Kesytettyä!

miten saisin

Hiiren kesytettyä, ihan ' pennusta ' asti? Ettei siitä tule arka?
( toki tiedän että antaa käestä ruokaa, mutta onko jotain muuta keinoa? : ) )

6

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei

sitä edes tarvitse ! se on luonnon kesy, ja minulla ainakin on ollut kesy pennusta lähtien...... vaikkka olenkin nostanut sen niskasta ja korvastakin välillä:D

• kiitos kiitos

paljon vastauksesta ! kai minäkin voisin kokeilla tuota, kai se on sitä opettamista ja samalla kesyyntyisi:)

• diibu
        kiitos kiitos kirjoitti:

paljon vastauksesta ! kai minäkin voisin kokeilla tuota, kai se on sitä opettamista ja samalla kesyyntyisi:)

Öh..miksi nostaisit hiirtä korvasta? Luultavasti saat aikaiseksi vahinkoa tuollaisella käsittelyllä. Opettele kärsivällisesti (turha suuttua pikkuiselle) nostamaan hiiresi turvallisesti esimerkiksi niin että se on vessapaperirullassa ja hups vaan, kädelläsi. MALTA antaa sen itse kurkkia ja uskaltaa laittaa ensin yksi etutassu ulos rullasta, sitten toinen.. Hiiri on nopea muttei ehkä tässä asiassa. Saaliseläin varoo viimeiseen asti uusia asioita mutta joskus se uteliaisuuskin sitten voittaa ja sitten valloitetaankin pian koko "ihmisvuori"!

• dsdssdsd
        diibu kirjoitti:

Öh..miksi nostaisit hiirtä korvasta? Luultavasti saat aikaiseksi vahinkoa tuollaisella käsittelyllä. Opettele kärsivällisesti (turha suuttua pikkuiselle) nostamaan hiiresi turvallisesti esimerkiksi niin että se on vessapaperirullassa ja hups vaan, kädelläsi. MALTA antaa sen itse kurkkia ja uskaltaa laittaa ensin yksi etutassu ulos rullasta, sitten toinen.. Hiiri on nopea muttei ehkä tässä asiassa. Saaliseläin varoo viimeiseen asti uusia asioita mutta joskus se uteliaisuuskin sitten voittaa ja sitten valloitetaankin pian koko "ihmisvuori"!

"sitä edes tarvitse ! se on luonnon kesy, ja minulla ainakin on ollut kesy pennusta lähtien...... vaikkka olenkin nostanut sen niskasta ja korvastakin välillä:D"

Ei mikään eläin ole luonnostaan kesy. Ja aika huonosti taidat hiiristä tietää, jos korvasta nostat, sitähän sattuu-.-

• dsdssdsd
        dsdssdsd kirjoitti:

"sitä edes tarvitse ! se on luonnon kesy, ja minulla ainakin on ollut kesy pennusta lähtien...... vaikkka olenkin nostanut sen niskasta ja korvastakin välillä:D"

Ei mikään eläin ole luonnostaan kesy. Ja aika huonosti taidat hiiristä tietää, jos korvasta nostat, sitähän sattuu-.-

Oot kyllä aikamoinen typerä kakara, jos tuolla tavalla tahallasi rääkkäät eläintä.

• Minä vaan
        dsdssdsd kirjoitti:

Oot kyllä aikamoinen typerä kakara, jos tuolla tavalla tahallasi rääkkäät eläintä.

Hiirikin on elävä olento! Olisiko susta kivaa jos sua nosteltas korvista? Tolla tavalla hiirestä tulee vaan arka ja jopa agressiivinen. Kannattaa alottaa vaan sillä että pistää kätensä hiirten tutkittavaksi (voi myös antaa ruokaa kädeltä) kun hiiret ovat tottuneet käteen ja jopa kiipeilevät sen päälle voi varovasti nostaa kättä vähän purujen päälle kun hiiri on kädellä. Kun hiiri on kädellä niin kuin kotonaan voi sitä yleensä nostella pois häkistään kiipeilemään kädelle. Kaikki ovat yksilötä, jotkut oppivat nopeammin jotkut hitaammin. Kaikki ei välttämättä tapahdu päivässä! Kasvattajalta saa muuten yleensä valmiiksi käsikesyn lemmikin, kun eläinkaupassa eläimiä ei usein käsitellä ja silloin niiden kesyttäminen voi olla hankalampaa. Tosin hiiret ovat niin uteliaita ja melko kesyjä että kyllä yleensä vaikempikin hiirulainen tulee käsiteltävä kelpoiseksi kärsivällisyyden ja pitkän pinnan avulla ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe