Kumpi Tyttö vaiko Poika Marsu?

JOku<3

Eli olen ottamassa marsua, nii onko väliä kumman ottaa?
Vastatkaa mahdollisimman Nopeasti!

34

4913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuikui

      jos hankit vain yhden, ota poika, mutta jos useamman, suosittelen tyttöä. makuasia tietysti tämäkin

      • edellistä

        Muistakaa hyvät ihmiset että marsu on LAUMAeläin, eikä sukupuoli siihen vaikuta. Niin tytöt kuin pojatkin asuvat aina kahdestaan.

        Muuten sukupuolella ei ole väliä, mutta pojat ovat jonkin verran halvempia ja niitä on helpompi saada kuin tyttöjä. Pojat ovat yleensä myös hieman seurallisempia ihmisten kanssa ja tytöt keskenään. Makuasia kumman haluaa.


      • -veine
        edellistä kirjoitti:

        Muistakaa hyvät ihmiset että marsu on LAUMAeläin, eikä sukupuoli siihen vaikuta. Niin tytöt kuin pojatkin asuvat aina kahdestaan.

        Muuten sukupuolella ei ole väliä, mutta pojat ovat jonkin verran halvempia ja niitä on helpompi saada kuin tyttöjä. Pojat ovat yleensä myös hieman seurallisempia ihmisten kanssa ja tytöt keskenään. Makuasia kumman haluaa.

        Tosiaan, laumaeläimenä marsuja pitäisi aina olla vähintään 2 kappaletta jotta niillä on seuraa toisistaan, ihmisen tai kanin seura ei korvaa toista marsua.

        Aikuiset urokset voivat nahistella hieman enemmän keskenään, naaraat melko varmasti tulevat paremmin keskenään toimeen. Sanotaan että luovutusiästä asti yhdessä olleet urokset tulevat aikuisinakin toimeen, mutta "teini-iän" ja vanhuuden iskiessä se ei olekaan aivan vannottua, marsut kun kaikki ovat yksilöitä.

        Kärjistetysty sanottuna varmin pari on leikattu uros ja naaras, toisena naaraspari ja viimeisenä vasta urospari.


      • kuikui
        -veine kirjoitti:

        Tosiaan, laumaeläimenä marsuja pitäisi aina olla vähintään 2 kappaletta jotta niillä on seuraa toisistaan, ihmisen tai kanin seura ei korvaa toista marsua.

        Aikuiset urokset voivat nahistella hieman enemmän keskenään, naaraat melko varmasti tulevat paremmin keskenään toimeen. Sanotaan että luovutusiästä asti yhdessä olleet urokset tulevat aikuisinakin toimeen, mutta "teini-iän" ja vanhuuden iskiessä se ei olekaan aivan vannottua, marsut kun kaikki ovat yksilöitä.

        Kärjistetysty sanottuna varmin pari on leikattu uros ja naaras, toisena naaraspari ja viimeisenä vasta urospari.

        Tietty marsut ovat laumaeläimiä, lähinnä tarkoitin leikkaamattomia poikamarsuja, jotka saattavat tapella keskenään. Poikkeuksiakin olen kyllä nähnyt. Ja marsut tosiaan ovat yksilöitä, omasta kolmesta tyttömarsustani yksi kun ei siedä muita marsuja ja siksi joudun pitämään sen omassa häkissään.


      • Somebody..
        kuikui kirjoitti:

        Tietty marsut ovat laumaeläimiä, lähinnä tarkoitin leikkaamattomia poikamarsuja, jotka saattavat tapella keskenään. Poikkeuksiakin olen kyllä nähnyt. Ja marsut tosiaan ovat yksilöitä, omasta kolmesta tyttömarsustani yksi kun ei siedä muita marsuja ja siksi joudun pitämään sen omassa häkissään.

        Eli onko siis väliä ottaako tytön vai pojan onko niiden käytöksessa poikkeuksia kun olen ottamassa yhden ja äänteleekö ne kauheesti yöllä?


      • ihmettelen..
        Somebody.. kirjoitti:

        Eli onko siis väliä ottaako tytön vai pojan onko niiden käytöksessa poikkeuksia kun olen ottamassa yhden ja äänteleekö ne kauheesti yöllä?

        Et voi hankkia vaan yhtä marsua se olisi eläinrääkkäystä. Voit verrata sitä esimerkiksi siihen että jättäisit koiran yhteen huoneeseen ja kävisit pari kertaa päivässä katsomassa sitä, samalta marsusta tuntuu. Mikä siinä on ettei ihmiset voi hankkia kahta marsua? Yhdessä marsussa on ihan yhtä paljon hoitamista kun kahdessakin. Sen ymmärrän että ihmiset saattavat tietämättömyyttään ostaa vaan yhden marsun, mutta sulle on nyt kerrottu että marsut on laumaeläimiä ja mä en käsitä miten ihmiset voi olla niin typeriä ettei ne usko. Onneksi kukaan kasvattaja ei myy marsujaan yksineläjiksi eikä useimmissa eläinkaupoissakaan myydä kuin pareittain. Sulla ei selvästikään ole tarpeeksi tietoa ja ymmärrystä lemmikeistä että voisit niitä hankkia.


      • -veine
        Somebody.. kirjoitti:

        Eli onko siis väliä ottaako tytön vai pojan onko niiden käytöksessa poikkeuksia kun olen ottamassa yhden ja äänteleekö ne kauheesti yöllä?

        Jos haluat vain yhden lemmikin, osta hamsteri. Niitä ei mielellään pidetä yhdessä, käsittääkseni ovat enemmänkin erakkoja ja olen ymmärtänyt että jotkin hamsterit voivat jopa tappaa toisensa jos joutuvat samaan tilaan. Eli jos vain yhtä eläintä haluat, hamsteri olisi oikeampi vaihtoehto.

        Älä hanki marsua, niitä ei ole tarkoitettu yksin elämään, eikä ihmisen seura riitä niille. Se ei ole marsua kohtaan oikein jos se joutuu omistajan laiskuuden takia elämään ilman lajitovereiden seuraa.


      • maRSu<3
        ihmettelen.. kirjoitti:

        Et voi hankkia vaan yhtä marsua se olisi eläinrääkkäystä. Voit verrata sitä esimerkiksi siihen että jättäisit koiran yhteen huoneeseen ja kävisit pari kertaa päivässä katsomassa sitä, samalta marsusta tuntuu. Mikä siinä on ettei ihmiset voi hankkia kahta marsua? Yhdessä marsussa on ihan yhtä paljon hoitamista kun kahdessakin. Sen ymmärrän että ihmiset saattavat tietämättömyyttään ostaa vaan yhden marsun, mutta sulle on nyt kerrottu että marsut on laumaeläimiä ja mä en käsitä miten ihmiset voi olla niin typeriä ettei ne usko. Onneksi kukaan kasvattaja ei myy marsujaan yksineläjiksi eikä useimmissa eläinkaupoissakaan myydä kuin pareittain. Sulla ei selvästikään ole tarpeeksi tietoa ja ymmärrystä lemmikeistä että voisit niitä hankkia.

        Jos ei ole kahta marsua se ei tarkota samaa kuin kävisi 2 kertaa päivässä katsomassa koiraa joka on yksin huoneessaan!yksi marsu pärjää yksin jos sillä on viihdykettä ja jos se saa tuoretta ruokaa päivässä 2-5 kertaa!!!!!!!!!!! MULLA ON YKSI MARSU JA SE ON TYYTYVÄINEN OLOIHINSA,NIIN SANO LÄÄKÄRI/HOITAJAKIN!


      • -veine
        maRSu<3 kirjoitti:

        Jos ei ole kahta marsua se ei tarkota samaa kuin kävisi 2 kertaa päivässä katsomassa koiraa joka on yksin huoneessaan!yksi marsu pärjää yksin jos sillä on viihdykettä ja jos se saa tuoretta ruokaa päivässä 2-5 kertaa!!!!!!!!!!! MULLA ON YKSI MARSU JA SE ON TYYTYVÄINEN OLOIHINSA,NIIN SANO LÄÄKÄRI/HOITAJAKIN!

        En olekkaan ikinä kuullut että marsu olisi porkkananpalasta yhtä innoissaan kuin kaverista. Enkä todellakaan usko että porkkananpala korvaa marsulle juttukaveria, eikä ne seinätkään marsulle vastaa marsukielellä. Miettisin vielä siis sitä tuoreruoka = onnellisuus -juttua....


      • maRSu<33
        -veine kirjoitti:

        En olekkaan ikinä kuullut että marsu olisi porkkananpalasta yhtä innoissaan kuin kaverista. Enkä todellakaan usko että porkkananpala korvaa marsulle juttukaveria, eikä ne seinätkään marsulle vastaa marsukielellä. Miettisin vielä siis sitä tuoreruoka = onnellisuus -juttua....

        KUULES VEINE! EN TARKOTTANUT ETTÄ SE PORKKANA SIINÄ HELPOTTAISI VAAN MUU VIIHDYKE!!!!!!SÄ ET VISSIIN TIEDÄ MARSUISTA!


      • -veine
        maRSu<33 kirjoitti:

        KUULES VEINE! EN TARKOTTANUT ETTÄ SE PORKKANA SIINÄ HELPOTTAISI VAAN MUU VIIHDYKE!!!!!!SÄ ET VISSIIN TIEDÄ MARSUISTA!

        Sen verran ainakin tiedän että niillä tulee olla kaveri, siksi niitä on minulla 4, eivät joudu yksinäisyydestä kärsimään.Toiset eivät näköjään sitä kaveri/laumaeläin- kohtaa ole yhdestäkään tänne laitetusta tekstistä ole lukeneet.. Hyvä se on sun täällä alkaa haukkumaan tai arvostelemaan minun marsunpitotaitojani kun tuskin itse ainakaan sen paremmin tiedät.


      • gigastuma
        maRSu<3 kirjoitti:

        Jos ei ole kahta marsua se ei tarkota samaa kuin kävisi 2 kertaa päivässä katsomassa koiraa joka on yksin huoneessaan!yksi marsu pärjää yksin jos sillä on viihdykettä ja jos se saa tuoretta ruokaa päivässä 2-5 kertaa!!!!!!!!!!! MULLA ON YKSI MARSU JA SE ON TYYTYVÄINEN OLOIHINSA,NIIN SANO LÄÄKÄRI/HOITAJAKIN!

        kaveril oli 1 marsu ja eli vaan kolme vuotta


      • Anonyymi
        Somebody.. kirjoitti:

        Eli onko siis väliä ottaako tytön vai pojan onko niiden käytöksessa poikkeuksia kun olen ottamassa yhden ja äänteleekö ne kauheesti yöllä?

        Ne nukkuu yöllä!!


    • 1. Marsut ovat laumaeläimiä. Ota ainakin kaksi.
      2. marsut elävät päivisin, nukkuvat yöllä.
      3. Urokset _saattavat_ tapella, tosin monet tulevat toimeen, yleensä luullaan että kaikki tappelevat.
      4. Jos otat pojat, kannattaa hankkia mahd. iso häkki (kyllä tietysti tytöillekkin, mutta kuten jo sanoin, pojat _saattavat_ tapella).

      • 10 marsun omsitaja

        marsut ovat laumaeläimiä niitä ei ole tarkoitettu yksineläjiksi hamsteri on tästä se parasvaihtoehto jos vain yhden haluat omista hamstereistani jota elämäni aikana on ollut (lähes 10) on vain 1 ollut lähesiriippuvainen toisesta hamsterista muut ovat olleet visusti erakkoja eivätkä ole sietäneet muuta kun toista sukupuolta olevan.

        Tuudeluuta kompaten uroksetkin tulevat lähes yhtähyvin toimeen kun naaraatkin. Uros maru on ihan yhtälailla laumaeläin kun naaras marsu joten yhtä paljon se kaipaa oman lajinsa seuraa. Meidän 4 pojua tulee vallan mainiosti toimeen toistensa kanssa. Arvojärjestyksen tultua ei ole ollut enään mitään kinaa niin uroksilla kuin naaraillakaan.


      • Ma--La
        10 marsun omsitaja kirjoitti:

        marsut ovat laumaeläimiä niitä ei ole tarkoitettu yksineläjiksi hamsteri on tästä se parasvaihtoehto jos vain yhden haluat omista hamstereistani jota elämäni aikana on ollut (lähes 10) on vain 1 ollut lähesiriippuvainen toisesta hamsterista muut ovat olleet visusti erakkoja eivätkä ole sietäneet muuta kun toista sukupuolta olevan.

        Tuudeluuta kompaten uroksetkin tulevat lähes yhtähyvin toimeen kun naaraatkin. Uros maru on ihan yhtälailla laumaeläin kun naaras marsu joten yhtä paljon se kaipaa oman lajinsa seuraa. Meidän 4 pojua tulee vallan mainiosti toimeen toistensa kanssa. Arvojärjestyksen tultua ei ole ollut enään mitään kinaa niin uroksilla kuin naaraillakaan.

        Mulla on 12 marsua 5 lauantaina syntynyttä poikasta. Kaikki viisi urostani tulevat vallan mainiosti toimeen keskenään ja elävät samassa tarhassa, koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Osa naaraista taas ei siedä toisiaan, mutta omista marsunaaraistanikaan yksikään ei elä yksin vaan vähintään pareittain. Ja häkit ovat kaikki vierekkäin, joten nekään naaraat jotka eivät tule samassa häkissä toimeen keskenään, näkevät toisensa ja juttelevat keskenään häkin kaltereita vasten. Arvojärjestyksen epäselvyksien vuoksi pari naarasta eivät pidä toisistaan, mutta en ole halunut ketään naaraistani yksineläjäksi, marsu masentuu nopeasti ilman häkkitoveria, jonka viereen voi käpertyä.

        Ihmiset, jotka ottavat vain yhden marsun, ovat tyhmiä ja tietämättömiä. Vähän ajan kuluttua sitten kirjoitellaan suomi24 palstoille, miksi marsu on hiljaa käpertynyt nurkkaan, karvat pörhössä eikä syö.


      • nöpö-löpö
        Ma--La kirjoitti:

        Mulla on 12 marsua 5 lauantaina syntynyttä poikasta. Kaikki viisi urostani tulevat vallan mainiosti toimeen keskenään ja elävät samassa tarhassa, koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Osa naaraista taas ei siedä toisiaan, mutta omista marsunaaraistanikaan yksikään ei elä yksin vaan vähintään pareittain. Ja häkit ovat kaikki vierekkäin, joten nekään naaraat jotka eivät tule samassa häkissä toimeen keskenään, näkevät toisensa ja juttelevat keskenään häkin kaltereita vasten. Arvojärjestyksen epäselvyksien vuoksi pari naarasta eivät pidä toisistaan, mutta en ole halunut ketään naaraistani yksineläjäksi, marsu masentuu nopeasti ilman häkkitoveria, jonka viereen voi käpertyä.

        Ihmiset, jotka ottavat vain yhden marsun, ovat tyhmiä ja tietämättömiä. Vähän ajan kuluttua sitten kirjoitellaan suomi24 palstoille, miksi marsu on hiljaa käpertynyt nurkkaan, karvat pörhössä eikä syö.

        Itsellänikin on kaksi uros marsua samassa häkissä, eivätkä tappele niinkuin sanotaan usein käyvän, se on aikamoista puppua. Monet voivat luulla etteivät ne tule toimeen jos tulee kinaa esim ruuasta tai kumpi saa nukkua JUURI siinä paikassa johonka molemmat olivat menossa (tietysti mökkejä ja muita piilopaikkoja on ja ruokakuppeja pitkin poikin)... Meillä tulee sellaisista asioista kova äänistä kiistelyä. Välillä toinen saatta näykkästä toista jos ei ole heti tullut selväksi jokin asia-> (minä menen tästä nyt ja sinä väistät!) näykkäsy on kyllä "lempeä" jos niin voi sanoa, niistä ei ikinä jää minkäänlaisia haavoja tai jälkiä, toinen ei saata joskus edes huomata sitä, siltikkin joku voi ottaa tämän liioitellusti ja pahimmassa tapauksessa myydä toisen erakko marsuksi.


      • tuitui
        Ma--La kirjoitti:

        Mulla on 12 marsua 5 lauantaina syntynyttä poikasta. Kaikki viisi urostani tulevat vallan mainiosti toimeen keskenään ja elävät samassa tarhassa, koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Osa naaraista taas ei siedä toisiaan, mutta omista marsunaaraistanikaan yksikään ei elä yksin vaan vähintään pareittain. Ja häkit ovat kaikki vierekkäin, joten nekään naaraat jotka eivät tule samassa häkissä toimeen keskenään, näkevät toisensa ja juttelevat keskenään häkin kaltereita vasten. Arvojärjestyksen epäselvyksien vuoksi pari naarasta eivät pidä toisistaan, mutta en ole halunut ketään naaraistani yksineläjäksi, marsu masentuu nopeasti ilman häkkitoveria, jonka viereen voi käpertyä.

