onks mielestänne huono juttu

kun haluaa synttäri-

llahjaksi rahaa esim. matkaa varten? Ei muita lahjoja.
minun mielestäni niin sopii toimia ihan hvin, että kieltäytyy tavarasta, jos joku haluu jotain tuoda, niin rahaa. Rahaahan siihen esineeseenkin suunilleen sama verran on mennyt. että mikä mättää!

15

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupunkilainen

Miksi ylipäätään järjestää juhlia, jos haluaa lähteä matkalle? Juhlien järjestäminen todennäköisesti maksaa enemmän kuin saisit rahaa lahjaksi, joten tuossa ei ole oikein järkeä. Miksi et vain ilmoita, että et juhli?

• ystävät haluaa juhlia

syntymäpäiviäni ja min haluan heidän kanssaan juhlia. mutta jos haluavat antaa jotain, niin rahana lahjat, kiitos. Voin niillä itse mennä reissuun.

• Laivat

Taidan olla vähän outo, mutta minun mielestäni lahjojen ja tuliaisten tuominen on ylipäänsä ihan hölmöä. Miten joku voi tietää, mitä tarvitsen ja mistä pidän? Minä yleensä sanon ihmisille, että ei saa tuoda mitään. Joillekin on tosi vaikeata tulla tyhjin käsin.

Jos pitää juhlat, niin tottakai voi sanoa, että haluaa lahjat rahana. Tiedänpä, että häihinkin on myyty pääsylippuja. Kuulostihan se ensin hieman oudolta, mutta tarkemmin ajateltuna ihan järkevältä. Vaikka kauppiaat tietysti tykkäisivät myydä turhaa tavaraa nurkkiin pölyttymään...

• haaveili pääsevänsä elämässään edes yhden kerran Israeliin.
      Niinpä vielä vanhoilla päivillään sanoi haluavansa kukkien ja lahjojen sijaan rahaa, jos on jotain pakko antaa, hän säästi ne matkaansa varten.
      Tätini toive toteutui, hän sai koottua rahat ja pääsi käymään Israelissa. Kyllä hän oli onnellinen, oli ihana katsella hänen ottamiaan valokuvia ja kuunnella niitä kokemuksia sieltä, joita antaumuksella kertoi. Ei parempaan paikkaan lahjaraha olisi voinut mennä:)))

• antajana,

ainakin minun mielestäni, raha on kaikkein parasta.

Ei tarvi miettiä päätään puhki, mitä antaa.
      Varsinkin, kun ainakin meidän ikäisillämme, monilla, on jo kaikkea.
      Kaapit täynnänsä purkkia ja purnukkaa.

Saajahan voi ynnätä summat yhteen, ja käyttää mihin huvittaa, tai jos vaikka jotain tervitsee.

• kawe

ja saat helmen muistojen nauhaan.
      Koska olet juhlien sankari voit haluta rahaa ihan hyvillä mielin, kunhan vieraat tietävät sen.
      Lahjatkin ovat mukavia, koska juhlat vaativat järjestelyä ym.Pidä hauskaa ja matkusta minne haluat......

• yhdestä synttärikutsusta :=)

kutsun sinut yhteiselle syntymäpäiwillemme tyttäreni kanssa :=)
      tawaraa on jo jos jonkinlaista?
      mihin kokoomme ne asineet joita on wuosien warrella kertynyt ja nyt tulisi lisää?
      ja jos woit mitenkään jättää lahjan suunittelun wähemmälle ja annat kirjeessä suoraan rahaa mafia tyyliin :=)

eli wein kirjeessä rahaa :=)

• Enkeli-trio

laittaa tilinumerooka kutsukorttisse.Esim.meijä nuare oli asunee avoliitos jo mont vuat,enne häit.
      Nätti koti oli valmis ja kukkurallas kipoi ja purnukoi.
      He laitti häämatkaa varte tilinumeron ja paikan nimenki viäl "oma kesämökki",se kaipas
      remppaa.100v vanha punane torppa.
      Kivas kunnos ny mökki onki ja pikkuhiljaa esitelty sukulaisil,mihi kohtaa kunki eurot
      käytettii etx.Joku anto enemmä,joku vähemmä.Kaik kelpas.
      Kaik ei tykkää rahan pyytämisest,ai kui ?
      Lahjoje antajal siin kohta ov vaa huano puali,ku joilla nihilisteil ihmisil on tapan panna omat,joskus saarut "turhat"lahjat kiartoo.Siskon likka sai lakkiaisis niin kamalii pyyheliinoi,et net laitettii marsuje
      pesään.Ei 30 vuatee ol simmossii mistää saanukka.Taiks ovak net ny retroo ?
      Emmää tiä,mut rumii,kauhia värissii ruusukuvioissii,mummoil sopivii,piänii ja karhioi froteepyyhkei.Antajina rikas,sukulaisperhe.MUR.Olisiva vaiks 10e enne antanu.

Olem mää kuullu joululahja suklaarasioistaki,ku viimine myyntipäivä oli melkest vuas aikkaa sit menny.Et simmost älämölöö net pitää,ku eivä pysty pistämää vanhaa kiartoo,nih.Eiväkkä raskeis antaa eurooka omast pussist.

"Hyvä antaa vähästään,paha ei paljostaan"!

Iha hyvi voit toivoo rahaa.Jos sul on huumorintajussii viarai ja ihan lähi tutui tulos,ni pane "illalliskortei" myyntii.Hinta vois olla vaiks 25e/hlö.Riippuu vähä,mitä tarjoot.
      Korttii voi reilust sit laittaa,mitä on tarjol.Ruoat juomat.
      Jos kakkukahveet vaa,ni 10e-15e on kiva summa.

Tai sit toivot lahjaa,mikä mahtuu tikku-askissee.
      Hyvää synttäriä vaa ! Jos alottaja on se juhlakalu.

• kunhan vaan yleensä täst

kiinnostavaa toimitella, kun olen kuullut, että on niin kovin kriittistäkii suhtautumista rahalahjan toivojia kohtaan tässä elämässä.

• Enkeli-trio
        kunhan vaan yleensä täst kirjoitti:

kiinnostavaa toimitella, kun olen kuullut, että on niin kovin kriittistäkii suhtautumista rahalahjan toivojia kohtaan tässä elämässä.

yhtee aikaa yleisö-osastol valitettii oikkee urakal,
        et kui joku kehtaa pyytää rahaa.Jossai jopa "kerjätä".
        Mittää kerjäämist eikä pyytämist ol.
        Toivomist se oh ja taatust vapaa-ehtost.

Mum miälest ennemmi vaiks piäniki
        rahasumma,ku joku turha kippo :)

Lahjakortikki ova kivoi;
        jalkahoitoo,kampaajal,kylpylää jne.
        Jotku ova nii kallei,et niihi voi kerätä jonku poruka.

• mielipiteitä voi olla monenlaisia ja minun mielipiteeni ei ole ainoa oikea mutta, jos synttäreille kutsutaessa ilmoitettaisiin, että lahja rahana, niin saattaisi jopa jäädä menemättä. Ei vain sovi omaan ajatusmaailmaani.
      Lähisukulaisten kesken korkeintaan voisi vihjailla.

• Kaupunkilainen

Toisaalta on reilua ilmoittaa, ettei halua mitään turhia kippoja entisten hyllyllä pölyttyvien lisäksi. Toisaalta rahan pyytäminen suoraan on vähän liiankin reilua. Yleensähän jos juhlija ei halua lahjoja, hän ilmoittaa jonkin hyväntekeväisyys- tms. yleishyödyllisen keräysnumeron, jonne lahjarahat voi laittaa. Harva on niin suorasukainen, että pyytää rahaa itselleen.

Mietin, miten itse menettelisin, jos saisin kutsun tuollaisiin juhliin. Ehkä kuitenkin jättäisin menemättä, perustelulla, jonka ensimmäisessä viestissäni kirjoitin: juhlien järjestäminen tulee kalliiksi, varsinkin jos väkeä on paljon ja eikä kaikkea tarjottavaa tee itse. Jos rahaa tarvitsee, jättäköön juhlat pitämättä - niin minä tekisin.

• Enkeli-trio

sitä mittää ILMOTETTA,ku just vihjastaa eli toivomus esitettää.
        Kukkaa vissii ikin ol laittanu LAHJA RAHANA-kiitos !
        Ei se niim men,ku vaa simmone viano ,kaino toivomus.

Onniit simmossiiki sankarei,ku ilmottaa ettei sit MITTÄÄ LAHJOI SAA TUARA !
        Mum miälest se vast vaikkialt tuntuis mennä juhimaa...tyhjin käsi.

• muistelen

ainakin maalla ennen olleen jopa tapana kerätä pankkiin adressi johon sitten he jotka halusivat panivat sen summan mikä siinä oli vähimmäismääränä. (esim 5 euroa nykyään) . Sitten niitä onnittelijoita tuli synttärikahveille, joillakin oli ehkä kukkapuska mukanaan.
      En kyllä muista että kukaan olisi äitini tai isäni 50 v. juhlille tullut kippojen ja kappojen kanssa. Vain ne viralliset järjestöt joissa he olivat mukana toivat jonkun vaasin taikka lautasen jossa sitten onnitelulaatta kaiverrettuna.
      Se omien lahjojen tuonti on tullut vasta 60 luvun jälkeen yleisemmäksi.

• hautajais-

adressi oli kaupalla.
        Siihen vain kirjoitettiin nimi, ja raha lisättiin yhteiseen summaan.
        Aikoinaan, parikymmentä vuotta sitten, toisen vanhempani muistotilaisuudessa sukulaiset ihmettelivät silmät pyöreänä, kuinka kaupungissa kukin antoi pelkkiä tyhjiä adresseita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1799
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1661
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1252
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1171
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1131
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1021
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      961
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      849
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50