Tamponin käytöstä ym.

aloittelija...

Elikkä kysyisin nyt aloittelijana muutaman kysymyksen tamponeista:
1.voiko tamponin vahingossa työntää väärään paikkaan?
2.Kun aika monet sanovat että tamponi ei tunnu OLLENKAAN, niin onko se totta? itse olen sitten varmaan laittanut sen jotenkin väärin, koska minulla se tuntuu inhottavasti koko ajan!
3. Minulla oli tamponi koulussa ja n. tunnin jälkeen rupesi tuntumaan kuin olisi pissat housussa, kävin sitten vessassa ja huomasin että kuukautisveri oli tullut aika pahasti yli!! mikä meni vikaan? tamponi oli ollut minulla vasta noin tunnin joten ajasta ei voi olla kiinni. se oli myös ob:n normal koko joten en usko että siitäkään on kyse, vai voiko olla?

haluaisin todella oppia käyttämään tamponeita koska monet sanovat että ne ovat parempia ym. joten voitteko auttaa minua eteenpäin tässä tamponien käytössä :D
ps. myös omia kokemuksia tamponien käytön aloittamisesta voi laittaa...

1

3996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia

1.voiko tamponin vahingossa työntää väärään paikkaan?
      -No voihan sen työntää vaikka korvaan tai peräaukkoon, mutta kyllä sen siinä tapauksessa huomaa. Alapäässä ei ole peräaukon lisäksi kuin emättimen reikä tarpeeksi suuri. Virtsaputkeen et pysty tampoonia työntämään.

2.Kun aika monet sanovat että tamponi ei tunnu OLLENKAAN, niin onko se totta? itse olen sitten varmaan laittanut sen jotenkin väärin, koska minulla se tuntuu inhottavasti koko ajan!
      -Totta sikäli, että tampoonin ei pitäisi tuntua laisinkaan pahalta kun se on oikein. Joskus esim. alas istuessa saattaa tuntea, että tampooni on sisällä, mutta ei se satu tai tunnu ikävältä, kun se oikealla paikallaan. Luultavasti et ole työntänyt tampoonia tarpeeksi syvälle.

3. Minulla oli tamponi koulussa ja n. tunnin jälkeen rupesi tuntumaan kuin olisi pissat housussa, kävin sitten vessassa ja huomasin että kuukautisveri oli tullut aika pahasti yli!! mikä meni vikaan? tamponi oli ollut minulla vasta noin tunnin joten ajasta ei voi olla kiinni. se oli myös ob:n normal koko joten en usko että siitäkään on kyse, vai voiko olla?
      -Kyllähän tampooni voi vuotaa läpikin, jos vuoto on oikein runsasta. Eiköhän vika kuitenkin tässä ollut siinä, että tampooni ei ollut kunnolla paikallaan ja päästi siksi vuodon ohi. Harjoitusta, harjoitusta ja lisää harjoitusta. Käytä vaikka aluksi sidettä lisävarmistuksena, kunnes opit laittamaan tampoonin oikein ja osaat luottaa siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe