VW Polo 1,4?

autonvaihtaja

Kuulisin mielelläni kommentteja uudesta VW Polo 1,4:sta. Näköjään ei saa isommalla koneella kuin 1,4 eli riittääkö 1,4:n koneen tehot miten maantie ajossa. Kaupunkiajossa, jota itselläni on eniten, varmaan ihan ok kone. Mitään "ralliautoa" en hae, vaan ihan perusautoa.

Kiitti etukäteen asiallisista vastauksista.

12

2370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harkitsee

Uusi Polo julkaistiin pari kuukautta sitten. Sitä kannattaa odotella. Ei vielä Suomessa. Siihen tulee tehokkaampiakin moottoreita, esim. 1.2 TSI.

Tässä keskustelussa on tietoa uudesta Polosta:
      http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5571

Suosittelisin, että odottaisit uutta Poloa 1.2 TSI moottorilla. Sen voi tulevaisuudessa saada hyvin myytyä eteenpäin. Tosin uusimmassa AutoBildissa koeajettu Polo 85hv 1.4 moottorilla voi riittää sinulle.

Tässä on kuvia ja video uudesta Polosta:
      http://www.autobild.de/artikel/erster-fahrbericht-vw-polo_901452.html

• autonvaihtaja

Juu, jään odottamaan uutta versiota Polosta, koska myyjä ei eilen pystynyt vakuuttamaan minua nykyisen Polon moottorin tehokkuudesta. Tai sitten kohde vaihtuu vähän käytettyyn Golf 1,6:een. Mietitään vielä:)

• Pettynyt Polo 1.4

Mulla oli alla Polo 1.4 bensa, uutena hankittu 2007. Puolitoista vuotta kärsin ihmettelin sen helvetinmoista bensankulutusta, 8-10 litraa satasella ja pääosin maantieajoa 80-100 km/h. Se on enemmän kuin wanha volvo automaattilootalla! "Normeihin" muka meni ja sitä rataa VW:llä sanottiin.

Polon 1.4 bensa on tehoton, onneton moottori, ikiwanhaa tekniikkaa. Jos välttämättä haluat Polon ota TDI tai odota uutta korimallia ja TSI-bensakoneita.

• sää?

Miten sää saat Pololla kulumaan noin paljon bensaa kun meikäläinen ei saanut 1.4 16V Golfillakaan aikanaan kulumaan noilla nopeuksilla kun alle 7L/100km. Kaasujalassa vaan yksi asento??

• Ei kun
        sää? kirjoitti:

Miten sää saat Pololla kulumaan noin paljon bensaa kun meikäläinen ei saanut 1.4 16V Golfillakaan aikanaan kulumaan noilla nopeuksilla kun alle 7L/100km. Kaasujalassa vaan yksi asento??

Olen todella nihilisti kulutuksen suhteen, osaan ajaa taloudellisesti ja ajan *vain* taloudellisesti. Talossa on 6. volkkari menossa, nyt Passat 1.9 TDI Variant Luxline, keskikulutus 5.6 l/100km.

Ei Polossa korin ja tilojen puolesta mitään vikaa ollut, oli sinänsä passeli 2. auto mutta minusta vaan tuntui Polon kanssa, että tuli mokattua ja hankittua väärällä koneella. Se kone ei kai ole VW:n henkselinpaukutus -tuotteita.

Hatuttaa vieläkin vaikka pääsin eroon jo viime kesänä, etenkin koska VW:llä vaan joojoteltiin asian suhteen.

• tuota POLON
        Ei kun kirjoitti:

Olen todella nihilisti kulutuksen suhteen, osaan ajaa taloudellisesti ja ajan *vain* taloudellisesti. Talossa on 6. volkkari menossa, nyt Passat 1.9 TDI Variant Luxline, keskikulutus 5.6 l/100km.

Ei Polossa korin ja tilojen puolesta mitään vikaa ollut, oli sinänsä passeli 2. auto mutta minusta vaan tuntui Polon kanssa, että tuli mokattua ja hankittua väärällä koneella. Se kone ei kai ole VW:n henkselinpaukutus -tuotteita.

Hatuttaa vieläkin vaikka pääsin eroon jo viime kesänä, etenkin koska VW:llä vaan joojoteltiin asian suhteen.

KULUTUSTA kun -99 mallin Polo farmarinkaan vuoden keskikulutus on 7.5-7.9l/100km riippuen kuinka paljon on kaupunki ja talviajoa.

• Ihan yhtä tehokas

tai tehoton kuin kilpailijat, 0-100 ei sitten ole mikään suorituskyvyn mittari, vaan ne sitkeysarvot vaikkapa 80-120 nelosella, eikä 1.4-16 Polo ole tuossa pahimmasta päästa, painvastoin.

• sdafösdfjsdf
        sää? kirjoitti:

Pieni auto = välitykset sovitettu kaupunkiajoon. Lisäksi VW:n vanhat bensakoneet eivät ole kovin taloudellisia.

Uusin Tekniikan maailma, Hyundai i20 1.2, kulutus 120km/h 8,2 l/100km
        Edellinen Tekniikan maailma Mazda2 1.5, kulutus 120km/h oli jotain 9,x l/100km

• sdajdfölsdjföasldkjf
        Ihan yhtä tehokas kirjoitti:

tai tehoton kuin kilpailijat, 0-100 ei sitten ole mikään suorituskyvyn mittari, vaan ne sitkeysarvot vaikkapa 80-120 nelosella, eikä 1.4-16 Polo ole tuossa pahimmasta päästa, painvastoin.

Mielipiteitä on monia, mutta omani on oikea... pikkuautolle 80-120 nelosella ei ole suorituskyvyn mittari vaan 0-50km/h ja kaupunkikulutus.

• 3bg

Meillä on ollut kakkosautona polo jo 6 vuotta 1.2 12V 3-syl koneella, jossa on 65hv. Sen tehot ainakin riittää, niin miksei muka 85hv riittäisi, muistaakseni uusi polo on vielä hieman kevyempi. Tuon 1.2 välitykset on tiheät, ja auto on herkkä ottamaan kierroksia, tykätään siitä kovasti. Menee motarillakin kun tyhjää vaan nelihenkisellä perheellä, ainoastaan rampilla huomaa todelliset tehot. Nykyistä poloa olen kokeillut myös 1.4 koneella, mutta se reagoi huonosti kaasuun ja kun oli pitemmät välityksetkin niin ei ollut juuri eroa tuohon 1.2een. Tosin nykyisessä 1.4ssa onkin muistaakseni vähemmän kaakkeja kun tuo 85. Itse ainakin uskaltaisin ostaa normi käyttöön tuon 85 heppaisen. 1.2TSI on varmaan urheilullisempi, mutta AutoBild puhui liian kovasta hinnasta, tiedä sitten.

• sotkeudu moiseen

Laitokseen. Minä ostin huippukuntoisen huolletin ja viimeisen päälle pidetyn polon muutama vuosi sitten. Siitä alkoi jatkuva korjaamokierre, 130tkm ajetusta autosta alkoi rikkoontua milloin mikäkin paikka. Esim seuraavia korjattiin ;

Puola kyrvähti, starttimoottori hajosi, termostaattikotelo petti (seurauksena meinasi keittää) jakopäätä pyörittävä hihnapyörän kiilaura hakkaantuo väljäksi (moiseen vikaan en ole minkään muun auton kans törmännyt) ym ym.

Talvella lukot temppuili. Mulla meni täysin luotto volkkareihin ja koskaan en moiseen merkkiin kajoa.

• höpiset ihan

omiasi. Mutta oletko kuulut sellaisen sanonnan MIKÄÄ EI OLE IKUSTA. MITÄS REMPAA SINUUN ON TEHTY TAI HUOLLETTU???????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      375
      1874
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1708
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1338
    4. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      940
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      72
      912
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      898
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      32
      724
    8. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      68
      688
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      54
      688
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      683
    Aihe