Sähköpostin lähetys ei toimi

smtp.dnainternet.net

Miksei DNA:n sähköpostipalvelin toimi? Ei lähde viestit kännykällä, eikä mokkulalla.

Mitä on solmussa ja koska tulee kuntoon, vai onko jotain asetuksia muutettu operaattorin puolella?

45

8810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lankaliittymän omistaja

      Ei tosiaankaan lähde sähköposti liikkeelle. Olisiko uudistaja sama tumpelo , joka hoiti Sampopankin tietoliikenne uudistuksen.
      Eikä tietenkään mikään DNAn mainosrahoilla elävä taho hiiskahda asiasta mitään.

      • Epäilinkin sitä

        Että tuo muutos on tullut, eikä siitä ole millään tavalla tiedotettu.

        Terveiset perseestä vaan sinne aspaan. Kun yleensä järjestelmiä rikkovista asetusmuutoksista olisi aika fiksua ilmoittaa etukäteen.


      • luettu
        Epäilinkin sitä kirjoitti:

        Että tuo muutos on tullut, eikä siitä ole millään tavalla tiedotettu.

        Terveiset perseestä vaan sinne aspaan. Kun yleensä järjestelmiä rikkovista asetusmuutoksista olisi aika fiksua ilmoittaa etukäteen.

        Uutiset ja häiriötiedotteet vai onko selain jotenkin rajoittunut?


      • DNA:n omistaja
        luettu kirjoitti:

        Uutiset ja häiriötiedotteet vai onko selain jotenkin rajoittunut?

        Parissa päivässä . Hienoa !


      • kdgsfgnewonfk
        DNA:n omistaja kirjoitti:

        Parissa päivässä . Hienoa !

        Postiin kyllä pääsee sisälle, muttei pysty lähettämään viestejä eikä myöskän postiin mene lähetetetyt viestit. Prkl, hermot menee. Tyhmänä olen vielä joka paikkaan ilmoittanut juuri tämän dnainternet-mailin.. Pari viestiä olen aspaan lähettänyt, ei ole vastausta kuulunut. Häviääköhän ne mulle lähetetyt mailit kolmen päivän ajalta jonnekin vai saanko ne vielä, mä tarviin ne!! Vai onko ne vaan palautuneet lähettäjälle..


      • Aspa ei tiedä eikä vasta
        kdgsfgnewonfk kirjoitti:

        Postiin kyllä pääsee sisälle, muttei pysty lähettämään viestejä eikä myöskän postiin mene lähetetetyt viestit. Prkl, hermot menee. Tyhmänä olen vielä joka paikkaan ilmoittanut juuri tämän dnainternet-mailin.. Pari viestiä olen aspaan lähettänyt, ei ole vastausta kuulunut. Häviääköhän ne mulle lähetetyt mailit kolmen päivän ajalta jonnekin vai saanko ne vielä, mä tarviin ne!! Vai onko ne vaan palautuneet lähettäjälle..

        Tilanteen koomisuutta juuri maksimoi toi ASPAN täydellinen idiotismi.

        Miksei ne sano että ongelma on havaittu ja korjataan. Monella palveluhenkisellä operaattorilla tällaiset ongelmat A) tunnustetaan heti B) korjataan minuuteissa tai korkeintaan tunneissa.

        Mutta DNA:lla ei ole pelkoa moisesta. - Hieno homma todellakin.

        DNA haisee, näin lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna.

        Missä on mailserverin adminin puhnro, jolle voi soittaa ja kertoa ongelmasta jonka jälkeen hän iloisesti sanoo. Kiitos tiedosta, pahoittelen konfiguraatio virhettä, kokeiles 5 minsan päästä uudestaan kun oon vähän tuunannut.


      • gssf
        Aspa ei tiedä eikä vasta kirjoitti:

        Tilanteen koomisuutta juuri maksimoi toi ASPAN täydellinen idiotismi.

        Miksei ne sano että ongelma on havaittu ja korjataan. Monella palveluhenkisellä operaattorilla tällaiset ongelmat A) tunnustetaan heti B) korjataan minuuteissa tai korkeintaan tunneissa.

        Mutta DNA:lla ei ole pelkoa moisesta. - Hieno homma todellakin.

        DNA haisee, näin lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna.

        Missä on mailserverin adminin puhnro, jolle voi soittaa ja kertoa ongelmasta jonka jälkeen hän iloisesti sanoo. Kiitos tiedosta, pahoittelen konfiguraatio virhettä, kokeiles 5 minsan päästä uudestaan kun oon vähän tuunannut.

        DNA:n web-mailissa on toimintahäiriöitä. Olemme joutuneet DNA:sta riippumattomista syistä Sorbsin estolistalle, mikä haittaa joidenkin asiakkaidemme sähköpostin lähettämistä. Toimenpiteet estolistalta pääsemiseksi ovat meneillään.

        Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

        Miten tämä voi olla dna:n vika? Ja vaikka olisikin laittakaa olkaa lähettämättä niitä vitun postejanne, ei teillä kuitenkaa oo mitää asiaa kenellekkää spämmääjät


      • tumputa
        gssf kirjoitti:

        DNA:n web-mailissa on toimintahäiriöitä. Olemme joutuneet DNA:sta riippumattomista syistä Sorbsin estolistalle, mikä haittaa joidenkin asiakkaidemme sähköpostin lähettämistä. Toimenpiteet estolistalta pääsemiseksi ovat meneillään.

        Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

        Miten tämä voi olla dna:n vika? Ja vaikka olisikin laittakaa olkaa lähettämättä niitä vitun postejanne, ei teillä kuitenkaa oo mitää asiaa kenellekkää spämmääjät

        tumputa:)


      • miten voi
        Aspa ei tiedä eikä vasta kirjoitti:

        Tilanteen koomisuutta juuri maksimoi toi ASPAN täydellinen idiotismi.

        Miksei ne sano että ongelma on havaittu ja korjataan. Monella palveluhenkisellä operaattorilla tällaiset ongelmat A) tunnustetaan heti B) korjataan minuuteissa tai korkeintaan tunneissa.

        Mutta DNA:lla ei ole pelkoa moisesta. - Hieno homma todellakin.

        DNA haisee, näin lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna.

        Missä on mailserverin adminin puhnro, jolle voi soittaa ja kertoa ongelmasta jonka jälkeen hän iloisesti sanoo. Kiitos tiedosta, pahoittelen konfiguraatio virhettä, kokeiles 5 minsan päästä uudestaan kun oon vähän tuunannut.

        tiedottaa jos ei ongelman syy ole heti selvillä???

        Syy kuitenkin selvisi ja se ei johtunut dnasta, silloin kun vika ei ole omissa systeemeissä, ei voi kovin äkkiä edes vikaakaan selvittää.

        Syy johtui siitä että dna itse oli joutunut Sorbsin estolistalle, nyt dna on poistettu estolistalta ja postit kulkee taas!

        Niin että sinä Elisan/Soneran/Saunalahden fanipoju, lakkaa aukomasta suutasi koska sieltä ei tule muuta kuin paskaa ja pahaa hajua!


      • Jos vaan saan kysyä
        gssf kirjoitti:

        DNA:n web-mailissa on toimintahäiriöitä. Olemme joutuneet DNA:sta riippumattomista syistä Sorbsin estolistalle, mikä haittaa joidenkin asiakkaidemme sähköpostin lähettämistä. Toimenpiteet estolistalta pääsemiseksi ovat meneillään.

        Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

        Miten tämä voi olla dna:n vika? Ja vaikka olisikin laittakaa olkaa lähettämättä niitä vitun postejanne, ei teillä kuitenkaa oo mitää asiaa kenellekkää spämmääjät

        Millä tavalla sorbs vaikuttaa serverin autentikointivaatimukseen? Ei millään tavalla.

        Ihanaa että sunkinlaisia mistään mitään ymmärtämättömiä idiootteja sikiää tähän maailmaan.


      • Katso ja opi...
        miten voi kirjoitti:

        tiedottaa jos ei ongelman syy ole heti selvillä???

        Syy kuitenkin selvisi ja se ei johtunut dnasta, silloin kun vika ei ole omissa systeemeissä, ei voi kovin äkkiä edes vikaakaan selvittää.

        Syy johtui siitä että dna itse oli joutunut Sorbsin estolistalle, nyt dna on poistettu estolistalta ja postit kulkee taas!

        Niin että sinä Elisan/Soneran/Saunalahden fanipoju, lakkaa aukomasta suutasi koska sieltä ei tule muuta kuin paskaa ja pahaa hajua!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8172781#comment-38108717

        Sorbs ei liity mitenkään kuvaamaani ongelmaan.


      • kingi
        kdgsfgnewonfk kirjoitti:

        Postiin kyllä pääsee sisälle, muttei pysty lähettämään viestejä eikä myöskän postiin mene lähetetetyt viestit. Prkl, hermot menee. Tyhmänä olen vielä joka paikkaan ilmoittanut juuri tämän dnainternet-mailin.. Pari viestiä olen aspaan lähettänyt, ei ole vastausta kuulunut. Häviääköhän ne mulle lähetetyt mailit kolmen päivän ajalta jonnekin vai saanko ne vielä, mä tarviin ne!! Vai onko ne vaan palautuneet lähettäjälle..

        Ei kai ne nyt sinne aspaan mene, kun ei mene muuallekaan. Herran jestas sentään.


      • DNA kusetus valehtel
        miten voi kirjoitti:

        tiedottaa jos ei ongelman syy ole heti selvillä???

        Syy kuitenkin selvisi ja se ei johtunut dnasta, silloin kun vika ei ole omissa systeemeissä, ei voi kovin äkkiä edes vikaakaan selvittää.

        Syy johtui siitä että dna itse oli joutunut Sorbsin estolistalle, nyt dna on poistettu estolistalta ja postit kulkee taas!

        Niin että sinä Elisan/Soneran/Saunalahden fanipoju, lakkaa aukomasta suutasi koska sieltä ei tule muuta kuin paskaa ja pahaa hajua!

        Ei ole mitään tekemistä Elisan tai Soneran kanssa tässä. Mun ärtymys kohdistuu lähinnä siihen, että asiakaspalvelussa on epäpäteviä perseenreikiä jotka eivät tajua mitään niistä asioista, joita selvittämässä he ovat siellä.

        Nuokin asiat joista valitin, olisi ollut todella nopeasti tarkistettavissa kyseisen palvelimen konfiguraatiosta. Mutta kun urpot valehtelee, eikä tee sitä mitä pitäisi.

        Kyllä, ylläpidän myös parin yrityksen sähköpostipalvelimia omaa palvelinta, joten nää konfiggi-jutut on varsin tuttuja ja selviä. Mutta en tajua miksei tuollaisessa isossa firmassa ole tällaisiin perusasioihin kompetenssia.


    • toimia.
      • Ei toimi...

        Edelleenkään. Sorbs ei vaikuta millään tavalla siihen, vaatiiko serveri autentikointia vaiko eikö.

        Edelleen se vaatii autentikointia kun yrittää lähettää mailia.

        Eikä ongelma todellakaan siis ole vielä korjattu.


    • turhaa haukkua dnata

      jos teillä on kännykässä ja mokkulayhteydessä väärä sähköpostipalvelimen nimi!

      Mobiililaajakaistassa ja kännykässä käytetään smtp.dna044.com lähtevän postin palvelimena,

      kiinteän verkon laajakaistoissa pätee tuo smtp.dnainternet.fi

      Ei siis ihme että pyytää autentikointia jos teillä on kerran väärät asetukset!

      Eikä noita asetuksia ole dnan puolella muutettu, noi palvelimet on ollut jo vuosia noin.

      Kannattais ensin tsekata omien laitteiden asetukset ennenkuin alkaa vinkumaan ja syyttämään operaattoria! Ei se ole operaattorin vika jos osa sen asiakkaista on noin pölvästejä kuin te dnata syyttäneet täällä olette ettekä osaa kaivaa oikeita asetuksia ohjeista.

      • Faktaa tiedossa

        Ovat ne muuttuneet, koska smtp.dnainternet.net on toiminut aivan loistavasti tähän asti. Kunnes 25.5.2009 lakkasi toimimasta, eikä ole sen jälkeen toiminut.

        Toimii muuten ilman autentikointia ilman SSL:ää. Joten kertoo siitä että joku urpo on siellä vähän sekaisin.

        Mitä väliä sillä on onko ssl päällä vai ei, ja miksi se vaikuttaa siihen vaaditaanko autentikointia vaiko eikö.


      • Olet pihalla

        Satutko sä muuten idiootti tajuamaan että smtp.dna044.com ja smtp.dnainternet.net A recordit on ihan samat. Eli mitä tästä voidaan päätellä? Ehkä sen verran että sulla ei ole pienintäkään hajua mistä sä horiset siellä.


      • olet itse pihalla
        Olet pihalla kirjoitti:

        Satutko sä muuten idiootti tajuamaan että smtp.dna044.com ja smtp.dnainternet.net A recordit on ihan samat. Eli mitä tästä voidaan päätellä? Ehkä sen verran että sulla ei ole pienintäkään hajua mistä sä horiset siellä.

        Ime omaa kyrpääsi pelle, ensiksikään en sanonut mitään smtp.dnainternet.net osoitteesta vaan smtp.dnainternet.fi ja toiseksi toi smtp.dnainternet.fi ei ole koskaan ollut mobiilipuolella mikään virallinen ja sallittu smtp-palvelin vaan tarkoitettu KIINTEÄN VERKON LAAJAKAISTAAN. Mitä minä sun väitteistä jostain A-recordeista. Se riittää että kun se ei toimi mobiilipuolella niin se ei toimi ja silloin mobiilissa pitää käyttää tuota sanomaani smtp.dna044.com palvelinta.


      • Ai muka trolli?
        olet itse pihalla kirjoitti:

        Ime omaa kyrpääsi pelle, ensiksikään en sanonut mitään smtp.dnainternet.net osoitteesta vaan smtp.dnainternet.fi ja toiseksi toi smtp.dnainternet.fi ei ole koskaan ollut mobiilipuolella mikään virallinen ja sallittu smtp-palvelin vaan tarkoitettu KIINTEÄN VERKON LAAJAKAISTAAN. Mitä minä sun väitteistä jostain A-recordeista. Se riittää että kun se ei toimi mobiilipuolella niin se ei toimi ja silloin mobiilissa pitää käyttää tuota sanomaani smtp.dna044.com palvelinta.

        Etkö sä spede vieläkään tajua että kaikki mainitsemasi palvelimet ovat juuri yksi ja sama palvelin?

        Tajuatko? En tajua? En, tajuatko? En? No tajuaisitko jo?

        Lienee turhaa keskustella täällä suoli24:lla kun ihmiset on vaan ihan vitun tyhmiä. Tosin sitä ne on yleensä asiakaspalvelussakin.

        Pitäisi jutella niiden tekniikan kavereiden kanssa, mutta ne valitettavasti eivät ole käytännössä koskaan isommissa taloissa tavoitettavissa.

        Pienemmissä firmoissa tollaset ongelmat korjataan minuuteissa kuten sanoin. Mutta isot firmat ei kykene edes selkeiden perusasioiden hoitamiseen kunnolla.


      • smtp.044dna.com
        olet itse pihalla kirjoitti:

        Ime omaa kyrpääsi pelle, ensiksikään en sanonut mitään smtp.dnainternet.net osoitteesta vaan smtp.dnainternet.fi ja toiseksi toi smtp.dnainternet.fi ei ole koskaan ollut mobiilipuolella mikään virallinen ja sallittu smtp-palvelin vaan tarkoitettu KIINTEÄN VERKON LAAJAKAISTAAN. Mitä minä sun väitteistä jostain A-recordeista. Se riittää että kun se ei toimi mobiilipuolella niin se ei toimi ja silloin mobiilissa pitää käyttää tuota sanomaani smtp.dna044.com palvelinta.

        Ei toimi sekään, mutta eipä liene yllätys kenellekkään.

        Toimi kyllä ennen oikein hyvin.

        Mainittakoon muuten ihan kuriositeettina aikaisemmalle kirjoittajalle, että smtp.044dna.com palvelimen SSL sertifikaatissa sanotaan smtp.dnainternet.net ja siksi se ei ole voimassa smtp.044dna.com palvelimelle.

        Miten selität tämän asian, oi suuri guru?

        Nimimerkillä 12 vuotta kokemusta näistä hommista päivittäin.


    • dnainternet.net (rikki)

      Esim huuto.net palvelun lähettämät viestit eivät saavu dnainternet.net sähköpostiin vika ollut noin 15 päivää ja tällä hetkellä myös


      Sähköpostin uusinnan myötä näköjään vikoja tuli niin paljon että joudun lopettamaan dnainternet.net sähköpostien käytön kokonaan jos viat ei korjaannu ensi viikon aikana

    • Että toimisi?

      Koskakohan toi alkaisi toimia, ei jaksa edes yrittää enää joka päivä.

      • uudet tiedot

        Sinun tulisi vaihtaa puhelimesi tai mokkulan sähköpostiohjelman
        asetuksiin aiemmin mainittu smtp.dna044.com
        Se on nykyisin tarkoitettu käytettäväksi dna:n
        matkapuhelinliittymistä.



        Asiat ovat muuttuneet dna:n laajakaista-asiakkaiden
        sähköpostipalvelun uudistamisen jälkeen,
        ja nykyisin yllä mainittu palvelin on eri kuin
        nykyisin ainoastaan dna:n laajakaista-asiakkailla
        käytössä oleva sähköpostin lähetyspalvelin.
        Vaikka ennen uudistusta dna:n matkapuhelinliittymistä
        voitiin lähettää sähköpostiviestejä myös suoraan
        dna:n laajakaista-asiakkaiden postipalvelimen kautta,
        jonka kautta myös dna:n matkapuhelinliittymistä lähetetyt
        sähköpostit välittyivät (ilman dna:n laajakaista-asiakastunnuksia)
        käytettäessä yllä mainittua sähköposti-palvelinosoitetta.



        Pyydän siis kokeimemaan vaihtaa puhelimesi tai mokkulasi asetuksiin
        sähköpostin lähetyspalvelinosoitteeksi smtp.dna044.com
        niin tällöin pystyt jälleen lähettämään sähköpostiviestejä.


      • Ammattilaisvinkki
        uudet tiedot kirjoitti:

        Sinun tulisi vaihtaa puhelimesi tai mokkulan sähköpostiohjelman
        asetuksiin aiemmin mainittu smtp.dna044.com
        Se on nykyisin tarkoitettu käytettäväksi dna:n
        matkapuhelinliittymistä.



        Asiat ovat muuttuneet dna:n laajakaista-asiakkaiden
        sähköpostipalvelun uudistamisen jälkeen,
        ja nykyisin yllä mainittu palvelin on eri kuin
        nykyisin ainoastaan dna:n laajakaista-asiakkailla
        käytössä oleva sähköpostin lähetyspalvelin.
        Vaikka ennen uudistusta dna:n matkapuhelinliittymistä
        voitiin lähettää sähköpostiviestejä myös suoraan
        dna:n laajakaista-asiakkaiden postipalvelimen kautta,
        jonka kautta myös dna:n matkapuhelinliittymistä lähetetyt
        sähköpostit välittyivät (ilman dna:n laajakaista-asiakastunnuksia)
        käytettäessä yllä mainittua sähköposti-palvelinosoitetta.



        Pyydän siis kokeimemaan vaihtaa puhelimesi tai mokkulasi asetuksiin
        sähköpostin lähetyspalvelinosoitteeksi smtp.dna044.com
        niin tällöin pystyt jälleen lähettämään sähköpostiviestejä.

        smtp.dna044.com reverse dns osoittaa smtp.dnainternet.net palvelimeen.

        Mistä siis päättelet että palvelin on eri palvelin?

        Miksi näitä valheita koitetaan syöttää maailmalle? Miksette itse tajua mikä on totuus? Onko teidät aivopesty?

        Oletko sä joku ns. asiakaspalvelukoulutuksen saanut tollo, jolla ei ole riittävää teknistäasiantuntemusta edes perusasioiden ymmärtämiseen?

        Olen pahoillani jos näin on, vaikka ilmeisesti yritätkin kovasti auttaa.

        Katso smtp.dna044.com palvelimen SSL sertifikaattia, siellä lukee selvästi smtp.dnainternet.net. Joko teidän ylläpidossa on täysin epäpätevää idioottia jengiä (joka ei liene epäselvää tässä vaiheessa) ja lisäksi he ovat valitettavasti syöttäneet pajunköyttä myös asiakaspalveluun.

        Tiedän, työskentelen IT hommissa itsekkin ja helpparikokemusta on. Koskaan ei kannata luottaa ns. virallisiin valheisiin vaan asiat kannattaa tutkia ihan itse ja selvittää miten ne oikeasti ovat.

        Jos osaat lukea, tajuat varmaan tämän:
        Non-authoritative answer:
        Name: smtp.dnainternet.net
        Address: 87.94.96.42

        Non-authoritative answer:
        Name: smtp.dnainternet.net
        Address: 87.94.96.42
        Aliases: smtp.dna044.com

        Joten, jos lähettäisitte palautetta sinne teidän sähköpostipalvelimista vastaaville tyhmille, valehteleville kusipäille. Mun mitta ei todellakaan kestä ammattilaisena tollasia päiväkodista karanneita pellejä. Ei millään pahalla. Olen tottunut siihen että ei valehdella ja kun on ongelmia ne korjataan eikä yritetä puhua puhdasta paskaa.

        - Kiitos

        Tämä EI ollut vitsi, ihan oikeasti. Antakaa potkut tollasille luusereille.


      • Luuserit
        Ammattilaisvinkki kirjoitti:

        smtp.dna044.com reverse dns osoittaa smtp.dnainternet.net palvelimeen.

        Mistä siis päättelet että palvelin on eri palvelin?

        Miksi näitä valheita koitetaan syöttää maailmalle? Miksette itse tajua mikä on totuus? Onko teidät aivopesty?

        Oletko sä joku ns. asiakaspalvelukoulutuksen saanut tollo, jolla ei ole riittävää teknistäasiantuntemusta edes perusasioiden ymmärtämiseen?

        Olen pahoillani jos näin on, vaikka ilmeisesti yritätkin kovasti auttaa.

        Katso smtp.dna044.com palvelimen SSL sertifikaattia, siellä lukee selvästi smtp.dnainternet.net. Joko teidän ylläpidossa on täysin epäpätevää idioottia jengiä (joka ei liene epäselvää tässä vaiheessa) ja lisäksi he ovat valitettavasti syöttäneet pajunköyttä myös asiakaspalveluun.

        Tiedän, työskentelen IT hommissa itsekkin ja helpparikokemusta on. Koskaan ei kannata luottaa ns. virallisiin valheisiin vaan asiat kannattaa tutkia ihan itse ja selvittää miten ne oikeasti ovat.

        Jos osaat lukea, tajuat varmaan tämän:
        Non-authoritative answer:
        Name: smtp.dnainternet.net
        Address: 87.94.96.42

        Non-authoritative answer:
        Name: smtp.dnainternet.net
        Address: 87.94.96.42
        Aliases: smtp.dna044.com

        Joten, jos lähettäisitte palautetta sinne teidän sähköpostipalvelimista vastaaville tyhmille, valehteleville kusipäille. Mun mitta ei todellakaan kestä ammattilaisena tollasia päiväkodista karanneita pellejä. Ei millään pahalla. Olen tottunut siihen että ei valehdella ja kun on ongelmia ne korjataan eikä yritetä puhua puhdasta paskaa.

        - Kiitos

        Tämä EI ollut vitsi, ihan oikeasti. Antakaa potkut tollasille luusereille.

        http://www.dnainternet.fi/internet/peruspalvelut/sahkoposti/

        Jos tuo dokumentti pitää paikkansa, niin silloin palvelimilla oli aikaisemmin konfigurointivirhe, jolloin ne toimivat vaikka tuon dokumentoinnin mukaan niiden ei olisi aikaisemminkaan pitänyt toimia.

        Jossain kuitenkin luuraa noita täysin epäpäteviä luusereita siellä DNA:n riveissä.

        Btw. Mistä saa tutentikointiin tarvittavat tunnukset?

        Tuossa on kyllä syy miksei viestini enää lähde:
        Lähtevistä sähköpostiviesteistä tarkistetaan lähettäjäksi merkityn osoitteen oikeellisuus, mikäli lähettäjäosoitetta ei voida tunnistaa viestiä ei oteta välitettäväksi.

        Kun vain siellä aspassa olisi osattu vastata oikein näihin kysymyksiin. Mutta eipä ostattu. Onneksi sain asian selvitettyä itse.

        Tuo myös vahvistaa sen, että asetukset olivat teillä aikaisemmin väärin. Nyt kun korjasitte ne, niiden yhteyksien toiminta lakkasi jotka olivat hyödyntäneet virheellisiä asetuksianne.

        On tää kyllä ennenkin nähty, helpdeskeissä istuu sellaisia pellejä jotka ei osaa eikä tiedä mitään. Aina on asiat ennekin ollut parasta selvittää ihan itse.


      • e
        Luuserit kirjoitti:

        http://www.dnainternet.fi/internet/peruspalvelut/sahkoposti/

        Jos tuo dokumentti pitää paikkansa, niin silloin palvelimilla oli aikaisemmin konfigurointivirhe, jolloin ne toimivat vaikka tuon dokumentoinnin mukaan niiden ei olisi aikaisemminkaan pitänyt toimia.

        Jossain kuitenkin luuraa noita täysin epäpäteviä luusereita siellä DNA:n riveissä.

        Btw. Mistä saa tutentikointiin tarvittavat tunnukset?

        Tuossa on kyllä syy miksei viestini enää lähde:
        Lähtevistä sähköpostiviesteistä tarkistetaan lähettäjäksi merkityn osoitteen oikeellisuus, mikäli lähettäjäosoitetta ei voida tunnistaa viestiä ei oteta välitettäväksi.

        Kun vain siellä aspassa olisi osattu vastata oikein näihin kysymyksiin. Mutta eipä ostattu. Onneksi sain asian selvitettyä itse.

        Tuo myös vahvistaa sen, että asetukset olivat teillä aikaisemmin väärin. Nyt kun korjasitte ne, niiden yhteyksien toiminta lakkasi jotka olivat hyödyntäneet virheellisiä asetuksianne.

        On tää kyllä ennenkin nähty, helpdeskeissä istuu sellaisia pellejä jotka ei osaa eikä tiedä mitään. Aina on asiat ennekin ollut parasta selvittää ihan itse.

        Ei tarvitse autentikointia...


      • ... Ei vaadi ENÄÄ ...
        e kirjoitti:

        Ei tarvitse autentikointia...

        Aivan oikeassa olet, ei muuten vaadi ENÄÄ autentikointia. Siitähän juuri ensimmäisessä viestissä valitinkin, että ennen ei vaatinut mutta "nyt", siis aikaisemmin vaati. Eli nyt asetukset on palautettu aikaisempaan malliin.

        Ihmettelen vaan miksei helpdesk kertonut asetusmuutoksesta, miksei siitä informoitu asiakkaita ja minkä takia annettiin täysin virheellisiä ja asiaankuulumattomia ohjeita. esim smtp.dnainternet.net -> smtp.dna044.com.

        Edelleen jos seuraan heidän antamiaan ohjeita, saan joka kerta varoituksen virheellisestä smtp sertifikaatista joka (smtp.dna044.com) tapauksessa ilmoittaa nimeksi smtp.dnainternet.net joka tietenkään ei kelpaa. Kyse on edelleen samasta palvelimesta, vastoin asiakaspalvelun valheellisia tietoja.

        Mutta siis tässä se nähtiin, näin paljon turhaa työtä sen takia että muuttavat asetuksia ilman tiedotteita ja sen jälkeen eivät ymmärrä mitä ovat muuttaneet, antavat virheellisiä korjausohjeita ja sitten kaikessa hiljaisuudessa korjaavat mokansa myöntämättä mitään.

        Esimerkillistä, läpinäkyvää ja reilua liiketoimintamallia edustavat. Siitä hatunnosto heille.

        Kaikki siis toimii oikein nyt, kun käyttää smtp.dnainternet.net palvelinta, kuten tein aikaisemminkin.

        Olen tottunut siihen että A) ongelmat tutkitaan B) ne korjataan. Kun taas annetaan vääriä ohjeita ja ihan suoraan valehdellaan, niin se ei ole kovin hyvää asiakaspalvelua. Vai mitä?


      • osin puhelinongelma
        ... Ei vaadi ENÄÄ ... kirjoitti:

        Aivan oikeassa olet, ei muuten vaadi ENÄÄ autentikointia. Siitähän juuri ensimmäisessä viestissä valitinkin, että ennen ei vaatinut mutta "nyt", siis aikaisemmin vaati. Eli nyt asetukset on palautettu aikaisempaan malliin.

        Ihmettelen vaan miksei helpdesk kertonut asetusmuutoksesta, miksei siitä informoitu asiakkaita ja minkä takia annettiin täysin virheellisiä ja asiaankuulumattomia ohjeita. esim smtp.dnainternet.net -> smtp.dna044.com.

        Edelleen jos seuraan heidän antamiaan ohjeita, saan joka kerta varoituksen virheellisestä smtp sertifikaatista joka (smtp.dna044.com) tapauksessa ilmoittaa nimeksi smtp.dnainternet.net joka tietenkään ei kelpaa. Kyse on edelleen samasta palvelimesta, vastoin asiakaspalvelun valheellisia tietoja.

        Mutta siis tässä se nähtiin, näin paljon turhaa työtä sen takia että muuttavat asetuksia ilman tiedotteita ja sen jälkeen eivät ymmärrä mitä ovat muuttaneet, antavat virheellisiä korjausohjeita ja sitten kaikessa hiljaisuudessa korjaavat mokansa myöntämättä mitään.

        Esimerkillistä, läpinäkyvää ja reilua liiketoimintamallia edustavat. Siitä hatunnosto heille.

        Kaikki siis toimii oikein nyt, kun käyttää smtp.dnainternet.net palvelinta, kuten tein aikaisemminkin.

        Olen tottunut siihen että A) ongelmat tutkitaan B) ne korjataan. Kun taas annetaan vääriä ohjeita ja ihan suoraan valehdellaan, niin se ei ole kovin hyvää asiakaspalvelua. Vai mitä?

