tietokoneen inisevä ääni

hermot menee..

Neuvokaa viisaammat..siis mikähän mahdollisesti pitää tietokoneessani sellaista erittäin ärsyttävää korkeaa ääntä. Alkaa heti kun koneen käynnistää. Tuulettimien huminan kyllä kestän, mutta tämä ääni on kauhea, ottaa ihan korviin. Ei siis ole "kova" ääni vaan enemmänkin korkea, sellainen "sirinä". Muuten kone toimii moitteetta. Olen kokeillut myös eristysmattoja ym mutta eivät tähän auttaneet. Ääni tulee koneen edestä yläosasta?? Voi kuulostaa vähän huonosti selitetyltä, mutten ole mikään ekspertti enkä oikein tiedä näitä juttuja niin hyvin selittää :) Onko siis kyseessä joku prosessorin aiheuttama ääni vai kovalevyn?? Olen yrittänyt näitä viestejä selata läpi, mutten löytänyt mitään ihan vastaavaa. Olen kiitollinen asiallisista vastauksista!

4

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emppu

Kovalevy tai prosessorin tuuletin. Minulla kuuluu kanssa samanlainen ääni ja tiedän sen lähtevän prossun tuulettimen kuulalaakereista...ja se sirinä on joka päivä erilainen!

• Emppu

Kuulalaakerit pitävät aina hieman ääntä, joten jos tuuletin pyörii ja ääni pysyy samanlaisena, niin anna pyöriä vaan. tietysti parempilaatuinen tuuletin olisi varmaankin ratkaisu ongelmaan..

• Harri

Mulla oli sama juttu.Etenkin kylmänä vinkui/sirisi pahasti.Vika oli prosessorin tuulettimen laakereissa.

• Peddi

Ininää pitää ainakin meikäläisen 2 Ghz Celeronissa prosessorituuletin. Siihen ei taida auttaa kuin tuulettimen/siilen vaihto se taas saattaa lopettaa 3 vuoden takuun prosessorissa.
      Myös kovalevyt saattavat inistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe