Hiiren kesytettyä, ihan ' pennusta ' asti? Ettei siitä tule arka?
( toki tiedän että antaa käestä ruokaa, mutta onko jotain muuta keinoa? : ) )
Kesytettyä!
6
345
Vastaukset
- ei
sitä edes tarvitse ! se on luonnon kesy, ja minulla ainakin on ollut kesy pennusta lähtien...... vaikkka olenkin nostanut sen niskasta ja korvastakin välillä:D
- kiitos kiitos
paljon vastauksesta ! kai minäkin voisin kokeilla tuota, kai se on sitä opettamista ja samalla kesyyntyisi:)
- diibu
kiitos kiitos kirjoitti:
paljon vastauksesta ! kai minäkin voisin kokeilla tuota, kai se on sitä opettamista ja samalla kesyyntyisi:)
Öh..miksi nostaisit hiirtä korvasta? Luultavasti saat aikaiseksi vahinkoa tuollaisella käsittelyllä. Opettele kärsivällisesti (turha suuttua pikkuiselle) nostamaan hiiresi turvallisesti esimerkiksi niin että se on vessapaperirullassa ja hups vaan, kädelläsi. MALTA antaa sen itse kurkkia ja uskaltaa laittaa ensin yksi etutassu ulos rullasta, sitten toinen.. Hiiri on nopea muttei ehkä tässä asiassa. Saaliseläin varoo viimeiseen asti uusia asioita mutta joskus se uteliaisuuskin sitten voittaa ja sitten valloitetaankin pian koko "ihmisvuori"!
- dsdssdsd
diibu kirjoitti:
Öh..miksi nostaisit hiirtä korvasta? Luultavasti saat aikaiseksi vahinkoa tuollaisella käsittelyllä. Opettele kärsivällisesti (turha suuttua pikkuiselle) nostamaan hiiresi turvallisesti esimerkiksi niin että se on vessapaperirullassa ja hups vaan, kädelläsi. MALTA antaa sen itse kurkkia ja uskaltaa laittaa ensin yksi etutassu ulos rullasta, sitten toinen.. Hiiri on nopea muttei ehkä tässä asiassa. Saaliseläin varoo viimeiseen asti uusia asioita mutta joskus se uteliaisuuskin sitten voittaa ja sitten valloitetaankin pian koko "ihmisvuori"!
"sitä edes tarvitse ! se on luonnon kesy, ja minulla ainakin on ollut kesy pennusta lähtien...... vaikkka olenkin nostanut sen niskasta ja korvastakin välillä:D"
Ei mikään eläin ole luonnostaan kesy. Ja aika huonosti taidat hiiristä tietää, jos korvasta nostat, sitähän sattuu-.- - dsdssdsd
dsdssdsd kirjoitti:
"sitä edes tarvitse ! se on luonnon kesy, ja minulla ainakin on ollut kesy pennusta lähtien...... vaikkka olenkin nostanut sen niskasta ja korvastakin välillä:D"
Ei mikään eläin ole luonnostaan kesy. Ja aika huonosti taidat hiiristä tietää, jos korvasta nostat, sitähän sattuu-.-"sitä edes tarvitse ! se on luonnon kesy, ja minulla ainakin on ollut kesy pennusta lähtien...... vaikkka olenkin nostanut sen niskasta ja korvastakin välillä:D"
Oot kyllä aikamoinen typerä kakara, jos tuolla tavalla tahallasi rääkkäät eläintä. - Minä vaan
dsdssdsd kirjoitti:
Oot kyllä aikamoinen typerä kakara, jos tuolla tavalla tahallasi rääkkäät eläintä.Hiirikin on elävä olento! Olisiko susta kivaa jos sua nosteltas korvista? Tolla tavalla hiirestä tulee vaan arka ja jopa agressiivinen. Kannattaa alottaa vaan sillä että pistää kätensä hiirten tutkittavaksi (voi myös antaa ruokaa kädeltä) kun hiiret ovat tottuneet käteen ja jopa kiipeilevät sen päälle voi varovasti nostaa kättä vähän purujen päälle kun hiiri on kädellä. Kun hiiri on kädellä niin kuin kotonaan voi sitä yleensä nostella pois häkistään kiipeilemään kädelle. Kaikki ovat yksilötä, jotkut oppivat nopeammin jotkut hitaammin. Kaikki ei välttämättä tapahdu päivässä! Kasvattajalta saa muuten yleensä valmiiksi käsikesyn lemmikin, kun eläinkaupassa eläimiä ei usein käsitellä ja silloin niiden kesyttäminen voi olla hankalampaa. Tosin hiiret ovat niin uteliaita ja melko kesyjä että kyllä yleensä vaikempikin hiirulainen tulee käsiteltävä kelpoiseksi kärsivällisyyden ja pitkän pinnan avulla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1182302- 1321856
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K971172En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721070Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.441024Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉78981HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23965Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932