        Itselläni ei ole aiemmin eikä itse mainitsemasi sinulla ilmenneen "vian" aikana,
        eikä tälläkään hetkellä ollut mitään ongelmia lähetettäessä sähköpostiviestejä
        matkapuhelimella, dna-liittymällä, jossa olen koko ajan käyttänyt
        sähköposti-lähetyspalvelimena smtp.dna044.com -osoitetta,
        kuten alunperinkin on neuvottu käyttämään dna matkapuhelinliittymillä.
        Käyttämäni sähköpostiosoite eli sähköpostin lähettäjäosoite
        ei ole dna Internet -sähköpostiosoite, eikä sähköpostia lähetettäessä
        ole ilmennyt mitään autentikointi eli lähettäjätunnistuspyyntöjä.

        dna:n palvelimiin tehdyn muutoksen jälkeen ei kuitenkaan
        esimerkiksi sähköpostin kulkutietojen mukaan ole sähköpostit
        erikseen välitetty välitettäväksi palvelinosoitteeseen smtp.dnainternet.net
        (dna Internet -asiakkaiden palvelinosoite), vaan postit siirtyvät suoraan
        smtp.gprs.dnafinland.fi -tyyliin määritellylle lähetyspalvelimelle,
        josta ne jatkavat eteenpäin.

        Millainen puhelin sinulla on ollut käytössäsi,
        kun siinä on ilmennyt kuvailemiasi ongelmia
        sähköpostiviestien lähettämisessä?


      • SSL is the key
        osin puhelinongelma kirjoitti:

        Itselläni ei ole aiemmin eikä itse mainitsemasi sinulla ilmenneen "vian" aikana,
        eikä tälläkään hetkellä ollut mitään ongelmia lähetettäessä sähköpostiviestejä
        matkapuhelimella, dna-liittymällä, jossa olen koko ajan käyttänyt
        sähköposti-lähetyspalvelimena smtp.dna044.com -osoitetta,
        kuten alunperinkin on neuvottu käyttämään dna matkapuhelinliittymillä.
        Käyttämäni sähköpostiosoite eli sähköpostin lähettäjäosoite
        ei ole dna Internet -sähköpostiosoite, eikä sähköpostia lähetettäessä
        ole ilmennyt mitään autentikointi eli lähettäjätunnistuspyyntöjä.

        dna:n palvelimiin tehdyn muutoksen jälkeen ei kuitenkaan
        esimerkiksi sähköpostin kulkutietojen mukaan ole sähköpostit
        erikseen välitetty välitettäväksi palvelinosoitteeseen smtp.dnainternet.net
        (dna Internet -asiakkaiden palvelinosoite), vaan postit siirtyvät suoraan
        smtp.gprs.dnafinland.fi -tyyliin määritellylle lähetyspalvelimelle,
        josta ne jatkavat eteenpäin.

        Millainen puhelin sinulla on ollut käytössäsi,
        kun siinä on ilmennyt kuvailemiasi ongelmia
        sähköpostiviestien lähettämisessä?

        Käytäppä SSL yhteyttä portissa 465, jos käytät ilman SSL:ää portissa 25, niin silloin on ihan turha mussuttaa. Koska se ei ole lainkaan tämän raportin piirissä oleva asia.

        Tuntuu olevan jengi ihan yhtä hyvin messissä täällä kuin aspassakin. ;)

        Katso nyt vielä uudelleen mitä smtp.dna044.com palvelimen ssl sertifikaatin domainissa lukee portissa 465. Siinä lukee smtp.dnainternet.net, joka yksiselitteisesti tarkoittaa sitä että silloinkin on väärin käyttää em. palvelimen nimeä, koska sertifikaatin tarkistus EI mene läpi. Hankkisivat edes toisen sertifikaatin tuolle palvelimelle (joka on siis alias) ettei turhia herjoja tulisi.

        Huoh, ei nää asiat oo oikeesti niin vaikeita. Kaikki tämä tieto on suoraan netistä saatavissa jos vaan osaa lukea. Mutta kun ei mene jakeluun.

        Nämä ongelmat eivät liity millään tavalla smtp:n kanssa käytettävään päätesovellukseen / alustaan. Ongelmat ilmenevät niin Windowssin Maililla, Linuxin Evolutionilla kuin Nokian S60 omalla sisäänrakennetulla SMTP clientillä.

        Miksi ihmiset antaa aina idioottimaisia selityksiä jotka eivät kosketa millään tavalla itse ongelmaa. mm. DNA:n helpdesk.


      • Hymyboy
        SSL is the key kirjoitti:

        Käytäppä SSL yhteyttä portissa 465, jos käytät ilman SSL:ää portissa 25, niin silloin on ihan turha mussuttaa. Koska se ei ole lainkaan tämän raportin piirissä oleva asia.

        Tuntuu olevan jengi ihan yhtä hyvin messissä täällä kuin aspassakin. ;)

        Katso nyt vielä uudelleen mitä smtp.dna044.com palvelimen ssl sertifikaatin domainissa lukee portissa 465. Siinä lukee smtp.dnainternet.net, joka yksiselitteisesti tarkoittaa sitä että silloinkin on väärin käyttää em. palvelimen nimeä, koska sertifikaatin tarkistus EI mene läpi. Hankkisivat edes toisen sertifikaatin tuolle palvelimelle (joka on siis alias) ettei turhia herjoja tulisi.

        Huoh, ei nää asiat oo oikeesti niin vaikeita. Kaikki tämä tieto on suoraan netistä saatavissa jos vaan osaa lukea. Mutta kun ei mene jakeluun.

        Nämä ongelmat eivät liity millään tavalla smtp:n kanssa käytettävään päätesovellukseen / alustaan. Ongelmat ilmenevät niin Windowssin Maililla, Linuxin Evolutionilla kuin Nokian S60 omalla sisäänrakennetulla SMTP clientillä.

        Miksi ihmiset antaa aina idioottimaisia selityksiä jotka eivät kosketa millään tavalla itse ongelmaa. mm. DNA:n helpdesk.

        Tuollaista se on, kun alalle päästetään epäpätevää jengiä.


      • ....
        Hymyboy kirjoitti:

        Tuollaista se on, kun alalle päästetään epäpätevää jengiä.

        Osaako joku sanoa,että miksi en pysty lähettämään sähköpostia Mozilla Thunderbirdillä?
        Pitääkö asetukset mokkulasta muuttaa,että se toimii?


      • Jepu jee
        .... kirjoitti:

        Osaako joku sanoa,että miksi en pysty lähettämään sähköpostia Mozilla Thunderbirdillä?
        Pitääkö asetukset mokkulasta muuttaa,että se toimii?

        Mokkulan asetuksilla ei ole väliä, mutta lähtevän postipalvelimen asetuksilla on sitäkin enemmän merkitystä Thunderbirdissä.

        Vieläkin terveiset DNA:n epäpäteville luuseri admin peeloille.


    • Huhhuh voi voi

      Kiitokset, nauroin rankasti. Mutta ei mitään uutta.

      • Hersyvää stuffia

        Kiitos samoin!


    • Frank Zappa

      Itse pähkäilin tuon sähköpostin lähetysongelman kanssa aikani, ja tulin hyvin yksinkertaiseen päätelmään:
      Kotona kun käytän omaa WLAN:iani eri operaattorini SMTP asetuksilla kuin mitä kapulassani on, lähetys toimii loistavasti (samoin kun silloin kun käytän kännykän operaattorini saunalahden verkkoa kun en ole WLAN:in peittoalueella)

      Töissä kantoalueella on muita suljettuja ja jokunen avoin WLAN kantoalueella, ja surffaus sujuu moitteetta – muttei sähköpostin lähetys.

      Syynä tähän on kokeilujeni perusteella se, että kun WLAN toiminto on puhelimessa kytketty päälle, SMTP asetusten tulee olla valitun WLAN:yhteyden operaattorin mukainen. Jos löytynyt, muuten toimiva WLAN verkko ei lähetä postia, se on eri operaattorin kuin tässä tapauksessa käyttämäni muu kuin saunalahden verkko.

      Ellei homma toimi, sen saa korjattua yksinkertaisesti kytkemällä kapulan WLAN haku pois päältä ennen postin lähetystä.

      Siis jos omassa WLAN:issa pelittää, ja vaikka jossain muualla, niin kun tulee kohdalle WLAN jossa ei pelitä, ei muuta kuin hetkeksi WLAN pois päältä ja uusi lähetysyritys kapulan operaattorin verkon kautta, jopa pelittää.

      Vastaanotto toimii kuitenkin käsittääkseni aina.

      Varmaan tuon homman saa toimimaan esimerkiksi luomalla useita eri operaattoreiden tukemia profiileja, mutta ainakin HTC Androidissa homma pelittää yksinkertaisimmin näin.

      Enpä löytänyt suoraan muutakaan vastausta tähän, ja tämä toimii aina.


      Terv.

      Stigu

      • IT Gurutus

        Ota käyttöön vaikka Gmail ja niiden SMTPs niin toimii ongelmitta.


    • DNA asiakaspalvelu

      DNAlla edelleen epäpätevää jengiä töissä. Hankkisivat edes yhden pätevän sällin. Nyt niiden liikkuvan laajakaistan sivut on ihan päin persettä.

      Huhhuh, naurettavaa toimintaa tuollaiselta paskafirmalta. Tai oikeastaan juuri sitä mitä voisi olettaa.

    • jermo

      http://mikrotuki.clustigo.com/email_asetukset.html

      eli lähtevä palvelin: smtp.dnainternet.net ja portti 25 toimii ilman suojausta ja autentikointia

      Yritän säästää muilta sen ajan, joka itselläni meni porttia arpoessa ja aspan kanssa virtuaalipingistä pelatessa (yrittävät ohjata joka kerta maksulliseen tekniseen tukeen näiden perusasetusten kanssa)

      • NSA snooping

        Suojauksen käyttäminen olisi kuitenkin aikalailla suotavaa.


    • ICT-Heebotus

      Olisi myös mukavaa mikäli ongelmista tehtäisiin post mortem / root cause analysis, mutta valitettavasit puhelinoperaattorit eivät yleensä osaa selvittää asioita perinpohjaisesti vaan turvaavat juuri noihin pinnallisiin valheisiin.

    • DNA-Aspa

      Kiitos, kun muistutitte millaista porukkaa DNA:n asiakaspalvelussa on oikein töissä.

    • Eki55

      Itse onnistuin lähtevän postin palvelimen asetuksessa vasta kun olin wifin ottanut pois käytöstä.

      Kuten yllä todettiin:
      lähtevä palvelin: smtp.dnainternet.net ja portti 25 toimii ilman suojausta ja autentikointia

    • Töttöröö-DNA-Totuus

      DNA jengi on vaan niin Denaa. Ei liene sattumaa tuo, että siellä on töissä vaan alkoholisoituneita pitkäaikaistyöttömiä työllistämistuella.

    • denaa

      DNA:n laatu tuli taas nähtyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4643
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4522
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      614
      4130
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3077
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2651
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      346
      2144
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      209
      2121
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1745
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe