Tervehdys,
Voisiko joku moottoripyöräilyyn vihkiytynyt hieman valoittaa mihin varautua seuraavassa tilanteessa:
Harkitsen pyörän hankkimista joka on tuotu suomeen mutta ei liene missään rekisterissä eikä veroja tms ole maksettu. Minkälaisia papereita, veroja, alveja jne tässä nyt pitäisi varautua selvittelemään ja makselemaan.
ajoneuvovero rekisteröintikatsastus ei taida riittää?
Käytetty pyörä ulkomailta rekisteriin?
4
761
Vastaukset
- ta´pauksessa
suosittelen sellaisen pyörän hankkimista jossa on jo suomi-kilvet ja joka on rekisterissä sekä vakuutuksissa ts. normi liikennöintikunnossa. Voithan sen ulkolaisen saada hieman halvemmalla, mutta juokset itse selvittämässä mitä-missä-milloin. Ja oma lukunsa ovat sitten nettimoton kauppiaat jotka ovat tunnettuja liisarifirmoja jotka myyvät vähänkäytettyjä liisarivehkeitä Suomeen toimitettuna/verotettuna. Montako viimeksimainittua kauppaa on todella toteutunut?
Nyt on ostajan markkinat, harmittaahan se toki pyöränsä myyjää.- Mekaanikkomikko
Pyöriä tuodaan todella paljon ulkomailta,ihan siitä syystä,että siinä säästää rahaa.Helpottaisi vähän,jos tietäisi mikä pyörä?Mistä tuotu?Minkä ikäinen?Itsekin voit ottaa selville veron,soittamalla paikalliseen tulliin.Veron lisäksi yleensä tulee kuluja tarvittavista muutoksista:E-hyväksyntä valoissa vilkuissa,ohjauslukko(jos ei jo ole),sekä maahantuontikatsastus,viimeksi oli vajaa 200€.Suosittelen pyörän ostamista ulkomailta,jos hyvä yksilö.
- Gustom....
Mikähän hörhö lienet? Itse en ainakaan osta mitään valmiiksi verotettua moottoriajoneuvoa. Nytkin kävin itse hakemassa m-pyörän Ruotsista. Sama vastaava täällä noin 11-12 tonnia. Tästä maksoin 5000 ja veroja tulee 1500 ekua. Minusta ainakin halvempi!! Ja vieläpä ensimmäiseltä omistajalta!
- aatu
Gustom.... kirjoitti:
Mikähän hörhö lienet? Itse en ainakaan osta mitään valmiiksi verotettua moottoriajoneuvoa. Nytkin kävin itse hakemassa m-pyörän Ruotsista. Sama vastaava täällä noin 11-12 tonnia. Tästä maksoin 5000 ja veroja tulee 1500 ekua. Minusta ainakin halvempi!! Ja vieläpä ensimmäiseltä omistajalta!
Moi
Mistäpäin ruotsia kävit ostamassa? Mikä on liikkeen nettiosoite?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860