Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kutsukirje

viisumiin

olen kutsumassa ystväni tunisiasta lomalle suomeen ja haluaisin tietää riittääkö "epävirallinen" kutsukirje vai täytyykö olla ihan virallinen kutsukirje, jos täytää niin mistä niitä saa??

12

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arabin vaimo

      Siis voit itsekkin rustata kutsun,mutta siinä pitää olla Maistraatin leimat ja notaarin oikeaksi todistama,eli notaarin allekirjoitus kun itse olet maistraatissa paikalla!
      Eli kannattaa ottaa "virallinen kutsu" maistraatista!

      • Amalia/Th

        Tänne jää, aluksi sinun, myöhemmin veronmaksajien kuluiksi!

        Muista, että huoraaminen on laitonta ja ilmaiseksi tai jopa itse maksaminen TYPERÄÄ JA HULLUA!


    • Miesystävä Tunisiasta

      Hei!
      Minun tunisialainen miesystäväni on käynyt kaksi kertaa Suomessa ja olen lähettänyt hänelle vapaamuotoisen kutsukirjeen. Siinä kannattaa olla molempien tiedot;syntymäajat,osoitteet,nimet ja puhelinnumerot.Ja lopussa omakätinen nimikirjoitus.
      Sisältöön olen kirjoittanut mm. , että hän on minun miesystäväni ja asuu vierailunsa aikana minun luonani..

    • hennah

      Saat virallisen kutsukaavakkeen poliisilaitokselta. Et tarvitse siihen mitään leimoja. Ystävälläsi tulee olla vakituinen "hyvä työ" tai hän on yrittäjä. Sosiaaliturvamaksut tulee olla hoidetut, muuten pääsy on erittäin vaikeeta.
      Minun ystäväni käy täällä joka vuosi (11-vuotta), joten tiedän systeemin.
      Ensimmäisellä kerralla päätöksen tekoon voi kulua yli kuukausi, mutta myöhemmin asia ratkeaa päivässä tai viikossa : ).
      Matkat ja vakuutukset on aika kaliita, sillä matkavakuutuksen tulee kattaa takaisin kuljetus kuolena, eli mikään super eurooppalainen ei riitä vakuutukseksi. Lisäksi ekalla reisulla hänellä tulee olla saapuessaan euroja riittävä määrä täällä elämiseen tai luottokortti. En nyt muista paljonko euroja / päivä tuli hänellä olla, mutta paljon se oli, enemmän kuin monen suomalaisen koko matkabudjetti kun menemme Tunisiaan.

      • ihmettä

        mahdat nyt selostaa....Poliisilaitokselta....??
        Ja miten niin pitää olla euroja ekalla kerralla ?? Sinähän lupaat siinä kutsussa nimenomaan huolehtia vieraastasi.
        Nyt kyllä haiskahtaa nämä neuvot....


      • on
        ihmettä kirjoitti:

        mahdat nyt selostaa....Poliisilaitokselta....??
        Ja miten niin pitää olla euroja ekalla kerralla ?? Sinähän lupaat siinä kutsussa nimenomaan huolehtia vieraastasi.
        Nyt kyllä haiskahtaa nämä neuvot....

        Ystäväni käy täällä 2-3 kertaa vuodessa, joten tiedän miten sujuu.
        Se että taloudellisesti sitoudut hänen täällä oloonsa ei yksin riitä vaan hänellä todellakin pitää olla rahaa mukana tänne tulessa. Terkkuja Tunisiasta, tulin kotiin viime yönä.


      • alkuperäinen kysyjä

        sai viisumin 3pvässä vaikkei ole työtä tai edes opiskelupaikkaa tällähetkellä


    • Taiah

      ..suosittelen ottamaan sähköpostitse yhteyttä Tunisian Suomen suurlähettilääseen ja kysymään kaiken mikä arveluttaa tai et tiedä. Sieltä saat tarkat vastaukset ja toimit niiden mukaan, he kuitenkin tietävät tarkkaan mitä kaikkea tarvitset!
      Itse olen ollut sinne yhteydessä moneen otteeseen ja saanut vastauksen kaikkiin kysymyksiin. Vastaukset tulevat yleensä nopeasti, samana tai seuraavana arkipäivänä.
      Yhteystiedot löydät täältä :

      http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=52312&culture=fi-FI&contentlan=1

    • Tunisialaisissa

      Ensinnäkin: Sitoudutte vastaamaan tunisialaisvieraittenne elinkustannuksista ja matkakuluista kotimaahan takaisin sisäministeriölle, mikäli vieraanne ei itse siihen pysty!! Ihan puolituttuja tänne ei kannata haalia... Kolmen kuukauden kuluessa voi tupsahtaa yllättäviä menoeriä...

      Kulttuurin perinpohjin tuntevana naisena ja itsekin oppirahat maksaneena aavistelen ja pelkään, että sinua käytetään vain välineenä. Hinku Pohjois-Afrikasta Eurooppaan on kova, ja miehet käyttävät aika tavalla hyväkseen pohjoismaisia naisia näennäisellä sydämellisyydellään, jonka todellinen luonne paljastuu valitettavasti ehkä myöhemmin. Pääasia pohjois-afrikkalaisille on, että pokaavat täältä jonkun naisen, jonka kanssa jatkaa oleskeluluparumbaa, kunnes saavat jonkun epätoivoisen ja eksyneen suomalaisnaisen menemään naimisiin kanssaan. Naisethan sieltä eivät juuri pääse ilman perhettä matkustamaankaan, joten oletan automaattisesti, että kutsut miehiä.

      Sen jälkeen avioero kulttuuri- ja uskontoerojen ollessa liian suuret ja afrikkalaismies hankkii nöyrän musliminaisen (tai pari) afrikasta Suomen kansalaisena ja alkaa kasvattamaan Suomen muslimiväestöä omalta osaltaan. Oma "ystäväni" kertoi suutuksissaan, että omalta osaltaan huolehtii siitä, että islam leviää, ja hankkii sitä varten uusia ja helppoja naistuttavuuksia ja elättäjiä Suomesta, kun minä en suostunut oleskelulupaa enää hankkimaan. Olen tämän ihan tunisilaismiehen suusta kuullut.

      Avioerostakin huolimatta naisia omaisuutena pitävä tunisialaismies kontrolloi jo eronneen vaimonsa elämää ja onnetonta kyllä- kiristää lapsilla, jos sellaisia on onnettomuudeksi syntynyt. Pelko persiissä koko ajan, josko lapset kuljetetaan muihin maisemiin sukulaisten työjuhdaksi ilman koulua ja ihmisoikeuksia.

      Kerron tämä varoituksena aivan lähipiiriä seuranneena. Tätä tapahtuu ihan akateemisissa piireissäkin. Koulutus tunisialaisella ei ole merkki länsimaalaisesta sivistyksestä. Poikkeuksiakin tietysti on, mutten ole yhtään positiivista esimerkkiä tavannut. Jos voin yhdenkään onnettoman ihmis- ja lapsikohtalon tällä kirjoituksella estää, niin en ole turhaan syntynyt. Olkaa varovaisia!

      • yleistämistä

        Olen pahoillani, että olet joutunut noin kovasti pettymään. Mutta ei voi tuolla tavoin kokonaista kansaa yleistää. Tunisialaisssa on myös paljon erittäin hienoja ja hyväsydämisiä ihmisiä, joille ei tulisi mieleenkään käyttäytyä noin.

        Itse olen asunut maassa jo pitkään ja tunnen kulttuurin sekä uskonnon todella perinpohjaisesti.


      • kirjoituksestasi...

        Sait juuri itseni tekemästä elämäni suurinta typeryyttä josta olisi mahdollisesti voinut olla pitkäkestoisiakin seurauksia.

        Tapasin taannoin matkalla tunisialaismiehen jonka kanssa olemme pitäneet tiiviisti päivittäin yhteyttä. Alusta asti minua on häirinnyt ns salamarakastuminen ja hillitön hinku naimisiin. Minun piti lähteä uudelle lomalle syksymmällä mutta peruutin matkani koska rupesin todellakin pelkäämään avioliiton painostuksen alla matkustusta. Lisäksi tuttavani tunisiassa oli suunnitellut oman huoneiston vuokraamista lomani ajaksi johon en suostunut... luonnollisestikin hän oletti minun maksavan huoneiston vuokran. Kun ilmoitin että edullisempaa minulle on asua hotellissa ja tapailla häntä rauhassa hotellilta käsin en kuulemma kunnioittanut häntä riittävästi. Tosiasiassa en luottanut häneen ja missään nimessä en asuisi lomaani muualla kuin turvallisessa hotellissa. Rahaahan tällä raukkaparalla ei ole... Kun olen ilmoittanut miehelle siitä etten halua olla enää tekemisissä olenkin huono nainen.

        Nämä heput maassa ovat kyllä melkoisia häntäheikkejä, sanoisin. Onneksi mitään ei ehtinyt tapahtumaan, ainoastaan viatonta yhteydenpitoa. Mutta painostus erityisesti avioliiton suhteen oli kyllä hurjaa. Joten kanssasisaret... kun te sieltä jonkun bongaatte suhtautukaa varauksella. Vaikka sanat voisivat olla ihanaa hunajaa näiden suomi-miesten sutjautuksille niin kaikki ei kuitenkaan ole sitä miltä näyttää. Todellakaan.


      • puhetta monesti aiemmin
        kirjoituksestasi... kirjoitti:

        Sait juuri itseni tekemästä elämäni suurinta typeryyttä josta olisi mahdollisesti voinut olla pitkäkestoisiakin seurauksia.

        Tapasin taannoin matkalla tunisialaismiehen jonka kanssa olemme pitäneet tiiviisti päivittäin yhteyttä. Alusta asti minua on häirinnyt ns salamarakastuminen ja hillitön hinku naimisiin. Minun piti lähteä uudelle lomalle syksymmällä mutta peruutin matkani koska rupesin todellakin pelkäämään avioliiton painostuksen alla matkustusta. Lisäksi tuttavani tunisiassa oli suunnitellut oman huoneiston vuokraamista lomani ajaksi johon en suostunut... luonnollisestikin hän oletti minun maksavan huoneiston vuokran. Kun ilmoitin että edullisempaa minulle on asua hotellissa ja tapailla häntä rauhassa hotellilta käsin en kuulemma kunnioittanut häntä riittävästi. Tosiasiassa en luottanut häneen ja missään nimessä en asuisi lomaani muualla kuin turvallisessa hotellissa. Rahaahan tällä raukkaparalla ei ole... Kun olen ilmoittanut miehelle siitä etten halua olla enää tekemisissä olenkin huono nainen.

        Nämä heput maassa ovat kyllä melkoisia häntäheikkejä, sanoisin. Onneksi mitään ei ehtinyt tapahtumaan, ainoastaan viatonta yhteydenpitoa. Mutta painostus erityisesti avioliiton suhteen oli kyllä hurjaa. Joten kanssasisaret... kun te sieltä jonkun bongaatte suhtautukaa varauksella. Vaikka sanat voisivat olla ihanaa hunajaa näiden suomi-miesten sutjautuksille niin kaikki ei kuitenkaan ole sitä miltä näyttää. Todellakaan.

        Näitä eurooppan hinkuavia häntäheikkejä on vain tietyssä ryhmässä tunisiassa. Ovat aina huonosti kouluttautuneita, usein maalta muuttaneita työttömiä tai hanttihommia tekeviä. Heillä ei ole ikinä mahdollisuus lyödä rahoiksi tunisiassa kouluttamattomina ja tunisialaiselle naiselle ei kelpaa sellaiset lusmut vaan pitää olla rahaa rakentaa talo, järjestää hienot häät, elättää perhe yksin niin että vaimo halutessaan saa olla kotirouvana jne jne. Nämä rantapojut ei siihen kykene joten pakko päästä muualle takomaan rahaa toisten kustannuksella, jos ei muuten onnistu. Sitten voi myöhemmin palata bemarilla vaimonhakumatkalle tunisiaan.

        MUTTA kuten sanoin. Se on vain tämän tietyn ryhmän tyyli. Suurinosa tunisialaisista miehistä on ihan kunnollisia ja erittäin paljon naisia kunnioittavia, perhekeskeisiä ja todella kunnianhimoisia sekä uskovaisiakin. Vaan heihin ei turistinaiset koskaan törmää kun heitä ei rantakadulla hengailu ja turistitipujen iskeminen kiinnosta. Älkää siis yleistäkö koko kansaa tai kaikkia miehiä kun olette tutustuneet vain pieneen prosenttiin tunisialaisista miehistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      80
      2387
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1330
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      85
      1289
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe