Vektorigrafiikka ohjelma logojen tekoon

ninuxi

-olen tekemässä logoa, tuotemerkkiä.
-mikähän ohjelma olisi sopivin.
-logoa pitäisi pystyä skaalaamaan laadun kärsimätttä.
-olen tehnyt logoja 10v. sitten Freehandillä ja kaipaisin vastaavaa.
-pystyykö jollain Adoben ohjelmalla tekemään?

6

2462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska Perusjaska

      Muutamia vuosia taaksepäin Adobe osti Macromedian ja lopetti samalla freehandin kehityksen, koska heillä itsellään oli "vastaava" vektorigrafiikkaohjelma, Illustrator.

      MX taisi jäädä viimeiseksi versioksi freehandista. Jos se on jo ennestään tuttu ja löydät jostakin asennuslevyn, käytä sitä.

      Tai sitten lataa Adoben sivuilta Illustratorin 30 pv kokeiluversio, lue joku pikatutoriaali ja yritä selvitä sillä. Se vain on hieman hankala ohjelma päästä sisälle. Onhan se toki edistyksellisempi kuin tuo Freehandin viimeinen versio, mutta on siinä omasta mielestäni vielä paljon kehittämisen varaakin.

      Jos kyse on vain tästä yhdestä logosta, suosittelisin käyttämään hieman aikaa freehandin etsimiseen.

      Jos taas aiot enemmänkin jatkaa grafiikan tekemistä, osta Illustrator ja ala opiskelemaan sitä.

      Freehand ei nimittäin elä ikuisesti.

      • ninxu

        Kiitos. seuraava ongelma tulikin sitten järjestelmästä:

        Suoritin on 1.67GHz ja illu vaatisi väh. 2.
        Mitäs kannattaisi tehdä?


      • "Freehand ei nimittäin elä ikuisesti."

        ..tekee homman Inkscapella joka elää ikuisesti koska lisenssi turvaa tämän.


      • Tekee,
        M-Kar kirjoitti:

        "Freehand ei nimittäin elä ikuisesti."

        ..tekee homman Inkscapella joka elää ikuisesti koska lisenssi turvaa tämän.

        Jopa openofficellakin, jos sellainen on. Kuitenkin turhan suuri vain tuota varten asennettavaksi.


      • eiei.
        ninxu kirjoitti:

        Kiitos. seuraava ongelma tulikin sitten järjestelmästä:

        Suoritin on 1.67GHz ja illu vaatisi väh. 2.
        Mitäs kannattaisi tehdä?

        Kone on ehkä aavistuksen hitaampi, mutta sillä ei ole sen kummenpaa merkitystä. Muistia nyt saa olla riittävästi aina, mutta ei silläkään niin hirveästi ole merkitystä käytännössä. Itellä pyörii 800- pentissä puolen gigan muistilla Illu CS2 ihan oivallisesti. Voi tehdä ihan esitteet sun muut. Kuvien kanssa tehot menee joskus liiankin verkkaisiksi, mutta mikäpä kiire tuntitöissä olisi.


        Voihan sita naputella ja viuhtoa menemään, mutta samalla voi tehdä virheitäkin enemmän.

        Tsekkaile jotain huuto. nettiä. Itse olen ostellut varsin sopuhintaan käytettyjä softia sieltä. Nyt on Corellin 11, maksoin siitä muutaman kympin. Se on hyvä ohjelma sekin, ei vaan pyöri uudemmissa käytttöjärjestelmissä. Huuto.netissä on aika usein ollut vanhempia creative suiteja erittäin edullisesti.


    • vois olla hyvä

      Jos yksittäinen logo täytyy tehdä, niin avoimen lähdekoodin ilmainen Inkscape on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Siitä löytyy varsin kattavat vektori työkalut, sopiva juurikin vaikkapa logojen piirtämiseen.

      http://www.inkscape.org/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      42
      1033
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      683
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe