa yhdistelmässä on kuule rutkasti enemmän tehoja kuin 82cc kinuskissa eikä kuitenkaan kulje tuon enempää.

      Ja sinä (?) väitit että sielläpäin kaikki 82cc kiinalaiset kulkee yli 70km/h? Siis lähes saman kuin tuo Pösö? Ei millään pahalla mutta enpä usko. Kyllä tuo mainitsemani 65km/h on edelleen lähempänä totuutta. Tunnettu tosiasia on että kaksitahtisen saa helpostikin kulkemaan paljon enemmän kuin nelarin.

      Kuka vaan asuu Oulun tienoilla voi tulla viivalle kokeilemaan. Tähän asti ei ole yksikään kiinalainen ajanut ohitseni. Oli sitten viritetty miten tahansa.


    • ole.. kirjoitti:

      Kyllä kaikki on kondiksessa omalta osaltani. Sen sijaan näillä jotka väittävät että heidän moponsa kulkevat 60km/h ilman rajoitinta tuntuu olevan jotain häikkää kun kaasuttelen pintakaasulla heidän rinnallaan ja oma sigma näyttää ~50km/h.

      Toisekseen, vastatuuli tiputtaa huomattavasti nopeuksia. Kovaan vastatuuleen ajettaessa hyvinkin 10km/h. Tarkoittaa käytännössä alta viidenkympin nopeuksia virittämättömiltä mopoilta.

      Juurihan tuossa edellinen kaveri kertoi että hänellä on Pösössä 70cc pytty, isompi kaasari, erikosvariaattori ja tehoputki sekä muutamia muita pikkuheebeleitä ja kulkee 77km/h suoralla. Tuossa yhdistelmässä on kuule rutkasti enemmän tehoja kuin 82cc kinuskissa eikä kuitenkaan kulje tuon enempää.

      Ja sinä (?) väitit että sielläpäin kaikki 82cc kiinalaiset kulkee yli 70km/h? Siis lähes saman kuin tuo Pösö? Ei millään pahalla mutta enpä usko. Kyllä tuo mainitsemani 65km/h on edelleen lähempänä totuutta. Tunnettu tosiasia on että kaksitahtisen saa helpostikin kulkemaan paljon enemmän kuin nelarin.

      Kuka vaan asuu Oulun tienoilla voi tulla viivalle kokeilemaan. Tähän asti ei ole yksikään kiinalainen ajanut ohitseni. Oli sitten viritetty miten tahansa.

      Joku kirjoitteli eilen MotoNet palstalla että hänellä kulkee alta 65km/h suorilla kinuski 72cc pytyllä ja isommilla venttiileillä varustetulla kannella. Taisi olla 92 suuttimella ja pipercrossilla.

      Joo, vieläkö joku kehtaa väittää että kulkee vakiona 60-65?


    • Net.. kirjoitti:

      Joku kirjoitteli eilen MotoNet palstalla että hänellä kulkee alta 65km/h suorilla kinuski 72cc pytyllä ja isommilla venttiileillä varustetulla kannella. Taisi olla 92 suuttimella ja pipercrossilla.

      Joo, vieläkö joku kehtaa väittää että kulkee vakiona 60-65?

      Tarkennetaan vielä että kaverilla oli tarkalleen ottaen 77cc pytty (47,5mm).


    • Net.. kirjoitti:

      Joku kirjoitteli eilen MotoNet palstalla että hänellä kulkee alta 65km/h suorilla kinuski 72cc pytyllä ja isommilla venttiileillä varustetulla kannella. Taisi olla 92 suuttimella ja pipercrossilla.

      Joo, vieläkö joku kehtaa väittää että kulkee vakiona 60-65?

      Ainahan noita todellisia nopeuksia liioitellaan. Hyvä että edes joku kertoo mitä ne ihan aikuisten oikeesti kulkevat..


    • ole.. kirjoitti:

      Kyllä kaikki on kondiksessa omalta osaltani. Sen sijaan näillä jotka väittävät että heidän moponsa kulkevat 60km/h ilman rajoitinta tuntuu olevan jotain häikkää kun kaasuttelen pintakaasulla heidän rinnallaan ja oma sigma näyttää ~50km/h.

      Toisekseen, vastatuuli tiputtaa huomattavasti nopeuksia. Kovaan vastatuuleen ajettaessa hyvinkin 10km/h. Tarkoittaa käytännössä alta viidenkympin nopeuksia virittämättömiltä mopoilta.

      Juurihan tuossa edellinen kaveri kertoi että hänellä on Pösössä 70cc pytty, isompi kaasari, erikosvariaattori ja tehoputki sekä muutamia muita pikkuheebeleitä ja kulkee 77km/h suoralla. Tuossa yhdistelmässä on kuule rutkasti enemmän tehoja kuin 82cc kinuskissa eikä kuitenkaan kulje tuon enempää.

      Ja sinä (?) väitit että sielläpäin kaikki 82cc kiinalaiset kulkee yli 70km/h? Siis lähes saman kuin tuo Pösö? Ei millään pahalla mutta enpä usko. Kyllä tuo mainitsemani 65km/h on edelleen lähempänä totuutta. Tunnettu tosiasia on että kaksitahtisen saa helpostikin kulkemaan paljon enemmän kuin nelarin.

      Kuka vaan asuu Oulun tienoilla voi tulla viivalle kokeilemaan. Tähän asti ei ole yksikään kiinalainen ajanut ohitseni. Oli sitten viritetty miten tahansa.

      Mä en niinku tässä iässä ala sulle mitään tarinoita keksimään,ei ole tosiaankaan tarvetta.
      Jos et puhetta usko niin ihan sama mulle.
      Meillä on tossa 50cc kiinanskootteri josta olen poistanut kaasarintapin,säätänyt neulaa ja suutinta,laittanut kevyemmät rullat ja laatuhihnan,avartanut selvää tuketta pakoputkessa,avartanut ja helpottanut imuilmanottoa.
      Kulkee autolla ja gps:llä mitattuna 60km/h tasaisella pintakaasulla ilman tuuliapua,loivassa myötämäessä 60km/h ja jyrkässä menee 70km/h mutta silloin alkaa koneen ylikierrosrajoitin hakkaamaan.

      Tollasista peugeoteista ei tiedä millasilla välityksillä ne on vaikka olisikin 70cc ja muuta tilpehööriä, sopivammalla perän välityksillä voisi huiput nousta selvästi?
      Lisäksi emme tiedä miten hyvin hänen skootterinsa palikat sopivat keskenään yhteen.

      Voisin vaikka lyödä vetoa että laittamalla meidän skodeen 82cc sylinterin (Joihinkin sarjoihin tulee jopa kansi venttiileineen mukaan) , ehkä hieman suuremman kaasuttimen,sopivat rullat ja ehkäpä hieman pidemmät perän välitykset (Koeajo selvittää tarpeen siihen) , rajoittamattoman cdi boksin niin 80km/h menee rikki helposti.
      Perän välityksillä pitää usein hoitaa tää koneen kierrospuoli sopivalle tasolle suhteessa huippunopeuteen.
      Yleensä kukaan ei ala perän välityksiä muuttelemaan jolloin ne ovat tehtaan noin 50cc:le laskemia eikä siinä ole huomioitu 82cc:n lisätehoja.
      Ethänsä autollakaan pääse sataa ykkösellä vai kuinka???

      Tuossa naapurin pojalla on mopo jossa on 82cc sylinteri.cdi, pakoputki ynnä kaasari muutettu ja välityksiä tietysti myös. Ajaessani "Sipoon suoralla" autolla 85km/h (Gps) niin tää mopo meni isänsä ajamana minusta ohi helposti heh.

      Tämä vaan esimerkkinä siitä että kyllä näissä pienissäkin sylinteritilavuuksissa (50-85cc) on potentiaalia kun palikat laittaa oikein.
      Toinen hyvä havaintokeino on se että kun autolla ajelee ja seuraa moposkootterien nopeuksia,niin hiton usein ne kulkee ihan riittävästi....ainakin meillä päin :)


    • OttovonB kirjoitti:

      Mä en niinku tässä iässä ala sulle mitään tarinoita keksimään,ei ole tosiaankaan tarvetta.
      Jos et puhetta usko niin ihan sama mulle.
      Meillä on tossa 50cc kiinanskootteri josta olen poistanut kaasarintapin,säätänyt neulaa ja suutinta,laittanut kevyemmät rullat ja laatuhihnan,avartanut selvää tuketta pakoputkessa,avartanut ja helpottanut imuilmanottoa.
      Kulkee autolla ja gps:llä mitattuna 60km/h tasaisella pintakaasulla ilman tuuliapua,loivassa myötämäessä 60km/h ja jyrkässä menee 70km/h mutta silloin alkaa koneen ylikierrosrajoitin hakkaamaan.

      Tollasista peugeoteista ei tiedä millasilla välityksillä ne on vaikka olisikin 70cc ja muuta tilpehööriä, sopivammalla perän välityksillä voisi huiput nousta selvästi?
      Lisäksi emme tiedä miten hyvin hänen skootterinsa palikat sopivat keskenään yhteen.

      Voisin vaikka lyödä vetoa että laittamalla meidän skodeen 82cc sylinterin (Joihinkin sarjoihin tulee jopa kansi venttiileineen mukaan) , ehkä hieman suuremman kaasuttimen,sopivat rullat ja ehkäpä hieman pidemmät perän välitykset (Koeajo selvittää tarpeen siihen) , rajoittamattoman cdi boksin niin 80km/h menee rikki helposti.
      Perän välityksillä pitää usein hoitaa tää koneen kierrospuoli sopivalle tasolle suhteessa huippunopeuteen.
      Yleensä kukaan ei ala perän välityksiä muuttelemaan jolloin ne ovat tehtaan noin 50cc:le laskemia eikä siinä ole huomioitu 82cc:n lisätehoja.
      Ethänsä autollakaan pääse sataa ykkösellä vai kuinka???

      Tuossa naapurin pojalla on mopo jossa on 82cc sylinteri.cdi, pakoputki ynnä kaasari muutettu ja välityksiä tietysti myös. Ajaessani "Sipoon suoralla" autolla 85km/h (Gps) niin tää mopo meni isänsä ajamana minusta ohi helposti heh.

      Tämä vaan esimerkkinä siitä että kyllä näissä pienissäkin sylinteritilavuuksissa (50-85cc) on potentiaalia kun palikat laittaa oikein.
      Toinen hyvä havaintokeino on se että kun autolla ajelee ja seuraa moposkootterien nopeuksia,niin hiton usein ne kulkee ihan riittävästi....ainakin meillä päin :)

      "Voisin vaikka lyödä vetoa että laittamalla meidän skodeen 82cc sylinterin (Joihinkin sarjoihin tulee jopa kansi venttiileineen mukaan) , ehkä hieman suuremman kaasuttimen,sopivat rullat ja ehkäpä hieman pidemmät perän välitykset (Koeajo selvittää tarpeen siihen) , rajoittamattoman cdi boksin niin 80km/h menee rikki helposti."

      No laitappa ja ylläty, ei mene. Minä tiedän kun minulla on. Sinulla ei ole.
      Ja mitä tulee tuohon "Tuossa naapurin pojalla on mopo jossa on 82cc sylinteri.cdi, pakoputki ynnä kaasari muutettu ja välityksiä tietysti myös. Ajaessani "Sipoon suoralla" autolla 85km/h (Gps) niin tää mopo meni isänsä ajamana minusta ohi helposti heh" niin tuo on täyttä puppua jos kyseessä on kiinalainen nelitahtimopo. Jos kyseessä on kaksitahti niin en ihmettele yhtään. Ne kulkevat helposti 90-100km/h.

      Kehoitan sinua laittamaan sen 82cc pytyn siihen kiinalaiseesi. Sittenpä huomaat mitä se kulkee. Kuten todettua niin 77c pytyllä ei kulje edes 65km/h.


    • OttovonB kirjoitti:

      Mä en niinku tässä iässä ala sulle mitään tarinoita keksimään,ei ole tosiaankaan tarvetta.
      Jos et puhetta usko niin ihan sama mulle.
      Meillä on tossa 50cc kiinanskootteri josta olen poistanut kaasarintapin,säätänyt neulaa ja suutinta,laittanut kevyemmät rullat ja laatuhihnan,avartanut selvää tuketta pakoputkessa,avartanut ja helpottanut imuilmanottoa.
      Kulkee autolla ja gps:llä mitattuna 60km/h tasaisella pintakaasulla ilman tuuliapua,loivassa myötämäessä 60km/h ja jyrkässä menee 70km/h mutta silloin alkaa koneen ylikierrosrajoitin hakkaamaan.

      Tollasista peugeoteista ei tiedä millasilla välityksillä ne on vaikka olisikin 70cc ja muuta tilpehööriä, sopivammalla perän välityksillä voisi huiput nousta selvästi?
      Lisäksi emme tiedä miten hyvin hänen skootterinsa palikat sopivat keskenään yhteen.

      Voisin vaikka lyödä vetoa että laittamalla meidän skodeen 82cc sylinterin (Joihinkin sarjoihin tulee jopa kansi venttiileineen mukaan) , ehkä hieman suuremman kaasuttimen,sopivat rullat ja ehkäpä hieman pidemmät perän välitykset (Koeajo selvittää tarpeen siihen) , rajoittamattoman cdi boksin niin 80km/h menee rikki helposti.
      Perän välityksillä pitää usein hoitaa tää koneen kierrospuoli sopivalle tasolle suhteessa huippunopeuteen.
      Yleensä kukaan ei ala perän välityksiä muuttelemaan jolloin ne ovat tehtaan noin 50cc:le laskemia eikä siinä ole huomioitu 82cc:n lisätehoja.
      Ethänsä autollakaan pääse sataa ykkösellä vai kuinka???

      Tuossa naapurin pojalla on mopo jossa on 82cc sylinteri.cdi, pakoputki ynnä kaasari muutettu ja välityksiä tietysti myös. Ajaessani "Sipoon suoralla" autolla 85km/h (Gps) niin tää mopo meni isänsä ajamana minusta ohi helposti heh.

      Tämä vaan esimerkkinä siitä että kyllä näissä pienissäkin sylinteritilavuuksissa (50-85cc) on potentiaalia kun palikat laittaa oikein.
      Toinen hyvä havaintokeino on se että kun autolla ajelee ja seuraa moposkootterien nopeuksia,niin hiton usein ne kulkee ihan riittävästi....ainakin meillä päin :)

      "Toinen hyvä havaintokeino on se että kun autolla ajelee ja seuraa moposkootterien nopeuksia,niin hiton usein ne kulkee ihan riittävästi....ainakin meillä päin :)"

      Kyseessä on edelleenkin kaksitahtimopot. Ne kulkee helpostikin jopa satasta. Älä sekoita niitä kiinalaisiin nelareihin.


    • OttovonB kirjoitti:

      Mä en niinku tässä iässä ala sulle mitään tarinoita keksimään,ei ole tosiaankaan tarvetta.
      Jos et puhetta usko niin ihan sama mulle.
      Meillä on tossa 50cc kiinanskootteri josta olen poistanut kaasarintapin,säätänyt neulaa ja suutinta,laittanut kevyemmät rullat ja laatuhihnan,avartanut selvää tuketta pakoputkessa,avartanut ja helpottanut imuilmanottoa.
      Kulkee autolla ja gps:llä mitattuna 60km/h tasaisella pintakaasulla ilman tuuliapua,loivassa myötämäessä 60km/h ja jyrkässä menee 70km/h mutta silloin alkaa koneen ylikierrosrajoitin hakkaamaan.

      Tollasista peugeoteista ei tiedä millasilla välityksillä ne on vaikka olisikin 70cc ja muuta tilpehööriä, sopivammalla perän välityksillä voisi huiput nousta selvästi?
      Lisäksi emme tiedä miten hyvin hänen skootterinsa palikat sopivat keskenään yhteen.

      Voisin vaikka lyödä vetoa että laittamalla meidän skodeen 82cc sylinterin (Joihinkin sarjoihin tulee jopa kansi venttiileineen mukaan) , ehkä hieman suuremman kaasuttimen,sopivat rullat ja ehkäpä hieman pidemmät perän välitykset (Koeajo selvittää tarpeen siihen) , rajoittamattoman cdi boksin niin 80km/h menee rikki helposti.
      Perän välityksillä pitää usein hoitaa tää koneen kierrospuoli sopivalle tasolle suhteessa huippunopeuteen.
      Yleensä kukaan ei ala perän välityksiä muuttelemaan jolloin ne ovat tehtaan noin 50cc:le laskemia eikä siinä ole huomioitu 82cc:n lisätehoja.
      Ethänsä autollakaan pääse sataa ykkösellä vai kuinka???

      Tuossa naapurin pojalla on mopo jossa on 82cc sylinteri.cdi, pakoputki ynnä kaasari muutettu ja välityksiä tietysti myös. Ajaessani "Sipoon suoralla" autolla 85km/h (Gps) niin tää mopo meni isänsä ajamana minusta ohi helposti heh.

      Tämä vaan esimerkkinä siitä että kyllä näissä pienissäkin sylinteritilavuuksissa (50-85cc) on potentiaalia kun palikat laittaa oikein.
      Toinen hyvä havaintokeino on se että kun autolla ajelee ja seuraa moposkootterien nopeuksia,niin hiton usein ne kulkee ihan riittävästi....ainakin meillä päin :)

      Perän välitykset eivät ole se pointti kiinalaisissa, kuten todettua vakiovälitykset riittää 80km/h nopeuteen. Todellinen pointti on nimenomaan teho joka ei riitä tuollaisiin nopeuksiin.

      Ihan rautalangasta, jopa vakio kinuski kulkee alamäessä 80km/h. Mutta tasasella suoralla vauhti jää korkeintaan kuuteenkymppiin. Johtuu nimenomaan siitä ettei tehot riitä. Ilmanvastus kasvaa huomattavasti 60 --> 80. Pitää olla reilusti lisää raakaa voimaa, ei siinä auta mitkään multivarit. Ja se 82cc ei yksinkertaisesti riitä 80km/h nopeuksiin. Tämä on ihan peruskauraa niille jotka ymmärtävät asiaa.

      82cc kinuskissa on tehoja max. 4,5kw.
      72cc kaksitahdissa (tehoputkella) on tehoja 7kw. Sikipä ne pääsevätkin helposti siihen 80km/h nopeuteen. Kiinalaiset nelarit eivät edelleenkään pääse.


    • joo.. kirjoitti:

      Perän välitykset eivät ole se pointti kiinalaisissa, kuten todettua vakiovälitykset riittää 80km/h nopeuteen. Todellinen pointti on nimenomaan teho joka ei riitä tuollaisiin nopeuksiin.

      Ihan rautalangasta, jopa vakio kinuski kulkee alamäessä 80km/h. Mutta tasasella suoralla vauhti jää korkeintaan kuuteenkymppiin. Johtuu nimenomaan siitä ettei tehot riitä. Ilmanvastus kasvaa huomattavasti 60 --> 80. Pitää olla reilusti lisää raakaa voimaa, ei siinä auta mitkään multivarit. Ja se 82cc ei yksinkertaisesti riitä 80km/h nopeuksiin. Tämä on ihan peruskauraa niille jotka ymmärtävät asiaa.

      82cc kinuskissa on tehoja max. 4,5kw.
      72cc kaksitahdissa (tehoputkella) on tehoja 7kw. Sikipä ne pääsevätkin helposti siihen 80km/h nopeuteen. Kiinalaiset nelarit eivät edelleenkään pääse.

      Mikä ihme sulla on? Näitä nelitahtisiksi tunnistettavia skoottereita liikkuu siksi paljon täällä ruuhkasuomessa että otanta on ihan asiallinen.
      Varmasti joukkoon mahtuu kaksitahtisiasikin. ei ne tietenkään vakiona kulje yli 60kmh,mutta pikku fiksauksella 60kmh tasaisella on saavutettavissa helposti.
      Eli jos minä laitan sen 82cc sylinterin meidän skootteriin niin nopeus ei mukamas juuri nouse ???? Sorry poika kyllä se nousee.

      Mutta kuule ihan kohteliaasti edotan että tämä juupaseipäs teinileikki ei ole oikein rakentavaa...varsinkaan kun en ymmärrä motiiviasi,joten eiköhän olisi aika siirtyä seuraavaan aiheeseen.
      Jos löydän jonkun videon aiheesta,niin laitan linkin tänne .....toisaalta sehän on tietenkin väärennetty ja avaruudessa ei ole käyty.....onko näin mitä?


    • OttovonB kirjoitti:

      Mikä ihme sulla on? Näitä nelitahtisiksi tunnistettavia skoottereita liikkuu siksi paljon täällä ruuhkasuomessa että otanta on ihan asiallinen.
      Varmasti joukkoon mahtuu kaksitahtisiasikin. ei ne tietenkään vakiona kulje yli 60kmh,mutta pikku fiksauksella 60kmh tasaisella on saavutettavissa helposti.
      Eli jos minä laitan sen 82cc sylinterin meidän skootteriin niin nopeus ei mukamas juuri nouse ???? Sorry poika kyllä se nousee.

      Mutta kuule ihan kohteliaasti edotan että tämä juupaseipäs teinileikki ei ole oikein rakentavaa...varsinkaan kun en ymmärrä motiiviasi,joten eiköhän olisi aika siirtyä seuraavaan aiheeseen.
      Jos löydän jonkun videon aiheesta,niin laitan linkin tänne .....toisaalta sehän on tietenkin väärennetty ja avaruudessa ei ole käyty.....onko näin mitä?

      "Eli jos minä laitan sen 82cc sylinterin meidän skootteriin niin nopeus ei mukamas juuri nouse ????"

      Nyt alat olleen asian ytimessä. Se ei todellakaan juuri nouse. Korkeintaan sen 5-10km/h. Kokeile ja ylläty.


    • ei.. kirjoitti:

      "Eli jos minä laitan sen 82cc sylinterin meidän skootteriin niin nopeus ei mukamas juuri nouse ????"

      Nyt alat olleen asian ytimessä. Se ei todellakaan juuri nouse. Korkeintaan sen 5-10km/h. Kokeile ja ylläty.

      "sheriffi" väitti tuolla toisessa ketjussa hiljattain ettei huippunopeus nouse lainkaan isommalla sylinterillä, vain vääntö/kiihtyvyys paranee. Se nyt ei pidä ihan paikkaansa, kyllä myöskin huippumopeus hivenen nousee, pakostakin, mutta ei lähellekään niin paljoa kuin esin. tämä sitkeä vastaväittäjä luulee. Totuus on edelleen se että 82cc kulkee maksimissaan sen 65-70km/h. Paljon riippuu tuuliolosuhteista. 65km/h on se tavallisin nopeus mikä saavutetaan hienoiseen vastatuuleen. mikä lienee se yleisin ajotilanne. Täysin tyvenessä säässä saattaa päästä siihen seitsemäänkymppiin.

      Tuo oli joksaankin naurettava väite että kun autolla ajaa gepsin mukaan 85km/h niin kiinalainen vetäisi muka autosta kevyesti ohi. Joo, justiinsa. Kaikenlaisia satuja sitä kuuleekin..


    • palstan kirjoitti:

      "sheriffi" väitti tuolla toisessa ketjussa hiljattain ettei huippunopeus nouse lainkaan isommalla sylinterillä, vain vääntö/kiihtyvyys paranee. Se nyt ei pidä ihan paikkaansa, kyllä myöskin huippumopeus hivenen nousee, pakostakin, mutta ei lähellekään niin paljoa kuin esin. tämä sitkeä vastaväittäjä luulee. Totuus on edelleen se että 82cc kulkee maksimissaan sen 65-70km/h. Paljon riippuu tuuliolosuhteista. 65km/h on se tavallisin nopeus mikä saavutetaan hienoiseen vastatuuleen. mikä lienee se yleisin ajotilanne. Täysin tyvenessä säässä saattaa päästä siihen seitsemäänkymppiin.

      Tuo oli joksaankin naurettava väite että kun autolla ajaa gepsin mukaan 85km/h niin kiinalainen vetäisi muka autosta kevyesti ohi. Joo, justiinsa. Kaikenlaisia satuja sitä kuuleekin..

      olen yhä samaa mieltä omaan kokemukseen vedoten että isommalla sylinterillä pelkästään ei nopeus juurikaan nouse(alle 10km/h)
      nopeuden lisäämiseenhän tarvitaan enemmän kierroksia moottoriin jotta saataisiin lisää pyörimisnopeutta takarenkaalle...
      nopeuden lisäämiseksi täytyy muokata/vaihtaa muutakin kuin sylinteri(vakiokannella ja kaasuttajalla) esim välityksiä muuttamalla jne


    • PappaSkootteri kirjoitti:

      olen yhä samaa mieltä omaan kokemukseen vedoten että isommalla sylinterillä pelkästään ei nopeus juurikaan nouse(alle 10km/h)
      nopeuden lisäämiseenhän tarvitaan enemmän kierroksia moottoriin jotta saataisiin lisää pyörimisnopeutta takarenkaalle...
      nopeuden lisäämiseksi täytyy muokata/vaihtaa muutakin kuin sylinteri(vakiokannella ja kaasuttajalla) esim välityksiä muuttamalla jne

      Juurikin noin, periaatteessa. Ongelmana on juurikin se että yksikään mopo ei ota huippukierroksia tasasella. Johtuu nimenomaan tehonpuutteesta. Siksi isompi pytty lisää huippuja koska sillä kone kiertää korkeammalle.

      Ongelmana on siis edelleen se että mopossa pitää olla tarpeeksi painavat rullat että saadaan se maksimivälitys käyttöön. Ja ne kierrokset sinne 8000-8500rpm. Ja se ei onnistu 82cc pytyllä. Tehot (~4,5kw) ei riitä.

      Mulla kulkee nyt siis ~65km/h ja kierroksia kone kiertää maksimissaan ~7000rpm tasasella. Jos tehoja olisi enemmän niin kone kiertäisi sinne 8000-8500rpm ja nopeuskin nousisi sinne ~75-80km/h. Ihan simppeli juttu.

      Alipainoisilla rullilla (4g) kone kiertää tietenkin iloisestikin 8000-8500rpm mutta nopeus jää vaatimattomaksi, 50km/h koska välitykset jäävät alhaisiksi. 5g rullilla pääsee 7500rpm ja vauhti reilut 60km/h.

      Mikä tahansa kiinalainen kulkee 7.2g rullilla sen 80km/h jos kierrokset saa sinne vaadittavaan 8000-8500rpm. Mutta mutta, kun ne tehot ei edelleenkään riitä. Kuten sanoin niin 100cc pytty voisi riittää. Ilmanvastus huomioiden.


    • noin.. kirjoitti:

      Juurikin noin, periaatteessa. Ongelmana on juurikin se että yksikään mopo ei ota huippukierroksia tasasella. Johtuu nimenomaan tehonpuutteesta. Siksi isompi pytty lisää huippuja koska sillä kone kiertää korkeammalle.

      Ongelmana on siis edelleen se että mopossa pitää olla tarpeeksi painavat rullat että saadaan se maksimivälitys käyttöön. Ja ne kierrokset sinne 8000-8500rpm. Ja se ei onnistu 82cc pytyllä. Tehot (~4,5kw) ei riitä.

      Mulla kulkee nyt siis ~65km/h ja kierroksia kone kiertää maksimissaan ~7000rpm tasasella. Jos tehoja olisi enemmän niin kone kiertäisi sinne 8000-8500rpm ja nopeuskin nousisi sinne ~75-80km/h. Ihan simppeli juttu.

      Alipainoisilla rullilla (4g) kone kiertää tietenkin iloisestikin 8000-8500rpm mutta nopeus jää vaatimattomaksi, 50km/h koska välitykset jäävät alhaisiksi. 5g rullilla pääsee 7500rpm ja vauhti reilut 60km/h.

      Mikä tahansa kiinalainen kulkee 7.2g rullilla sen 80km/h jos kierrokset saa sinne vaadittavaan 8000-8500rpm. Mutta mutta, kun ne tehot ei edelleenkään riitä. Kuten sanoin niin 100cc pytty voisi riittää. Ilmanvastus huomioiden.

      Niin joo vaikka kiinalaisessa nelarissa ei koneen rundit nousisikaan sylinterinvaihdolla riittävästi 80km nopeuteen laskennallisesti,niin lisääntynyt vääntö voidaan hyödyntää muuttamalla perän välityksiä hiukka pidemmiksi alkuperäisistä.
      Kyl noit on saatu kulkeen 8kymppiä isolla pytyllä siis 80 kuutioisella.


    • Mitävidee?? kirjoitti:

      Niin joo vaikka kiinalaisessa nelarissa ei koneen rundit nousisikaan sylinterinvaihdolla riittävästi 80km nopeuteen laskennallisesti,niin lisääntynyt vääntö voidaan hyödyntää muuttamalla perän välityksiä hiukka pidemmiksi alkuperäisistä.
      Kyl noit on saatu kulkeen 8kymppiä isolla pytyllä siis 80 kuutioisella.

      Muuttamalla perän välitykset pidemmiksi tarkoittaa käytännössä että tehoja pitää saada vielä enemmän saavuttaakseen tuon 80km/h nopeuden. Ja miksi yleensä pitäisi muuttaa? Vakiovälitykset riittää mainiosti 80km/h nopeuksiin. Ei ongelma ole edelleenkään vaihteistossa.

      Täälläpäin ei yksikään kiinalainen kulje 80cc pytyllä 80km/h. Kenellä kulkee niin otan mielihyvin vastaan tietoja millä kokoonpanolla tuo on saavutettu. Ihan kuskin painosta lähtien.


    • välitykset kirjoitti:

      Muuttamalla perän välitykset pidemmiksi tarkoittaa käytännössä että tehoja pitää saada vielä enemmän saavuttaakseen tuon 80km/h nopeuden. Ja miksi yleensä pitäisi muuttaa? Vakiovälitykset riittää mainiosti 80km/h nopeuksiin. Ei ongelma ole edelleenkään vaihteistossa.

      Täälläpäin ei yksikään kiinalainen kulje 80cc pytyllä 80km/h. Kenellä kulkee niin otan mielihyvin vastaan tietoja millä kokoonpanolla tuo on saavutettu. Ihan kuskin painosta lähtien.

      Solifer nelitahtinen moposkootteri,hollannista tilasin toissa vuonna osat,82 kuutioisen sylinterin ja hiukka isommilla venttiileillä olevan kannen toisella nokka-akselilla.Itse tehty pakoputki jossa hajottamolta hankittu yamahan vaimennin (matala ja hyvä ääni nyt).
      6,2 grammaset rullat. Kaasutin 21mm ilmansuodatin oma tekele ei siis ahista.
      Rajoitin poistettu ja ei voi kuin kehua kulkua.
      Näitä osiahan myyään vapaasti.

      Se vanhempi kiinalainen skootterini oli 10 tuumasilla pyörillä ja sitä en saanut kulkemaan kuin 70,mutta tää nykyinen on isommilla pyörillä ja kulkee hyvin,myös ajotuntuma on vakkaampaa näillä isommila moposkootereilla.
      Hyvin vetää reppu seljässä kalareissut.
      Nokian n95 keepeeässällä näitä olen mittailu,se kun on siinä edessä mulla,mutta sen luotettavuuesta en tiiä.


    • OttovonB kirjoitti:

      Pääsääntöisesti kaikki 50cc nelitahtiset RAJOITTAMATTOMAT kiinanskodet kulkee kunnossa ja säädöissä ollessaan ja hyvällä hihnalla sen 60km/h.
      Jos sulla ei rajoittamaton 82cc ota kuin sen noin 60km/h,niin veikkaisin että jotain on jäänyt tekemättä tai tehty väärin. Variaattori? Rullat? Kaasari ja säädot? Ilmanpuhdistin? Venttiilit? Pakoputki? Jos jossain näissä mättää,niin 82cc ei saa kaikkea irti.
      Toki ilmanvastus alkaa vaikuttamaan nopeuden kasvaessa, mutta kyllä meillä päin 82cc saadaan kulkemaan 70km/h helposti.

      Useat vanhemmat mopoilijat haluavat 82cc sylinterillä vain parempaa mäennousukykyä ,kuormansietoa ja lähtökiihtyvyyttä eivätkä huippunopeutta.

      Kerroit että "Välityksissä ei ole vikaa", no ei varmaan olekkaan mutta se vaan voi olla väärä eli liian tiheä.

      Kevariskootterit 125cc eivät useinkaan kulje kuin sen 70-90km/h juuri siksi että perärattaat on välitetty liian tiheälle.

      Vakiolla menee sen 90-100 tuulesta riippuen. Ja veikkaan, että ei pysy viritetyt mopot perässä. Pointtina se, että kun puhutaan todellisista nopeuksista niin saa aika kivasti virittää mopoa, että se yli 70kmh menee.

      Nuoruudessa mulla oli PV jossa oli 80cc pytty ja se kulki mittarin mukaan 100. Tosin siinä erona, että kiersi kuin pieni eläin ja välitykset oli helppo säätää rattailla. 2T moottori on kuitenkin ihan eri asia virittää kuin 4T.


    • Tommosella kirjoitti:

      Vakiolla menee sen 90-100 tuulesta riippuen. Ja veikkaan, että ei pysy viritetyt mopot perässä. Pointtina se, että kun puhutaan todellisista nopeuksista niin saa aika kivasti virittää mopoa, että se yli 70kmh menee.

      Nuoruudessa mulla oli PV jossa oli 80cc pytty ja se kulki mittarin mukaan 100. Tosin siinä erona, että kiersi kuin pieni eläin ja välitykset oli helppo säätää rattailla. 2T moottori on kuitenkin ihan eri asia virittää kuin 4T.

      Mulla menee ilman rajotinta tasasella 55, alamäkee 70 vakiona.Mittari kusee viidellä. Testattu gps


    • ne kulkee kirjoitti:

      sen 60-65km/h, kun ei oo kierros rajotin päällä. Usko pois...

      Mulla on 90cc kiinalainen mönkijä kulkee vakiona 50km.


    • ei.. kirjoitti:

      No ei kulje. Jos kulkee niin miksi ne ei pysy mun perässä kun mulla kulkee 65km/h? Ei pysy alkuunkaan. Onhan tuo nähty moneen kertaan. Viimeksi eilen ajettiin taas kilpaa parin "viritetyn" kinuskin kanssa. Mitä lie multivaria olivat laittaneet mopoihinsa. Jäivät kauas taakse kun lähdettiin ajamaan suoraa. Ei edes peilistä näkynyt kun vilkaisin. Se siitä 60-65km/h kuluista.

      mul on opel vecta.


    • noin.. kirjoitti:

      Juurikin noin, periaatteessa. Ongelmana on juurikin se että yksikään mopo ei ota huippukierroksia tasasella. Johtuu nimenomaan tehonpuutteesta. Siksi isompi pytty lisää huippuja koska sillä kone kiertää korkeammalle.

      Ongelmana on siis edelleen se että mopossa pitää olla tarpeeksi painavat rullat että saadaan se maksimivälitys käyttöön. Ja ne kierrokset sinne 8000-8500rpm. Ja se ei onnistu 82cc pytyllä. Tehot (~4,5kw) ei riitä.

      Mulla kulkee nyt siis ~65km/h ja kierroksia kone kiertää maksimissaan ~7000rpm tasasella. Jos tehoja olisi enemmän niin kone kiertäisi sinne 8000-8500rpm ja nopeuskin nousisi sinne ~75-80km/h. Ihan simppeli juttu.

      Alipainoisilla rullilla (4g) kone kiertää tietenkin iloisestikin 8000-8500rpm mutta nopeus jää vaatimattomaksi, 50km/h koska välitykset jäävät alhaisiksi. 5g rullilla pääsee 7500rpm ja vauhti reilut 60km/h.

      Mikä tahansa kiinalainen kulkee 7.2g rullilla sen 80km/h jos kierrokset saa sinne vaadittavaan 8000-8500rpm. Mutta mutta, kun ne tehot ei edelleenkään riitä. Kuten sanoin niin 100cc pytty voisi riittää. Ilmanvastus huomioiden.

      Matalaviritteisiä pyttysarjoja ovat nuo näköjään. Oma vakio-Soliferi kulkee tasaisella about sen 60 tuulettomissa olosuhteissa ja vastatuuleen tietysti vähemmän. Ja alamäkeen on saatu todistetusti about 70 km/h (oma mittari näytti tällöin muistaakseni päälle 80 :D). ja kierrokset mittarin mukaan noissa huipuissa on about 11 000 rpm (viisari menee yli mittarin skaalan) ja 60 km/h:nkin vauhdissa kierrokset pyörivät mittarin mukaan n. 9000rpm.

      Jos 82cc -pyttysarjalla kierrokset jäävät 7000rpm huitteille niin ei kyllä virikannesta puhuta. Vaatisi ilmeisesti jyrkempää nokkaa, varmaan isompia venoja ja suurempia puristuksiakin. Jokin inner rotor kittikin auttaisi varmasti asiaan.. :P Ja tuossa aikaisemmin kun sanottiin että tarvisi 100cc-pytyn että kulkisi mitäköhän se oli, 80. Ei se riipu pytyn koosta vaan viritysasteesta. 100cc-pytystähän kovempi poika saa 'bout 15 heppaa joka riittää jo satkuun.


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      katkasehan se johto sieltä niin rupeaa kulkemaan. rajoittaa kierrosten ottoa huomattavasti. siksei se sinun skootteri kule kun tämä johto rajoittaa!!


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      gepsis kusettaa!


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      mulla jonway warrior vuosimallia -08. oon vaihtanu cdi-boksin ja kulkee kepsiin 68km/h. Ja kestäny iha helkkarin hyvin, kohta ajettu 2000 km ilman ongelmia!!


    • hjkhkjhjkjkj kirjoitti:

      "Pääsääntöisesti kaikki 50cc nelitahtiset RAJOITTAMATTOMAT kiinanskodet kulkee kunnossa ja säädöissä ollessaan ja hyvällä hihnalla sen 60km/h"

      Tuo on hyvin ailahteleva käsitys "kulkee sen 60", riippuu mitä sillä tarkoitetaan. Myötätuuleen varmaan suurin osa kulkeekin, tasaisella suoralla, lievään vastatuuleen ei taatusti kulje. Jyrkkään alamäkeen taatusti kulkee.

      Otetaan hyvä esimerkki eiliseltä päivältä. Kovaan vastatuuleen sain kulkemaan oman viritetyn, 82 kuutioisen ~58km/h. Takaisin tullessa kulki 75km/h. Siis tasaisella suoralla.

      Normaalioloissa (lue lievään vastatuuleen) kulkee edelleen 65km/h. Siis 65km/h, ei 60km/h kuten jotkut näyttävät jatkuvasti siteeraavan. Siinä on edelleen suuri ero. Tuon ylimääräisen 5km/h kurominen vaatii rutkasti lisää tehoja.

      Intän tahallani tätä asiaa koska monilla näyttää olevan totaalisen vääristynyt kuva kuva miten helppoa on saada kinuski kulkemaan 80km/h. Todetaan vielä kerran ettei se onnistu edes 82cc pytyllä, virinokka-akselilla eikä 24mm kaasarilla. Aivan sama mitkä välitykset koneessa on.

      mulla on jontukassa 70cc pytty, malossin multivari, stage6 tehari, stage6:n imukaula ja hiilikuituläpät, rajottamaton cdi ja kisatulppa ja kulkee suoralla sen about 100... ja et ei saa vai 82cc kulkemaan yli65? ootko sä jätkä jotekin sekasin... tietty millää vakio putkella sä et voi saada 82cc pyttyy tuottaa ku 70% maksimaalisesta tehosta mitä siitä teharilla sais 100%


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      Ooksää vähän tyhmä? On tainnut mennä virit perseellee jos ton verran kulkee 82cc ja 24mm kaasarin kera :D:DDDD. Kerrompa että oma Peugeot Speedfight2 kulkee 80 teharin kanssa ilman prikkaa ja rullat vaihdettu,kytkinjouset ja vp-jousi. 49cc pytty on ja 13.5mm kaasari :)


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      Mulla on justiin semmonen normi Baotian täysin vakio ja mennee 80 jos on pieni loivennus ja sitte kunnon alamäessä ei riitä mittari ja huutaaki sillälailla ettei uskalla. Nyt aijon vaihtaa 82cc ja 19 kaasariin jonku 98 suuttimen, niilä mennee sen minkä tarvii. Vauhtia ei tartte paljon yli 80 olla mutta ko kiihtys niin että vois keulia helposti hieman isommastaki vauhista eikä aivan seisaaltaan aina lähteä. Nyt keulii hyvin paikaltaan lähtiessä ko on jäykempi kytkinjousi niin lähtee räväkämmin liikkeelle.


    • baotikki kirjoitti:

      Mulla on justiin semmonen normi Baotian täysin vakio ja mennee 80 jos on pieni loivennus ja sitte kunnon alamäessä ei riitä mittari ja huutaaki sillälailla ettei uskalla. Nyt aijon vaihtaa 82cc ja 19 kaasariin jonku 98 suuttimen, niilä mennee sen minkä tarvii. Vauhtia ei tartte paljon yli 80 olla mutta ko kiihtys niin että vois keulia helposti hieman isommastaki vauhista eikä aivan seisaaltaan aina lähteä. Nyt keulii hyvin paikaltaan lähtiessä ko on jäykempi kytkinjousi niin lähtee räväkämmin liikkeelle.

      Ja sillä on ajettu kohta 12000km ja vielä huilaa helvetin hienosti!


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      itelläni on boatianissa vakio pytty 5,5g rullat avarrettukansi ja vakio kaasaris 100mm pääsuutin ja 33mm tyhjäkäynti suutin ja kulkee 70..


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      niin ja virinokka kadottaa alaväännöt kokonaan kasvattaa vaan ylävääntöjä ja ilman putsari kannattaa olla vakio niin vois kulkeekki johki


    • Net.. kirjoitti:

      Joku kirjoitteli eilen MotoNet palstalla että hänellä kulkee alta 65km/h suorilla kinuski 72cc pytyllä ja isommilla venttiileillä varustetulla kannella. Taisi olla 92 suuttimella ja pipercrossilla.

      Joo, vieläkö joku kehtaa väittää että kulkee vakiona 60-65?

      minu baotian milan sport 04 vm, kulkee tasaisella 70km/h ja alamäkeen noin 75km/h.kyseisessä baotianissa oli vakiona rajoittamaton cdi boksi, kaasarinkannen rajoitusta ei ollut, variaattoria ei oltu rajoitettu ja rullat on noin 8g, sen verran viritetty että laitoin ilmanputsarin suodattimen nippusiteellä suoraan kaasariin kiinni jotta ei rajoita ilmanottoa. miten kehtaat väittää että 49cc vakio baotiania ei saa kulkemaan yli 60km/h nopeudet mitattu kolmella eri gps laitteella


    • Baotian.. kirjoitti:

      Kerronpa tässä mitä virejä omassa Baotian mopossa v. 2006 on:

      82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
      24mm tehokaasari
      Pipercross ilmansuodatin

      No niin, noilla vireillä kulkee tasan 65km oikeaa vauhtia, tasaisella suoralla. Mitattu kepsillä, moneen kertaan. Ei kulje yhtään lujempaa.

      Ja jotkut väittävät että heillä kulkee kiinalaiset vakiona 60-65km/h. Sanonpa suoraan etten usko. Olen ajanut kilpaa monen vakiokinuskin kanssa ja ne ei pysy alkuunkaan perässä. Kun esim. Kymco, Solifer tai Helkama panee parastaan niin ajan ohi niin että perävalot jää vaan vilkkumaan ja ei mene kauaakaan kun niitä ei näe edes taustapeilistä. Kauas jäävät taakse.

      On se kumma jos ne kuitenkin kulkevat (mukamas) kuuttakymppiä. Kyllä tosiasia on että 49cc sylinteri ei jaksa vetää suorilla juurikaan viittäkymppiä lujempaa. Näin on.

      aika hiljaa noi romut kiinan 4t skodet kulkee tollasilla virityksillä voi voi

      mun 2t skode sf3 jossa on kiini

      - tecnigas next r chrome putki

      - naraku sport kytkin

      - 7,5g rullat

      - malossi vp jousi 15%

      - top racing 15 kytkinjouset

      - rajotinlevy otetu pois

      - 50cc pytty

      gps mitattu nopeus (oikea nopeus) 85km/h

      kaatopaikalle noi paskat 4t, ja niitten tilalle 2t sit on hyvä !!


    • hjkhkjhjkjkj kirjoitti:

      "Pääsääntöisesti kaikki 50cc nelitahtiset RAJOITTAMATTOMAT kiinanskodet kulkee kunnossa ja säädöissä ollessaan ja hyvällä hihnalla sen 60km/h"

      Tuo on hyvin ailahteleva käsitys "kulkee sen 60", riippuu mitä sillä tarkoitetaan. Myötätuuleen varmaan suurin osa kulkeekin, tasaisella suoralla, lievään vastatuuleen ei taatusti kulje. Jyrkkään alamäkeen taatusti kulkee.

      Otetaan hyvä esimerkki eiliseltä päivältä. Kovaan vastatuuleen sain kulkemaan oman viritetyn, 82 kuutioisen ~58km/h. Takaisin tullessa kulki 75km/h. Siis tasaisella suoralla.

      Normaalioloissa (lue lievään vastatuuleen) kulkee edelleen 65km/h. Siis 65km/h, ei 60km/h kuten jotkut näyttävät jatkuvasti siteeraavan. Siinä on edelleen suuri ero. Tuon ylimääräisen 5km/h kurominen vaatii rutkasti lisää tehoja.

      Intän tahallani tätä asiaa koska monilla näyttää olevan totaalisen vääristynyt kuva kuva miten helppoa on saada kinuski kulkemaan 80km/h. Todetaan vielä kerran ettei se onnistu edes 82cc pytyllä, virinokka-akselilla eikä 24mm kaasarilla. Aivan sama mitkä välitykset koneessa on.

      vittu sen 50cc kurittoman batiskan saa menee päälle 70khm jos svaan osaac :D


  • Siis kuristuksethan eivät mopoon kuulu, vaan ne ovat lain asettamia. Mokon todellinen rakenteellinen nopeus on se, mihin valmistaja sen on asettanut. Jos tehdas tai maahantuoja asentelee variaattoriin ylimääräisiä prikkoja ja kaasariin/pakopuoleen kuristuksia se on aivan varmasti enemmän pahaksi kuin hyväksi. Niiden poistaminen toki on laitonta, mutta se palauttaa mopon valmistajan "ehjäksi" tuotteeksi. Näin ne yleensä kulkevat mittariin sen 70 (gps 60).

    CPI ei ole helpoin viritettävä (kuristusten poiston jälkeen). Nelitahtiset vielä huonompia. Yamaha, vanhat varsinkin, taas ovat. Itselläni on Peugeot ja sekin on aika vaikea tehdä paremmaksi ilman rajuja muutoksia.

    Mulla on 70cc pytty, isompi kaasari, erikosvariaattori ja tehoputki sekä muutamia muita pikkuheebeleitä. Alamäessä gps-ennätys 99.7 mutta satakin on mennyt varmasti puhki (mittari täysin ympäri sinne nollan tappiin). Suoralla pitää mittarissa noin 90 (10 yli asteikon) ja gps näyttää 77km/h.

    ps, kilometrijä nyt tällä kokoonpanolla takana 8900. Kyllä kestää.

    • Joka on 2 tahti 49cc jossa on 15 litrasen scanian venttiilikoneisto ja catepillarin hydrauliikkayksikkö, ja nyt on ongelmana kun se ei oikein jaksa pakkasilla (-41) käynnistyy mopon omalla 12V 4Ah akulla kun vasta toisella, mutta kulkee 67% ylämäkeen puolella kaasulla noin 600.

      Voi vi**u näitä juttuja aivan sama mitä kenenkin mopokulkee mihin tuuleen tai mäen suuntaan. Annetaan urpojen virittää laitteet ihan tappiinsa ja nauretaan kun niitä työnnetään pitkin katuja kun pytty ampuu huit helvettiin kun kone kiertää kuusi miljoonaa...


    • mopo vai jopo kirjoitti:

      Joka on 2 tahti 49cc jossa on 15 litrasen scanian venttiilikoneisto ja catepillarin hydrauliikkayksikkö, ja nyt on ongelmana kun se ei oikein jaksa pakkasilla (-41) käynnistyy mopon omalla 12V 4Ah akulla kun vasta toisella, mutta kulkee 67% ylämäkeen puolella kaasulla noin 600.

      Voi vi**u näitä juttuja aivan sama mitä kenenkin mopokulkee mihin tuuleen tai mäen suuntaan. Annetaan urpojen virittää laitteet ihan tappiinsa ja nauretaan kun niitä työnnetään pitkin katuja kun pytty ampuu huit helvettiin kun kone kiertää kuusi miljoonaa...

      Haista sie jätkä vittu! Niitä viritetään ja se on mahtavaa ja se on elämää! Ja periaatteessa se ei ole virittämistä vaan ylimäärästen juttujen pois ottamista.


  • I have just sold a 50cc Piaggio. It would do 35mph uphill, 50mph on the flat and 60mph downhill.

    Juuri myin 50 kuutioiset Piaggion. Se kulki ylämäkeen 35mph/56kmh. tasasella 50mph/80kmh ja alamäessä 60mph/95kmh.

    Tämä tosin italiassa onko suomessa muka mahdotonta päästä samaan? En usko koska sehän on vain mekaniikkaa, ei tähtitiedettä.

    • Kaksi vai nelitahti? Se nimittäin ratkaisee aika paljon..


    • kyseessä kirjoitti:

      Kaksi vai nelitahti? Se nimittäin ratkaisee aika paljon..

      Oli se venttiileillä eli neljä tahtinen ja 50cbcinch ruiskulla.


  • käykö piaggio typhooniin sama tehari ku piaggio nrg mc3 purejetiin

  • mopo vai jopo sen sanoi:

    " Joka on 2 tahti 49cc jossa on 15 litrasen scanian venttiilikoneisto ja catepillarin hydrauliikkayksikkö, ja nyt on ongelmana kun se ei oikein jaksa pakkasilla (-41) käynnistyy mopon omalla 12V 4Ah akulla kun vasta toisella, mutta kulkee 67% ylämäkeen puolella kaasulla noin 600.

    Voi vi**u näitä juttuja aivan sama mitä kenenkin mopokulkee mihin tuuleen tai mäen suuntaan. Annetaan urpojen virittää laitteet ihan tappiinsa ja nauretaan kun niitä työnnetään pitkin katuja kun pytty ampuu huit helvettiin kun kone kiertää kuusi miljoonaa... "

    Virittäkää ne laitteenne ihan tappiin, hankkikaa saavutetulla 5-15km/h lisänopeudella itsellenne jopa vuoden lykkäys ajokorttiin, niin on sitten noita pellejä vähemmän liikenteessä myöhemmin, vai kuuluuko tämä siihen porukkaan joka laittaa teini dx:ään 3 x remmiahdin ja pari pakokaasu turboa vielä hoitamaan kierroksilla turbon virkaa, ja sitten kortitta ajoon (juu tiedän ei sitä autoa kortilla ajeta) Idiootteja on monenlaisia

    • miten on mahdollista että 50cc nelitahti mopoa ei muka saa kulkemaan 65 enempää vakio pytyllä, eilen poliisin tutkaan suoralla 73km/h ja kilveet pois ja sakkoo. verot tulossa.


  • eli mitä mä teen mun yiying mtx-5 (powermax) 4-tahti ,kulkee 40km/h suoral, ylämäes 25-30km/h painan 83kg,tarvii päästä loivaan mäkeen sen 45km/h millä saavutan???

  • laitoin kevyemmät rullat 5.1 kireemmän nokan (malossin) rupes kulkee ihan eritaval:) Muuten vakio

    • Minkä kokoiset rullat olivat? :) itsellänikin on MTX-5 ja tasaisella tiellä tasan 40 mittarin mukaan.


  • Oma 50cc ainakin jaksaa vielä vääntää lähemmäs 100kmh vauhdeissa. :)

  • oma kinuski menee suoral sen 70 km/h ku ottaa vaa rajottime irti just mittasin poliisien tutkaa :D kilet läks en suosittele virittämist :D

  • Onpas jutut..

    Jos sun 80cc skootteris ei kulje yli 65/kmh ja ei ole mikään pielessä.. niin sun on pakko painaa sit reippaasti toistasataa kiloa.. 150kg?

    Mulla on 70cc keeway Ry6 ja meen mittarin mukaan sillä 90km/h
    puhelimen navigaattorin mukaan 86km/h
    ja auton perässä ajaessa 88km/h
    eli todellinnen nopeus on se reilu 80km/h suoralla, ilman myötätuulta.
    Saisi enemmänkin vauhtia mut tälläisenaan se kiihtyy tuohon huippunopeuteensa niin rivakasti ja jaksaa vääntäää tosi hyvin että en halua muuttaa enää mitään. Nyt jotkut kyselevät seuraavaksi kuinka iso kaasari, onko teharia jne. Se ei täs ole oleellista.. pointti oli se että toi 80cc skodu on ihan *ituillee "viritetty" tai sit kuski on niin saakelin iso että rajottaa dramaattisesti moposi kulkua.

  • mulla skobassa tehari 2.3g rullat 27mm kaasari 110cc pytty 90mm suutin power filter ilmanputsari ja kulkee 127 gps:sään

    • Ostin tänään käytetyn CPI hussarin. Ajelin tänään maantiellä keulien kunnes vauhti oli n . 190km/h. tosin mun 1000cc yamahan katupyörällä. ihan vaan sanon vittuillakseni teille pikkujannuille... skootterin nussijoille..

      Tuolla CPIlä ajattelin kyllä kulkee työmatkat ku isolla pyörällä on nii kankeeta ajella kaupungissa hissuksee.

      CPIhin oli vaihettu rullat kevyemmäs vissii ja n 55 kulkee tasasella. riittää mainiosti työmatkavauhdiksi. jos haluan ajaa lujempaa ni käyn tallissa vaihtamassa toiseen pyörään.

      tehkää te samoin älkääkä rikkoko skobuja millää virityksillä. jos pitää päästä lujempaa , niin isommat vehkeet alle. jos ei ikä riitä , niin tutti suuhun kunnes riittää :)

      kyllä se siitä.


    • Teinivirit kirjoitti:

      Ostin tänään käytetyn CPI hussarin. Ajelin tänään maantiellä keulien kunnes vauhti oli n . 190km/h. tosin mun 1000cc yamahan katupyörällä. ihan vaan sanon vittuillakseni teille pikkujannuille... skootterin nussijoille..

      Tuolla CPIlä ajattelin kyllä kulkee työmatkat ku isolla pyörällä on nii kankeeta ajella kaupungissa hissuksee.

      CPIhin oli vaihettu rullat kevyemmäs vissii ja n 55 kulkee tasasella. riittää mainiosti työmatkavauhdiksi. jos haluan ajaa lujempaa ni käyn tallissa vaihtamassa toiseen pyörään.

      tehkää te samoin älkääkä rikkoko skobuja millää virityksillä. jos pitää päästä lujempaa , niin isommat vehkeet alle. jos ei ikä riitä , niin tutti suuhun kunnes riittää :)

      kyllä se siitä.

      Tottahan se on että narakun 60-70cc pytyt on samanluokkaisia kuin airsalin 50cc pytyt ja airsalin pytyt ovat myös paljon laadukaampia toki myös narakulla voi olla kestäviä versioita jotkut ovat vaan maanantai kappaleita:D


  • Eikös Cpi hussari ole semmone 2 tahti häsleri , ne kulkee yhtä kovaa kun laatumerkitkin, alakerran laakerit ei kyllä kestä kovia virejä

  • Oma fude menee pelkällä 80cc sylinterillä lähemmäs 80km/h yllätyin itsekkin mutta sitte 1000kilsan jälkeen alkoi vauhti hyytymään.

  • Itellähän on stage 6 70cc pytty 17.5mm kaasari ja kireemmät kytkinjouset.. huiput on sellaset 130km/h, Rajotin nappi tosinlöytyy kanssa kissalanpoikien varalta :)

  • Minulta lähti vaan kilvet ja 20 euroa sakkoa kun ajoin kaks pääl 77 keskinopeudella siivilisinivuokon edes ja kaveri ajo 67 keski nopeudel ja 120euroo sakkoo ja kilpi vietii :DD mulla siis oli HMmän pyörä

    • :D mulla kulkee gp1 racing max 94km/h
      Vielä on vakio putki, mutta kaikki muut kurit poissa
      Ihan 49,7cc


  • itellä on 50cc baotian milan sport vm 04 otin rajottimen pois nii kulkee 67 km/h tasasella mutta sen pitää antaa vähä kiihtyy :D. sit alamäessä sen 76 km/h.

  • aika hiljaa noi romut kiinan 4t skodet kulkee tollasilla virityksillä voi voi

    mun 2t skode sf3 jossa on kiini

    - tecnigas next r chrome putki

    - naraku sport kytkin

    - 7,5g rullat

    - malossi vp jousi 15%

    - top racing 15 kytkinjouset

    - rajotinlevy otetu pois

    - 50cc pytty

    gps mitattu nopeus (oikea nopeus) 85km/h

    kaatopaikalle noi paskat 4t, ja niitten tilalle 2t sit on hyvä !!

    82cc sylinteri
    Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
    Virinokka-akseli
    Narakun virivariaattori (etu) 5.8g rullilla
    24mm tehokaasari
    Pipercross ilmansuodatin

    ja kulkee vaa 65km/h suoralla gps. PASKOJA ON

    • Mun keewaysta on otettu Pirkka pois, kuokee noin 57 tasaisella, mutta olis kiva jos kulkis 60-65 eli mitä lisävirejä tohon vois laittaa?


    • 82cc sylinteri
      Virikansi avarretuilla kanavilla (vakioventtiilit)
      Virinokka-akseli
      Growsun virivariaattori (etu) 5.5g rullilla
      19 mm vakio kaasari
      Vapaa virtaus ilmanputsari
      ja kulkee 75km/h
      Ja koko paketille tuli hintaa 80€

      2t osat on ylihintaista paskaa


  • Itselläni on Daifo Kiinan skootteri. Se kulkee vakiona jo 60 km. Niin repikää siitä

  • Itellä on yamaha aerof 50cc joka kulkee teharilla, kevyillä rullilla sen 88km/h, että se ukko jolla on se 82cc baotian on ihan perseestä

  • Oma roxi menee vakiona sen 65-70... toisin vm tais olla 2000

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.