Tervehdys,
Voisiko joku moottoripyöräilyyn vihkiytynyt hieman valoittaa mihin varautua seuraavassa tilanteessa:
Harkitsen pyörän hankkimista joka on tuotu suomeen mutta ei liene missään rekisterissä eikä veroja tms ole maksettu. Minkälaisia papereita, veroja, alveja jne tässä nyt pitäisi varautua selvittelemään ja makselemaan.
ajoneuvovero rekisteröintikatsastus ei taida riittää?
Käytetty pyörä ulkomailta rekisteriin?
4
827
Vastaukset
- ta´pauksessa
suosittelen sellaisen pyörän hankkimista jossa on jo suomi-kilvet ja joka on rekisterissä sekä vakuutuksissa ts. normi liikennöintikunnossa. Voithan sen ulkolaisen saada hieman halvemmalla, mutta juokset itse selvittämässä mitä-missä-milloin. Ja oma lukunsa ovat sitten nettimoton kauppiaat jotka ovat tunnettuja liisarifirmoja jotka myyvät vähänkäytettyjä liisarivehkeitä Suomeen toimitettuna/verotettuna. Montako viimeksimainittua kauppaa on todella toteutunut?
Nyt on ostajan markkinat, harmittaahan se toki pyöränsä myyjää.- Mekaanikkomikko
Pyöriä tuodaan todella paljon ulkomailta,ihan siitä syystä,että siinä säästää rahaa.Helpottaisi vähän,jos tietäisi mikä pyörä?Mistä tuotu?Minkä ikäinen?Itsekin voit ottaa selville veron,soittamalla paikalliseen tulliin.Veron lisäksi yleensä tulee kuluja tarvittavista muutoksista:E-hyväksyntä valoissa vilkuissa,ohjauslukko(jos ei jo ole),sekä maahantuontikatsastus,viimeksi oli vajaa 200€.Suosittelen pyörän ostamista ulkomailta,jos hyvä yksilö.
- Gustom....
Mikähän hörhö lienet? Itse en ainakaan osta mitään valmiiksi verotettua moottoriajoneuvoa. Nytkin kävin itse hakemassa m-pyörän Ruotsista. Sama vastaava täällä noin 11-12 tonnia. Tästä maksoin 5000 ja veroja tulee 1500 ekua. Minusta ainakin halvempi!! Ja vieläpä ensimmäiseltä omistajalta!
- aatu
Gustom.... kirjoitti:
Mikähän hörhö lienet? Itse en ainakaan osta mitään valmiiksi verotettua moottoriajoneuvoa. Nytkin kävin itse hakemassa m-pyörän Ruotsista. Sama vastaava täällä noin 11-12 tonnia. Tästä maksoin 5000 ja veroja tulee 1500 ekua. Minusta ainakin halvempi!! Ja vieläpä ensimmäiseltä omistajalta!
Moi
Mistäpäin ruotsia kävit ostamassa? Mikä on liikkeen nettiosoite?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain37712456Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2655464Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2163964Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö2142770Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov172025Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi191854Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina167930Martina Aitolehti
Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!273895No kolahtaako kukaan
Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak74802Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa59756