        Ihmiset, jotka ottavat vain yhden marsun, ovat tyhmiä ja tietämättömiä. Vähän ajan kuluttua sitten kirjoitellaan suomi24 palstoille, miksi marsu on hiljaa käpertynyt nurkkaan, karvat pörhössä eikä syö.

        Haluan korjata väitteesi "Ihmiset, jotka ottavat vain yhden marsun, ovat tyhmiä ja tietämättömiä. " Minulla on vain yksi marsu, enkä ole tyhmä enkä suinkaan tietämätön. Marsuni on todella virkeä, ja otin vain yhden sillä se on uros marsu. Olen pidempään harkinnut sille kaveria ja aioinkin hankkia. Minusta tuo mitä sanot ihmisestä joka on ottanu yhden marsun on tarpeetonta. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta haukkua toisia. On toki totta, että marsu on laumaeläin ja tarvitsee kaverin. mutta se että marsu voi olla myös virkeä ja onnellinen vaikka asuisikin yksin.


      • -veine
        tuitui kirjoitti:

        Haluan korjata väitteesi "Ihmiset, jotka ottavat vain yhden marsun, ovat tyhmiä ja tietämättömiä. " Minulla on vain yksi marsu, enkä ole tyhmä enkä suinkaan tietämätön. Marsuni on todella virkeä, ja otin vain yhden sillä se on uros marsu. Olen pidempään harkinnut sille kaveria ja aioinkin hankkia. Minusta tuo mitä sanot ihmisestä joka on ottanu yhden marsun on tarpeetonta. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta haukkua toisia. On toki totta, että marsu on laumaeläin ja tarvitsee kaverin. mutta se että marsu voi olla myös virkeä ja onnellinen vaikka asuisikin yksin.

        Täysin yksin ilman lajitoveria elävät onnelliset marsut ovat varmasti todella harvassa. Tutkimusta en ole tehnyt, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna, en itse ainakaa olisi onnellinen jos ympärilläni olisi pelkästään isoja äänekkäitä olentoja ja joutuisin jutella yksikseni ruokakupille saamatta ikinä vastausta, ainoana hauskuutena etsiä heiniin piilotettuja porkkananpaloja ja nukkua joka yö yksin mökissäni.
        Ennenkuin voi sanoa marsunsa olevan onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä yksin, kannattaisi katsoa millaista sen elämä olisi yhden tahi usemamman lajitoverin kanssa. Silloin huomaisi millainen onnellinen ja tyytyväinen marsu todellisuudessa on.


      • Marsu+Marsu= <3
        -veine kirjoitti:

        Täysin yksin ilman lajitoveria elävät onnelliset marsut ovat varmasti todella harvassa. Tutkimusta en ole tehnyt, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna, en itse ainakaa olisi onnellinen jos ympärilläni olisi pelkästään isoja äänekkäitä olentoja ja joutuisin jutella yksikseni ruokakupille saamatta ikinä vastausta, ainoana hauskuutena etsiä heiniin piilotettuja porkkananpaloja ja nukkua joka yö yksin mökissäni.
        Ennenkuin voi sanoa marsunsa olevan onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä yksin, kannattaisi katsoa millaista sen elämä olisi yhden tahi usemamman lajitoverin kanssa. Silloin huomaisi millainen onnellinen ja tyytyväinen marsu todellisuudessa on.

        Ei ole mitään ihanampaa, kuin kuuneella kuinka marsut keskustelevat keskenään ja kommunikoivat.
        Kun tuore ruokakuppi häkkiin ilmestyy. Ruokakupin kohdalla päivystänyt marsu käy hakemassa ystävän mökistä syömään. Ennenkuin itse aloittaa. Ja jalotelessa yhdessä ovat paljon rohkeampia. uskaltautuvat yhdessä tutkimaan lattialla olevia uusia juttuja esim kenkää tai sanomalehteä. On aivan ihnaa kuula kun ne juttelevat keskenään ja vastaavat toiseten ääntelyihin. Kun Pompula väsähtää jalottelemaan ja kipittää häkkiin Unikko yrittää vielä houkutella siskoaan ulos. Aina kumminkin tuloksetta. Sitten Unikko heittää lattialla muutaman rundin ja menee Pompulan luo kotiin.
        Selvästi huomaa että jalottelu yksin ei ole hauskaa.


      • Urosmarsulit : )
        tuitui kirjoitti:

        Haluan korjata väitteesi "Ihmiset, jotka ottavat vain yhden marsun, ovat tyhmiä ja tietämättömiä. " Minulla on vain yksi marsu, enkä ole tyhmä enkä suinkaan tietämätön. Marsuni on todella virkeä, ja otin vain yhden sillä se on uros marsu. Olen pidempään harkinnut sille kaveria ja aioinkin hankkia. Minusta tuo mitä sanot ihmisestä joka on ottanu yhden marsun on tarpeetonta. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta haukkua toisia. On toki totta, että marsu on laumaeläin ja tarvitsee kaverin. mutta se että marsu voi olla myös virkeä ja onnellinen vaikka asuisikin yksin.

        Mullakin oli yksi marsu, ja se voi hyvin vaikka sillä ei ollut marsu-kaveria. Itse pystyin viesttämään aikaa sen kanssa 3-4tuntia päivässä se pääsi ulos n.1 tunniksi, kesällä. Mutta koulu alkoin, ja marsu ei saanut niil paljoa huomiota, mihin se oli tottunut joten se alkoi masentua hieman. No, ei muutakaan voinut kun hankkia toinen marsu. ( marsuni on uros,n.1v) Seuraavana päivänä kotiin tuli pieni uros marsu. Annoin marsujen haistella toisiaan aidan välistä. Vanhempi pomotteli ja alisti nuoremman marsun. Aloin epäillä oliko järkeä ottaa toinen marsu.Pari kuukautta myöhemmin myöhemmin, nuorempi marsu oli kasvanut valtavan kokoiseksi, se oli isompi kun vanhemipi marsuni. Ei vanhempi marsu uskaltanut uhkailla enään itseään isompaa marsu, ja aika rauhallista on nyt aitauksessa. Toki pieniä kinasteluista tulee silloin, tällöin. Mutta marsut ovat onellisia, vaikka eivät saisi joka päivä huomiota kuin 2-3 tuntia. : )


      • aagyaad
        tuitui kirjoitti:

        Haluan korjata väitteesi "Ihmiset, jotka ottavat vain yhden marsun, ovat tyhmiä ja tietämättömiä. " Minulla on vain yksi marsu, enkä ole tyhmä enkä suinkaan tietämätön. Marsuni on todella virkeä, ja otin vain yhden sillä se on uros marsu. Olen pidempään harkinnut sille kaveria ja aioinkin hankkia. Minusta tuo mitä sanot ihmisestä joka on ottanu yhden marsun on tarpeetonta. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta haukkua toisia. On toki totta, että marsu on laumaeläin ja tarvitsee kaverin. mutta se että marsu voi olla myös virkeä ja onnellinen vaikka asuisikin yksin.

        Kuvitteleppa tilanne näinpäin: Sinulla on kaksi marsua, joiden kanssa vietät kaiken aikasi, et koskaan tapaa muita ihmisiä, sinulla on seuranasi vain marsut.^
        ^^Tuo on ihan sama asia, että marsu ei koskaan tapaa toisia marsuja, joutuu vaan aina oleen ihmisen kanssa.


      • Marsuharrasataja
        Marsu+Marsu= <3 kirjoitti:

        Ei ole mitään ihanampaa, kuin kuuneella kuinka marsut keskustelevat keskenään ja kommunikoivat.
        Kun tuore ruokakuppi häkkiin ilmestyy. Ruokakupin kohdalla päivystänyt marsu käy hakemassa ystävän mökistä syömään. Ennenkuin itse aloittaa. Ja jalotelessa yhdessä ovat paljon rohkeampia. uskaltautuvat yhdessä tutkimaan lattialla olevia uusia juttuja esim kenkää tai sanomalehteä. On aivan ihnaa kuula kun ne juttelevat keskenään ja vastaavat toiseten ääntelyihin. Kun Pompula väsähtää jalottelemaan ja kipittää häkkiin Unikko yrittää vielä houkutella siskoaan ulos. Aina kumminkin tuloksetta. Sitten Unikko heittää lattialla muutaman rundin ja menee Pompulan luo kotiin.
        Selvästi huomaa että jalottelu yksin ei ole hauskaa.

        Eihän marsu voi elää yksin se on tosi surullista.


      • Anonyymi
        10 marsun omsitaja kirjoitti:

        marsut ovat laumaeläimiä niitä ei ole tarkoitettu yksineläjiksi hamsteri on tästä se parasvaihtoehto jos vain yhden haluat omista hamstereistani jota elämäni aikana on ollut (lähes 10) on vain 1 ollut lähesiriippuvainen toisesta hamsterista muut ovat olleet visusti erakkoja eivätkä ole sietäneet muuta kun toista sukupuolta olevan.

        Tuudeluuta kompaten uroksetkin tulevat lähes yhtähyvin toimeen kun naaraatkin. Uros maru on ihan yhtälailla laumaeläin kun naaras marsu joten yhtä paljon se kaipaa oman lajinsa seuraa. Meidän 4 pojua tulee vallan mainiosti toimeen toistensa kanssa. Arvojärjestyksen tultua ei ole ollut enään mitään kinaa niin uroksilla kuin naaraillakaan.

        Tietyt marsut ovat laumaeläimiä, kun taas tietyt eivät siedä seuraa riippuu lajikkeesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt marsut ovat laumaeläimiä, kun taas tietyt eivät siedä seuraa riippuu lajikkeesta

        Höpö höpö. Ota selvää asioista, niin et puhu läpiä päähäsi.

        Joka ikinen "lajike" marsuissa on laumaeläin. Ihan joka ikinen, ymmärrätkö? Nahisteluille löytyy aina ja joka ikinen kerta jokin syy, mutta se syy ei koskaan ole se, että jokin "lajike" olisi päättänyt muuttua laumaeläimestä erakoksi. Laiska pee aska omistaja erottaa tällöin marsut toisistaan, koska ei jaksa selvittää todellista syytä nahisteluun. Useimmiten syy löytyy resurssipulasta.


    • Mä vaa.....

      Jos otat marsun niin ota mielummin kaksi kuin yksi.paras vaihtoehto on tyttö ja leikattu poika. :)

    • an

      minun mielestäni tyttömarsut tulevat hyvin toimeen keskenään.Kun taas poikamarsut ei.

      • NEMO <3

        Jjoo, no poikamarsutkin tulevat hyvin toimeen toistensa kanssa, ainakin silloin kun ne ovat nuoresta asti olleet jo yhdessä. Meillä kaksi poikaa ja hyvin tulevat toimeen. ::)


      • guinea pig
        NEMO <3 kirjoitti:

        Jjoo, no poikamarsutkin tulevat hyvin toimeen toistensa kanssa, ainakin silloin kun ne ovat nuoresta asti olleet jo yhdessä. Meillä kaksi poikaa ja hyvin tulevat toimeen. ::)

        Urosmarsut kyllä viihtyvät ihan varmasti keskenään, jos ovat samasta pentueesta tai pienestä asti kuitenkin olleet keskenään. Aikuisia tuskin kannattaa pahemmin alkaa yhdistelemään keskenään. :P


    • Marsuhullu

      Urosmarsut tulevat aivan hyvin toimeen toistensa kanssa, jos ne osaa totuttaa toisiinsa. Minulla ei ole itsellä kokemusta uroksista, mutta ystävälläni on kolme urosmarsua jotka tulevat toimeen.

    • kggjöjgöswrköäpåeqjj

      Marsuja on PAKKO ostaa 2.
      Jos ostat vain yhden marsun, syyllistyt eläinrääkkäykseen
      sillä marsu on lauameläin eikä ihminen riitä ainoaksi kaveriksi!!
      Suosittelen että ostat pojan ja tytön,
      pojat ovat seurallisempia ihmisten kanssa kuin tytöt.
      Pojat valitettavasti tappelevat joten en suosittele kahat poikaa :(

    • -Tero

      Mulla oli 1 marsu 1987-1995 eli siis 8 vuotta yksin.

    • Anonyymi

      Ollaan hankkimassa marsuja ja yritetään ottaan selvää miten niitä hoidetaan ei oikein tiedetä ja tarvittaisiin vinkkejä

      • Anonyymi

        Lueppa kaikenmaailman ohjeita marsusivuilla, esim suomen marsuyhdistys


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe