Käytetty pyörä ulkomailta rekisteriin?

it

Tervehdys,

Voisiko joku moottoripyöräilyyn vihkiytynyt hieman valoittaa mihin varautua seuraavassa tilanteessa:

Harkitsen pyörän hankkimista joka on tuotu suomeen mutta ei liene missään rekisterissä eikä veroja tms ole maksettu. Minkälaisia papereita, veroja, alveja jne tässä nyt pitäisi varautua selvittelemään ja makselemaan.

ajoneuvovero rekisteröintikatsastus ei taida riittää?

4

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ta´pauksessa

      suosittelen sellaisen pyörän hankkimista jossa on jo suomi-kilvet ja joka on rekisterissä sekä vakuutuksissa ts. normi liikennöintikunnossa. Voithan sen ulkolaisen saada hieman halvemmalla, mutta juokset itse selvittämässä mitä-missä-milloin. Ja oma lukunsa ovat sitten nettimoton kauppiaat jotka ovat tunnettuja liisarifirmoja jotka myyvät vähänkäytettyjä liisarivehkeitä Suomeen toimitettuna/verotettuna. Montako viimeksimainittua kauppaa on todella toteutunut?

      Nyt on ostajan markkinat, harmittaahan se toki pyöränsä myyjää.

      • Mekaanikkomikko

        Pyöriä tuodaan todella paljon ulkomailta,ihan siitä syystä,että siinä säästää rahaa.Helpottaisi vähän,jos tietäisi mikä pyörä?Mistä tuotu?Minkä ikäinen?Itsekin voit ottaa selville veron,soittamalla paikalliseen tulliin.Veron lisäksi yleensä tulee kuluja tarvittavista muutoksista:E-hyväksyntä valoissa vilkuissa,ohjauslukko(jos ei jo ole),sekä maahantuontikatsastus,viimeksi oli vajaa 200€.Suosittelen pyörän ostamista ulkomailta,jos hyvä yksilö.


      • Gustom....

        Mikähän hörhö lienet? Itse en ainakaan osta mitään valmiiksi verotettua moottoriajoneuvoa. Nytkin kävin itse hakemassa m-pyörän Ruotsista. Sama vastaava täällä noin 11-12 tonnia. Tästä maksoin 5000 ja veroja tulee 1500 ekua. Minusta ainakin halvempi!! Ja vieläpä ensimmäiseltä omistajalta!


      • aatu
        Gustom.... kirjoitti:

        Mikähän hörhö lienet? Itse en ainakaan osta mitään valmiiksi verotettua moottoriajoneuvoa. Nytkin kävin itse hakemassa m-pyörän Ruotsista. Sama vastaava täällä noin 11-12 tonnia. Tästä maksoin 5000 ja veroja tulee 1500 ekua. Minusta ainakin halvempi!! Ja vieläpä ensimmäiseltä omistajalta!

        Moi

        Mistäpäin ruotsia kävit ostamassa? Mikä on liikkeen nettiosoite?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe