Hei
Tahtoisin tietää päivittäistavarakaupan myyjän työnkuvasta.
- millainen koulutus?
-työn haasteet/vaatimukset?
-parasta työssä?
-työajat?
Olen kiinnostunut kyseisestä työstä/alasta ja tahtoisin tietää lisää. en ole koskaa ollut kaupassa töissä :)
myyjän työ
5
5757
Vastaukset
- mielelläni!!
Heippa miiiinääää!
S-ryhmälle kassakeikkoja tehneenä vastaan kokemusteni pohjalta.
-millainen koulutus?
Kävin Prismassa kuuden tunnin kassaharjoittelun, josta sain 85% normaalipalkasta. Harjoitteluni tapahtui todellisessa ympäristössä kouluttajan seistessä vieressäni. Sen jälkeen aloitinkin keikkailun. S-ryhmän omat kassatyöntekijät saavat hiukan perusteellisemman koulutuksen; ensimmäisten päiviensä jälkeen he käyvät vastaavan kanssa läpi listan, jonka pohjalta katsotaan, mitä olisi kerrattava. Harjoitteluajan pituus vaihtelee. HOK-Elannolla seitsemän ensimmäistä päivää katsotaan harjoitteluajaksi, Lidlissä taas ensimmäinen kuukausi.
- työn haasteet/ vaatimukset
Joukossa on niin mukavia kuin vähemmän mukaviakin asiakkaita. Osa ärtyy helposti jonojen pitkittymisistä tms. Käyttäytyipä asiakas miten hyvänsä, tulee asiakaspalvelijan aina olla ystävällinen. Kassatyöntekijällä on myös oltava hyvä paineensietokyky ja rahankäsittelytaito kiireessäkin. Jos asiattomuudet ottaa itseensä tai ahdistuu pitkistä jonoista, ei tätä työtä jaksa tehdä.
-parasta työssä
Parasta on tyytyväiset asiakkaat. Muistelemalla myönteisiä asiakaspalvelukokemuksia kestää ikäviäkin asiakkaita.
-työajat
Kaupan alalla työvuorot ovat yleensä vaihtelevat. Pitkistä aukioloajoista johtuen työvuoroja on usein niin aamusta kuin illastakin. Osa-aikatyötä kaupoissa on paljon.
Tsemppiä työnhakuun!! Kysele, jos haluat tietää lisää.- miiiinääää
Tuossahan tuli jo tosi hyvin tietoa, kiitos :)
Käsitin että kaupassa siis on erikseen kassatyöntekijät ja sitten muiden osastojen? Pystyyköhän muillakin osastoilla tekemään työtä ja olla niinkuin yleismyyjä vai miten se systeemi siellä menee?
Sanoit käyneesi kassaharjoittelun Prismassa, siis pelkän harjoittelun? Ja sitten siirryit muihin paikkoihin? En tiennytkään että tämäkin on mahdollista mutta kuulostaa fiksulta :)
Onko sulla kaupan alan koulutusta pohjalla? - vastauksia...
miiiinääää kirjoitti:
Tuossahan tuli jo tosi hyvin tietoa, kiitos :)
Käsitin että kaupassa siis on erikseen kassatyöntekijät ja sitten muiden osastojen? Pystyyköhän muillakin osastoilla tekemään työtä ja olla niinkuin yleismyyjä vai miten se systeemi siellä menee?
Sanoit käyneesi kassaharjoittelun Prismassa, siis pelkän harjoittelun? Ja sitten siirryit muihin paikkoihin? En tiennytkään että tämäkin on mahdollista mutta kuulostaa fiksulta :)
Onko sulla kaupan alan koulutusta pohjalla?Aika hyvin oletkin jo saanut tietoa osastojaosta. :) Olen merkonomi, mutta moni muu kaupan alalla työskentelevä ei ole. Koulutusta tärkeämpää on kokemus ja alalle sopiva persoonallisuus.
Olen Staffpointin työntekijä enkä kaupan omaa henkilökuntaa. Siispä kassakoulutuksen jälkeen olen tehnyt vuoroja siellä sun täällä myymälöiden tarpeiden mukaan. Olen voinut vastaanottaa niin kassa- kuin hyllytysvuorojakin. Pienen myymälän kassavuoroissa olen saattanut rauhallisina aikoina myös hyllyttää.
Joillekuille keikkatyö sopii ja toisille taas ei. Jotkut pitävät toimipaikkojen vaihtelusta sekä mahdollisuudesta päättää itse työajoistaan. Toiset stressaavat työvuorojen myöhäistä ilmaantumista ja tuntevat itsensä heittopusseiksi. Tässä kuitenkin yksi vaihtoehto, jos haluat kaupallista kokemusta ja lisäansioita. :) - edelliseen
vastauksia... kirjoitti:
Aika hyvin oletkin jo saanut tietoa osastojaosta. :) Olen merkonomi, mutta moni muu kaupan alalla työskentelevä ei ole. Koulutusta tärkeämpää on kokemus ja alalle sopiva persoonallisuus.
Olen Staffpointin työntekijä enkä kaupan omaa henkilökuntaa. Siispä kassakoulutuksen jälkeen olen tehnyt vuoroja siellä sun täällä myymälöiden tarpeiden mukaan. Olen voinut vastaanottaa niin kassa- kuin hyllytysvuorojakin. Pienen myymälän kassavuoroissa olen saattanut rauhallisina aikoina myös hyllyttää.
Joillekuille keikkatyö sopii ja toisille taas ei. Jotkut pitävät toimipaikkojen vaihtelusta sekä mahdollisuudesta päättää itse työajoistaan. Toiset stressaavat työvuorojen myöhäistä ilmaantumista ja tuntevat itsensä heittopusseiksi. Tässä kuitenkin yksi vaihtoehto, jos haluat kaupallista kokemusta ja lisäansioita. :)Jos allekirjoittaa vakisopimuksen Staffpointin kanssa, ei ole vapautta itse päättää toimipaikasta eikä työajasta. Silloin Staffilla itsellään on määräysvalta.
- tinhhhj
Isoissaketjuissa kuten Cittari, Prisma ym on erikseen kassatyöntekijät jotka ei tee muuta kuin hoida kassapistettä. Muilta osastoilta voidaan tulla tuuraamaan kassoja. Kassojen työsuhteet useimmiten osa-aikaisia.
Pienet kaupat Siwa, Valintatalo, Alepa..Riippuu tietenkin hirveästi kaupan sijainnista mutta näissä pääsee purkamaan kuormaa ja tekemään muita kaupan töitä kassalla olon lisäksi. Lidli toimii omalla tyylillään ja tarjoaa ehkä kassatyöntekijälle kaikista monipuolisimman työmaan, kassanhoito, tavaran purku/hyllytys, siivoukset ym. Mutta jos haetaan nimenomaan kassatyöntekijää ja haluaisit tehdä muutakin niin kannattaa paikkaa hakiessa kysyä mitä työ konkreettisesti sisältää ettei tule ylläreitä... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841