Rottinkipöydän

petsaus?

Mulla on vanha rottinkipöytä jossa lasiset pöytälevyt. Haluaisin petsata vaalean rottingin tumman ruskealla petsillä. Onnistuukohan?
Pitäisikö vanha, halkeillut lakka ensin yrittää hioa pois vai miten tehtävästä suoriutuisin?

Apuja, kiitos! :)

5

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On kyllä

      Hankala ruveta hiomaan, tietysti hiekkapuhalluksella lähtee vanha lakka mutta niin lähtee rottinkikin. :D
      Ei kun pensseli vaan heilumaan. Valkoinen pohja kyllä peittyy hyvin ja petsikerroksia sen verran että alkaa silmä lepäämään. ;)

    • ole työhön vielä

      ryhtynyt varsinkaan aikasemman vinkin pohjalta. eli kaikki lakka on saatava kokonaisuudessaan pois ennen petsiä. hiekkapuhallus on peltiä ja rautaa varten ei puuta, ja vaikka kuinka monta kerrosta petsiä laitat lakan päälle se ei pysy. eli lakka pois. sylkäset välillä puuhun ja pyyhkäset näet kyllä jos vielä on lakkaa.

    • näin!

      Irrota vanha lakka niin tarkkaan kuin suinkin saat. Osta sit kaupasta VÄRILLISTÄ LAKKAA, sitä kun saa värillisenäkin. Tai osta kirkasta lakkaa, liotat vesivärinappeja tärpättiin, siis jos kyseessä on sään kestävä, elikkä venelakka. Mikäli vesiohenteinen lakka, tilkkaan vettä ne värinapit, ja sit lakan sekaan. Muista tehdä tarpeeksi kerralla, et saa onnistumaan samaa väriä jos joudut tekemään uuden satsin. Mut petsi ei onnistu, se ei imeydy niihin kohtiin missä lakkaa vähänkään on pinnassa.

      • tee ainakaan

        näin. venelakka on veneitä varten.
        eli ronttingista kaikki lakka pois, ja sylkäse niinkun joku jo sanoi, ja sitt uus petsi päälle ja sitt lakka. ei miään yhdistelmiä. tai pelkkä lakka, riippuen siitä mitä haluat.


      • halusit siis
        tee ainakaan kirjoitti:

        näin. venelakka on veneitä varten.
        eli ronttingista kaikki lakka pois, ja sylkäse niinkun joku jo sanoi, ja sitt uus petsi päälle ja sitt lakka. ei miään yhdistelmiä. tai pelkkä lakka, riippuen siitä mitä haluat.

        muuttaa petsinkin värin, eli kaikki petsi myös pois-ja huolella. mitään virheitä ei tule, kunhan ronttinki on puupohjalla. ja siitä ensin petsi(kokeilet ihan muualle sen värin ensin) ja sitt lakka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3420
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1935
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1807
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1713
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1562
    Aihe