VW Polo 1,4?

autonvaihtaja

Kuulisin mielelläni kommentteja uudesta VW Polo 1,4:sta. Näköjään ei saa isommalla koneella kuin 1,4 eli riittääkö 1,4:n koneen tehot miten maantie ajossa. Kaupunkiajossa, jota itselläni on eniten, varmaan ihan ok kone. Mitään "ralliautoa" en hae, vaan ihan perusautoa.

Kiitti etukäteen asiallisista vastauksista.

12

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harkitsee

      Uusi Polo julkaistiin pari kuukautta sitten. Sitä kannattaa odotella. Ei vielä Suomessa. Siihen tulee tehokkaampiakin moottoreita, esim. 1.2 TSI.

      Tässä keskustelussa on tietoa uudesta Polosta:
      http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5571

      Suosittelisin, että odottaisit uutta Poloa 1.2 TSI moottorilla. Sen voi tulevaisuudessa saada hyvin myytyä eteenpäin. Tosin uusimmassa AutoBildissa koeajettu Polo 85hv 1.4 moottorilla voi riittää sinulle.

      Tässä on kuvia ja video uudesta Polosta:
      http://www.autobild.de/artikel/erster-fahrbericht-vw-polo_901452.html

      • autonvaihtaja

        Juu, jään odottamaan uutta versiota Polosta, koska myyjä ei eilen pystynyt vakuuttamaan minua nykyisen Polon moottorin tehokkuudesta. Tai sitten kohde vaihtuu vähän käytettyyn Golf 1,6:een. Mietitään vielä:)


    • Pettynyt Polo 1.4

      Mulla oli alla Polo 1.4 bensa, uutena hankittu 2007. Puolitoista vuotta kärsin ihmettelin sen helvetinmoista bensankulutusta, 8-10 litraa satasella ja pääosin maantieajoa 80-100 km/h. Se on enemmän kuin wanha volvo automaattilootalla! "Normeihin" muka meni ja sitä rataa VW:llä sanottiin.

      Polon 1.4 bensa on tehoton, onneton moottori, ikiwanhaa tekniikkaa. Jos välttämättä haluat Polon ota TDI tai odota uutta korimallia ja TSI-bensakoneita.

      • sää?

        Miten sää saat Pololla kulumaan noin paljon bensaa kun meikäläinen ei saanut 1.4 16V Golfillakaan aikanaan kulumaan noilla nopeuksilla kun alle 7L/100km. Kaasujalassa vaan yksi asento??


      • Ei kun
        sää? kirjoitti:

        Miten sää saat Pololla kulumaan noin paljon bensaa kun meikäläinen ei saanut 1.4 16V Golfillakaan aikanaan kulumaan noilla nopeuksilla kun alle 7L/100km. Kaasujalassa vaan yksi asento??

        Olen todella nihilisti kulutuksen suhteen, osaan ajaa taloudellisesti ja ajan *vain* taloudellisesti. Talossa on 6. volkkari menossa, nyt Passat 1.9 TDI Variant Luxline, keskikulutus 5.6 l/100km.

        Ei Polossa korin ja tilojen puolesta mitään vikaa ollut, oli sinänsä passeli 2. auto mutta minusta vaan tuntui Polon kanssa, että tuli mokattua ja hankittua väärällä koneella. Se kone ei kai ole VW:n henkselinpaukutus -tuotteita.

        Hatuttaa vieläkin vaikka pääsin eroon jo viime kesänä, etenkin koska VW:llä vaan joojoteltiin asian suhteen.


      • tuota POLON
        Ei kun kirjoitti:

        Olen todella nihilisti kulutuksen suhteen, osaan ajaa taloudellisesti ja ajan *vain* taloudellisesti. Talossa on 6. volkkari menossa, nyt Passat 1.9 TDI Variant Luxline, keskikulutus 5.6 l/100km.

        Ei Polossa korin ja tilojen puolesta mitään vikaa ollut, oli sinänsä passeli 2. auto mutta minusta vaan tuntui Polon kanssa, että tuli mokattua ja hankittua väärällä koneella. Se kone ei kai ole VW:n henkselinpaukutus -tuotteita.

        Hatuttaa vieläkin vaikka pääsin eroon jo viime kesänä, etenkin koska VW:llä vaan joojoteltiin asian suhteen.

        KULUTUSTA kun -99 mallin Polo farmarinkaan vuoden keskikulutus on 7.5-7.9l/100km riippuen kuinka paljon on kaupunki ja talviajoa.


      • Ihan yhtä tehokas

        tai tehoton kuin kilpailijat, 0-100 ei sitten ole mikään suorituskyvyn mittari, vaan ne sitkeysarvot vaikkapa 80-120 nelosella, eikä 1.4-16 Polo ole tuossa pahimmasta päästa, painvastoin.


      • sdafösdfjsdf
        sää? kirjoitti:

        Miten sää saat Pololla kulumaan noin paljon bensaa kun meikäläinen ei saanut 1.4 16V Golfillakaan aikanaan kulumaan noilla nopeuksilla kun alle 7L/100km. Kaasujalassa vaan yksi asento??

        Pieni auto = välitykset sovitettu kaupunkiajoon. Lisäksi VW:n vanhat bensakoneet eivät ole kovin taloudellisia.

        Uusin Tekniikan maailma, Hyundai i20 1.2, kulutus 120km/h 8,2 l/100km
        Edellinen Tekniikan maailma Mazda2 1.5, kulutus 120km/h oli jotain 9,x l/100km


      • sdajdfölsdjföasldkjf
        Ihan yhtä tehokas kirjoitti:

        tai tehoton kuin kilpailijat, 0-100 ei sitten ole mikään suorituskyvyn mittari, vaan ne sitkeysarvot vaikkapa 80-120 nelosella, eikä 1.4-16 Polo ole tuossa pahimmasta päästa, painvastoin.

        Mielipiteitä on monia, mutta omani on oikea... pikkuautolle 80-120 nelosella ei ole suorituskyvyn mittari vaan 0-50km/h ja kaupunkikulutus.


    • 3bg

      Meillä on ollut kakkosautona polo jo 6 vuotta 1.2 12V 3-syl koneella, jossa on 65hv. Sen tehot ainakin riittää, niin miksei muka 85hv riittäisi, muistaakseni uusi polo on vielä hieman kevyempi. Tuon 1.2 välitykset on tiheät, ja auto on herkkä ottamaan kierroksia, tykätään siitä kovasti. Menee motarillakin kun tyhjää vaan nelihenkisellä perheellä, ainoastaan rampilla huomaa todelliset tehot. Nykyistä poloa olen kokeillut myös 1.4 koneella, mutta se reagoi huonosti kaasuun ja kun oli pitemmät välityksetkin niin ei ollut juuri eroa tuohon 1.2een. Tosin nykyisessä 1.4ssa onkin muistaakseni vähemmän kaakkeja kun tuo 85. Itse ainakin uskaltaisin ostaa normi käyttöön tuon 85 heppaisen. 1.2TSI on varmaan urheilullisempi, mutta AutoBild puhui liian kovasta hinnasta, tiedä sitten.

    • sotkeudu moiseen

      Laitokseen. Minä ostin huippukuntoisen huolletin ja viimeisen päälle pidetyn polon muutama vuosi sitten. Siitä alkoi jatkuva korjaamokierre, 130tkm ajetusta autosta alkoi rikkoontua milloin mikäkin paikka. Esim seuraavia korjattiin ;

      Puola kyrvähti, starttimoottori hajosi, termostaattikotelo petti (seurauksena meinasi keittää) jakopäätä pyörittävä hihnapyörän kiilaura hakkaantuo väljäksi (moiseen vikaan en ole minkään muun auton kans törmännyt) ym ym.

      Talvella lukot temppuili. Mulla meni täysin luotto volkkareihin ja koskaan en moiseen merkkiin kajoa.

      • höpiset ihan

        omiasi. Mutta oletko kuulut sellaisen sanonnan MIKÄÄ EI OLE IKUSTA. MITÄS REMPAA SINUUN ON TEHTY TAI HUOLLETTU???????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe