Tavara Kiinasta taas

Uushommamulle

Olen katsonut vanhat viestit ja mulle ei tullut selvä kuva miten pitäisi järjestä tuonti Kiinasta.

Kysessä on muutama kuutio/tonni kivituoteita oman käyttön (ei kauppallinen). Eli se ei ole täydellinen kontti no ei kovin pieni homma. Kiinan valmistajalle yhteys toimi erinomaisesti (s-postin kautta tulevat
hyvin nopeasti kaikki tiedot) ja tavaroiden osto on helppo.

Kuljetus ja tuonti on varsin epäselvä:

1. Mikä on parempi vaihtoehto: valmistajalta FOB ja itse järjestetän kuljetus kiinalaisesta satamasta Suomen? Mistä saisin tiedot firmoista Suomessa joka tarjoavat edullisesti se kulejtus? Tai parempi/helpompi ota CIF Suomen joka valmistaja myös tarjoa ja sitten itse järjestän hommat Suomessa???

2. Ymmärsin näin että jos kiinalaiset järjestävät CIF kuljetus sitten satamassa Suomessa tulevat vielä kaikki muut maksut kuten luovutuus, varasto, satama kulejtus(?) ja se voi olla kallis. Mikä olisi paras vaihtoehto tässä? Ehkä loppun loppuksi jos CIF on järjestetty Suomesta sitten huolintayhtiö hoitaa kaikki ja se on edullisempi???

3. Jos tullaus jaärjestän itse miten se toimii? Saan paperit satamasta tai valmistajalta ja mennän tullin maksaman alv?

4. Jos tavara olisi CIF Helsinki sitten on vielä järjestävä kuljetus kotipaikalle. Mistä löyty edullinen kuljetusyhtiö tähän?

2

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahtaaja54

      Tuon tasoisilla lähtötiedoilla suosittelen ettet tee itse yhtään mitään! Soita Finnstevelle, hoitavat varmasti asian.

      • Uushommamulle

        Olette tosi visas ihminen. Miksi juuri Finsteve pitäsi soitta? Onko lista firmoista joka voisivat hoita asian?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe